Connect with us

NEWS

O πρώτος συρμός του Μετρό Θεσσαλονίκης καταφτάνει στην πόλη μέσω Ηγουμενίτσας

Published

on

Ξεκίνησε η αντίστροφη μέτρηση για την έλευση του πρώτου συρμού του Μετρό Θεσσαλονίκης, ένα από τα σημαντικότερα γεγονότα στην πορεία κατασκευής του μεγαλύτερου συγκοινωνιακού έργου για την πόλη. Μιλώντας στο ypodomes.com o Πρόεδρος της Αττικό Μετρό, καθηγητής κ.Γιάννης Μυλόπουλος σημείωσε πως έχει ήδη ξεκινήσει η διαδικασία για τον πρώτο “ιταλικό” συρμό από το εργοστάσιο της Hitachi στην Ιταλία.
Ο πρώτος συρμός (που περιλαμβάνει 4 βαγόνια) θα φορτωθεί σε πλοίο το οποίο θα τον φέρει μέχρι το λιμάνι της Ηγουμενίτσας. Από εκεί θα τον παραλάβουν δύο τράκτορες 30 μέτρων ο καθένας και θα τον οδηγήσουν στην Θεσσαλονίκη, στο Αμαξοστάσιο της Πυλαίας. Η επικρατέστερη ημερομηνία είναι η 16η Μαϊου, χωρίς ωστόσο να έχει κλειδώσει.
Στο Αμαξοστάσιο έχει στηθεί ειδική ράμπα που θα “υποδεχθεί” το συρμό και ακολούθως θα συναρμολογηθεί στην κανονική του, τελική μορφή. Στη συνέχεια όπως αποκάλυψε ο κ.Μυλόπουλος στο ypodomes.com θα γίνουν κάποιες δοκιμές του συρμού μέσα στο χώρο του αμαξοστασίου και μόλις ολοκληρωθεί το στρώσιμο των γραμμών, αλλά και η τρίτη γραμμή που θα δώσει ρεύμα, τότε θα αρχίσουν και τα δοκιμαστικά δρομολόγια, τα οποία θα είναι εξαντλητικά και για αρκετούς μήνες καθώς είναι ένα ολοκαίνουργιο σύστημα και όχι συμπλήρωμα (επεκτάσεις δηλαδή) όπως είναι στην Αθήνα. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να εξεταστούν όλα τα συστήματα του κέντρου ελέγχου, των σταθμών, των συρμών και των γραμμών για να τελειοποιηθεί η λειτουργία του και τότε, περίπου τον Νοέμβριο του 2020 να δοθεί σε εμπορική λειτουργία.
“Με την άφιξη του πρώτου συρμού, κλείνει η περίοδος των κατασκευών και περνάμε στην προετοιμασία έναρξης της λειτουργίας. Θα είναι μία πολλή σημαντική στιγμή για το Μετρό και τη Θεσσαλονίκη” σημειώνει ο Πρόεδρος της Αττικό Μετρό και συμπληρώνει πως “με τους σταθμούς έναν-έναν να ολοκληρώνονται στα έργα πολιτικού μηχανικού, το βάρος πέφτει στην ολοκλήρωση των Η/Μ, των συστημάτων, το CBTC, των θυρών ασφαλείας που θα μας φέρουν ακόμα πιο κοντά στην έναρξη”.
Οι σταθμοί που θα παραδοθούν το επόμενο διάστημα είναι ο ΕΥΚΛΕΙΔΗΣ, στις 20 Μαϊου και ΠΑΠΑΦΗ. Έχει ήδη προηγηθεί ο σταθμός ΣΙΝΤΡΙΒΑΝΙ. Στο σταθμό ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ ξεκίνησαν οι κατασκευές για την πλάκα οροφής και η κατασκευή των διαφραγματικών τοίχων στη νότια πλευρά και μοιραία η ομώνυμη οδός “μίκρυνε” λόγω του εργοταξίου, αφήνοντας για τους οδηγούς μία λωρίδα.
Η ΚΟΠΕΓΧΑΓΗ ΔΕΙΧΝΕΙ ΤΟ …ΔΡΟΜΟ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Στην πρωτεύουσα της Δανίας, την Κοπεγχάγη λειτουργεί το “δίδυμο” σύστημα του Μετρό της Θεσσαλονίκης. Εκεί ήδη λειτουργούν 2 γραμμές (με την ίδια φιλοσοφία του Μετρό Θεσσαλονίκης, δηλαδή μία βασική γραμμή με δύο διαφορετικές απολήξεις). Τώρα αναμένεται να λειτουργήσει και ακόμα μία, κυκλική γραμμή, που θα συμπληρώσει το δίκτυο της πόλης, κάπου μέσα στο Φθινόπωρο.
Τις εργασίες προετοιμασίας και δοκιμαστικών δρομολογίων παρακολούθησε πριν απο λίγες μέρες ο κ.Μυλόπουλος μαζί με στελέχη της Αττικό Μετρό. Διεξήχθησαν ασκήσεις και δοκιμαστικά δρομολόγια και ενημερώθηκαν για το πως αντιμετωπίστηκαν τα διάφορα προβλήματα που ανέκυψαν κατά την περίοδο της κατασκευής και της προετοιμασίας και η τεχνογνωσία θα μεταφερθεί στη Θεσσαλονίκη.
ΟΙ ΕΠΕΚΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ
Ενδιαφέρον έχει όμως και η συνέχεια. Όπως είπε στο ypodomes ο Πρόεδρος της Αττικό Μετρό, ξεκινούν οι οριστικές μελέτες για τις επεκτάσεις προς τα Δυτικά και το Αεροδρόμιο. Στόχος είναι τα δύο έργα να ωριμάσουν μέχρι την έναρξη του επόμενου ΕΣΠΑ (2021-2027) προκειμένου να τραβήξουν χρηματοδότηση και να υλοποιηθούν.
Παράλληλα, όπως σας αναφέραμε ήδη από την προηγούμενη εβδομάδα, ξεκινά η Μελέτη Ανάπτυξης Μετρό για το μέλλον του δικτύου που θα έχει ως βάση το δίκτυο με τις δύο φάσεις (το αρχικό και τις επεκτάσεις προς δυτικά και αεροδρόμιο) και με χρονικό ορίζοντα μέχρι το 2040 θα μελετήσει τις ανάγκες της πόλης. Το παράδοξο σε όλο αυτό είναι πως η σχετική μελέτη θα έπρεπε κανονικά να έχει γίνει 20 χρόνια πριν, όταν σχεδιαζόταν ο διαγωνισμός για τη βασική γραμμή. Εδώ θα πρέπει να προσθέσουμε πως η πόλη δεν έχει καν Ρυθμιστικό Σχέδιο καθώς μία απόπειρα που είχε γίνει το 2013 να κατατεθεί, είχε πέσει στην περίοδο της σφοδρής κρίσης με αποτέλεσμα να ξεχαστεί από τότε τελείως και η πόλη να κινείται χωρίς κάποιο συγκεκριμένο σχεδιασμό.

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

NEWS

Καϊτεζίδης: Υποψήφιος για την ΠΕΔΚΜ

Published

on

Την υποψηφιότητά του για την προεδρία της ΠΕΔ κεντρικής Μακεδονίας ανακοινώνει και επίσημα την Πέμπτη (17/10) ο δήμαρχος Πυλαίας-Χορτιάτη Ιγνάτιος Καϊτεζίδης.

Για το λόγο αυτό θα παραχωρήσει συνέντευξη τύπου την Πέμπτη στις 12 το μεσημέρι στα γραφεία της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας (Εμπορικό Κέντρο Limani Center, 26ης Οκτωβρίου 43).

Ο επί 6 συνεχείς θητείες δήμαρχος θα ανακοινώσει την απόφασή του να τεθεί επικεφαλής ενός ισχυρού υπερκομματικού σχήματος για μια πραγματικά ανεξάρτητη και ισχυρή αυτοδιοίκηση.

Ήδη στο πλευρό του συντάσσονται ο απερχόμενος πρόεδρος της ΠΕΔΚΜ και υποψήφιος για την προεδρία της ΚΕΔΕ Λάζαρος Κυρίζογλου όπως και σχεδόν το σύνολο των δημάρχων της Θεσσαλονίκης και της κεντρικής Μακεδονίας.

«Ενωμένοι οι αυτοδιοικητικοί μπορούμε να κάνουμε τους δήμους πρωταγωνιστές με πόρους, μέσα και προσωπικό. Η χώρα έχει ανάγκη από ισχυρές αυτοδιοικήσεις. Οι ίδιοι οι συμπολίτες μας το απαιτούν. Κανείς δήμος δεν θα αισθάνεται μόνος στον καθημερινό αγώνα του. Η δημιουργική μας προσπάθεια ξεκινά.», αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση.

Πηγή

Continue Reading

NEWS

Πρεμιέρα για το πετρέλαιο θέρμανσης

Published

on

Πρεμιέρα κάνει σήμερα το πετρέλαιο θέρμανσης με τους παράγοντες της αγοράς να τοποθετούν την τιμή εκκίνησής τους στο 1,02 ευρώ το λίτρο, ήτοι 10% χαμηλότερα σε σχέση με τον περασμένο Απρίλιο. Αν και ο καλός καιρός δεν προδιαθέτει τους καταναλωτές να προμηθευτούν πετρέλαιο, ωστόσο η χορήγηση του επιδόματος θέρμανσης αναμένεται να γίνει εφέτος νωρίτερα, κάτι που θα λειτουργήσει ως κίνητρο για την προμήθεια του καυσίμου.

Παράλληλα, εντός της εβδομάδας αναμένεται να εκδοθεί η υπουργική απόφαση με την οποία θα καθορίζονται τα κριτήρια χορήγησης του φετινού επιδόματος θέρμανσης ενώ αμέσως μετά, ενδεχομένως από την ερχόμενη εβδομάδα, θα ανοίξει η ηλεκτρονική πλατφόρμα που θα υποδεχθεί τις αιτήσεις των νοικοκυριών που θα ξεκινήσουν από σήμερα να προμηθεύονται πετρέλαιο θέρμανσης. Το κονδύλι για το επίδομα θα είναι αυξημένο κατά 10 εκατ. ευρώ και αναμένεται να διαμορφωθεί στα 68 εκατ. ευρώ από 57 εκατ. ευρώ, ενώ οι αλλαγές που δρομολογεί το υπουργείο Οικονομικών προβλέπουν:

  1. Αύξηση του ύψους της επιδότησης. Από 16 λεπτά το λίτρο που είχε οριστεί τη σεζόν 2018-2019 σχεδιάζεται να αυξηθεί στα επίπεδα των 18-20 λεπτών του ευρώ ανά λίτρο.
  2. Ενίσχυση των νοικοκυριών που κατοικούν στις περιοχές της πρώτης και δεύτερης κλιματικής ζώνης τα οποία αντιμετωπίζουν τις μεγαλύτερες δαπάνες για θέρμανση. Η πρώτη ζώνη περιλαμβάνει τα Γρεβενά, τη Δράμα, τον Έβρο, την Ευρυτανία, τα Ιωάννινα, την Καστοριά, την Κοζάνη, τις Σέρρες και τη Φλώρινα ενώ η δεύτερη ζώνη την Αρκαδία, την Ημαθία, τη Θεσσαλονίκη, την Καβάλα, την Καρδίτσα, το Κιλκίς, τη Λάρισα, τη Μαγνησία, την Ξάνθη, την Πέλλα, τη Ροδόπη, τα Τρίκαλα και τη Χαλκιδική.

Με τις αλλαγές να εντοπίζονται στο ύψος του επιδόματος, δεν αναμένονται να αλλάξουν τα εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια που καθιστούν κάποιον δικαιούχο του επιδόματος.

Σύμφωνα με τα όσα ισχύουν αυτή τη στιγμή, δικαιούχοι του επιδόματος θέρμανσης είναι:

  • Άγαμοι φορολογούμενοι με ετήσιο συνολικό εισόδημα μέχρι 12.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία (κτίσματα και εντός σχεδίου πόλεως οικόπεδα) συνολικής αντικειμενικής αξίας μέχρι 130.000 ευρώ.
  • Έγγαμοι και όσοι έχουν συνάψει σύμφωνο συμβίωσης με ετήσιο συνολικό οικογενειακό εισόδημα μέχρι 20.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία αντικειμενικής αξίας μέχρι 250.000 ευρώ. Το εισοδηματικό όριο των 20.000 ευρώ προσαυξάνεται κατά 2.000 ευρώ για κάθε εξαρτώμενο τέκνο.
  • Μονογονεϊκές οικογένειες με ετήσιο συνολικό εισόδημα μέχρι 22.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία αντικειμενικής αξίας μέχρι 250.000 ευρώ. Το εισοδηματικό όριο των 22.000 ευρώ προσαυξάνεται κατά 2.000 ευρώ για κάθε εξαρτώμενο τέκνο μετά το πρώτο.

Το ύψος του συνολικού ποσού του επιδόματος διαμορφώνεται για κάθε δικαιούχο ανάλογα με την Κλιματική Γεωγραφική Ζώνη στην οποία βρίσκεται η κύρια κατοικία του. Σε καθεμία από τις ζώνες αυτές ισχύει διαφορετικό ανώτατο όριο επιδοτούμενων λίτρων ανά τετραγωνικό μέτρο κύριας κατοικίας. Ανεξαρτήτως ζώνης, χορηγείται επίδομα για τα πρώτα 80 τετραγωνικά μέτρα κύριας κατοικίας σε κάθε άγαμο δικαιούχο και για τα πρώτα 100 τ.μ. σε κάθε έγγαμο ή συνάψαντα σύμφωνο συμβίωσης ή μονογονεϊκή οικογένεια.

Δεν δικαιούνται το επίδομα όσοι κατέχουν αυτοκίνητα άνω των 1.928 κυβικών εκατοστών, σκάφη άνω των 5 μέτρων και αεροσκάφη. Επίσης αποκλείονται από το επίδομα όσοι δηλώνουν «φιλοξενούμενοι» και όσοι διαθέτουν ΙΧ αυτοκίνητα περισσότερα των δύο ή ποσοστά συνιδιοκτησίας επί ΙΧ αυτοκινήτων, τα οποία αθροιζόμενα αντιστοιχούν σε περισσότερα των δύο αυτοκίνητα, συμπεριλαμβανομένων των ευρισκομένων σε εθελούσια ακινησία.

Πηγή

Continue Reading

NEWS

Διαβούλευση για τα πασαλάκια στην Τούμπα

Published

on

Στα κυκλοφοριακά προβλήματα που παρουσιάζονται στο κέντρο της Θεσσαλονίκης αλλά και στις παρεμβάσεις που κάνει ο δήμος αναφέρθηκε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας από το βήμα του δημοτικού συμβουλίου σήμερα.

Μεταξύ άλλων μίλησε για την πρωτοβουλία αμφιδρόμησης της Ιωνος Δραγούμη για εκτόνωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης στο κέντρο. Στο σημείο αυτό είπε ότι για τις παρεμβάσεις αυτές πρέπει να υπάρχει σύμφωνη γνώμη της τροχαίας και κυκλοφοριακές μελέτες «που δεν υπήρξαν για την Αγίας Σοφίας ούτε και για τα πασαλάκια». «Δεν υπήρχαν άδειες από την τροχαία για τα πασαλάκια. Αρα δεν μπορούμε να συζητάμε για σύννομες αφαιρέσεις πασαλακίων όταν δεν ήταν σύννομες οι τοποθετήσεις τους», είπε απευθυνόμενος προς τον κ. Βούγια.

Για το ίδιο θέμα ανέφερε ότι βρίσκεται σε εξέλιξη διαβούλευση στην Δ΄Δημοτική Κοινότητα για τα πασαλάκια που βρίσκονται στην οδό Λαμπράκη και σε άλλα σημεία στην Τούμπα. «Είπαμε ότι τα πασαλάκια θα αφαιρεθούν εκεί που προκύπτει κάποιο πρόβλημα σε συνεννόηση με την τροχαία και κατόπιν διαβούλευσης με τους φορείς και την τοπική κοινωνία, ώστε να μη δημιουργήσουμε μεγαλύτερο πρόβλημα από αυτό που θα προσπαθήσουμε να λύσουμε. Αυτός είναι ο σκοπός», τόνισε. Υπενθύμισε ότι τα πασαλάκια είναι δωρεά του ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος. «Όταν άλλοι χτίζουν λυρικές σκηνές με τη δωρεά και εμείς βάλαμε πασαλάκια», είπε. Η κυκλοφορία της πόλης είναι εξαιρετικά επιβαρυμένη λόγω του ότι δεν έχουμε ΜΜΜ τόνισε, δεσμευόμενος ότι θα γίνει ειδική συζήτηση για το θέμα του ΟΑΣΘ στο δημοτικό συμβούλιο. Υπενθύμισε ακόμη ότι σε λιγότερο από δυο μήνες λήγει η εκκαθάριση στον ΟΑΣΘ “και θεωρητικά θα υπήρχε το διάδοχο σχήμα. Θα πρέπει να δούμε ποια θα είναι η επόμενη ημέρα στις συγκοινωνίες. Σε κάθε περίπτωση η όλη αδυναμία μας να φτιάξουμε κάποια έργα υποδομής οδηγεί σε κάποιες τέτοιες λύσεις ασπιρίνη”. Αναφορά έκανε και στον ΟΣΕΘ, τον διάδοχο του ΟΑΣΘ, λέγοντας ότι έχει 70 εργαζόμενους από τους οποίους μηχανικοί είναι μόνο 3. «Και περιμένεις από τον φορέα αυτό να σου σχεδιάσει τις συγκοινωνίες της επόμενης ημέρας», όπως είπε. Είπε ακόμη ότι πρέπει προφανώς να έχουμε και ένα ΣΒΑΚ.

Είπε ακόμη ότι δεν υπάρχει επίσης απολύτως κανένας σχεδιασμός για το τι θα γίνει όταν θα έχουμε το μετρό ή τον νέο ΟΑΣΘ, ποιος θα το διαχειριστεί, πόσο θα είναι το εισιτήριο κλπ.

Πολλοί εύκολα μπορούμε να μιλάμε για οράματα, το θέμα είναι τι μπορείς να πραγματοποιήσεις, τι μπορείς να σχεδιάσεις, είπε ακόμη, απαντώντας σε επισήμανση που έκανε νωρίτερα η επικεφαλής της παράταξης Θεσσαλονίκη Μαζί Κατερίνα Νοτοπούλου. Ειδικότερα η κ. Νοτοπούλου είχε πει ότι θλίβεται ιδιαίτερα όταν βλέπει ότι το όραμα για την πόλη συμπυκνώνεται στη ευταξία. «Αυτή η πόλη είχε όραμα τα προηγούμενα χρόνια… Ξαφνικά ζούμε μια Θεσσαλονίκη που δεν έχει όραμα. Αν έχετε να μας το πείτε. Μοιάζει να μην έχετε όραμα», είπε μεταξύ άλλων.

Σε ότι αφορά τα τεχνικά έργα, είπε μεταξύ άλλων, ότι τα αρχαία που βρέθηκαν στην πλατεία Ελευθερίας ήταν ήσσονος σημασίας «μια χαρά θα μπορούσε να γίνει το υπόγειο πάρκινγκ». «Κάποια πράγματα δε ξέρω πως σχεδιάζονται, με ποιες εμμονές και ποια επιστημονικότητα και ποια προοπτική για την πόλη», είπε μεταξύ άλλων ο δήμαρχος.

Πηγή

Continue Reading

Η ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ SKG247.gr ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ

Instagram #skg

TRENDING

Copyright © 2019 SKG 24|7 Powered by Wordpress.