Connect with us

VIRAL

Δοκιμάζοντας το Renault Clio 1.5 dCi 110 PS

Published

on

Η ισχυρότερη έκδοση diesel του μικρού Clio συνδυάζει επιδόσεις με χαμηλή κατανάλωση, διαθέτωντας παράλληλα το ολοκληρωμένου πακέτο που γνωρίζουμε από το γαλλικό supermini. Στην ανανεωμένη του γενιά παραμένει ελκυστικό στο μάτι και στο δρόμο και στη συγκεκριμένη έκδοση σβέλτο και οικονομικό.

Οι Γάλλοι όπως φαίνεται έχουν βρει τη συνταγή για τη δημιουργία ενός ελκυστικού supermini. Σίγουρα σημαντικό ρόλο σε αυτό διαδραματίζουν και τα υλικά πρώτης διαλογής που χρησιμοποιεί, όπως στην περίπτωσή του μοντέλου δοκιμής μας αποτελεί ο diesel κινητήρας 1.5 dCi. Στην ισχυρότερη μορφή του, με τους 110 ίππους δεν στέκεται μόνο στην οικονομία καυσίμου, περνώντας στα λημέρια των κινητήρων βενζίνης και προσφέροντας αξιόλογες επιδόσεις.

Εμφάνιση…

Στην ανανεωμένη γενιά του το Clio δεν άλλαξε δραματικά σε αισθητική, με τους Γάλλους να περιορίζονται σε επιμέρους βελτιώσεις, προκειμένου να τονώσουν το ήδη έντονο ενδιαφέρον των αγοραστών. Ωστόσο, το Clio ήταν ελκυστικό και παραμένει και σήμερα φρέσκο στο μάτι, ακόμα και απέναντι στον πιο νέο ανταγωνισμό. Τα φωτιστικά LED με τις τροποποιήσεις στους προφυλακτήρες, τη νέα γκάμα τροχών ελαφρού κράματος. Αναβάθμιση έχει γίνει και στο εσωτερικό και πιο συγκεκριμένα στα υλικά κατασκευής, με χρήση μαλακών πλαστικών στο πάνω μέρος του ταμπλό προκειμένου να βελτιωθεί η εικόνα και η απτή ποιότητα.

Τα καταφέρνει μια χαρά σε αυτό τον τομέα το Clio που σε κερδίζει με την εικόνα του, αφήνοντας ένα παράπονο στον τομέα της πρακτικότητας της καμπίνας. Ρηχές ποτηροθήκες με μικρή διάμετρο ενδεχομένως να μην καταφέρουν να φιλοξενήσουν τα μεγαλύτερα ποτήρια, ενώ και οι μικρές «τσέπες» στις πόρτες χωράνε οριακά τα μικροπράγματα της καθημερινότητάς σου. Ο οδηγός κάθεται καλά πίσω από το τιμόνι με τις πολλαπλές ρυθμίσεις και θα βρει εύκολα τη θέση που τον βολεύει, αφήνοντας αρκετό χώρο και για τους πίσω. Οι τελευταίοι αν έχουν ύψος πάνω από το μέσο όρο θα έρθουν σε πιο στενή επαφή με την κυρτή οροφή. Από την άλλη ο βαθύς χώρος αποσκευών με όγκο 300 λίτρα ικανοποιεί, ενώ αν αναδιπλώσεις τις πλάτες των πίσω καθισμάτων τότε διευρύνεται στα 1.147 λίτρα.

Στην κεντρική κονσόλα συναντάμε όμορφες ξεχωριστές γαλλικές πινελιές, με λάκα piano black να προσδίδει κύρος και η ιδιαίτερη σχεδίαση του πίνακα οργάνων με την ψηφιακή ένδειξη της ταχύτητας και τα χειριστήρια του κλιματισμού να αποτελούν όμορφες λεπτομέρειες. Πιο πάνω η οθόνη αφής επτά ιντσών με σύστημα R-LINK Evolution ή Media Nav Evolution στην ανώτερη εξοπλιστικά έκδοση Dynamic κεντρίζει το βλέμμα. Μέσα από αυτό έχεις πρόσβαση στις λειτουργίες του αυτοκινήτου, τις πληροφορίες, το τηλέφωνο, τα πολυμέσα και το σύστημα πλοήγησης. Πλούσιο μενού, με σχετικά εύκολη πρόσβαση στις επιμέρους λειτουργίες, ενώ, για τους πιο παραδοσιακούς ευκολότερη κάνουν την κατάσταση όσον αφορά τον έλεγχο του ηχοσυστήματος τα γνωστά χειριστήρια της Renault στην κολόνα του τιμονιού. Στις ευκολίες προσθέστε και το keyless entry με την αυτόματη λειτουργία κλειδώματος κατά την απομάκρυνση από το αυτοκίνητο.

… και ουσία

Εκεί που εστιάζεται η διαφορά της συγκεκριμένης έκδοσης είναι στον κινητήρα. Γνωστός για την ποιότητά του, ο 1.5 dCi πετρελαίου, στην κορυφαία του εκδοχή αποδίδει 110 ίππους και 260 Nm ροπής, διαθέσιμα από τις 1.750 rpm. Χορταστικές τιμές, που στην πραγματικότητα επιβεβαιώνονται και με το παραπάνω, αφού η αίσθηση επιτάχυνση είναι έντονη, με το τράβηγμα να ξεκινά από χαμηλά. Το εύρος στροφών είναι μικρό όπως σε όλους τους diesel, αλλά ο 1.5 dCi ανεβαίνει εύκολα, χωρίς να λαχανιάζει, μέχρι το όριο περιστροφής του, αποδίδοντας τη μέγιστη τιμή ισχύος του στις 4.000 rpm. Ο χαρακτηριστικός θόρυβος που συνοδεύει τους diesel δεν περνάει στην καμπίνα, αφήνοντας οδηγός και επιβάτες ξεκούραστους στα καλά μονωμένο εσωτερικό του Clio.

Το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων διακρίνεται για την καλή κλιμάκωση και την ακρίβειά του. Θετικό αυτό, αφού η δύναμη του κινητήρα σε συνδυασμό με το μικρό εύρος στροφών λειτουργίας του θα σε υποχρεώσουν υπό μία έννοια να καταφεύγεις συχνά στη χρήση του αν αποφασίσεις να κινηθείς σβέλτα. Κάτι που εξάλλου το Clio 1.5 dCi κάνει με χαρακτηριστική ευκολία και μάλιστα με απολαυστικό τρόπο. Οι επιδόσεις δεν κόβουν την ανάσα, με τα 11,2 sec που ανακοινώνει ο κατασκευαστής για το 0-100 km/h όμως να μοιάζει μάλλον απαισιόδοξη τιμή, αν εστιάσεις στην αίσθηση που σου δίνει, αφού δείχνει να μπορεί ακόμα καλύτερα. Η μέγιστη ταχύτητα αγγίζει τα 194 km/h, ενώ η μέση εργοστασιακή κατανάλωση είναι 3,5 lt/100 km.

Στην πράξη και χωρίς ιδιαίτερη προσοχή, η κατανάλωση μένει, όπως διαπιστώσαμε κατά τη συμβίωσή μας με το Clio 1.5 dCi, στα 5,5 lt/100 km. Δίχως άλλο, τιμή άκρως ικανοποιητική για αυτοκίνητο της κατηγορίας του και με δεδομένο ότι το diesel Clio ζυγίζει 1.200 κιλά, δηλαδή περίπου 100 κιλά περισσότερα από το αδελφό βενζινοκίνητο τούρμπο 1.2 TCe που έχει αντίστοιχη τιμή κοντά στα 8 lt/100 km. Το τιμόνι με την ελαφριά αίσθηση στις χαμηλές ταχύτητες βοηθάει στους επιτόπιους ελιγμούς, ενώ όταν τα χιλιόμετρα ανέβουν, σφίγγει προσφέροντας πιο μεστή αίσθηση στα χέρια του οδηγού. Η ανάρτηση ακολουθεί τα γαλλικά πρότυπα, με σφιχτή σχετικά ρύθμιση, που όμως δεν κουράζει στην καθημερινότητα. Αντίθετα διακρίνεται για την ποιότητα κύλισης που προσφέρει και την άνεση που διατηρεί ακόμα και στις δύσκολες συνθήκες των κακών ελληνικών δρόμων, με εξαίρεση ελάχιστες περιπτώσεις.

γλυκά
  • Κινητήρας
  • Κατανάλωση
  • Επιδόσεις
  • Οδική συμπεριφορά
  • Άνεση
  • Ποιότητα κύλισης
  • Χώροι
ξινά
  • Χειρισμός συστήματος πολυμέσων
  • Ορατότητα πίσω
  • Ρηχές ποτηροθήκες

Από την άλλη και χωρίς καμία εξαίρεση τα φρένα στέκονται στο ύψος των περιστάσεων, με σωστή αίσθηση και απόδοση. Το Renault Clio 1.5 dCi προάγει ένα οικονομικό προφίλ, ενώ σε αυτή την κορυφαία εκδοχή του με τους 110 ίππους καταφέρνει να συνδυάζει και τις επιδόσεις ισορροπώντας ανάμεσα σε αυτά τα δύο. Κάτι ανάλογο που κάνει και όσον αφορά τον τρόπο που πατά και κινείται στο δρόμο. Η άνεση με την καλή ποιότητα κύλισης δεν θυσιάζονται σε καμία περίπτωση, όπως αρμόζει σε μια γαλλική κατασκευή, ενώ παράλληλα τα δυναμικά χαρακτηριστικά του μπορεί να μην αγγίζουν την κορυφή της κατηγορίας, αλλά θα ικανοποιήσουν σε μεγάλο βαθμό αυτόν που αναζητά κάτι παραπάνω από το supermini του. Σε κάθε περίπτωση μαζί του ταξιδεύεις με υψηλές ταχύτητες, γρήγορα, άνετα, ξεκούραστα και κυρίως οικονομικά.

συμπέρασμα

Με τον εξελιγμένο κινητήρα diesel των 1,5 λίτρων των 110 ίππων, το Clio αποτελεί μια πρωτοκλασάτη επιλογή στα supermini. Ελκυστικό όχι μόνο στο μάτι, αλλά και ως πακέτο, που περιλαμβάνει έναν κινητήρα διαμάντι που δεν κάνει εκπτώσεις σε κανένα τομέα, με κοφτερή οδική συμπεριφορά, αλλά και αξιόλογη στα γαλλικά πρότυπα ποιότητα κύλισης και άνεση. Δεν του λείπουν οι χώροι, ούτε η τεχνολογία, με την τιμή του να είναι το μόνο… αγκάθι το οποίο αντισταθμίζεται με όσα προσφέρει σε όλα τα επίπεδα.

 

Πηγή

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

VIRAL

ΔΟΚΙΜΗ: Nissan Qashqai με βενζίνη ή diesel;

Published

on

Ο ανταγωνισμός του αυξάνεται μήνα με τον μήνα, όμως δεν είναι διατεθειμένο να παραδώσει τα… εμπορικά σκήπτρα της κατηγορίας των SUV. Το Nissan Qashqai συνεχίζει την πετυχημένη πορεία του, χάρη στις αναβαθμίσεις που προσφέρουν οι νέοι κινητήρες και ο πλουσιότερος εξοπλισμός.

Διαβάστε τη συνέχεια εδώ

Continue Reading

VIRAL

Volkswagen Tiguan R

Published

on

Η Volkswagen συνεχίζει να μοιράζει φύλλο στο βενζινοκινητήρα της, EA888. Το δίλιτρο 300άρι μοτέρ τούρμπο σερβίρεται με κάθε δυνατή σάλτσα και από τις περισσότερες φίρμες του ομίλου. Αρχής γενομένης με τη Volkswagen, βέβαια, που πρόσφατα το ανακοίνωσε επίσημα στο T-Roc R. Αλλά αυτό δεν θα είναι το τελευταίο σπορ SUV της επικαιρότητας, καθώς το Tiguan R ολοκληρώνει επίσης την προετοιμασία του, όπως φαίνεται στη φωτογραφία.

Ο κατασκευαστής από το Wolfsburg χρησιμοποίησε ένα Tiguan στην έκδοση R-Line για να παραπλανήσει τους κατασκόπους-φωτογράφους, αλλά η 4μπουκη εξάτμιση, δεν εξαπατά κανέναν. Έτσι, το Tiguan R θα φορέσει επίσης το υπερτροφοδοτούμενο 4κύλινδρο δίλιτρο σύνολο, πιθανότατα με την ίδια ισχύ που υπάρχει και στο T-Roc R, δηλαδή τους 300 ίππους.

Για τα υπόλοιπα, θα έχουμε προφανώς τα κλασικά: Μεγαλύτερα φρένα, πιο σφιχτές αναρτήσεις, πιο σπορ ατμόσφαιρα στο εσωτερικό και σπέσιαλ ταπετσαρία. Ο άγνωστος Χ παραμένει η τιμή. Επί του παρόντος, η γκάμα του βενζινοκίνητου Tiguan πλαφονάρει σε τιμή στην τοπ έκδοση 2.0 TSI 4Motion DSG7 Exclusive με τους 230 PS, με 46.750. Και σε απόλυτη τιμή με το ντίζελ Tiguan 2.0 BiTDI 240 PS 4Motion DSG7 Exclusive, με €50.350. Οπότε εκτιμούμε ότι το Tiguan R, όταν έρθει, θα κινηθεί στην ελληνική αγορά ανάμεσα στις 55 με τις 57 χιλιάδες ευρώ.

Πηγή

Continue Reading

VIRAL

Test drive: Hyundai i20 1.0 T-GDi

Published

on

Το Hyundai i20 της δεύτερης γενιάς, που παρουσιάστηκε το 2014, ήταν ένα πολύ καλό αυτοκίνητο που υστερούσε όμως στις βενζινοκίνητες εκδόσεις του. Οι ατμοσφαιρικοί κινητήρες 1.2 και 1.4 δεν είχαν τη ροπή για να συναγωνιστούν τους τούρμπο του ανταγωνισμού. Από το 2016 όμως το i20 διατίθεται και με τον τεχνολογικά προηγμένο 3κύλινδρο 1.0 Turbo GDi για να αντιμετωπίσει τα ανταγωνιστικά TSI, EcoBoost, PureTech turbo και EcoTec turbo.

Στην ελληνική αγορά, το i20 1.0 T-GDi πωλείται κανονικά στην έκδοση των 100 PS με κιβώτιο 5 σχέσεων (υπάρχει και έκδοση 120 PS με 6άρι). Όπως και τα άλλα i20, είναι από τα μεγαλύτερα σε διαστάσεις σουπερμίνι και το βάρος του των 1.110 kg είναι κάπου στη μέση της κατηγορίας (μικρότερο από των Opel Corsa, Renault Clio και Ford Fiesta, αλλά μεγαλύτερο από των Citroen C3, Nissan Micra, Peugeot 208, SEAT Ibiza, Skoda Fabia, Toyota Yaris και πολύ μεγαλύτερο από του Suzuki Swift). Παρά τα κάποια επιπλέον κιλά όμως, το Hyundai είναι από τα πιο γρήγορα μοντέλα της κατηγορίας του στην επιτάχυνση από στάση. Με 9,4” στο 0-100 km/h και 31,3” στο χιλιόμετρο, χάνει καθαρά μόνο από τo Ibiza 1.0 TSI 115PS και οριακά από τα Fabia 1.0 TSI 110PS και Swift 1.0 BoosterJet. Έχει όμως πολύ μακριές σχέσεις μετάδοσης, με αποτέλεσμα να χάνει από όλα τα ανταγωνιστικά μοντέλα στις ρεπρίζ εν κινήσει από χαμηλές στροφές, με εξαίρεση τα 900άρια Micra και Clio και το ατμοσφαιρικό Yaris 1.5 VVT-iE. Στις ψηλές στροφές πάντως ανακτά μέρος από το χαμένο έδαφος, όπως δείχνει το προσπέρασμα των 80-110 km/h με 3η σε 5,0”, που είναι μια επίδοση αρκετά καλή για την κατηγορία.

Στην οδήγηση, ο 3κύλινδρος χιλιάρης μπορεί να μην εντυπωσιάζει με τη ροπή του χαμηλά, αλλά αν τον κρατάς πάνω από τις 2.000 rpm έχει δύναμη που διατηρείται μέχρι το όριο των στροφών χωρίς το λαχάνιασμα άλλων κινητήρων τούρμπο. Είναι επίσης πολιτισμένος σε λειτουργία, καλά μονωμένος σε θόρυβο και αρκετά οικονομικός αν οδηγείς με κάποια προσοχή. Αν πατάς όμως βαθιά το γκάζι, η κατανάλωση βενζίνης ανεβαίνει. Η μέση κατανάλωση για όλη τη δοκιμή μας ήταν 6,9 lt/100km – μια τιμή χαμηλότερη μεν από αυτή των C3, 208 και Clio 1.2, καθώς και του Micra 0.9, αλλά υψηλότερη από εκείνη του Corsa, του Swift και όλων των 1.0 TSI.

 

Τα κάνει (σχεδόν) όλα και συμφέρει
Κατά τα άλλα, το i20 παραμένει ένα εύκολο στην οδήγηση αυτοκίνητο, με καλή εργονομία, εύχρηστο κιβώτιο κι ελαφρύ τιμόνι. Δεν κάνει θόρυβο και η ανάρτησή του δουλεύει σωστά, τόσο στην πόλη όσο και στο ταξίδι. Στη γρήγορη οδήγηση δεν έχει την αίσθηση, την απόκριση και την ευελιξία ενός Fiesta ή κι ενός Swift, αλλά μπορεί να κινηθεί σβέλτα με ασφάλεια αν το θελήσει ο οδηγός του, καθώς έχει και καλά φρένα. Το εσωτερικό του είναι ιδιαίτερα ευρύχωρο, καλά φτιαγμένο και πρακτικό, και το πορτμπαγκάζ του από τα μεγαλύτερα και πιο πρακτικά της κατηγορίας.

Οι τιμές του i20 1.0 T-GDi ξεκινούν από τα €14.090 στον τιμοκατάλογο –αλλά από τα €12.990 με την ισχύουσα έκπτωση– για την έκδοση Connect της δοκιμής μας, που είναι επαρκώς εξοπλισμένη, με στάνταρ σύστημα πολυμέσων και πλοήγησης 8”, αλλά με ατσάλινες ζάντες 15”, χειροκίνητο air-condition και ηλεκτρικά παράθυρα μόνο εμπρός. Η πλούσια έκδοση Exclusive όμως, που τα έχει πραγματικά όλα, είναι μόνο €1.000 ακριβότερη και εξαιρετικά συμφέρουσα με τα μέτρα της κατηγορίας.

 

Τι λέει το DRIVE
Με τον ζωηρό κινητήρα τούρμπο, το i20 γίνεται ακόμη πιο ολοκληρωμένο, διατηρώντας παράλληλα τη συμφέρουσα τιμή του. Θα θέλαμε όμως ένα 6άρι κιβώτιο.
Τιμή από €12.990 (με την έκπτωση)
Τεχνολογία 998 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 100 PS/4.500 rpm, 17,5 kgm/1.500-4.000 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων, κίνηση εμπρός.
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,4”
0-140 km/h 19,8”
0-400 m 16,8” @ 131,4 km/h
0-1.000 m 31,3” @ 160,4 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 8,4”
50-80 km/h (3η) 4,5”
80-110 km/h (3η) 5,0”
80-110 km/h (4η) 7,1”
110-140 km/h (4η) 8,9”
110-140 km/h (5η) 13,6”
Φρένα 100-0 km/h 38,5 m
Τελική ταχύτητα 188 km/h
Μέση κατανάλωση 6,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2 102 g/km
Διαστάσεις 4.035 x 1.734 x 1.474 mm
Χώρος αποσκευών 326 lt
Βάρος 1.110 kg
Μετρήσεις DRIVE

Πηγή

Continue Reading

Η ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ SKG247.gr ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ

LIKE US ON FACEBOOK

Instagram #skg

TRENDING

Copyright © 2018 SKG 24|7 Powered by Wordpress.