Connect with us

NEWS

O πρώτος συρμός του Μετρό Θεσσαλονίκης καταφτάνει στην πόλη μέσω Ηγουμενίτσας

Published

on

Ξεκίνησε η αντίστροφη μέτρηση για την έλευση του πρώτου συρμού του Μετρό Θεσσαλονίκης, ένα από τα σημαντικότερα γεγονότα στην πορεία κατασκευής του μεγαλύτερου συγκοινωνιακού έργου για την πόλη. Μιλώντας στο ypodomes.com o Πρόεδρος της Αττικό Μετρό, καθηγητής κ.Γιάννης Μυλόπουλος σημείωσε πως έχει ήδη ξεκινήσει η διαδικασία για τον πρώτο “ιταλικό” συρμό από το εργοστάσιο της Hitachi στην Ιταλία.
Ο πρώτος συρμός (που περιλαμβάνει 4 βαγόνια) θα φορτωθεί σε πλοίο το οποίο θα τον φέρει μέχρι το λιμάνι της Ηγουμενίτσας. Από εκεί θα τον παραλάβουν δύο τράκτορες 30 μέτρων ο καθένας και θα τον οδηγήσουν στην Θεσσαλονίκη, στο Αμαξοστάσιο της Πυλαίας. Η επικρατέστερη ημερομηνία είναι η 16η Μαϊου, χωρίς ωστόσο να έχει κλειδώσει.
Στο Αμαξοστάσιο έχει στηθεί ειδική ράμπα που θα “υποδεχθεί” το συρμό και ακολούθως θα συναρμολογηθεί στην κανονική του, τελική μορφή. Στη συνέχεια όπως αποκάλυψε ο κ.Μυλόπουλος στο ypodomes.com θα γίνουν κάποιες δοκιμές του συρμού μέσα στο χώρο του αμαξοστασίου και μόλις ολοκληρωθεί το στρώσιμο των γραμμών, αλλά και η τρίτη γραμμή που θα δώσει ρεύμα, τότε θα αρχίσουν και τα δοκιμαστικά δρομολόγια, τα οποία θα είναι εξαντλητικά και για αρκετούς μήνες καθώς είναι ένα ολοκαίνουργιο σύστημα και όχι συμπλήρωμα (επεκτάσεις δηλαδή) όπως είναι στην Αθήνα. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να εξεταστούν όλα τα συστήματα του κέντρου ελέγχου, των σταθμών, των συρμών και των γραμμών για να τελειοποιηθεί η λειτουργία του και τότε, περίπου τον Νοέμβριο του 2020 να δοθεί σε εμπορική λειτουργία.
“Με την άφιξη του πρώτου συρμού, κλείνει η περίοδος των κατασκευών και περνάμε στην προετοιμασία έναρξης της λειτουργίας. Θα είναι μία πολλή σημαντική στιγμή για το Μετρό και τη Θεσσαλονίκη” σημειώνει ο Πρόεδρος της Αττικό Μετρό και συμπληρώνει πως “με τους σταθμούς έναν-έναν να ολοκληρώνονται στα έργα πολιτικού μηχανικού, το βάρος πέφτει στην ολοκλήρωση των Η/Μ, των συστημάτων, το CBTC, των θυρών ασφαλείας που θα μας φέρουν ακόμα πιο κοντά στην έναρξη”.
Οι σταθμοί που θα παραδοθούν το επόμενο διάστημα είναι ο ΕΥΚΛΕΙΔΗΣ, στις 20 Μαϊου και ΠΑΠΑΦΗ. Έχει ήδη προηγηθεί ο σταθμός ΣΙΝΤΡΙΒΑΝΙ. Στο σταθμό ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ ξεκίνησαν οι κατασκευές για την πλάκα οροφής και η κατασκευή των διαφραγματικών τοίχων στη νότια πλευρά και μοιραία η ομώνυμη οδός “μίκρυνε” λόγω του εργοταξίου, αφήνοντας για τους οδηγούς μία λωρίδα.
Η ΚΟΠΕΓΧΑΓΗ ΔΕΙΧΝΕΙ ΤΟ …ΔΡΟΜΟ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Στην πρωτεύουσα της Δανίας, την Κοπεγχάγη λειτουργεί το “δίδυμο” σύστημα του Μετρό της Θεσσαλονίκης. Εκεί ήδη λειτουργούν 2 γραμμές (με την ίδια φιλοσοφία του Μετρό Θεσσαλονίκης, δηλαδή μία βασική γραμμή με δύο διαφορετικές απολήξεις). Τώρα αναμένεται να λειτουργήσει και ακόμα μία, κυκλική γραμμή, που θα συμπληρώσει το δίκτυο της πόλης, κάπου μέσα στο Φθινόπωρο.
Τις εργασίες προετοιμασίας και δοκιμαστικών δρομολογίων παρακολούθησε πριν απο λίγες μέρες ο κ.Μυλόπουλος μαζί με στελέχη της Αττικό Μετρό. Διεξήχθησαν ασκήσεις και δοκιμαστικά δρομολόγια και ενημερώθηκαν για το πως αντιμετωπίστηκαν τα διάφορα προβλήματα που ανέκυψαν κατά την περίοδο της κατασκευής και της προετοιμασίας και η τεχνογνωσία θα μεταφερθεί στη Θεσσαλονίκη.
ΟΙ ΕΠΕΚΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ
Ενδιαφέρον έχει όμως και η συνέχεια. Όπως είπε στο ypodomes ο Πρόεδρος της Αττικό Μετρό, ξεκινούν οι οριστικές μελέτες για τις επεκτάσεις προς τα Δυτικά και το Αεροδρόμιο. Στόχος είναι τα δύο έργα να ωριμάσουν μέχρι την έναρξη του επόμενου ΕΣΠΑ (2021-2027) προκειμένου να τραβήξουν χρηματοδότηση και να υλοποιηθούν.
Παράλληλα, όπως σας αναφέραμε ήδη από την προηγούμενη εβδομάδα, ξεκινά η Μελέτη Ανάπτυξης Μετρό για το μέλλον του δικτύου που θα έχει ως βάση το δίκτυο με τις δύο φάσεις (το αρχικό και τις επεκτάσεις προς δυτικά και αεροδρόμιο) και με χρονικό ορίζοντα μέχρι το 2040 θα μελετήσει τις ανάγκες της πόλης. Το παράδοξο σε όλο αυτό είναι πως η σχετική μελέτη θα έπρεπε κανονικά να έχει γίνει 20 χρόνια πριν, όταν σχεδιαζόταν ο διαγωνισμός για τη βασική γραμμή. Εδώ θα πρέπει να προσθέσουμε πως η πόλη δεν έχει καν Ρυθμιστικό Σχέδιο καθώς μία απόπειρα που είχε γίνει το 2013 να κατατεθεί, είχε πέσει στην περίοδο της σφοδρής κρίσης με αποτέλεσμα να ξεχαστεί από τότε τελείως και η πόλη να κινείται χωρίς κάποιο συγκεκριμένο σχεδιασμό.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

NEWS

Θεσσαλονίκη: Χειροπέδες σε 51 άτομα για ναρκωτικά σε μία εβδομάδα

Published

on

Η Γενική Αστυνομική Διεύθυνση Θεσσαλονίκης, θέτοντας στόχο την αντιμετώπιση της παραβατικότητας, εντατικοποίησε τις δράσεις της που υλοποιούνται με τη διενέργεια συστηματικών και στοχευμένων αστυνομικών ελέγχων και επιχειρήσεων με πεζές και εποχούμενες περιπολίες σε διάφορες περιοχές του Νομού Θεσσαλονίκης, με αποτέλεσμα τη σύλληψη ατόμων που εμπλέκονται με οποιοδήποτε τρόπο στα κυκλώματα διακίνησης και εμπορίας ναρκωτικών.

Ειδικότερα, κατά την τελευταία εβδομάδα, αστυνομικοί των Διευθύνσεων Ασφάλειας και Άμεσης Δράσης Θεσσαλονίκης, πραγματοποίησαν ελέγχους στην ευρύτερη περιοχή της Ροτόντας και σε διάφορες περιοχές του πολεοδομικού συγκροτήματος, κατά τους οποίους συνελήφθησαν συνολικά πενήντα ένα (51) άτομα, για παράβαση του Νόμου περί Εξαρτησιογόνων ουσιών.

Οι συλληφθέντες, με τις δικογραφίες που σχηματίστηκαν σε βάρος τους, οδηγήθηκαν στον αρμόδιο Εισαγγελέα, ενώ οι έλεγχοι συνεχίζονται προκειμένου να εμπεδωθεί το αίσθημα ασφάλειας των πολιτών.

Continue Reading

NEWS

Η Θεσσαλονίκη έχει χειρότερη ποιότητα αέρα και από την Αθήνα!

Published

on

Η μάχη ενάντια στην κλιματική αλλαγή και τη ρύπανση του περιβάλλοντος μετακομίζει… στα κινητά μας. Μάλιστα από τις επιστημονικές μαρτυρίες στη Θεσσαλονίκη έχουμε πολύ δουλειά να κάνουμε, εφόσον εδώ και πολλά χρόνια, έχουμε πάρει τα σκήπτρα από την Αθήνα, στην πιο κακή ποιότητα αέρα στην Ελλάδα!

Οι νέες εφαρμογές για έξυπνα κινητά τηλέφωνα που θα μετρούν και θα ειδοποιούν τον κάθε χρήστη ξεχωριστά για τα επίπεδα των ρύπων στην περιοχή που βρίσκεται, αλλά και σε αυτήν που θέλει να μετακινηθεί, ετοιμάζουν οι ερευνητές του Εργαστηρίου Περιβαλλοντικής Μηχανικής του ΑΠΘ (ENVELAB) και υπολογίζεται ότι θα είναι έτοιμες τον Απρίλιο.

Ο επικεφαλής της έρευνας και καθηγητής Περιβαλλοντικής Μηχανικής στο Τμήμα Χημικών Μηχανικών του ΑΠΘ, Δημοσθένης Σαρηγιάννης, εξήγησε στο TyposThes πως θα λειτουργεί η εφαρμογή: «Είναι μια εφαρμογή που αφορά όλους τους πολίτες, παρότι προφανώς θα ωφελήσει όσους έχουν προβλήματα υγείας, όπως αναπνευστικά ή αλλεργικά προβλήματα. Η νέα εφαρμογή θα είναι συνδεδεμένη με GPS για να αναγνωρίζει το σημείο που βρισκόμαστε και μέσω ενός πανευρωπαϊκού επιστημονικού δικτύου θα μας στέλνει πληροφορίες για την ποιότητα του αέρα γύρω μας».

Μάλιστα, όπως μας αναλύει ο καθηγητής, η εφαρμογή κάνει πολλά περισσότερα. «Εκτός από την ποιότητα του αέρα, η εφαρμογή μέσω των αισθητήρων του κινητού μπορεί να αναλύσει  ανάλογα με την κίνηση μας, αν τρέχουμε ή περπατάμε, πόσο αέρα εισπνέουμε και κατά συνέπεια πόσοι ρύποι φτάνουν στον οργανισμό μας. Επιπλέον, μετράει και τις δικές περιβαλλοντικές επιδράσεις στο περιβάλλον, καταγράφοντας το περιβαλλοντικό μας αποτύπωμα ανάλογα με τις μετακινήσεις, σε μια προσπάθεια να ευαισθητοποιήσουμε τον πολίτη σε θέματα της κλιματικής αλλαγής», συμπλήρωσε ο κ. Σαρηγιάννης.

«Το χειμώνα η Θεσσαλονίκη υποφέρει από την ατμοσφαιρική ρύπανση και δεν είναι μυστικό ότι εδώ και χρόνια, περίπου από το 2004, η Θεσσαλονίκη έχει πάρει τα σκήπτρα από την Αθήνα, για την πιο ρυπασμένη πόλη της Ελλάδας. Μάλιστα, ενώ από τις αρχές της κρίσης είχαμε μεγάλη μείωση στους ρύπους από τα οχήματα στην πόλη, αυξήθηκαν κατακόρυφα οι ρύποι από τα τζάκια, οι οποίοι υπό προυποθέσεις είναι ακόμα χειρότεροι για την υγεία μας», σημειώνει ο καθηγητής.

«Αυτές οι εφαρμογές είναι ήδη έτοιμες και κάνουμε τα τελευταία τεστ με εθελοντές για να μπορέσουμε να ολοκληρώσουμε τον κύκλο της έρευνας και να τις προωθήσουμε στην αγορά. Η ιδιαίτερα σημαντική πληροφορία που παρέχει η εφαρμογή, δεν είναι μόνο γενικά για τα επίπεδα ρύπανσης στην πόλη, αλλά και για την εξατομικευμένη δόση ρύπανσης που δέχεται ο καθένας από εμάς. Η πληροφορία αυτή είναι απαραίτητη και έχει άμεσο αντίκτυπο στις δραστηριότητές μας. Οι έξυπνες αυτές εφαρμογές όχι μόνο μπορούν να πληροφορήσουν τον χρήστη σε ατομικό επίπεδο για τους ρύπους στους οποίους εκτίθεται αλλά και να δώσουν λύσεις , ποιες συμπεριφορές δηλαδή μπορεί να επιλέξει κανείς για να μειώσει την έκθεσή του στους ρύπους» , λέει ο καθηγητής.

Αναλυτικά, σε σχετική ανακοίνωση αναφέρεται: Τρέχουμε στη νέα παραλία της Θεσσαλονίκης τη Δευτέρα στις 6 το πρωί. Η κίνηση στους κεντρικούς δρόμους της πόλης αρχίζει σταδιακά να αυξάνεται. Η εφαρμογή στο κινητό μας, μάς ειδοποιεί ότι οι τιμές της ατμοσφαιρικής ρύπανσης αυξάνονται προοδευτικά. Το τρέξιμο πρέπει να σταματήσει.

Πάσχουμε από αλλεργικό άσθμα αλλά πρέπει να κάνουμε κάποιες δουλειές στο κέντρο της πόλης και στα δυτικά. Η αύξηση της θερμοκρασίας και των αέριων ρύπων δημιουργούν συνθήκες απαγορευτικές για τη μετακίνησή μας. Η εφαρμογή που έχουμε θα μας ειδοποιήσει για το πότε μπορούμε να μετακινηθούμε χωρίς πρόβλημα.

Τζόκινγκ σε καθαρό περιβάλλον

Στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού προγράμματος ICARUS, στο οποίο συμμετέχουν εννέα ευρωπαϊκές πόλεις , αναπτύσσονται μεταξύ άλλων «έξυπνα» εργαλεία που τροφοδοτούν με ιδιαίτερα χρήσιμες πληροφορίες τους χρήστες , κάνοντας την καθημερινότητά τους πιο ποιοτική και προάγοντας την Ευζωϊα (wellbeing).

O καθηγητής Δημοσθένης Σαρηγιάννης δίνει ένα παράδειγμα της ενημέρωσης που μπορούν να παρέχουν στους χρήστες αυτές οι εφαρμογές:

«Κάνοντας τζόκινγκ στην Εγνατία σε ώρες αιχμής ή ακόμη χειρότερα σε μία περιαστική περιοχή που ατμοσφαιρικά θεωρείται πιο καθαρή, τις ώρες όμως που λειτουργούν τα τζάκια (6 με 9 το βράδυ) ,μπορεί κανείς να εκθέσει περισσότερο τον εαυτό του στην ατμοσφαιρική ρύπανση, καθώς ενδέχεται εκείνες τις ώρες να είναι πολύ έντονη.

Τα τεχνολογικά καινοτόμα εργαλεία δημιουργήθηκαν στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Έργου «Icarus» (Ολοκληρωμένες λύσεις μείωσης της κλιματικής αλλαγής και της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στις πόλεις), στο οποίο επικεφαλής είναι το Εργαστήριο Περιβαλλοντικής Μηχανικής EnVeLab*

Στόχος του ευρωπαϊκού έργου είναι να διερευνήσει και να προτείνει τεχνολογίες που απευθύνονται στους πολίτες, αλλά και αστικές στρατηγικές και πολιτικές για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και τη βελτίωση της ποιότητας του αέρα σε εννέα ευρωπαϊκές πόλεις. Οι πόλεις που συμμετέχουν στο έργο είναι: Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Μιλάνο, Μαδρίτη, Λιουμπλιάνα, Στουτγγάρδη, Μπρίστολ, Μπρνο και Βασιλεία.

Διεθνές Συνέδριο για την Κλιματική Αλλαγή , διοργανώνει το ENVELAB

Στο τέλος Απριλίου , όταν ολοκληρωθεί το πρόγραμμα, το Εργαστήριο Περιβαλλοντικής Μηχανικής, υπό την αιγίδα του ΑΠΘ, θα διοργανώσει Διεθνές Συνέδριο με επίκεντρο την Κλιματική Αλλαγή. Στο πλαίσιο των εργασιών του Συνεδρίου θα γίνει και η εκδήλωση ολοκλήρωσης του προγράμματος ICARUS , στην οποία θα συμμετέχουν όχι μόνο επιστήμονες , αλλά και φορείς , οργανισμοί, σύλλογοι, που εμπλέκονται στο πολυδιάστατο ζήτημα της κλιματικής αλλαγής, τόσο στην Ελλάδα , όσο και στο εξωτερικό. Εκεί θα παρουσιαστούν αναλυτικά όλα τα καινοτόμα εργαλεία και οι εφαρμογές που δημιουργήθηκαν στο πλαίσιο του προγράμματος και στις εννέα συνολικά πόλεις που συμμετέχουν

*Επικεφαλής του έργου είναι το Εργαστήριο Περιβαλλοντικής Μηχανικής (EnvE-LAB) του ΑΠΘ. Το Εργαστήριο ιδρύθηκε από τον Αν. Καθηγητή Δημοσθένη Σαρηγιάννη, το 2011, στο Τμήμα των Χημικών Μηχανικών του ΑΠΘ. Με την έρευνά του το Εργαστήριο μελετά τις αλληλεπιδράσεις μεταξύ του περιβάλλοντος και της ανθρώπινης υγείας, με σκοπό να σχεδιάσει νέες αειφόρες χημικές διεργασίες και βιώσιμα προϊόντα.

ΠΗΓΗ

Continue Reading

NEWS

«Χρέος της γενιάς μου η υλοποίηση του μουσείου ολοκαυτώματος»

Published

on

Στην εβραϊκή κοινότητα της Θεσσαλονίκης και τα δεκάδες επιτεύγματά τους αναφέρθηκε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Ζέρβας, στην ομιλία του στην εκδήλωση για την Εθνική Ημέρα Μνήμης των Ελλήνων Εβραίων Μαρτύρων και Ηρώων του Ολοκαυτώματος, στην αποθήκη Δ’ του λιμανιού.

«Κανείς δεν μπορεί να συλλάβει ποια θα ήταν η πορεία της πόλης μας αν δεν είχαν συμβεί όλα αυτά. Πόσο διαφορετική θα ήταν η πόλη μας!». Ο ίδιος ωστόσο δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στους Θεσσαλονικείς Χριστιανούς που βοήθησαν τους Εβραίους. «Ας κρατήσουμε τις πράξεις αλληλεγγύης ως φωτεινό παράδειγμα, ας μνημονεύουμε εκείνους και εκείνες που αψήφησαν τον κίνδυνο και έτειναν χείρα βοηθείας».

Μάλιστα, ο κ. Ζέρβας αναφέρθηκε μεταξύ άλλων στα προσωπικά του βιώματα καθώς η μητέρα του ζούσε προπολεμικά στη συνοικία της Αγίας Τριάδας με πολλούς γείτονες Εβραίους αλλά και ο πατέρας του ενταγμένος στην εθνική αντίσταση γνώρισε τις φρικαλεότητες των Ναζί κατά των Εβραίων και προσπάθησε να ειδοποιήσει φίλους και γείτονες. Ακόμη, ο ίδιος ο δήμαρχος συγκινήθηκε όταν αναφέρθηκε στη γειτόνισσα του, κ. Μόλχο, στο χέρι της οποίας είχε δει το χαρακτηριστικό νούμερο του στρατοπέδου συγκέντρωσης.

«Σήμερα η πόλη θυμάται και η πόλη ενεργεί», υπογράμμισε τέλος μιλώντας για το Μουσείο Ολοκαυτώματος και λέγοντας ότι θα είναι ένας φάρος μνήμης. «Θα αποδειχθεί ένα απτό σύμβολο του συνθήματος «ποτέ ξανά» και δεσμεύομαι ότι θα καταβάλλω κάθε ανθρώπινη προσπάθεια για την υλοποίηση του έργου που αποτελεί χρέος της γενιάς μου στο τόσο σημαντικό κομμάτι της ιστορίας της πόλης μου».

Πηγή

Continue Reading

TRENDING

Copyright © 2020 SKG 24|7 Powered by Wordpress.