Connect with us

NEWS

Ποιοι δρόμοι θα γίνουν «εργοτάξια» μέχρι το 2019 στη Θεσσαλονίκη

Published

on

Έργα συντήρησης του εθνικού και επαρχιακού οδικού δικτύου της Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης προγραμματίζονται για το επόμενο χρονικό διάστημα και μέχρι το 2019. Τα έργα, προϋπολογισμού 2,8 εκ. ευρώ, αφορούν στην επισκευή, συντήρηση και αποκατάσταση των φθορών οδοστρώματος, της κατακόρυφης και οριζόντιας σήμανσης και γενικά στη βελτίωση των μέτρων ασφαλείας των εθνικών και επαρχιακών οδών.

Παράλληλα, προβλέπονται εργασίες συντήρησης και αποκατάστασης βλαβών στο δίκτυο οδικού ηλεκτροφωτισμού στο εθνικό οδικό δίκτυο αρμοδιότητας της μητροπολιτικής ενότητας Θεσσαλονίκης. Την υποβολή του σχεδίου διακήρυξης για τον ηλεκτρονικό διαγωνισμό του έργου ενέκρινε η οικονομική επιτροπή της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, ενώ για καθυστερήσεις, σε ό,τι αφορά τις εργασίες που προγραμματίζονταν για το έτος 2017, έκανε λόγο ο περιφερειακός σύμβουλος, Γιάννης Ανδρίτσος, από την παράταξη “Περιφέρεια πρωταθλήτρια”.

Σε ό,τι αφορά την επισκευή και συντήρηση τμημάτων του οδοστρώματος που παρουσιάζουν τοπικές φθορές προβλέπεται η επούλωση λάκκων, παραμορφώσεων, ρηγματώσεων, καθιζήσεων και τροχοαυλακώσεων.

Οι κυριότερες οδοί στις οποίες πρόκειται να γίνουν εργασίες συντήρησης είναι:

– η παλιά εθνική οδός Θεσσαλονίκης (κόμβος Διαβατών) – Κόμβος Ν.Σάντας,έως τα όρια του Νομού Κιλκίς και το τμήμα από τον ισόπεδο κόμβο με την εθνική οδό Θεσσαλονίκης – Έδεσσας (Διαβατά) έως τα όρια του νομού Κιλκίς,

– η νέα εθνική οδός Θεσσαλονίκη – Κόμβος Ν.Σάντας, έως τα όρια του Νομού Κιλκίς και το τμήμα ισόπεδος κόμβος Νέας Λητής –έως τα όρια του Νομού Κιλκίς,

– η εθνική οδός Θεσσαλονίκη – όρια νομού Σερρών στο τμήμα Λητή – Άσσηρος και συνάντηση με την παλιά εθνική οδό Σερρών και

-η παλιά εθνική οδός κάθετος άξονας Εγνατίας – Δορκάδα – Ξυλούπολη – Λαχανάς – όρια νομού Σερρών.

Σε ό,τι αφορά την συντήρηση και αποκατάσταση βλαβών στο δίκτυο οδικού ηλεκτροφωτισμού, εργασίες θα πραγματοποιηθούν :

στην παλιά εθνική οδό Θεσσαλονίκη – Κατερίνη, στο τμήμα Ν. Χαλκηδόνα – όρια Ν. Ημαθίας. Ενωτική οδός Σίνδου (από ανισόπεδο κόμβο με εθνική οδό Αθήνας – Θεσσαλονίκης έως πέρας οδού σε Βιομηχανική περιοχή Σίνδου),

-την παλιά εθνική οδό Γέφυρα – Καστανάς Πολύκαστρο – Εύζωνοι έως τα όρια του Ν. Κιλκίς, τμήμα ισόπεδος κόμβος με εθνική οδό Θεσσαλονίκη – Έδεσσα (Γέφυρα) έως όρια του Ν. Κιλκίς,

-την παλιά εθνική οδό Θεσσαλονίκη (κόμβος Διαβατών) – Κόμβος Ν. Σάντας,έως τα όρια του Ν. Κιλκίς και το τμήμα από ισόπεδο κόμβο με την εθνική οδό Θεσσαλονίκη – Έδεσσα (Διαβατά) έως όρια Ν. Κιλκίς,

– την νέα εθνική οδό Θεσσαλονίκη – Κόμβος Ν. Σάντας, έως τα όρια του Ν. Κιλκίς, τμήμα ισόπεδος κόμβος Νέας Λητής – έως τα όρια Ν. Κιλκίς,

-την εθνική οδό Θεσσαλονίκη – όρια νομού Σερρών Τμήμα Λητή – Άσσηρος – συνάντηση με παλιά εθνική οδό Σερρών. Παλαιά Εθνική οδός κάθετος άξονας Εγνατίας – Δορκάδα – Ξυλούπολη – Λαχανάς – όρια νομού Σερρών,

-την εθνική οδό Θεσσαλονίκη – όρια νομού Καβάλας. Τμήμα από γέφυρα Σταυρούπολης έως ανισόπεδο κόμβο με εξωτερική Περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης (Κ4). Τμήμα Δερβένι – Βασιλούδι – Γερακαρού – Απολλωνία- Ασπροβάλτα – όρια νομού Καβάλας,

-την εθνική οδό Θεσσαλονίκη – Πολύγυρος – Ιερισσός έως τα όρια του νομού Χαλκιδικής. Τμήμα ισόπεδος κόμβος «Πράσινα φανάρια» – Θέρμη – όρια νομού Χαλκιδικής (μετά τα Βασιλικά)

-την εθνική οδό Θεσσαλονίκη – αεροδρόμιο «Μακεδονία». Τμήμα ανισόπεδος κόμβος με εσωτερική περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης (Κ13) – ισόπεδος κόμβος «Πράσινα φανάρια» – Αεροδρόμιο (γέφυρα Ανθεμούντα) και

-την οδό Λαγκαδά από το στρατόπεδο Παύλου Μελά έως τον κόμβο Ωραιοκάστρου.

Στο μεταξύ, όπως έγινε γνωστό από την Περιφέρεια, αύριο θα γίνουν εργασίες συντήρησης στις επαρχιακές οδούς Θεσσαλονίκης– Τριλόφου- όρια νομού και Θεσσαλονίκης- Πλαγιαρίου- Επανομης.

Πηγή

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

NEWS

Συγκέντρωση σχολικών ειδών στο Κοινωνικό Παντοπωλείο δήμου Δέλτα

Published

on

Έχοντας ως στόχο τη στήριξη των οικογενειών με παιδιά σχολικής ηλικίας, οι οποίες δυσκολεύονται να αντεπεξέλθουν στις απαιτήσεις της νέας σχολικής χρονιάς, καθώς και την ευαισθητοποίηση των μαθητών προκειμένου να γίνουν ενεργοί πολίτες, το Κοινωνικό Παντοπωλείο του Δήμου Δέλτα ξεκινά συλλογή σχολικών ειδών. Η καμπάνια θα διαρκέσει από τις 24 Σεπτεμβρίου έως τις 5 Οκτωβρίου 2018.

«Είναι μία ακόμη καμπάνια που αποσκοπεί στην πραγματική αλληλεγγύη έναντι των συμπολιτών μας οι οποίοι έχουν ανάγκη. Είναι μια δύσκολη περίοδος καθώς λόγω της οικονομικής κρίσης αντιμετωπίζουμε τέτοιες περιπτώσεις. Καλώ τους κατοίκους του Δήμου μας να συμμετέχουν στη δράση και να δείξουν για μία ακόμη φορά το μεγαλείο ψυχής που τους διακρίνει» δήλωσε ο Δήμαρχος Ευθ. Φωτόπουλος.
Τα είδη που ζητούνται από τους πολίτες είναι τετράδια, μολύβια, στυλό, γόμες, ξύστρες, φάκελοι, μπλοκ ζωγραφικής, μαρκαδόροι, κασετίνες, φωτοτυπικό χαρτί Α4, τσάντες κλπ.

Οι πολίτες μπορούν να φέρνουν τα υλικά, από τις 9 το πρωί έως τη 1 το μεσημέρι, είτε στην έδρα του Κοινωνικού Παντοπωλείου στη Σίνδο (Ελ. Βενιζέλου 6Α – ΚΕΠ) είτε σε όλα τα Δημοτικά Καταστήματα της κάθε Κοινότητας.

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επικοινωνείτε στο τηλ. 2313-305921 και 2313-305922 από τις 9 το πρωί έως τη 1 το μεσημέρι.

Continue Reading

NEWS

“Μένουμε Θεσσαλονίκη”: Ο Λευκός Πύργος και η Ροτόντα στο σφυρί!

Published

on

Η απόφαση της κυβέρνησης να μεταβιβάσει μνημεία και αρχαιολογικούς χώρους, αποτελεί «πράξη ύψιστου εξευτελισμού για την χώρα και την κοινωνία», επισημαίνει η δημοτική παράταξη «Μένουμε Θεσσαλονίκη».

Σε ανακοίνωσή της με τίτλο «Ο Λευκός Πύργος και η Ροτόντα στο σφυρί!», η ομάδα υποστηρίζει ότι ο Δήμος Θεσσαλονίκης πρέπει να πάρει θέση «ενάντια σε αυτήν την καταισχύνη, καθώς εμβληματικά μνημεία και τοπόσημα που συναπαρτίζουν την ραχοκοκκαλιά της ιστορικής μνήμης και ταυτότητάς της, όπως ο Λευκός Πύργος, η Ροτόντα και τα βυζαντινά τείχη συμπεριλαμβάνονται στον κατάλογο της ντροπής».

Η παράταξη καλεί τον δήμαρχο και τη διοίκηση του δήμου να καταγγείλουν την ένταξη των χώρων στο Υπερταμείο και να απαιτήσουν τη δημοσιοποίηση ολόκληρου του καταλόγου των μνημείων που κινδυνεύουν.

Η ανακοίνωση:

Η απόφαση της κυβέρνησης να μεταβιβάσει μνημεία και αρχαιολογικούς χώρους καθώς και κτήρια που εμπίπτουν στην αρμοδιότητα του Υπουργείου Πολιτισμού στο Υπερταμείο, αποτελεί πράξη ύψιστου εξευτελισμού για την χώρα και την κοινωνία. Ακόμα πιο εξοργιστικό είναι το γεγονός ότι η κυβέρνηση προσπαθεί να αποκρύψει και να παραπλανήσει για τις άθλιες μεθοδεύσεις της, απαντώντας με ψέμματα στις καταγγελίες του Συλλόγου των Ελλήνων Αρχαιολόγων, αλλά και αρνούμενη να αποκαλύψει την ταυτότητα όσων κτηρίων και μνημείων πραγματικά πρόκειται να εκχωρηθούν προς «αξιοποίηση», δημοσιοποιώντας τα μόνον με τον αριθμό κωδικού του Εθνικού Κτηματολογίου.

Ιδιαίτερα ο Δήμος Θεσσαλονίκης πρέπει να πάρει θέση ενάντια σε αυτήν την καταισχύνη, καθώς εμβληματικά μνημεία και τοπόσημα που συναπαρτίζουν την ραχοκοκκαλιά της ιστορικής μνήμης και ταυτότητάς της, όπως ο Λευκός Πύργος, η Ροτόντα και τα βυζαντινά τείχη, αλλά και άλλα, όπως το κτήριο του Λαογραφικού Μουσείου, το Χαρίσειο Γηροκομείο και η Οσία Ξένη, συμπεριλαμβάνονται στον κατάλογο της ντροπής.

Τα διάσπαρτα στις πόλεις και την ύπαιθρο της Ελλάδας μνημεία, που η κυβέρνηση συμφώνησε να εκχωρήσει στο Υπερταμείο, για να… πανηγυρίσει την υποτιθέμενη έξοδο της χώρας από τα μνημόνια, είναι το πολυτιμότερο πολιτιστικό κεφάλαιο που διαθέτει η χώρα. Κι αυτό, όχι μόνο διότι συνιστούν ασύγκριτο πλεονέκτημα για την ανάδειξή της σε μοναδικό τουριστικό προορισμό. Αυτό είναι το λιγότερο.

Κυρίως γιατί, όλα αυτά φορτισμένα όπως είναι με τις ιστορικές τους σημασίες, είναι στην πραγματικότητα οι αρμοί που συγκρατούν την κοινωνική και την πολιτιστική συνοχή της χώρας. Υπενθυμίζουν στην ελληνική κοινωνία, το ιστορικό της βάθος, ότι είναι κάτι παραπάνω από μια τυχαία και εφήμερη συνύπαρξη ανθρώπων, ότι διατηρεί την υπόστασή της επειδή ακριβώς έχει παρελθόν και μια πορεία συνέχειας μέσα σε αυτό.

Αυτός ο πλούτος είναι τόσο τεράστιος, που δεν αποτιμάται σε χρηματική αξία, δεν παζαρεύεται, ούτε εκποιείται· είναι ο ακρογωνιαίος λίθος της εθνικής μας αξιοπρέπειας, αποτελεί κοινή περιουσία και κληρονομιά όλου του ελληνικού λαού, και δεν μπορεί να λεηλατείται βάναυσα επειδή οι κυβερνώντες και ξένοι «εταίροι» τους έχουν αποφασίσει να μεταβάλουν μια ολόκληρη χώρα σε τουριστικό παράσιτο και αρχαιολογική Ντίσνεϋλαντ.

Καλούμε τον Δήμαρχο και την διοίκησή του:

  • Να καταγγείλει την πράξη αυτής της κυβέρνησης·
  • Να απαιτήσει την δημοσιοποίηση της λίστας της ντροπής, με τον πλήρη κατάλογο των μνημείων που κινδυνεύουν·
  • Να ενώσει την φωνή του με όλους τους σχετικούς φορείς που απαιτούν την εξαίρεση όλων των μνημείων, και των χώρων πολιτισμού από την λίστα των ακινήτων που μεταβιβάζεται στο Υπερταμείο.

 

Continue Reading

NEWS

Γραμμές του ΟΑΣΘ περνούν στα ΚΤΕΛ

Published

on

Διαβουλεύσεις μεταξύ του ΟΑΣΘ, του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης και του υπουργείου Μεταφορών βρίσκονται τις τελευταίες εβδομάδες σε πλήρη εξέλιξη με αντικείμενο τη συρρίκνωση του συγκοινωνιακού έργου του ΟΑΣΘ και την εκχώρηση μέρους αυτού προς το ιδιωτικό ΚΤΕΛ. Οι συζητήσεις οι οποίες καλύπτονται από πέπλο μυστικότητας, γίνονται σε επίπεδο προέδρων των δύο συγκοινωνιακών φορέων, ενώ τουλάχιστον μία εξ αυτών έγινε στο υπουργείο, στην Αθήνα, με την παρουσία και της πολιτικής ηγεσίας.

Ο στόχος είναι να αποσυρθεί ο ΟΑΣΘ από λεωφορειακές γραμμές της υπαίθρου του νομού Θεσσαλονίκης προκειμένου να εξοικονομήσει λεωφορεία για να καλύψει τις ανάγκες, κυρίως του πολεοδομικού συγκροτήματος, στις οποίες αδυνατεί να ανταποκριθεί. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό σε αυτές τις περιοχές θα επανέλθει το ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης όπως γινόταν πριν από την επέκταση της περιοχής εξυπηρέτησης από τον ΟΑΣΘ η οποία είχε γίνει σε δύο φάσεις, το 2003 και το 2011. οι συζητήσεις είναι αρκετά προχωρημένες και επιδίωξη είναι ο νέος σχεδιασμός να τεθεί σε εφαρμογή από την 1η του 2019.

Από την κρατικοποίηση… στα ΚΤΕΛ

Πέρα από τα πολλά σοβαρά διαδικαστικά ζητήματα που έχει το όλο εγχείρημα, πρωτίστως εγείρεται το πολιτικό ερώτημα: πώς είναι δυνατόν, έναν χρόνο μετά την –με πολλές τυμπανοκρουσίες- κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ, η ίδια η κυβέρνηση να προχωρά τώρα στη… μερική επανιδιωτικοποίηση του Οργανισμού, εκχωρώντας μέρος του συγκοινωνιακού έργου σε μια ιδιωτική εταιρεία και μάλιστα χωρίς διαγωνισμό. Επιπλέον, η εγκατάλειψη μέρους της υπαίθρου του νομού από τον ΟΑΣΘ, αποτελεί έμμεση ομολογία ότι η σημερινή διοίκηση αδυνατεί να ανταπεξέλθει στο έργο που της ανατέθηκε μετά την κρατικοποίηση του Οργανισμού.

Σύμφωνα με πληροφορίες ο τρόπος με τον οποίο θα μπουν τα ΚΤΕΛ στο παιχνίδι αναζητείται. Πηγή από το υπουργείο Μεταφορών αναφέρει ότι «προφανώς θα γίνει κάποια νομοθετική ρύθμιση». Αυτό δεν αποκλείεται να συμβεί ακόμη και μέσα στις προσεχείς ημέρες καθώς ήδη έχει εισαχθεί στη Βουλή το νομοσχέδιο για τα υδατοδρόμια, στο οποίο υπάρχει και ειδικό κεφάλαιο για τα αστικά ΚΤΕΛ.

Από πού θα αποχωρήσει ο ΟΑΣΘ

Σύμφωνα με το προσχέδιο (καθώς οι συζητήσεις είναι ακόμη σε εξέλιξη) οι λεωφορειακές γραμμές οι οποίες θα εκχωρηθούν στο ΚΤΕΛ είναι, σύμφωνα με πληροφορίες, οι ακόλουθες:
• Γραμμή Νο 85 (Θεσσαλονίκη – Ευαγγελίστρια).
• Γραμμή Νο 86 (Θεσσαλονίκη, Λαγκαδίκια).
• Γραμμές Νο 91 (Α, Χ, Κ, Τ, Η, Ε) οι οποίες εξυπηρετούν τα χωριά Χρυσαυγή, Ανάληψη, Καβαλάρι, Λαγυνά, Περιβολάκι, Ηράκλειο, Άσσηρος κ.λπ.). Στον ΟΑΣΘ θα παραμείνει η γραμμή κορμού Λαγκαδάς – πλατεία Αριστοτέλους.
• Γραμμή Νο 92 (Κουφάλια, Άθυρα, Ραχώνα, Εργατικές Κατοικίες).
• Γραμμή Νο 90 (Κουφάλια – Μάλγαρα).
• Γραμμή Νο 89 (αφορά τα χωριά Ραχώνα, Βραχιά, Ξηροχώρι, Ακροπόταμο κ.λπ.). Στον ΟΑΣΘ θα παραμείνει η γραμμή Νο 81 ΚΤΕΛ Μακεδονία – Κουφάλια.
• Γραμμή Νο 80 (ΚΤΕΛ Μακεδονία – Μάλγαρα): Εδώ εξετάζονται δύο σενάρια. Το πρώτο είναι η γραμμή αυτή να συρρικνωθεί και να παρέχει μόνον τοπική εξυπηρέτηση (Μάλγαρα – Σίνδο). Το δεύτερο είναι να εκχωρηθεί και αυτή στο ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης.
• Στη συζήτηση για εκχώρηση προς τα ΚΤΕΛ μπαίνουν και ορισμένες γραμμές της ανατολικής Θεσσαλονίκης (αφορά κυρίως χωριά του δήμου Θέρμης όπως Βασιλικά, Περιστερά, Μεσημέρι κ.λπ.). Όμως γι’ αυτές τις γραμμές το ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης δεν δείχνει ιδιαίτερο ενδιαφέρον καθώς θα πρέπει να βρει χώρο για τη λειτουργία σταθμού στην ανατολική Θεσσαλονίκη. Γι’ αυτό και ο ΟΑΣΘ έχει στραφεί και προς το ΚΤΕΛ Χαλκιδικής το οποίο διαθέτει ήδη χώρο και ενδεχομένως θα το ενδιέφερε να αναλάβει τις γραμμές από τις οποίες θέλει να απαλλαγεί ο ΟΑΣΘ.

Τιμή εισιτηρίου

Σύμφωνα με πηγή του υπουργείου Μεταφορών, η εκχώρηση του συγκοινωνιακού έργου στο ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης δεν πρόκειται να αυξήσει την τιμή του εισιτηρίου που σήμερα είναι στο 1 ευρώ. Προκειμένου να διατηρηθεί η τιμή στα σημερινά επίπεδα το ΚΤΕΛ θα λαμβάνει επιδότηση το ύψος της οποίας είναι ένα από τα θέματα τα οποία συζητούνται αυτή την περίοδο. Σύμφωνα με την ίδια πηγή το ΚΤΕΛ φέρεται να ζητά περί τα 3 εκατ. ευρώ ετησίως, προκειμένου να αναλάβει αυτές τις γραμμές.

Η συχνότητα των δρομολογίων

Σε αντίθεση με τη διατήρηση της τιμής του εισιτηρίου στα σημερινά επίπεδα, είναι σχεδόν βέβαιο ότι το επίπεδο εξυπηρέτησης θα υποβιβαστεί καθώς θα μειωθεί ο αριθμός των δρομολογίων. Σύμφωνα με πληροφορίες το ΚΤΕΛ δεν μπορεί να διαθέσει περισσότερα από 17 λεωφορεία σε αυτές τις περιοχές όταν σήμερα ο ΟΑΣΘ διαθέτει για τις συγκεκριμένες γραμμές συνολικά 25 λεωφορεία.

Στις συζητήσεις μετέχει και ο Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης ο οποίος θα αναλάβει να εποπτεύσει την υλοποίηση αυτού του εγχειρήματος στην κατεύθυνση να περιοριστούν κατά το δυνατόν οι επιπτώσεις όσον αφορά το επίπεδο εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού.

Η διαδικασία

Ένα από τα ζητήματα τα οποία είναι προς επίλυση όπως προαναφέρθηκε αφορά τη διαδικασία με την οποία θα γίνει η ανάθεση του συγκοινωνιακού έργου στο ΚΤΕΛ. Το υπουργείο φέρεται να επιλέγει τη λύση της τροπολογίας καθώς, σε διαφορετική περίπτωση θα πρέπει κανονικά να προχωρήσει σε διεθνή διαγωνισμό, για τον οποίο όμως, απαιτείται πολύς χρόνος και το υπουργείο δείχνει να επείγεται. Ωστόσο, υπάρχει το ενδεχόμενο, η λύση που θα δοθεί, πέραν του διαγωνισμού, να αφήνει περιθώρια προσβολής στη δικαιοσύνη. (Πηγή)

Continue Reading

Η ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ SKG247.gr ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ

LISTEN LIVE

LIKE US ON FACEBOOK

Instagram #skg

TRENDING

Copyright © 2018 SKG 24|7 Powered by Wordpress.