#Hashtag

Τι είναι και πώς καθιερώθηκε η Black Friday

Σε αντίθεση με την αρνητική χροιά που έχει συνήθως η μεταφορική χρήση του επιθέτου μαύρος, μια μέρα του χρόνου το «μαύρο» φέρνει χαρά σε εμπόρους και καταναλωτές, σηματοδοτώντας ίσως, τουλάχιστον για την Αμερική, την πιο κερδοφόρα μέρα του χρόνου. Ο λόγος για την «Μαύρη Παρασκευή» ή αλλιώς «Black Friday» η οποία ήδη από πέρυσι έχει κάνει την εμφάνισή της και στη χώρα μας προσφέροντας μεγάλες εκπτώσεις και αυξάνοντας συνάμα και τους τζίρους των λιανοπωλητών.

Τι είναι όμως η Black Friday και πώς καθιερώθηκε η παράδοξη ονομασία της; Οι θεωρίες είναι πολλές με την πιο επικρατέστερη να έχει τις ρίζες της στη δεκαετία του ’60, όταν οι έμποροι της εποχής σημείωναν τις κερδοφόρες ημέρες στα λογιστικά τους φύλλα με μαύρο στυλό σε αντίθεση με τους αρνητικούς ισολογισμού των κακών ημερών όπου σημειώνονταν με κόκκινο. Μιας και τα αποτελέσματα αυτής της Παρασκευής ήταν υπέρ του δέοντος καλά ο ισολογισμός έκλεινε πάντα με μαύρο. Βέβαια η καθιέρωτης της ονομασίας δεν έγινε παρά δύο δεκαετίες αργότερα, το ’80 όταν η τελευταία Παρασκευή του Νοεμβρίου, μετά των ευχαριστιών σηματοδότησε την αρχή της Χριστουγεννιάτικης περιόδου αγορών στις ΗΠΑ η οποία ξεκινούσε με μεγάλες εκπτώσεις.

Αληθής ή ψευδής η παραπάνω εξιστόρηση επιβεβειώνεται σίγουρα από την άποψη των πωλήσεων αφού από την δεκαετία του ’90 κι έκτοτε η πολυπόθητη και πολυαναμενόμενη μέρα μετά των ευχαριστιών δημιουργεί τεράστιες ουρές οι οποίες καταλήγει σε μεγάλα κέρδη.

Στη χώρα όπου γεννήθηκε η ιδέα μέχρι και σήμερα η Black Friday θεωρείται η πιο ιδανική ημέρα κατά τη διάρκεια της οποίας επιτυγχάνονται περισσότερες πωλήσεις κι από τη χριστουγεννιάτικη περίοδο. Πολλοί από τους εμπόρους ενημερώνουν για τις προσφορές τους ήδη από την προηγούμενοι τους πελα΄τες που ειναι εγγεγραμμένοι σε κάποια Mailing list.

Τα προϊόντα που προτιμούν οι καταναλωτές στις εκπτώσεις είναι κατά κύριο λόγο ηλεκτρονικές συσκευές και παιχνίδια καθώς σε αυτά υπάρχουν και οι μεγαλύτερες εκπτώσεις. Μεγάλες βέβαια είναι και οι εκπτώσεις σε όλα τα προϊόντα, από λευκά είδη και έπιπλα σπιτιού μέχρι τα προϊόντα ένδυσης και υπόδησης.

Στην περίτπωση της Black Friday μάλιστα στην Αμερική πλέον οι λιανοπωλητές ανοίγουν τα καταστήματά τους από τις πέντε το πρωί ή και νωρίτερα καθώς ουρές ατόμων περιμένουν με αγωνία έξω από τις πόρτες των μαγαζιών ενώ η αγοραστική φρενίτιδα έχει οδηγήσει μέχρι και σε περιστατικά βίας, με τον απολογισμό των τραυματιών το 2016 να έχουν φτάσει τους 98 και τους θανάτους στους 7 στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Το παράδειγμα της Αμερικής μιμήθηκαν κι άλλες πολές ευρωπαϊκές χώρες μεταξύ των οποίων σε Αγγλία, Γερμανία, Γαλλία, Δανία, Ιταλία, Ισπανία, Αυστρία, Φινλανδία, Πολωνία με τα δύο τελευταία χρόνια η Black Friday να τείνει να γίνει θεσμός και στην Ελλάδα. Ξεκινώντας δειλά στη χώρα μας πριν κάποια χρόνια, κυρίως στο χώρο της ένδυσης, πέρυσι έγινε ευρέως γνωστή και φέτος ετοιμάζεται να πάρει ακόμα μεγαλύετερες διαστάσεις από τον περυσινό εξαπλασιασμό, σε κάποιες περιπτώσεις, τζίρο των καταστημάτων. Πέρυσι μάλιστα οι μεγάλες εταιρείες έβγαζαν προσφοφρές κατά ριπάς καθόλη τη διάρκεια της ημέρας, παρακολουθώντας τις τιμές του ανταγωνισμού. Όσο για φέτος αναμένονται ακόμα μεγαλύτερες προσφορές κι από πολλοί περισσότερα καταστήματα αν συνυπολογίσει κανείς και την εγκύκλιο που απέστειλε η Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας σε ομοσπονδίες και εμπορικούς συλλόγους μέλη της καλώντας τους να συμμετέχουν φέτος πιο μαζικά στην Black Friday.

Πηγή

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ FACEBOOK

Copyright © 2017 SKG 24|7 Powered by Wordpress.Themetf

To Top