Connect with us

NEWS

Αλλαγές στις βασικές λεωφορειακές γραμμές του ΟΑΣΘ

Published

on

Σε ριζική αναδιάρθρωση των τριών βασικών λεωφορειακών γραμμών κορμού του ΟΑΣΘ, προχωρά ο Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης.

Ο ΟΣΕΘ έχει εκπονήσει ήδη τις προτάσεις του γι’ αυτές τις αλλαγές τις οποίες απέστειλε στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, στους δήμους του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης, καθώς και στον ΟΑΣΘ, στο πλαίσιο της αναγκαίας διαβούλευσης. Η προθεσμία για να καταθέσουν τις προτάσεις ή τις αντιρρήσεις τους λήγει την προσεχή Παρασκευή 13 Ιουλίου.

Ενδιαμέσως, την Τετάρτη 11 Ιουλίου συγκαλείται σύσκεψη στα γραφεία του ΟΣΕΘ όπου θα γίνει η εκτενής παρουσίαση όλων των σεναρίων αναδιάρθρωσης που προβλέπονται στην πρόταση του Οργανισμού.

Οι στόχοι της αναδιάρθρωσης

Ο επανασχεδιασμός αφορά σε πρώτη φάση την αναδιάρθρωση των τριών βασικών γραμμών κορμού Νο 2, 3 και 8 οι οποίες συνδέουν τα δύο άκρα της πόλης, από τον σταθμό μετεπιβίβασης ΙΚΕΑ ως το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό και τον Σταθμό ΚΤΕΛ Μακεδονία. Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΟΣΕΘ Κώστα Αμπατζά και τον διευθύνοντα σύμβουλο του Οργανισμού Γιάννη Τσιωνά αυτή είναι η πρώτη κίνηση στο πλαίσιο του γενικότερου ανασχεδιασμού των λεωφορειακών γραμμών του ΟΑΣΘ, ενόψει και της έναρξης λειτουργίας του μετρό. «Απαιτείται εξορθολογισμός της λειτουργίας των λεωφορειακών γραμμών και αναπροσαρμογή των προγραμμάτων λειτουργίας τους, με βάση και τις επιχειρησιακές δυνατότητες του υπάρχοντος στόλου και με γνώμονα ότι από το 2020 θα μπει στη ζωή της πόλης και το μετρό» επισημαίνει ο κ. Αμπατζάς. Τονίζει, δε, ότι στόχος του ΟΣΕΘ είναι οι αλλαγές αυτές να τεθούν σε εφαρμογή από την 1η Αυγούστου ώστε, ως την 1η Σεπτεμβρίου που ξεκινά το χειμερινό πρόγραμμα να έχουν εντοπιστεί και να διορθωθούν τα προβλήματα που τυχόν θα παρατηρηθούν.

Σύμφωνα με τον κ. Τσιωνά «άμεση επιδίωξη αυτών των πρώτων κινήσεων του ΟΣΕΘ είναι να αυξηθεί η συχνότητα και να ενισχυθεί η αξιοπιστία των δρομολογίων στις τρεις βασικότερες λεωφορειακές γραμμές».

Η σπουδαιότητα αυτών των τριών γραμμών προκύπτει από τα στοιχεία τα οποία αφορούν την πληρότητά τους. Συγκεκριμένα, η γραμμή Νο 3 (Α.Σ.ΙΚΕΑ – Ν.Σ.Σ.) έχει τη μεγαλύτερη μέση πληρότητα που φτάνει στο 85,25% και ακολουθούν οι γραμμές Νο 8 (Α.Σ.ΙΚΕΑ – ΚΤΕΛ Μακεδονία) με 79,23% και Νο 2 (Α.Σ.ΙΚΕΑ – ΚΤΕΛ Μακεδονία μέσω Εγνατίας) με 59,17%.

Οι τρεις γίνονται δύο

Η πρόταση του ΟΣΕΘ προβλέπει δύο σενάρια αναδιάρθρωσης, ένα βασικό και ένα εναλλακτικό. Και στα δύο οι τρεις λεωφορειακές γραμμές συνενώνονται σε δύο με την κατάργηση μέρους του δρομολογίου της γραμμής Νο 3, στο τμήμα διέλευσης από τις οδούς Δελφών, Αιγαίου κ.λπ. Έτσι, οι γραμμές Νο 2, 3 και 8 καταργούνται και αντικαθίστανται από δύο νέες γραμμές οι οποίες θα ονομάζονται Ε1 και Ε2.

Το 1ο σενάριο

Το πρώτο, βασικό σενάριο αναδιάρθρωσης προβλέπει τις εξής γραμμές:

Α. Γραμμή Ε1 (Α.Σ.ΙΚΕΑ – ΚΤΕΛ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ)
Η νέα γραμμή θα ακολουθεί τη διαδρομή της παλιάς γραμμής Νο 2, ενισχυμένη με οχήματα της γραμμής Νο 8 και με προσθήκη του τμήματος Ν.Σ.Σ. – ΚΤΕΛ Μακεδονία, μέσω Μοναστηρίου. Το δρομολόγιο διαμορφώνεται ως εξής:
1. Κατά τη μετάβαση θα ακολουθείται η διαδρομή:
Α.Σ. ΙΚΕΑ, Λεωφόρος Γεωργικής Σχολής, Εθνικής Αντιστάσεως, Μοσχονησίων, Βούλγαρη, Κων. Καραμανλή (Νέα Εγνατία), Εγνατία, Μοναστηρίου, ΚΤΕΛ Μακεδονία.
2. Κατά την επιστροφή η διαδρομή θα είναι:
ΚΤΕΛ Μακεδονία, Μοναστηρίου, Εγνατία, Κων. Καραμανλή, Βούλγαρη, Μοσχονησίων, Νέα Οδός, Αδριανουπόλεως, Βενιζέλου, Εθνικής Αντιστάσεως, Λ. Γεωργικής Σχολής, Α.Σ.ΙΚΕΑ.

Β. Γραμμή Ε2 (Α.Σ.ΙΚΕΑ – Ν.Σ. ΣΤΑΘΜΟΣ)

Η νέα γραμμή θα ακολουθεί τη διαδρομή της παλιάς γραμμής Νο 3 κατά τη μετάβαση, ενώ στην επιστροφή θα διέρχεται από την οδό Μ. Αλεξάνδρου (παραλιακή), ενισχυμένη με οχήματα της γραμμής Νο 8.
1. Κατά τη μετάβαση θα ακολουθείται η διαδρομή:
Α.Σ. ΙΚΕΑ, Λεωφόρος Γεωργικής Σχολής, Εθνικής Αντιστάσεως, Λ. Βασ. Όλγας, Τσιμισκή, Πολυτεχνείου, Αναγεννήσεως, Μοναστηρίου, Ν.Σ.Σταθμός.
2. Κατά την επιστροφή η διαδρομή θα είναι:
Ν.Σ.Σταθμός, Μοναστηρίου, Εγνατία, Δωδεκανήσου, Σαλαμίνας, Κουντουριώτου, Βενιζέλου, Μοναστηρίου, Π. Μελά, Λεωφόρος 23ης Οκτωβρίου, Λεωφόρος Μ. Αλεξάνδρου, Γ. Παπανδρέου, Αδριανουπόλεως, Βενιζέλου, Εθν, Αντιστάσεως, Λεωφ. Γεωργικής Σχολής, Α.Σ.ΙΚΕΑ.

Το 2ο σενάριο

Σύμφωνα με το 2ο εναλλακτικό σενάριο και οι δύο νέες γραμμές οι οποίες θα ξεκινούν από τον Α.Σ.ΙΚΕΑ θα καταλήγουν στο ΚΤΕΛ Μακεδονία. Η γραμμή Ε1 παραμένει κατ’ ουσία όπως και στο 1ο σενάριο.

Α. Γραμμή Ε1 (Α.Σ.ΙΚΕΑ – ΚΤΕΛ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ)

Η νέα γραμμή θα ακολουθεί τη διαδρομή της παλιάς γραμμής Νο 2, σε μετάβαση και επιστροφή, ενισχυμένη με οχήματα της γραμμής Νο 8 και με προσθήκη του τμήματος Ν.Σ.Σ. – ΚΤΕΛ Μακεδονία, μέσω Μοναστηρίου.
1. Κατά τη μετάβαση θα ακολουθείται η διαδρομή:
Α.Σ. ΙΚΕΑ, Λεωφόρος Γεωργικής Σχολής, Εθνικής Αντιστάσεως, Μοσχονησίων, Βούλγαρη, Κων. Καραμανλή (Νέα Εγνατία), Εγνατία, Μοναστηρίου, ΚΤΕΛ Μακεδονία.
2. Κατά την επιστροφή η διαδρομή θα είναι:
ΚΤΕΛ Μακεδονία, Μοναστηρίου, Εγνατία, Κων. Καραμανλή, Βούλγαρη, Μοσχονησίων, Νέα Οδός, Αδριανουπόλεως, Βενιζέλου, Εθνικής Αντιστάσεως, Λ. Γεωργικής Σχολής, Α.Σ.ΙΚΕΑ.

Β. Γραμμή Ε2 (Α.Σ.ΙΚΕΑ – ΚΤΕΛ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ)

Η νέα γραμμή θα ακολουθεί τη διαδρομή της παλιάς γραμμής Νο 3 έως και την Τσιμισκή και θα μεταβαίνει στα ΚΤΕΛ Μακεδονία μέσω της 26ης Οκτωβρίου, ενισχυμένη από τα οχήματα της γραμμής Νο 8.
1. Κατά τη μετάβαση θα ακολουθείται η διαδρομή:
Α.Σ. ΙΚΕΑ, Λεωφόρος Γεωργικής Σχολής, Εθνικής Αντιστάσεως, Λ. Βασ. Όλγας, Τσιμισκή, Πολυτεχνείου, 26ης Οκτωβρίου, ΚΤΕΛ Μακεδονία.
2. Κατά την επιστροφή η διαδρομή θα είναι:
ΚΤΕΛ Μακεδονία, 26ης Οκτωβρίου, Καρατάσου, Λεωφ. Νίκης, Βενιζέλου, Μητροπόλεως, Π. Μελά, Λεωφόρος 23ης Οκτωβρίου, Λεωφόρος Μ. Αλεξάνδρου, Γ. Παπανδρέου, Αδριανουπόλεως, Βενιζέλου, Εθν, Αντιστάσεως, Λεωφ. Γεωργικής Σχολής, Α.Σ.ΙΚΕΑ.

Τα οφέλη

Το μεγαλύτερο όφελος από την πρόταση αναδιάρθρωσης των συγκεκριμένων λεωφορειακών γραμμών είναι η ενίσχυση της συχνότητας και της αξιοπιστίας των δρομολογίων. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις οι οποίες περιλαμβάνονται στην πρόταση του ΟΣΕΘ η μέση συχνότητα διέλευσης των λεωφορείων στις υφιστάμενες γραμμές είναι: 23 λεπτά για το Νο 2, 17 λεπτά για το Νο 3 και 24 λεπτά για το Νο 8. Μετά την αναδιάρθρωση οι μέσες συχνότητες εξυπηρέτησης εκτιμώνται στα επτά έως εννέα λεπτά και για τις δύο νέες γραμμές Ε1 και Ε2.

Οι επιπτώσεις

Από την προτεινόμενη αναδιάρθρωση προκαλούνται, ωστόσο και ορισμένα προβλήματα. Το σημαντικότερο είναι ότι καταργείται μέρος του σημερινού δρομολογίου του Νο 3, στο τμήμα που διέρχεται από την οδό Δελφών και εξυπηρετεί πολύ κόσμο.

Σύμφωνα με τον κ. Τσιωνά αυτό θα αντιμετωπιστεί με παρεμβάσεις σε άλλες γραμμές οι οποίες διέρχονται σήμερα από την οδό Δελφών (π.χ. Νο 33 και Νο 39), ώστε να διατηρηθεί το σημερινό επίπεδο εξυπηρέτησης. Επίσης, θα γίνουν πρόσθετες παρεμβάσεις και σε άλλες γραμμές προκειμένου να ενισχυθεί η σύνδεση του άξονα της Βασ. Όλγας με την Εγνατία.

Παράλληλα, εάν υιοθετηθεί το 2ο σενάριο με βάση το οποίο και οι δύο νέες γραμμές θα καταλήγουν στο ΚΤΕΛ Μακεδονία, θα εξεταστεί το ενδεχόμενο να μεταφερθεί η αφετηρία της γραμμής Νο 12 (ΚΤΕΛ Μακεδονία – Κάτω Τούμπα) στο Ν.Σ. Σταθμό καθώς στον περιβάλλοντα χώρο του ΚΤΕΛ Μακεδονία δεν είναι δυνατόν να χωρέσουν τρεις γραμμές.

Πηγή

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

NEWS

Συνελήφθησαν διακινητές που επιχείρησαν τη μεταφορά μεταναστών στη Θεσσαλονίκη

Published

on

Καταδίωξη των αστυνομικών σε διακινητές που μετέφεραν μετανάστες στη Θεσσαλονίκη.

Συνελήφθησαν δύο αλλοδαποί, ηλικίας 17 και 52 ετών, σε βάρος των οποίων σχηματίσθηκε δικογραφία από το Τμήμα Διαχείρισης Μετανάστευσης Μυγδονίας για παράνομη μεταφορά – προώθηση μεταναστών στο εσωτερικό της χώρας. Στην Εγνατία Οδό (ύψος διοδίων Προφήτη), περιπολικό του Α.Τ. Λαγκαδά σταμάτησε Ι.Χ. φορτηγό, ο οδηγός του οποίου δε συμμορφώθηκε και ανέπτυξε ταχύτητα προκειμένου να διαφύγει.

Ακολούθησε καταδίωξη κατά την οποία το όχημα ακινητοποιήθηκε πλησίον του χωριού Ευαγγελισμός, ενώ μετά από έλεγχο στο εσωτερικό του εντοπίστηκαν δεκαέξι αλλοδαποί (εκ των οποίων τρεις ανήλικοι), οι οποίοι δε διέθεταν έγγραφα που να δικαιολογούν τη νόμιμη διαμονή τους στην Ελληνική επικράτεια. Ύστερα από έρευνα προέκυψε ότι, οι προαναφερόμενοι αλλοδαποί εισήλθαν παράνομα στη χώρα από περιοχή του Έβρου, καταβάλλοντας χρηματικό ποσό με τελικό προορισμό χώρα της Κεντρικής Ευρώπης. Οι συλληφθέντες θα οδηγηθούν στον αρμόδιο Εισαγγελέα.

Continue Reading

NEWS

Σε λίγες μέρες τα διόδια σε Ασπροβάλτα και Ωραιόκαστρο Θεσσαλονίκης

Published

on

Εντός ολίγων ημερών ξεκινά η λειτουργία του σταθμού διοδίων σε Ασπροβάλτα και Ωραιόκαστρο στη Θεσσαλονίκη.

Πρόκειται να τεθούν σε λειτουργία κατά το πρώτο 10ήμερο του Οκτωβρίου, όπως δήλωσε ο πρόεδρος της Εγνατίας Οδού, κ.Αντωνούδης. Σχετικά με το κόστος διέλευσης: “Στο Ωραιόκαστρο θα είναι 40 λεπτά και σε 15 ημέρες που θα λειτουργήσει το Ωραιόκαστρο, τα Μάλγαρα θα είναι στο 1,80 και από 1- 1- 2019 τα Μάλγαρα θα πάνε στα 3 ευρώ και το Ωραιόκαστρο στα 70 λεπτά”.

Σύμφωνα με τον κ. Αντωνούδη, για το σταθμό διοδίων Μαλγάρων και Θεσσαλονίκης, είναι σε διαπραγμάτευση και υπάρχει μία πιθανότητα να ισχύσει μία εκπτωτική τιμολογιακή πολιτική για τους τοπικούς χρήστες και για τους εργαζόμενους. “Προφανώς θα είναι αυτό που ισχύει και στην Αττική οδό, ότι σε κάποιο αριθμό διελεύσεων, ένα ποσοστό θα είναι δωρεάν”.  Σύμφωνα με τον ίδιο, από την 1-1-2019 θα αυξηθούν τα διόδια σε όλους τους σταθμούς της Εγνατίας Οδού.

“Σήμερα οι χρεώσεις στην Εγνατία οδό είναι 3 λεπτά ανά χιλιόμετρο, στους άλλους αυτοκινητόδρομους είναι κάτι παραπάνω από 6 λεπτά” ανέφερε ο πρόεδρος της Εγνατίας Οδού και ανέφερε πως υπάρχει μία απόφαση από την 1η Ιανουαρίου του 2019 οι χρεώσεις να αυξηθούν από τα 3 λεπτά στα 5 ανά χιλιόμετρο.  Μάλιστα δεν απέκλεισε το κόστος αυτό να αυξηθεί κι άλλο με την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού στον ιδιώτη.

“Ο σταθμός στο Στρυμωνικό κατασκευάζεται. Μόλις λάβουμε τις περιβαλλοντικές μελέτες θα κατασκευαστεί ο σταθμός Καβάλας. Έπονται οι σταθμοί Σιάτιστας και Αρδανίου στον Έβρο και τελειώνουμε με τους μετωπικούς και πάμε στους πλευρικούς, οι οποίοι είναι 20. Όλα αυτά αναμένεται να ολοκληρωθούν περί τον Απρίλιο του ’19” υποστηρίζει ο κ. Αντωνούδης.

Αναλογικά διόδια από το 2021: Ήδη η πρώτη φάση του διαγωνισμού έχει ολοκληρωθεί και προχωρά η δεύτερη φάση και θα υπάρξει ανάδοχος μέσα στους πρώτους μήνες του 2019. Η έναρξη κατασκευής αναμένεται στο τέλος του πρώτου εξαμήνου του 2019 με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2021.

Continue Reading

NEWS

Τραυματισμός μαθητών από πτώση ανεμιστήρα οροφής σε σχολείο της Θεσσαλονίκης

Published

on

Σοβαρό περιστατικό σημειώθηκε χθες το πρωί στο 5ο δημοτικό σχολείο Θεσσαλονίκης. Κατά τη διάρκεια του μαθήματος αποκολλήθηκε από την οροφή ένας ανεμιστήρας και έπεσε πάνω σε δύο μαθητές, οι οποίοι και τραυματίστηκαν.

Σύμφωνα με όσα δήλωσε στην πρωινή εκπομπή τηλεοπτικού σταθμού μία μητέρα, που το παιδί της φοιτά στο συγκεκριμένο σχολείο, το κτήριο είναι εξ ολοκλήρου εγκαταλελειμμένο, με αποτέλεσμα να κινδυνεύει η ζωή μικρών παιδιών.

Από το περιστατικό τραυματίστηκε ένα κοριτσάκι στον αυχένα, ενώ ένα άλλο παιδάκι φέρει εκδορές. Η ίδια, υπογράμμισε ότι στο σχολείο έχουν γίνει και άλλα περιστατικά τραυματισμού παιδιών.

Στο σχολείο έχουν συγκεντρωθεί γονείς οι οποίοι διαμαρτύρονται για το γεγονός.

Continue Reading

Η ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ SKG247.gr ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ

LISTEN LIVE

LIKE US ON FACEBOOK

Instagram #skg

TRENDING

Copyright © 2018 SKG 24|7 Powered by Wordpress.