Connect with us

NEWS

Επενδύσεις 300 εκατ. ευρώ στο Λιμάνι Θεσσαλονίκης

Published

on

Μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον και μάλιστα από οικονομικές και πολιτικές υπερδυνάμεις εξακολουθούν να προσελκύουν τα ελληνικά λιμάνια. Πέρα από τον Πειραιά και τη Θεσσαλονίκη, όπου οι νέοι διαχειριστές (Cosco και SouthEast Gateway αντίστοιχα) προωθούν σημαντικές –υποχρεωτικές και μη– επενδύσεις στο επίκεντρο μπαίνουν από τη νέα χρονιά και οι περιφερειακοί λιμένες. Πρωταγωνιστικό ρόλο αποκτά το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, το οποίο βρίσκεται στο επίκεντρο του Αμερικανικού ενδιαφέροντος. 

Στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης έχει αναφερθεί πολλές φορές ο αμερικανός Πρέσβης Τζέφρι Πάιατ τονίζοντας την κρίσιμη γεωπολιτική σημασία της πόλης  και του λιμανιού της ως πύλη προς τις περιοχές της Μαύρης Θάλασσας και των Βαλκανίων. Το ενδιαφέρον των ΗΠΑ δεν είναι μόνο στρατιωτικό αλλά επεκτείνεται και στο επιχειρηματικό πεδίο, έτσι η συμμετοχή τουλάχιστον ενός αμερικανικού επενδυτικού σχήματος στον επερχόμενο διαγωνισμό θεωρείται δεδομένη.

Το βασικό θέμα είναι η σιδηροδρομική παράκαμψη του Βοσπόρου μέσω της σιδηροδρομικής σύνδεσης του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης με άλλα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας, έργο για το οποίο όπως αποκάλυψε πρόσφατα ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής ήδη μια κοινοπραξία επενδυτών από την Αμερική έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον.

Το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης αναμένεται να είναι το πρώτο που θα αξιοποιηθεί στο πλαίσιο της διαδικασίας που αναμένεται να ξεκινήσει το ΤΑΙΠΕΔ, το οποίο έχει στην ιδιοκτησία του τα 10 περιφερειακά λιμάνια της χώρας (Αλεξανδρούπολης, Ελευσίνας, Λαυρίου, Ραφήνας, Ηγουμενίτσας, Κέρκυρας, Καβάλας, Βόλου, Πάτρας και Ηρακλείου). Τις επόμενες ημέρες το Ταμείο αναμένεται να παρουσιάσει στον υπουργό Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη, επόμενο βήμα είναι η τροποποίηση του νόμου , ώστε εκτός από τις υποπαραχωρήσεις δραστηριοτήτων να επιτρέπονται και οι παραχωρήσεις πλειοψηφικών ποσοστών των Οργανισμών Λιμένων, στα πρότυπα των ΟΛΠ και ΟΛΘ.

Επενδύσεις 300 εκατ. ευρώ στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης 

Τις επενδύσεις στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης προχωρά η κοινοπραξία South East Gateway Thessaloniki (SEGT)  του Οργανισμού Λιμένα Θεσσαλονίκης. Πέρα από τις επενδύσεις ύψους 180 εκατ. ευρώ που έχει δεσμευθεί να υλοποιήσει προβλέπονται επιπλέον επενδύσεις ύψους 90 εκατ., ενώ επιπλέον δαπάνες ύψους 30 έχουν προβλεφθεί για την αναβάθμιση του μηχανολογικού εξοπλισμού.

Κεντρικό είναι το έργο της επέκτασης του 6ου προβλήτα, το οποίο αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2023 και θα δώσει στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης τη δυνατότητα να εξυπηρετεί πλοία πολύ μεγάλης χωρητικότητας (18.000 TEUs).  Στόχος είναι η Θεσσαλονίκη να μετατραπεί στο μεγαλύτερο εμπορευματικό κέντρο για όλα τα Βαλκάνια, καθώς παράλληλα με τα έργα στο λιμάνι θα αναπτυχθεί ένα ολόκληρο δίκτυο logistics, αξιοποιώντας τόσο την οδική όσο και τη σιδηροδρομική σύνδεση, καθώς προχωρούν τα αντίστοιχα έργα.

Ο Πειραιάς το μεγαλύτερο λιμάνι της Μεσογείου 

Επενδύσεις άνω των 600 εκατ. ευρώ σχεδιάζει για τον Πειραιά η Cosco σύμφωνα με το master plan που έχει εγκριθεί από την ΕΣΑΛ. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται έργα όπως ο νέος επιβατηγός σταθμός κρουαζιέρας, τέσσερα ξενοδοχεία, χώροι στάθμευσης και logistics που θα αλλάξουν ριζικά την εικόνα του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας. Παράλληλα η Cosco έχει βάλει στο τραπέζι και ένα επιπλέον project ύψους άνω των 300 εκατ. ευρώ για την κατασκευή ενός νέου τέταρτου προβλήτα εμπορευματοκιβωτίων.  Στόχος της Cosco είναι να γίνει ο Πειραιάς το μεγαλύτερο λιμάνι της Ευρώπης. Αυτή η κοινή πορεία και δέσμευση επιβεβαιώθηκε και κατά την πρόσφατη επίσκεψη του προέδρου της Κίνας Σι Τζινπίνγκ. Φέτος το λιμάνι του Πειραιά αναμένεται να βρεθεί στην πρώτη πεντάδα της Ευρώπης και στην πρώτη θέση στη Μεσόγειο αναφορικά και τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, καθώς από τις 18 Νοεμβρίου ξεπεράστηκε το «φράγμα» των 5 εκατομμυρίων εμπορευματοκιβωτίων (ΤΕU).

ΠΗΓΗ

NEWS

Θεσσαλονίκη: Πότε ανοίγει ξανά πύλες το «νέο» πάρκο Ξαρχάκου

Published

on

Σε περίπου ένα με ενάμιση μήνα αναμένεται να τελειώσουν τα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη τους τελευταίους μήνες στο πάρκο Ξαρχάκου στην πλευρά της Μ. Αλεξάνδρου και να αποδοθεί στους Θεσσαλονικείς. 

Οι εργασίες εντάσσονται στο συνολικό πρόγραμμα αναβάθμισης πεζοδρομίων και κοινόχρηστων χώρων κατά μήκος της Λεωφόρου Μεγάλου Αλεξάνδρου.

Όπως δήλωσε στο TyposThes ο αντιδήμαρχος Περιβάλλοντος, κ. Σωκράτης Δημητριάδης, η εργολαβία θα συνεχιστεί και στο υπόλοιπο κομμάτι από την Γ΄Σεπτεμβρίου και μετά, επί της Μεγάλου Αλεξάνδρου. Το έργο αφορά αντικατάσταση του πεζοδρομίου, προκειμένου να αποκατασταθούν προβλήματα και να υπάρξει αισθητική αναβάθμιση σε συνέχεια της ανάπλασης της νέας παραλίας.

Στο μεταξύ κατόπιν επικοινωνίας του δήμου Θεσσαλονίκης με τον εργολάβο έχει ανοίξει μια δίοδος κατεβαίνοντας από το πάρκο προς την παραλία δεξιά και θα ανοιχθεί και μία ακόμη αριστερά, προκειμένου να διευκολυνθεί η κίνηση των πολιτών, καθώς μέχρι τώρα το πάρκο ήταν αποκλεισμένο με αποτέλεσμα να χρειαζόταν να κάνει κανείς ολόκληρο τον κύκλο του τετραγώνου για να πάει από την μια πλευρά στην άλλη.

Το συνολικό έργο έχει ως στόχο τη λειτουργική και αισθητική αποκατάσταση της περιοχής, τη βελτίωση της προσβασιμότητας και της ασφαλούς κίνησης των πεζών, τη διευθέτηση της στάθμευσης των οχημάτων και την ανάπλαση των κοινόχρηστων χώρων πρασίνου.

ΠΗΓΗ

Continue Reading

NEWS

Θεσσαλονίκη: Νεκρός 40χρονος μοτοσικλετιστής σε τροχαίο στη Σίνδο

Published

on

Την τελευταία του πνοή στην άσφαλτο άφησε ένας 40χρονος άνδρας, μοτοσικλετιστής μετά από τροχαίο στην περιοχή της Σίνδου στη δυτική Θεσσαλονίκη.

Όλα συνέβησαν χθες το βράδυ περίπου στις 20.30 στη συμβολή των Παπάγου και Παύλου Μελά. Αυτοκίνητο που οδηγούσε 21χρονη Αλβανίδα, συγκρούστηκε με την μηχανή που οδηγούσε ο 40χρονος συμπατριώτης της.

Ο οδηγός της μηχανής τραυματίστηκε θανάσιμα από την σύγκρουση.

Η Τροχαία διεξάγει έρευνα για τα ακριβή αίτια του δυστυχήματος.

ΠΗΓΗ

Continue Reading

NEWS

«Ούτε 260 λεωφορεία του ΟΑΣΘ τις καθημερινές»

Published

on

Την ανάγκη να τεθεί σε ισχύ η διετής σύμβαση ανάθεσης, στα ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, 25 περιαστικών γραμμών του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών της πόλης (ΟΑΣΘ), υπογράμμισε ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου (ΟΣΕΘ), Γιάννης Τόσκας, επισημαίνοντας ότι παρά τις φιλότιμες προσπάθειες που καταβάλλονται, ο ΟΑΣΘ κυκλοφορεί καθημερινά λιγότερα από 260 λεωφορεία και παρουσιάζει πτώση 42% στο παρεχόμενο έργο του και μείωση 55% στην επιβατική κίνηση την περίοδο 2012-2019.

«Η κατάσταση στον ΟΑΣΘ είναι τραγική. Τρέχουμε όλοι μας για την όσο το δυνατόν καλύτερη εκτέλεση του συγκοινωνιακού έργου του ΟΑΣΘ, αλλά τα προβλήματα είναι πολλά, χρονίζοντα και δε δύνανται να αντιμετωπιστούν, με αποτέλεσμα να χάνει ο οργανισμός, αλλά κυρίως να ταλαιπωρείται το επιβατικό κοινό», επισήμανε ο κ. Τόσκας μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Στο πλαίσιο αυτό, ο ίδιος υπενθύμισε ότι στις 15/1 απεστάλη το τελικό σχέδιο σύμβασης για την ανάθεση στα ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης 25 περιαστικών γραμμών του ΟΑΣΘ και επανέλαβε ότι «η υπογραφή της σύμβασης που προτείνεται από τα συμβαλλόμενα μέρη είναι επιβεβλημένη, λόγω επικείμενου κινδύνου κατάρρευσης της εκτέλεσης του συγκοινωνιακού έργου από τον ΟΑΣΘ».

Εκτίμησε ότι εντός των επόμενων δύο εβδομάδων το Ελεγκτικό Συνέδριο θα «ανάψει το πράσινο φως στη σύμβαση που προτείνεται από τα συμβαλλόμενα μέρη, στη συνέχεια θα υπογραφεί άμεσα και θα ξεκινήσει η υλοποίησή της”. Διατύπωσε δε την εκτίμηση ότι “μετά τις 15/2 θα ξεκινήσει σταδιακά η έναρξη εκτέλεσης δρομολογίων από τα ΚΤΕΛ».

Υπενθυμίζεται ότι τα ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης θα λαμβάνουν ετησίως έως 18 εκατ. ευρώ συν το ΦΠΑ για την εκτέλεση των δρομολογίων των 25 περιαστικών γραμμών του ΟΑΣΘ. Από τα 120 οχήματα που θα μπουν στη «μάχη εξυπηρέτησης των πολιτών», τα 75 είναι των ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης και τα υπόλοιπα των ΚΤΕΛ Χαλκιδικής, Σερρών και Κιλκίς, ενώ όπως διευκρίνισε ο κ. Τόσκας, τα 101 οχήματα θα βρίσκονται στους δρόμους καθημερινά και τα 19 θα είναι εφεδρικά.

Στο μεταξύ, όπως επισήμανε ο κ. Τόσκας, εντός των επόμενων ημερών αναμένεται να εκταμιευτεί το ποσό ύψους 23,32 εκατ. ευρώ, που μετά την πρόσφατη μέριμνα του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών εγγράφηκε στον τακτικό προϋπολογισμό, σε λογαριασμό του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών (2020), ως επιχορήγηση προς τον ΟΣΕΘ για την υλοποίηση της σύμβασης εκτέλεσης του υπόψη συγκοινωνιακού έργου από τα ΚΤΕΛ, με προβλέψεις για το 2021 και εντεύθεν.

ΠΗΓΗ

Continue Reading

TRENDING

Copyright © 2020 SKG 24|7 Powered by Wordpress.