Connect with us

NEWS

Έρχονται προσλήψεις σε ΑΕΙ και ΤΕΙ της Θεσσαλονίκης – Έξτρα επιχορήγηση 25 εκατ.

Published

on

Την πρόσθετη επιχορήγηση 25 εκατομμυρίων ευρώ για τα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ και την ενίσχυση των Τμημάτων τους με νέο προσωπικό ανακοίνωσε ο υπουργός Παιδείας, Κώστας Γαβρόγλου, ο οποίος συμμετείχε στις εργασίες της 87ης Συνόδου Πρυτάνεων, που διεξήχθη στη Θεσσαλονίκη.

“Ανακοινώσαμε πρόσθετη επιχορήγηση 25 εκ. ευρώ για τα πανεπιστήμιά μας και τα ΤΕΙ, όπως επίσης και την ενίσχυση των τμημάτων μας με νέο προσωπικό που θα βοηθήσει πάρα πολύ στη διδασκαλία. Είναι νέο προσωπικό, νέοι επιστήμονες που θα συμμετάσχουν στις εκπαιδευτικές διαδικασίες” δήλωσε ο κ. Γαβρόγλου, ο οποίος χαρακτήρισε εξαιρετικό το κλίμα στη Σύνοδο.

“Κρατάω από τη σημερινή συνεδρίαση το εξαιρετικό κλίμα και τη διάθεση των Πρυτάνεων να βοηθήσουμε όλοι μαζί για την επόμενη μέρα, που είναι και οι συνέργειες ανάμεσα στα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ, αλλά και το τέλος πια της επιτροπείας, όπου υπάρχει και ένα καλύτερο μέλλον για τον τόπο μας” υπογράμμισε.

“Οι Πρυτάνεις και τα Πανεπιστήμια καλούνται να παίξουν τον σημαντικό ρόλοπου θα πρέπει να παίξουν και η σημερινή συνεδρίαση μου έδωσε την αίσθηση ότι είμαστε όλοι μαζί αποφασισμένοι για το επόμενο βήμα” ανέφερε.

Ο υπουργός Παιδείας τόνισε ακόμη θα συσταθεί από κοινού ομάδα εργασίας, από τους Πρυτάνεις, το ΙΝΕΔΙΒΙΜ και το υπουργείο για να εξετάσει τα θέματα της φοιτητικής μέριμνας αρχίζοντας πρώτα από τη σίτιση και στη συνέχεια το θέμα των εστιών.

Ο κ. Γαβρόγλου διευκρίνισε ότι υπάρχουν εστίες, στις οποίες γίνονται έργα, ότι υπάρχει προγραμματισμός για νέες εστίες, όπως επίσης και κονδύλια για να μένουν οι φοιτητές σε ορισμένα μέρη σε ξενοδοχεία, στη διάρκεια των σπουδών τους.

Ο Πρύτανης του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Περικλής Μήτκας, υπό την προεδρία του οποίου πραγματοποιήθηκε η 87η Σύνοδος των Πρυτάνεων, τόνισε ότι συζητήθηκε μία σειρά θεμάτων που αφορούν τη λειτουργία των Ιδρυμάτων με προτεραιότητα στη φοιτητική μέριμνα, όπως επίσης και το οικονομικό θέμα, οι συμπράξεις Πανεπιστημίων και ΤΕΙ και η διασφάλιση της ποιότητας των σπουδών.

“Αναδείξαμε το θέμα της λειτουργίας των φοιτητικών εστιών και προτείναμε να συνεργαστούμε με το Ίδρυμα Νεολαίας και Διά Βίου Μάθησης (ΙΝΕΔΙΒΙΜ)για να βελτιωθεί η ποιότητα της παροχής υπηρεσιών στέγασης και σίτισης στους φοιτητές όλης της χώρας” εξήγησε.

“Συζητήθηκε φυσικά το οικονομικό θέμα, αφού τα Πανεπιστήμιά μας λειτουργούν εδώ και αρκετά χρόνια σε καθεστώς υποχρηματοδότησης. Με μεγάλη ικανοποίηση ακούσαμε την ικανοποίηση μέρους των αιτημάτων μας και την αύξηση της χρηματοδότησης προς τα Πανεπιστήμια σε σημαντικό ποσοστό, κάτι που θεωρούμε ότι αντιστρέφει την τάση της υποχρηματοδότησης των τελευταίων χρόνων” υπογράμμισε ο Πρύτανης του ΑΠΘ.

“Επίσης με μεγάλη ικανοποίηση ακούσαμε ότι θα υπάρξουν θέσεις, έστω έκτακτου διδακτικού προσωπικού, για τα Πανεπιστήμια αυξημένες για την επόμενη χρονιά και ελπίζουμε, ότι όπως είπε και ο υπουργός με την έξοδο από το μνημόνιο θα έχουμε τη δυνατότητα να αναπληρώσουμε μέρος των θέσεων που χάθηκαν όλα αυτά χρόνια από συνταξιοδοτήσεις σε όλα τα Ιδρύματα” τόνισε.

Για τις συμπράξεις Πανεπιστημίων και ΤΕΙ που βρίσκονται ακόμη σε συζήτηση, άλλες σε πιο προχωρημένο στάδιο, ο κ. Μήτκας είπε ότι από την πλευρά των Πρυτάνεων εκφράστηκε ανησυχία και κατατέθηκαν προτάσεις για το πως θα γίνει η μετάταξη του προσωπικού από τα ΤΕΙ στα Πανεπιστήμια και πως θα χειριστούν τα Ιδρύματα τους φοιτητές και την ένταξή τους στα νέα προγράμματα σπουδών.

Για τα θέματα διασφάλισης της ποιότητας σπουδών συμφωνήθηκε να δούμε από κοινού το υπουργείο Παιδείας, η Σύνοδος και η Αρχή Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση ΑΔΙΠ, τρόπους ώστε να προχωρήσει απρόσκοπτα η πιστοποίηση των τίτλων σπουδών.

“Θα καταθέσουν τα Πανεπιστήμια τις ολοκληρωμένες προτάσεις τους για την ίδρυση και επανίδρυση των Μεταπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών μέσα στην επόμενη εβδομάδα και ευελπιστούμε ότι από τη νέα χρονιά θα μπορέσουν στη συντριπτική τους πλειοψηφία να λειτουργήσουν χωρίς προβλήματα” επισήμανε. “Θα συνεχίσουμε να συνεργαζόμαστε με τον υπουργό και τον ΓΓ Παιδείας για να βελτιώνουμε διαρκώς την ποιότητα εκπαίδευσης που παρέχουν τα Ιδρύματα” πρόσθεσε.

Ο κ. Μήτκας είπε ότι δεν συζητήθηκε το θέμα της παραβατικότητας και ότι έγινε απλά ενημέρωση, σημειώνοντας ότι “η Σύνοδος Πρυτάνεων συμμετέχει στην Επιτροπή που έχει συστήσει το υπουργείο γι αυτό τον σκοπό και περιμένει να δει τα πορίσματα και τις προτάσεις της Επιτροπής”.

“Η παραβατικότητα καλύπτει ένα σύνολο πραγμάτων που δεν πρέπει να γίνονται. Έχουμε μία Επιτροπή, στην οποία συμμετέχουν Πρυτάνεις, εκπρόσωποι Πανεπιστημίων, της αστυνομίας, της εισαγγελίας, του υπουργείου και μελετάμε το εξαιρετικά περίπλοκο και σύνθετο ζήτημα της παραβατικότητας στα Πανεπιστήμια και σύντομα θα υπάρξουν προτάσεις” τόνισε ο υπουργός Παιδείας.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

NEWS

Συγκέντρωση σχολικών ειδών στο Κοινωνικό Παντοπωλείο δήμου Δέλτα

Published

on

Έχοντας ως στόχο τη στήριξη των οικογενειών με παιδιά σχολικής ηλικίας, οι οποίες δυσκολεύονται να αντεπεξέλθουν στις απαιτήσεις της νέας σχολικής χρονιάς, καθώς και την ευαισθητοποίηση των μαθητών προκειμένου να γίνουν ενεργοί πολίτες, το Κοινωνικό Παντοπωλείο του Δήμου Δέλτα ξεκινά συλλογή σχολικών ειδών. Η καμπάνια θα διαρκέσει από τις 24 Σεπτεμβρίου έως τις 5 Οκτωβρίου 2018.

«Είναι μία ακόμη καμπάνια που αποσκοπεί στην πραγματική αλληλεγγύη έναντι των συμπολιτών μας οι οποίοι έχουν ανάγκη. Είναι μια δύσκολη περίοδος καθώς λόγω της οικονομικής κρίσης αντιμετωπίζουμε τέτοιες περιπτώσεις. Καλώ τους κατοίκους του Δήμου μας να συμμετέχουν στη δράση και να δείξουν για μία ακόμη φορά το μεγαλείο ψυχής που τους διακρίνει» δήλωσε ο Δήμαρχος Ευθ. Φωτόπουλος.
Τα είδη που ζητούνται από τους πολίτες είναι τετράδια, μολύβια, στυλό, γόμες, ξύστρες, φάκελοι, μπλοκ ζωγραφικής, μαρκαδόροι, κασετίνες, φωτοτυπικό χαρτί Α4, τσάντες κλπ.

Οι πολίτες μπορούν να φέρνουν τα υλικά, από τις 9 το πρωί έως τη 1 το μεσημέρι, είτε στην έδρα του Κοινωνικού Παντοπωλείου στη Σίνδο (Ελ. Βενιζέλου 6Α – ΚΕΠ) είτε σε όλα τα Δημοτικά Καταστήματα της κάθε Κοινότητας.

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επικοινωνείτε στο τηλ. 2313-305921 και 2313-305922 από τις 9 το πρωί έως τη 1 το μεσημέρι.

Continue Reading

NEWS

“Μένουμε Θεσσαλονίκη”: Ο Λευκός Πύργος και η Ροτόντα στο σφυρί!

Published

on

Η απόφαση της κυβέρνησης να μεταβιβάσει μνημεία και αρχαιολογικούς χώρους, αποτελεί «πράξη ύψιστου εξευτελισμού για την χώρα και την κοινωνία», επισημαίνει η δημοτική παράταξη «Μένουμε Θεσσαλονίκη».

Σε ανακοίνωσή της με τίτλο «Ο Λευκός Πύργος και η Ροτόντα στο σφυρί!», η ομάδα υποστηρίζει ότι ο Δήμος Θεσσαλονίκης πρέπει να πάρει θέση «ενάντια σε αυτήν την καταισχύνη, καθώς εμβληματικά μνημεία και τοπόσημα που συναπαρτίζουν την ραχοκοκκαλιά της ιστορικής μνήμης και ταυτότητάς της, όπως ο Λευκός Πύργος, η Ροτόντα και τα βυζαντινά τείχη συμπεριλαμβάνονται στον κατάλογο της ντροπής».

Η παράταξη καλεί τον δήμαρχο και τη διοίκηση του δήμου να καταγγείλουν την ένταξη των χώρων στο Υπερταμείο και να απαιτήσουν τη δημοσιοποίηση ολόκληρου του καταλόγου των μνημείων που κινδυνεύουν.

Η ανακοίνωση:

Η απόφαση της κυβέρνησης να μεταβιβάσει μνημεία και αρχαιολογικούς χώρους καθώς και κτήρια που εμπίπτουν στην αρμοδιότητα του Υπουργείου Πολιτισμού στο Υπερταμείο, αποτελεί πράξη ύψιστου εξευτελισμού για την χώρα και την κοινωνία. Ακόμα πιο εξοργιστικό είναι το γεγονός ότι η κυβέρνηση προσπαθεί να αποκρύψει και να παραπλανήσει για τις άθλιες μεθοδεύσεις της, απαντώντας με ψέμματα στις καταγγελίες του Συλλόγου των Ελλήνων Αρχαιολόγων, αλλά και αρνούμενη να αποκαλύψει την ταυτότητα όσων κτηρίων και μνημείων πραγματικά πρόκειται να εκχωρηθούν προς «αξιοποίηση», δημοσιοποιώντας τα μόνον με τον αριθμό κωδικού του Εθνικού Κτηματολογίου.

Ιδιαίτερα ο Δήμος Θεσσαλονίκης πρέπει να πάρει θέση ενάντια σε αυτήν την καταισχύνη, καθώς εμβληματικά μνημεία και τοπόσημα που συναπαρτίζουν την ραχοκοκκαλιά της ιστορικής μνήμης και ταυτότητάς της, όπως ο Λευκός Πύργος, η Ροτόντα και τα βυζαντινά τείχη, αλλά και άλλα, όπως το κτήριο του Λαογραφικού Μουσείου, το Χαρίσειο Γηροκομείο και η Οσία Ξένη, συμπεριλαμβάνονται στον κατάλογο της ντροπής.

Τα διάσπαρτα στις πόλεις και την ύπαιθρο της Ελλάδας μνημεία, που η κυβέρνηση συμφώνησε να εκχωρήσει στο Υπερταμείο, για να… πανηγυρίσει την υποτιθέμενη έξοδο της χώρας από τα μνημόνια, είναι το πολυτιμότερο πολιτιστικό κεφάλαιο που διαθέτει η χώρα. Κι αυτό, όχι μόνο διότι συνιστούν ασύγκριτο πλεονέκτημα για την ανάδειξή της σε μοναδικό τουριστικό προορισμό. Αυτό είναι το λιγότερο.

Κυρίως γιατί, όλα αυτά φορτισμένα όπως είναι με τις ιστορικές τους σημασίες, είναι στην πραγματικότητα οι αρμοί που συγκρατούν την κοινωνική και την πολιτιστική συνοχή της χώρας. Υπενθυμίζουν στην ελληνική κοινωνία, το ιστορικό της βάθος, ότι είναι κάτι παραπάνω από μια τυχαία και εφήμερη συνύπαρξη ανθρώπων, ότι διατηρεί την υπόστασή της επειδή ακριβώς έχει παρελθόν και μια πορεία συνέχειας μέσα σε αυτό.

Αυτός ο πλούτος είναι τόσο τεράστιος, που δεν αποτιμάται σε χρηματική αξία, δεν παζαρεύεται, ούτε εκποιείται· είναι ο ακρογωνιαίος λίθος της εθνικής μας αξιοπρέπειας, αποτελεί κοινή περιουσία και κληρονομιά όλου του ελληνικού λαού, και δεν μπορεί να λεηλατείται βάναυσα επειδή οι κυβερνώντες και ξένοι «εταίροι» τους έχουν αποφασίσει να μεταβάλουν μια ολόκληρη χώρα σε τουριστικό παράσιτο και αρχαιολογική Ντίσνεϋλαντ.

Καλούμε τον Δήμαρχο και την διοίκησή του:

  • Να καταγγείλει την πράξη αυτής της κυβέρνησης·
  • Να απαιτήσει την δημοσιοποίηση της λίστας της ντροπής, με τον πλήρη κατάλογο των μνημείων που κινδυνεύουν·
  • Να ενώσει την φωνή του με όλους τους σχετικούς φορείς που απαιτούν την εξαίρεση όλων των μνημείων, και των χώρων πολιτισμού από την λίστα των ακινήτων που μεταβιβάζεται στο Υπερταμείο.

 

Continue Reading

NEWS

Γραμμές του ΟΑΣΘ περνούν στα ΚΤΕΛ

Published

on

Διαβουλεύσεις μεταξύ του ΟΑΣΘ, του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης και του υπουργείου Μεταφορών βρίσκονται τις τελευταίες εβδομάδες σε πλήρη εξέλιξη με αντικείμενο τη συρρίκνωση του συγκοινωνιακού έργου του ΟΑΣΘ και την εκχώρηση μέρους αυτού προς το ιδιωτικό ΚΤΕΛ. Οι συζητήσεις οι οποίες καλύπτονται από πέπλο μυστικότητας, γίνονται σε επίπεδο προέδρων των δύο συγκοινωνιακών φορέων, ενώ τουλάχιστον μία εξ αυτών έγινε στο υπουργείο, στην Αθήνα, με την παρουσία και της πολιτικής ηγεσίας.

Ο στόχος είναι να αποσυρθεί ο ΟΑΣΘ από λεωφορειακές γραμμές της υπαίθρου του νομού Θεσσαλονίκης προκειμένου να εξοικονομήσει λεωφορεία για να καλύψει τις ανάγκες, κυρίως του πολεοδομικού συγκροτήματος, στις οποίες αδυνατεί να ανταποκριθεί. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό σε αυτές τις περιοχές θα επανέλθει το ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης όπως γινόταν πριν από την επέκταση της περιοχής εξυπηρέτησης από τον ΟΑΣΘ η οποία είχε γίνει σε δύο φάσεις, το 2003 και το 2011. οι συζητήσεις είναι αρκετά προχωρημένες και επιδίωξη είναι ο νέος σχεδιασμός να τεθεί σε εφαρμογή από την 1η του 2019.

Από την κρατικοποίηση… στα ΚΤΕΛ

Πέρα από τα πολλά σοβαρά διαδικαστικά ζητήματα που έχει το όλο εγχείρημα, πρωτίστως εγείρεται το πολιτικό ερώτημα: πώς είναι δυνατόν, έναν χρόνο μετά την –με πολλές τυμπανοκρουσίες- κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ, η ίδια η κυβέρνηση να προχωρά τώρα στη… μερική επανιδιωτικοποίηση του Οργανισμού, εκχωρώντας μέρος του συγκοινωνιακού έργου σε μια ιδιωτική εταιρεία και μάλιστα χωρίς διαγωνισμό. Επιπλέον, η εγκατάλειψη μέρους της υπαίθρου του νομού από τον ΟΑΣΘ, αποτελεί έμμεση ομολογία ότι η σημερινή διοίκηση αδυνατεί να ανταπεξέλθει στο έργο που της ανατέθηκε μετά την κρατικοποίηση του Οργανισμού.

Σύμφωνα με πληροφορίες ο τρόπος με τον οποίο θα μπουν τα ΚΤΕΛ στο παιχνίδι αναζητείται. Πηγή από το υπουργείο Μεταφορών αναφέρει ότι «προφανώς θα γίνει κάποια νομοθετική ρύθμιση». Αυτό δεν αποκλείεται να συμβεί ακόμη και μέσα στις προσεχείς ημέρες καθώς ήδη έχει εισαχθεί στη Βουλή το νομοσχέδιο για τα υδατοδρόμια, στο οποίο υπάρχει και ειδικό κεφάλαιο για τα αστικά ΚΤΕΛ.

Από πού θα αποχωρήσει ο ΟΑΣΘ

Σύμφωνα με το προσχέδιο (καθώς οι συζητήσεις είναι ακόμη σε εξέλιξη) οι λεωφορειακές γραμμές οι οποίες θα εκχωρηθούν στο ΚΤΕΛ είναι, σύμφωνα με πληροφορίες, οι ακόλουθες:
• Γραμμή Νο 85 (Θεσσαλονίκη – Ευαγγελίστρια).
• Γραμμή Νο 86 (Θεσσαλονίκη, Λαγκαδίκια).
• Γραμμές Νο 91 (Α, Χ, Κ, Τ, Η, Ε) οι οποίες εξυπηρετούν τα χωριά Χρυσαυγή, Ανάληψη, Καβαλάρι, Λαγυνά, Περιβολάκι, Ηράκλειο, Άσσηρος κ.λπ.). Στον ΟΑΣΘ θα παραμείνει η γραμμή κορμού Λαγκαδάς – πλατεία Αριστοτέλους.
• Γραμμή Νο 92 (Κουφάλια, Άθυρα, Ραχώνα, Εργατικές Κατοικίες).
• Γραμμή Νο 90 (Κουφάλια – Μάλγαρα).
• Γραμμή Νο 89 (αφορά τα χωριά Ραχώνα, Βραχιά, Ξηροχώρι, Ακροπόταμο κ.λπ.). Στον ΟΑΣΘ θα παραμείνει η γραμμή Νο 81 ΚΤΕΛ Μακεδονία – Κουφάλια.
• Γραμμή Νο 80 (ΚΤΕΛ Μακεδονία – Μάλγαρα): Εδώ εξετάζονται δύο σενάρια. Το πρώτο είναι η γραμμή αυτή να συρρικνωθεί και να παρέχει μόνον τοπική εξυπηρέτηση (Μάλγαρα – Σίνδο). Το δεύτερο είναι να εκχωρηθεί και αυτή στο ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης.
• Στη συζήτηση για εκχώρηση προς τα ΚΤΕΛ μπαίνουν και ορισμένες γραμμές της ανατολικής Θεσσαλονίκης (αφορά κυρίως χωριά του δήμου Θέρμης όπως Βασιλικά, Περιστερά, Μεσημέρι κ.λπ.). Όμως γι’ αυτές τις γραμμές το ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης δεν δείχνει ιδιαίτερο ενδιαφέρον καθώς θα πρέπει να βρει χώρο για τη λειτουργία σταθμού στην ανατολική Θεσσαλονίκη. Γι’ αυτό και ο ΟΑΣΘ έχει στραφεί και προς το ΚΤΕΛ Χαλκιδικής το οποίο διαθέτει ήδη χώρο και ενδεχομένως θα το ενδιέφερε να αναλάβει τις γραμμές από τις οποίες θέλει να απαλλαγεί ο ΟΑΣΘ.

Τιμή εισιτηρίου

Σύμφωνα με πηγή του υπουργείου Μεταφορών, η εκχώρηση του συγκοινωνιακού έργου στο ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης δεν πρόκειται να αυξήσει την τιμή του εισιτηρίου που σήμερα είναι στο 1 ευρώ. Προκειμένου να διατηρηθεί η τιμή στα σημερινά επίπεδα το ΚΤΕΛ θα λαμβάνει επιδότηση το ύψος της οποίας είναι ένα από τα θέματα τα οποία συζητούνται αυτή την περίοδο. Σύμφωνα με την ίδια πηγή το ΚΤΕΛ φέρεται να ζητά περί τα 3 εκατ. ευρώ ετησίως, προκειμένου να αναλάβει αυτές τις γραμμές.

Η συχνότητα των δρομολογίων

Σε αντίθεση με τη διατήρηση της τιμής του εισιτηρίου στα σημερινά επίπεδα, είναι σχεδόν βέβαιο ότι το επίπεδο εξυπηρέτησης θα υποβιβαστεί καθώς θα μειωθεί ο αριθμός των δρομολογίων. Σύμφωνα με πληροφορίες το ΚΤΕΛ δεν μπορεί να διαθέσει περισσότερα από 17 λεωφορεία σε αυτές τις περιοχές όταν σήμερα ο ΟΑΣΘ διαθέτει για τις συγκεκριμένες γραμμές συνολικά 25 λεωφορεία.

Στις συζητήσεις μετέχει και ο Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης ο οποίος θα αναλάβει να εποπτεύσει την υλοποίηση αυτού του εγχειρήματος στην κατεύθυνση να περιοριστούν κατά το δυνατόν οι επιπτώσεις όσον αφορά το επίπεδο εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού.

Η διαδικασία

Ένα από τα ζητήματα τα οποία είναι προς επίλυση όπως προαναφέρθηκε αφορά τη διαδικασία με την οποία θα γίνει η ανάθεση του συγκοινωνιακού έργου στο ΚΤΕΛ. Το υπουργείο φέρεται να επιλέγει τη λύση της τροπολογίας καθώς, σε διαφορετική περίπτωση θα πρέπει κανονικά να προχωρήσει σε διεθνή διαγωνισμό, για τον οποίο όμως, απαιτείται πολύς χρόνος και το υπουργείο δείχνει να επείγεται. Ωστόσο, υπάρχει το ενδεχόμενο, η λύση που θα δοθεί, πέραν του διαγωνισμού, να αφήνει περιθώρια προσβολής στη δικαιοσύνη. (Πηγή)

Continue Reading

Η ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ SKG247.gr ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ

LISTEN LIVE

LIKE US ON FACEBOOK

Instagram #skg

TRENDING

Copyright © 2018 SKG 24|7 Powered by Wordpress.