Connect with us

NEWS

Θεσσαλονίκη: Πολεοδομική οργάνωση έξι περιοχών – Τι αλλάζει

Published

on

Δημιουργούνται προϋποθέσεις για καλύτερες πόλεις και για τη βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης και του βιοτικού επιπέδου των πολιτών

Την πολεοδομική οργάνωση έξι περιοχών σε τέσσερις Δήμους του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης ενέκρινε η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, με την υπογραφή της χρηματοδότησης γενικών, ειδικών και τοπικών χωρικών σχεδίων από τον Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολο Τζιτζικώστα.

Ο Δήμος Αμπελοκήπων – Μενεμένης θα εκπονήσει μελέτες τοπικού χωρικού σχεδίου για τρεις περιοχές, τους Αμπελόκηπους, τη Μενεμένη και το πρώην στρατόπεδο Μεγάλου Αλεξάνδρου.

Ο Δήμος Παύλου Μελά θα συντάξει τοπικό χωρικό σχέδιο για την περιοχή της Σταυρούπολης.

Ο Δήμος Καλαμαριάς θα εκπονήσει γενικό χωρικό σχέδιο, που αφορά σε ζωτικού ενδιαφέροντος περιοχές, όπως η παράκτια ζώνη του και το πρώην στρατόπεδο Κόδρα.

Ο Δήμος Πυλαίας – Χορτιάτη θα συντάξει μελέτη πολεοδόμησης για το παραλιακό μέτωπο της Πυλαίας.

«Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας ενισχύει τους Δήμους ώστε να οργανώσουν πολεοδομικά σημαντικούς χώρους εντός του πολεοδομικού συγκροτήματος, με υπερτοπικό χαρακτήρα και να βελτιώσουν έτσι το αστικό περιβάλλον. Μέσα από τα χωρικά σχέδια δημιουργούνται οι προϋποθέσεις για καλύτερες πόλεις και για τη βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης και του βιοτικού επιπέδου των πολιτών. Δημιουργούμε μια πιο ανθρώπινη Θεσσαλονίκη, με περισσότερο πράσινο, με σεβασμό στο φυσικό περιβάλλον, με αναβάθμιση και αξιοποίηση των ελεύθερων χώρων, με λύσεις σε χρόνια προβλήματα και με στόχο τη βιώσιμη αστική ανάπτυξη», επισήμανε ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας.

Τα στοιχεία των μελετών για τις έξι περιοχές είναι τα εξής:

1. Αμπελόκηποι: Σύνταξη τοπικού χωρικού σχεδίου για έκταση 1.800 στρεμμάτων. Το γενικό πολεοδομικό σχέδιο των Αμπελοκήπων εκπονήθηκε το 1989 και η τελευταία τροποποίησή του έγινε το 2005. Πλέον κρίνεται ανεπίκαιρο και παρωχημένο ως πολεοδομικό εργαλείο, ενώ έχουν αλλάξει άρδην τα δεδομένα στην περιοχή, που είναι πυκνοδομημένη και εμφανίζει μεγάλη έλλειψη χώρων πρασίνου. Οι σχεδιασμοί για αναβάθμιση της περιοχής δεν είναι δυνατό να υλοποιηθούν χωρίς ένα νέο χωρικό σχέδιο.

2. Μενεμένη: Σύνταξη μελέτης ειδικού χωρικού σχεδίου στο παράκτιο μέτωπο. Η παράκτια ζώνη της Μενεμένης περιλαμβάνει την περιοχή δυτικά των εκβολών του Δενδροποτάμου, έως το όριο με το Δήμο Δέλτα και αποτελεί μέρος της ευρύτερης δυτικής παράκτιας ζώνης του Θερμαϊκού. Είναι μια προνομιούχα περιοχή με έντονα όμως στοιχεία υποβάθμισης, έντονη παρουσία παραγωγικών δραστηριοτήτων (βιοτεχνίες, μεταφορών, αποθήκευσης, αλλά και διαχείρισης – αποθήκευσης πετρελαιοειδών). Αυτό το γεγονός αποτρέπει επί σειρά ετών την ένταξη του παράκτιου τμήματος σε διαδικασίες περιβαλλοντικής εξυγίανσης, αναβάθμισης και εν τέλει απόδοσης της παραλίας στην τοπική κοινωνία, διατηρώντας ένα καθεστώς περιβαλλοντικής και αισθητικής απαξίωσης, όπου η πρόσβαση είναι ιδιαιτέρως δυσχερής, επισφαλής και πρακτικά ανέφικτη στον πολίτη. Η περιοχή έχει υποφέρει στο παρελθόν από ρύπανση, καθώς εκεί βρισκόταν ο ΧΑΔΑ της Θεσσαλονίκης και τα παλιά βυρσοδεψεία, ενώ η ρύπανση συνεχίζεται από παράνομες αποθέσεις και απορρίψεις υλικών. Στο γενικό πολεοδομικό σχέδιο της Μενεμένης η περιοχή χαρακτηρίζεται «ειδικής προστασίας». Στόχος της μελέτης είναι να αντιμετωπιστεί πλέον έτσι η περιοχή και να γίνει η περιβαλλοντική εξυγίανση και η αναβάθμισή της.

3. Πρώην στρατόπεδο Μεγάλου Αλεξάνδρου: Σύνταξη ειδικού χωρικού σχεδίου για την υποδοχή σχεδίων και έργων υπερτοπικής κλίμακας σε τμήμα του πρώην στρατοπέδου. Στόχος είναι να αντιμετωπιστεί ένα υπερτοπικό πρόβλημα, που αφορά στο έλλειμμα πρασίνου στην ευρύτερη περιοχή της δυτικής Θεσσαλονίκης, με σκοπό την περιβαλλοντική αναβάθμιση και τη διαμόρφωση υπερτοπικών χώρων πρασίνου.

4. Σταυρούπολη: Σύνταξη τοπικού χωρικού σχεδίου, προκειμένου να εναρμονιστεί η περιοχή με τα σημερινά δεδομένα, καθώς το γενικό πολεοδομικό σχέδιο της Σταυρούπολης εγκρίθηκε το 2002 και απαιτείται αναθεώρηση και επικαιροποίηση. Αντίστοιχη αναθεώρηση είναι σε εξέλιξη για τα πολεοδομικά σχέδια Πολίχνης και Ευκαρπίας.

5. Παραλιακή ζώνη Καλαμαριάς και πρώην στρατόπεδο Κόδρα: Η παραλιακή εκτός σχεδίου ζώνη της Καλαμαριάς εκτείνεται σε 325 στρέμματα, από το όριο με το Δήμο Θεσσαλονίκης (περιοχή οδού Σοφούλη) μέχρι το διοικητικό όριο με το Δήμο Πυλαίας – Χορτιάτη (εκβολή Περιφερειακής Τάφρου). Στην έκταση υπάρχουν κηρυγμένες δασικές εκτάσεις, αρχαιολογικοί χώροι, διατηρητέα κτίρια, στοιχεία που τονίζουν την ιδιαιτερότητα της παράκτιας ζώνης του Δήμου ως περιοχή προστασίας και διαφύλαξης. Επιπλέον υπάρχει η ιδιαιτερότητα της περιοχής της Ρέμβης, με την ακυρωμένη πολεοδόμηση. Η εκπόνηση Ειδικής Περιβαλλοντικής Μελέτης θα συμβάλει στην επίλυση των προβλημάτων και στην αναβάθμιση της περιοχής. Το Ειδικό Χωρικό Σχέδιο για το πρώην στρατόπεδο Κόδρα (300 στρ.) αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για την αξιοποίησή του ως υπερτοπικού πάρκου πρασίνου, αναψυχής, αθλητισμού και πολιτιστικών λειτουργιών.

 

Πηγή

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

NEWS

Πρεμιέρα για το πετρέλαιο θέρμανσης

Published

on

Πρεμιέρα κάνει σήμερα το πετρέλαιο θέρμανσης με τους παράγοντες της αγοράς να τοποθετούν την τιμή εκκίνησής τους στο 1,02 ευρώ το λίτρο, ήτοι 10% χαμηλότερα σε σχέση με τον περασμένο Απρίλιο. Αν και ο καλός καιρός δεν προδιαθέτει τους καταναλωτές να προμηθευτούν πετρέλαιο, ωστόσο η χορήγηση του επιδόματος θέρμανσης αναμένεται να γίνει εφέτος νωρίτερα, κάτι που θα λειτουργήσει ως κίνητρο για την προμήθεια του καυσίμου.

Παράλληλα, εντός της εβδομάδας αναμένεται να εκδοθεί η υπουργική απόφαση με την οποία θα καθορίζονται τα κριτήρια χορήγησης του φετινού επιδόματος θέρμανσης ενώ αμέσως μετά, ενδεχομένως από την ερχόμενη εβδομάδα, θα ανοίξει η ηλεκτρονική πλατφόρμα που θα υποδεχθεί τις αιτήσεις των νοικοκυριών που θα ξεκινήσουν από σήμερα να προμηθεύονται πετρέλαιο θέρμανσης. Το κονδύλι για το επίδομα θα είναι αυξημένο κατά 10 εκατ. ευρώ και αναμένεται να διαμορφωθεί στα 68 εκατ. ευρώ από 57 εκατ. ευρώ, ενώ οι αλλαγές που δρομολογεί το υπουργείο Οικονομικών προβλέπουν:

  1. Αύξηση του ύψους της επιδότησης. Από 16 λεπτά το λίτρο που είχε οριστεί τη σεζόν 2018-2019 σχεδιάζεται να αυξηθεί στα επίπεδα των 18-20 λεπτών του ευρώ ανά λίτρο.
  2. Ενίσχυση των νοικοκυριών που κατοικούν στις περιοχές της πρώτης και δεύτερης κλιματικής ζώνης τα οποία αντιμετωπίζουν τις μεγαλύτερες δαπάνες για θέρμανση. Η πρώτη ζώνη περιλαμβάνει τα Γρεβενά, τη Δράμα, τον Έβρο, την Ευρυτανία, τα Ιωάννινα, την Καστοριά, την Κοζάνη, τις Σέρρες και τη Φλώρινα ενώ η δεύτερη ζώνη την Αρκαδία, την Ημαθία, τη Θεσσαλονίκη, την Καβάλα, την Καρδίτσα, το Κιλκίς, τη Λάρισα, τη Μαγνησία, την Ξάνθη, την Πέλλα, τη Ροδόπη, τα Τρίκαλα και τη Χαλκιδική.

Με τις αλλαγές να εντοπίζονται στο ύψος του επιδόματος, δεν αναμένονται να αλλάξουν τα εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια που καθιστούν κάποιον δικαιούχο του επιδόματος.

Σύμφωνα με τα όσα ισχύουν αυτή τη στιγμή, δικαιούχοι του επιδόματος θέρμανσης είναι:

  • Άγαμοι φορολογούμενοι με ετήσιο συνολικό εισόδημα μέχρι 12.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία (κτίσματα και εντός σχεδίου πόλεως οικόπεδα) συνολικής αντικειμενικής αξίας μέχρι 130.000 ευρώ.
  • Έγγαμοι και όσοι έχουν συνάψει σύμφωνο συμβίωσης με ετήσιο συνολικό οικογενειακό εισόδημα μέχρι 20.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία αντικειμενικής αξίας μέχρι 250.000 ευρώ. Το εισοδηματικό όριο των 20.000 ευρώ προσαυξάνεται κατά 2.000 ευρώ για κάθε εξαρτώμενο τέκνο.
  • Μονογονεϊκές οικογένειες με ετήσιο συνολικό εισόδημα μέχρι 22.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία αντικειμενικής αξίας μέχρι 250.000 ευρώ. Το εισοδηματικό όριο των 22.000 ευρώ προσαυξάνεται κατά 2.000 ευρώ για κάθε εξαρτώμενο τέκνο μετά το πρώτο.

Το ύψος του συνολικού ποσού του επιδόματος διαμορφώνεται για κάθε δικαιούχο ανάλογα με την Κλιματική Γεωγραφική Ζώνη στην οποία βρίσκεται η κύρια κατοικία του. Σε καθεμία από τις ζώνες αυτές ισχύει διαφορετικό ανώτατο όριο επιδοτούμενων λίτρων ανά τετραγωνικό μέτρο κύριας κατοικίας. Ανεξαρτήτως ζώνης, χορηγείται επίδομα για τα πρώτα 80 τετραγωνικά μέτρα κύριας κατοικίας σε κάθε άγαμο δικαιούχο και για τα πρώτα 100 τ.μ. σε κάθε έγγαμο ή συνάψαντα σύμφωνο συμβίωσης ή μονογονεϊκή οικογένεια.

Δεν δικαιούνται το επίδομα όσοι κατέχουν αυτοκίνητα άνω των 1.928 κυβικών εκατοστών, σκάφη άνω των 5 μέτρων και αεροσκάφη. Επίσης αποκλείονται από το επίδομα όσοι δηλώνουν «φιλοξενούμενοι» και όσοι διαθέτουν ΙΧ αυτοκίνητα περισσότερα των δύο ή ποσοστά συνιδιοκτησίας επί ΙΧ αυτοκινήτων, τα οποία αθροιζόμενα αντιστοιχούν σε περισσότερα των δύο αυτοκίνητα, συμπεριλαμβανομένων των ευρισκομένων σε εθελούσια ακινησία.

Πηγή

Continue Reading

NEWS

Διαβούλευση για τα πασαλάκια στην Τούμπα

Published

on

Στα κυκλοφοριακά προβλήματα που παρουσιάζονται στο κέντρο της Θεσσαλονίκης αλλά και στις παρεμβάσεις που κάνει ο δήμος αναφέρθηκε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας από το βήμα του δημοτικού συμβουλίου σήμερα.

Μεταξύ άλλων μίλησε για την πρωτοβουλία αμφιδρόμησης της Ιωνος Δραγούμη για εκτόνωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης στο κέντρο. Στο σημείο αυτό είπε ότι για τις παρεμβάσεις αυτές πρέπει να υπάρχει σύμφωνη γνώμη της τροχαίας και κυκλοφοριακές μελέτες «που δεν υπήρξαν για την Αγίας Σοφίας ούτε και για τα πασαλάκια». «Δεν υπήρχαν άδειες από την τροχαία για τα πασαλάκια. Αρα δεν μπορούμε να συζητάμε για σύννομες αφαιρέσεις πασαλακίων όταν δεν ήταν σύννομες οι τοποθετήσεις τους», είπε απευθυνόμενος προς τον κ. Βούγια.

Για το ίδιο θέμα ανέφερε ότι βρίσκεται σε εξέλιξη διαβούλευση στην Δ΄Δημοτική Κοινότητα για τα πασαλάκια που βρίσκονται στην οδό Λαμπράκη και σε άλλα σημεία στην Τούμπα. «Είπαμε ότι τα πασαλάκια θα αφαιρεθούν εκεί που προκύπτει κάποιο πρόβλημα σε συνεννόηση με την τροχαία και κατόπιν διαβούλευσης με τους φορείς και την τοπική κοινωνία, ώστε να μη δημιουργήσουμε μεγαλύτερο πρόβλημα από αυτό που θα προσπαθήσουμε να λύσουμε. Αυτός είναι ο σκοπός», τόνισε. Υπενθύμισε ότι τα πασαλάκια είναι δωρεά του ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος. «Όταν άλλοι χτίζουν λυρικές σκηνές με τη δωρεά και εμείς βάλαμε πασαλάκια», είπε. Η κυκλοφορία της πόλης είναι εξαιρετικά επιβαρυμένη λόγω του ότι δεν έχουμε ΜΜΜ τόνισε, δεσμευόμενος ότι θα γίνει ειδική συζήτηση για το θέμα του ΟΑΣΘ στο δημοτικό συμβούλιο. Υπενθύμισε ακόμη ότι σε λιγότερο από δυο μήνες λήγει η εκκαθάριση στον ΟΑΣΘ “και θεωρητικά θα υπήρχε το διάδοχο σχήμα. Θα πρέπει να δούμε ποια θα είναι η επόμενη ημέρα στις συγκοινωνίες. Σε κάθε περίπτωση η όλη αδυναμία μας να φτιάξουμε κάποια έργα υποδομής οδηγεί σε κάποιες τέτοιες λύσεις ασπιρίνη”. Αναφορά έκανε και στον ΟΣΕΘ, τον διάδοχο του ΟΑΣΘ, λέγοντας ότι έχει 70 εργαζόμενους από τους οποίους μηχανικοί είναι μόνο 3. «Και περιμένεις από τον φορέα αυτό να σου σχεδιάσει τις συγκοινωνίες της επόμενης ημέρας», όπως είπε. Είπε ακόμη ότι πρέπει προφανώς να έχουμε και ένα ΣΒΑΚ.

Είπε ακόμη ότι δεν υπάρχει επίσης απολύτως κανένας σχεδιασμός για το τι θα γίνει όταν θα έχουμε το μετρό ή τον νέο ΟΑΣΘ, ποιος θα το διαχειριστεί, πόσο θα είναι το εισιτήριο κλπ.

Πολλοί εύκολα μπορούμε να μιλάμε για οράματα, το θέμα είναι τι μπορείς να πραγματοποιήσεις, τι μπορείς να σχεδιάσεις, είπε ακόμη, απαντώντας σε επισήμανση που έκανε νωρίτερα η επικεφαλής της παράταξης Θεσσαλονίκη Μαζί Κατερίνα Νοτοπούλου. Ειδικότερα η κ. Νοτοπούλου είχε πει ότι θλίβεται ιδιαίτερα όταν βλέπει ότι το όραμα για την πόλη συμπυκνώνεται στη ευταξία. «Αυτή η πόλη είχε όραμα τα προηγούμενα χρόνια… Ξαφνικά ζούμε μια Θεσσαλονίκη που δεν έχει όραμα. Αν έχετε να μας το πείτε. Μοιάζει να μην έχετε όραμα», είπε μεταξύ άλλων.

Σε ότι αφορά τα τεχνικά έργα, είπε μεταξύ άλλων, ότι τα αρχαία που βρέθηκαν στην πλατεία Ελευθερίας ήταν ήσσονος σημασίας «μια χαρά θα μπορούσε να γίνει το υπόγειο πάρκινγκ». «Κάποια πράγματα δε ξέρω πως σχεδιάζονται, με ποιες εμμονές και ποια επιστημονικότητα και ποια προοπτική για την πόλη», είπε μεταξύ άλλων ο δήμαρχος.

Πηγή

Continue Reading

NEWS

Θεσσαλονίκη: Απάτη με ταξιδιωτικές εκδρομές στο εξωτερικό

Published

on

Στην εξιχνίαση περιπτώσεων απάτης στη Θεσσαλονίκη προχώρησε η αστυνομία. Δύο γυναίκες συστήνονταν ως εργαζόμενες σε ταξιδιωτικό γραφείο σε υποψήφια θύματά τους και έκλειναν συμφωνίες για οργανωμένες εκδρομές στο εξωτερικό, εισέπρατταν την αμοιβή και μετά εξαφανίζονταν.

Κατάφεραν μάλιστα να εξαπατήσουν 22 άτομα.

Στη σχετική ανακοίνωση η Αστυνομία αναφέρει:

«Αστυνομικοί του Τμήματος Ασφαλείας Λευκού Πύργου σχημάτισαν δικογραφία σε βάρος (2) ημεδαπών γυναικών ηλικίας 41 και 25 ετών, καθώς όπως προέκυψε από την αστυνομική έρευνα, εκμεταλλευόμενες την επαγγελματική τους ιδιότητα, προέβαιναν στη σύναψη σύμβασης οργανωμένων ταξιδιών σε χώρες του εξωτερικού πλην όμως δεν έκαναν καμία ενέργεια για την πραγματοποίηση των συγκεκριμένων ταξιδιών, αποκομίζοντας έτσι παράνομο περιουσιακό όφελος.

Εξιχνιάστηκαν (4) περιπτώσεις απάτης σε βάρος (22) ατόμων».

Πηγή

Continue Reading

Η ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ SKG247.gr ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ

Instagram #skg

TRENDING

Copyright © 2019 SKG 24|7 Powered by Wordpress.