Connect with us

NEWS

Η start up του ΑΠΘ που βελτιώνει την κυκλοφορία στις πόλεις

Published

on

Φιλοδοξεί να γίνει το «εισιτήριο» των πόλεων για τη μετάβασή τους στην ψηφιακή εποχή. Ξεκίνησε ως ερευνητική ομάδα του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης με πεδίο μελέτης τη βιώσιμη κινητικότητα στον τομέα των συγκοινωνιών και σήμερα είναι startup (νεοφυής) επιχείρηση, που συνεργάζεται πιλοτικά με τέσσερις δήμους της χώρας, παρέχοντας καινοτόμες «έξυπνες» και οικονομικές λύσεις σε προκλήσεις της αστικής καθημερινότητας.

H Rhoé Urban Technologies (Ροή Αστικές Τεχνολογίες) έχει δημιουργήσει έναν Ψηφιακό Βοηθό, που διευκολύνει τις αρμόδιες δημοτικές αρχές στη βεβαίωση παραβάσεων του Κ.Ο.Κ., αυτοματοποιώντας τη χρονοβόρα διαδικασία και ταυτόχρονα δίνει τη δυνατότητα συγκέντρωσης δεδομένων, από τα οποία αντλούνται χρήσιμα στοιχεία για έγκαιρες παρεμβάσεις με στόχο την εξομάλυνση της κίνησης στους δρόμους.

Η startup γεννήθηκε από την ερευνητική προσπάθεια έξι τριτοετών φοιτητών του Τμήματος Πολιτικών Μηχανικών της Πολυτεχνικής Σχολής του ΑΠΘ να αναπτύξουν εφαρμογές βελτίωσης της κυκλοφορίας μέσα στις πόλεις.

«Το 2016 αρχίσαμε την έρευνα στο Εργαστήριο Συγκοινωνιών, αναζητώντας λύσεις που θα κάνουν την πόλη πιο φιλική προς τον άνθρωπο, όχι μόνον προς το αυτοκίνητο. Στη συνέχεια είδαμε ότι όσα κάναμε ερευνητικά μπορούσαν να βρουν εφαρμογή στην αγορά και σκεφτήκαμε να δοκιμάσουμε κάποια προϊόντα» δήλωσε στο ΑΠΕ- ΜΠΕ ο CEO της Rhoé Technologies, Θεοχάρης Βλαχοπαναγιώτης.

Το πρόβλημα που εντόπισαν είναι ότι, για να επιτευχθεί το μοντέλο μιας «έξυπνης πόλης», που αξιοποιεί συστήµατα καινοτοµίας και τεχνολογίες πληροφορίας, το κόστος είναι υπέρογκο. ‘Ετσι αποφάσισαν να σχεδιάσουν εφαρμογές ευέλικτες και οικονομικές.

Η ομάδα των φοιτητών προχώρησε στην ανάπτυξη μιας ολοκληρωμένης λύσης υλικού και λογισμικού που βοηθά τις αρμόδιες υπηρεσίες δήμων μεσαίου μεγέθους να εκδίδουν και να χειρίζονται τα πρόστιμα γρηγορότερα, με την αυτοματοποίηση της διαδικασίας από το πρώτο βήμα (βεβαίωση της παράβασης) έως και το τελευταίο (πληρωμή προστίμου από το παραβάτη).

αποτελείται από έναν Προσωπικό Ψηφιακό Βοηθό (PDA) και έναν κινητό εκτυπωτή χειρός για τον εξοπλισμό των δημοτικών υπαλλήλων στις καθημερινές περιπολίες. Κάθε πρόστιμο εκδίδεται και εκτυπώνεται μέσω του PDA & εκτυπωτή και στη συνέχεια αποθηκεύεται με ασφάλεια στο σύννεφο (ψηφιακή βάση δεδομένων).

 Τα τρία βήματα της διαδικασίας είναι ο εντοπισμός παράνομα σταθμευμένου οχήματος και η προσέγγισή του από τον αρμόδιο υπάλληλο, η σάρωση πινακίδας μέσω της συσκευής και επιλογή των απαραίτητων στοιχείων για τη σύνταξη της κλήσης μέσα σε δευτερόλεπτα καθώς και η εκτύπωση της κλήσης, η τοποθέτησή της στο παρμπρίζ του οχήματος, η συλλογή και η αποθήκευση των στοιχείων σε ασφαλή βάση δεδομένων.

«Το Rhoé Municipal Assistant (RMA) επιτρέπει τη βέλτιστη παραγωγικότητα από τη δημοτική αστυνομία και απλοποιεί τη διαδικασία για τον πολίτη που βρίσκεται στην ατυχή θέση να πληρώσει πρόστιμο, καθώς μπορεί να κάνει οn line την πληρωμή» διευκρίνισε ο Θεοχάρης Βλαχοπαναγιώτης.

Στην πλατφόρμα του ψηφιακού συστήματος διαχείρισης των κλήσεων οι πολίτες μπορούν να στέλνουν και παράπονα και ενστάσεις

Όλες οι κλήσεις συλλέγονται σε μια ασφαλή και κρυπτογραφημένη βάση δεδομένων, μπορούν να προσπελαστούν και να αναλυθούν από το διοικητικό προσωπικό του δήμου μέσω του ψηφιακού πίνακα ελέγχου. Το σύστημα προβλέπει σε ποιο σημείο μπορεί να είναι εντονότερο το πρόβλημα με διπλοπαρκαρισμένα οχήματα ή με άλλες παραβάσεις, ώστε να οργανώνεται καλύτερα το έργο της δημοτικής αστυνομίας.

Στο εξωτερικό υπάρχουν εταιρείες που παρέχουν ανάλογες υπηρεσίες, αλλά υπάρχουν διάφορα προβλήματα με την προσέγγιση της ελληνικής αγοράς, αδυναμία των εφαρμογών τους να αναγνωρίσουν τις ελληνικές πινακίδες, ανακρίβεια στο GPS και μεγάλο κόστος για συσκευές και για service. Το στοιχείο καινοτομίας του Rhoé Municipal Assistant (RMA), σύμφωνα με τον CEO της start-up είναι ότι συνδυάζει καλές πρακτικές προγραμματισμού, αρχειοθέτησης και ανάλυσης δεδομένων.

«Είμαστε πολιτικοί μηχανικοί και έπρεπε να μάθουμε τα πάντα σε σχέση με τον προγραμματισμό, αλλά και τις αρχές του μάρκετινγκ» είπε.

Η ομάδα των έξι τελειόφοιτων (φέτος) φοιτητών συμμετείχε σε πρόγραμμα εκπαίδευσης και συμβουλευτικής υποστήριξης της προ-θερμοκοιτίδας καινοτομίας, ΟΚ!Τhess, και αξιοποίησε τα εργαλεία επιχειρηματικού σχεδιασμού του ΑΠΘ.

«Είναι σημαντικό που έχουμε ιδρύσει μία start-up και ταυτόχρονα είμαστε φοιτητές και έχουμε επαφή με ένα ολόκληρο δίκτυο με άλλους φοιτητές, με καθηγητές και την πανεπιστημιακή κοινότητα», τόνισε ο Θεοχάρης Βλαχοπαναγιώτης.

Η Rhoé Urban Technologies έχει πάρει μέρος στον διαγωνισμό Green Challenge στη Δανία, έναν από τους σημαντικότερους ετήσιους διεθνείς φοιτητικούς διαγωνισμούς στον τομέα της βιώσιμης καινοτομίας, ήταν στους φιναλίστ στον 11ο διεθνή πανεπιστημιακό διαγωνισμό Ψηφιακής Καινοτομίας και Νέας Επιχειρηματικότητας στο Ηλεκτρονικό Επιχειρείν «EΝΝΟVΑΤΙΟΝ 2018» στην Αθήνα και έχει αποσπάσει βραβεύσεις και διακρίσεις σε πολλούς διαγωνισμούς για start-ups.

Τέσσερις δήμοι εφαρμόζουν πιλοτικά το ηλεκτρονικό σύστημα βεβαίωσης & διαχείρισης παραβάσεων Rhoé Municipal Assistant (RMA) και είναι σε εξέλιξη συζητήσεις με αρκετούς. Ιδιαίτερα θετική, χαρακτήρισε ο Θεοχάρης Βλαχοπαναγιώτης, την ανταπόκριση των δημοτικών αστυνομικών, καθώς με το ψηφιακό σύστημα κλήσεων αποφεύγονται καθυστερήσεις, ανακρίβειες, σφάλματα ακόμη και τριβές με τους παραβάτες.

Εννέα στα δέκα τηλεφωνήματα εκδήλωσης ενδιαφέροντος που δέχονται οι ιδρυτές της Rhoé είναι από εκπροσώπους δήμων της Αττικής

«Βλέπουμε ότι κάθε πόλη έχει διαφορετικές ανάγκες και προσαρμόζουμε ανάλογα το σύστημα, κάνουμε μικρές τροποποιήσεις δίνουμε το προϊόν ξανά πίσω στη δημοτική αρχή, ακούμε παρατηρήσεις και προχωράμε σε διορθώσεις. Επιδιώκουμε μία συνεχή επαφή με τους δήμους που συνεργαζόμαστε» εξήγησε ο CEO της start-up.

Η ομάδα έχει σχεδιάσει τους στόχους της για το 2019 κι επιδιώκει να προχωρήσει στις πρώτες πωλήσεις έως το τέλος του έτους και στη συνέχεια να επεκταθεί και σε αγορές στην περιοχή της Νοτιανατολικής Ευρώπης.

Παράλληλα αναπτύσσει και άλλες ιδέες που συνδέονται με τη βιώσιμη αστική κινητικότητα, αλλά και την απλοποίηση υπηρεσιών που δυσκολεύουν την καθημερινότητα του πολίτη.

Τη Rhoé στελεχώνουν οι φοιτητές του τμήματος Πολιτικών Μηχανικών του ΑΠΘ, Θεοχάρης Βλαχοπαναγιώτης, Ιωάννης Καλεντερίδης, Κωνσταντίνος Γκρίζος, Δημήτριος Κοντοσφύρης, Γιώργος Κωστάλας και Αιμίλιος Μουχταρόπουλος.

Το μότο μας είναι: «Θέλουμε να είμαστε το εισιτήριο των πόλεων για την είσοδό τους στη ψηφιακή εποχή» κατέληξε ο Θεοχάρης Βλαχοπαναγιώτης.

typosthes.gr

NEWS

Αρχίζουν την Τρίτη (14/7) οι εργασίες για τον ποδηλατόδρομο στη Λεωφόρο Νίκης

Published

on

Πιάνουν δουλειά από αύριο το πρωί, Τρίτη, τα συνεργεία του δήμου Θεσσαλονίκης προκειμένου να μεταφέρουν τον ποδηλατόδρομο από το πλακόστρωτο της Παλιάς Παραλίας στη δεξιά πλευρά του οδοστρώματος της παραλιακής Λεωφόρου Νίκης, στο πλαίσιο των μέτρων που έχουν προβλεφθεί για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορονοϊού και την απόδοση μέρους του δημόσιου χώρου στους πολίτες.

Οι εργασίες αναμένεται να διαρκέσουν δύο μέρες και θα εκτελεστούν από το ύψος του Ερυθρού Σταυρού έως τη Δημητρίου Γούναρη, με τον ποδηλατόδρομο να είναι διπλής κατεύθυνσης. Με την ολοκλήρωση των έργων στη Λ.Νίκης, σειρά θα πάρει η Λεωφόρος Κ.Καραμανλή, όπου και εκεί θα δημιουργηθεί ποδηλατόδρομος μήκους 3 χιλιομέτρων στη δεξιά λωρίδα και στις δύο κατευθύνσεις του δρόμου.

«Και στη Λ.Νίκης και στην Κ.Καραμανλή και αργότερα στη Γιαννιτσών -την οποία μελετάμε- θα γίνει ανακατασκευή του οδοστρώματος. Θα ξυθεί ο δρόμος και ασφαλτοστρωθεί, ενώ ο ποδηλατόδρομος θα “απομονωθεί” από την κυκλοφορία με εύκαμπτα πασαλάκια», δήλωσε στο ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ – ΜΠΕ «Πρακτορείο 104,9Fm» ο συνεργάτης του δημάρχου Θεσσαλονίκης για θέματα Βιώσιμης Κινητικότητας, Δημήτρης Μήτρου.

Αναφορικά με τον δρόμο της παραλιακής, ο κ.Μήτρου εξήγησε πως η αριστερή λωρίδα θα αστυνομεύεται ώστε να μην καταλαμβάνεται από παράνομα σταθμευμένα αυτοκίνητα και να μην δημιουργούνται κυκλοφοριακά προβλήματα, ιδιαίτερα τις ώρες αιχμής. «Θα υπάρχει αυστηρή επιτήρηση από τη Δημοτική Αστυνομία και την Τροχαία», είπε χαρακτηριστικά, ενώ για την τροφοδοσία των καταστημάτων πρόσθεσε πως «εξυπηρετούνται σε συγκεκριμένες οι ώρες, υπάρχει πρόβλεψη και γι αυτό».

Όσο για την λεωφόρο Κ.Καραμανλή, οι εργασίες θα γίνουν από την Καυταντζόγλου έως και τη Βούλγαρη. «Προσπαθούμε να πάρουμε μέτρα για ένα κομμάτι του πληθυσμού που φοβάται να ανέβει στα αστικά λεωφορεία και δεν έχει αυτοκίνητο. Δίνεται η δυνατότητα σε αυτούς τους ανθρώπους να χρησιμοποιήσουν ένα φθηνό μέσο μεταφοράς για να κάνουν τη δουλειά τους σε αυτή την υγειονομική κρίση», συμπλήρωσε ο κ.Μήτρου.

Στην επέκταση του δικτύου ποδηλατοδρόμων του δήμου Θεσσαλονίκης αναφέρθηκε μέσω του «Πρακτορείου 104,9Fm» ο επικεφαλής της παράταξης «Θεσσαλονίκη Υπεύθυνα», Βασίλης Γάκης. Δήλωσε υπέρ των εναλλακτικών μέσων μετακίνησης των πολιτών, ωστόσο υποστήριξε πως υπάρχουν ελλείψεις στις μελέτες από την πλευρά της διοίκησης.

«Έχω μια μικρή επιφύλαξη εάν η Κ.Καραμανλή ενδείκνυται γι αυτού του είδους τη δράση. Είμαστε υπέρ των μέτρων αλλά με επιφυλάξεις. Κανένας δεν είναι αντίθετος να δημιουργηθούν εναλλακτικά μέσα μετακίνησης των πολιτών. Οι λεπτομέρειες είναι πολλές φορές που σκοτώνουν τη συναίνεση», είπε ο κ.Γάκης.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

NEWS

Κορωνοϊός: Απαγορεύονται τα πανηγύρια έως το τέλος Ιουλίου

Published

on

Νωρίτερα είχε γίνει σύσκεψη στο Μαξίμου υπό τον πρωθυπουργό κατά την οποία η κυβέρνηση είχε αποφασίσει να ζητήσει από τα μέλη της επιτροπής των ειδικών του υπουργείου Υγείας να εξετάσουν το ενδεχόμενο απαγόρευσης των πανηγυριών μέχρι τέλος Ιουλίου,πράγμα που είχε κάνει γνωστό ο κυβερνητικός εκπρόσωπος  ο Στέλιος Πέτσας.

Παράλληλα ο κυβερνητικός εκπρόσωπος ανακοίνωσε ότι εντείνονται οι έλεγχοι στα χερσαία σύνορα, και συγκεκριμένα στον Προμαχώνα και την Κακαβιά.

Συγκεκριμένα στη σύσκεψη αποφασίστηκε:

– να ενταθούν οι στοχευμένοι έλεγχοι με έμφαση στα σύνορα του Προμαχώνα. Όπως είπε ο κ. Πέτσας τα στοιχεία από τους ελέγχους δείχνουν ότι τα θετικά τεστ ήταν 4πλασια σε σχέση με το αεροδρόμιο «Ελεύθεριος Βενιζέλος».

– θα ελέγχονται εξονχυσιτκά τα έγγραφα όσων μπαίνουν από τον Προμαχώνα. Σε περίπτωση πλαστού εγγράφου θα επιβάλονται κυρώσεις

– να ενισχυθούν οι έλεγχοι στις πύλες εισόδου από την Αλβανία με τον κ. Πέτσα να σημειώνει ότι το Σαββατοκύριακο έγιναν 1011 έλεγχοι μόνο στην Κακαβιά.

– να ανοίξουν οι απευθείας πτήσεις από 15 Ιουλίου με τη Βρετανία και από τις 22 Ιουλίου με τη Σουηδία

– να ανοίξουν από το τέλος Ιουλίου πτήσεις και από άλλες χώρες που μέχρι σήμερα δεν είναι στην «λευκή λίστα», όπως π.χ. οι ΗΠΑ με την υποχρέωση επιδείξης αρνητικού ελέγχου που θα έχει γίνει έως 72 ώρες νωρίτερα.

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος υπενθύμισε, επίσης, ότι «όσοι εισέρχονται για μη ουσιώδεις λόγους, από τα μεσάνυχτα της Τρίτης προς Τετάρτη από το συνοριακό φυλάκιο του Προμαχώνα, υποχρεούνται να επιδεικνύουν αρνητικό αποτέλεσμα μοριακού ελέγχου (PCR) για τον κορωνοϊό, που να έχει διενεργηθεί μέχρι 72 ώρες πριν την είσοδό τους στην Ελλάδα.

Παράλληλα περιορίζεται για τους επισκέπτες της χώρας ο ελάχιστος χρόνος συμπλήρωσης του PLF, από 48 στις 24, ώρες πριν την άφιξή τους».

protothema.gr

Continue Reading

NEWS

ΑΠΘ: Φοιτήτρια ιατρικής διαγνώστηκε θετική στον κορωνοϊό

Published

on

Θετική στον κορωνοϊό διαγνώσθηκε μια φοιτήτρια της Ιατρικής του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.

Σύμφωνα με πληροφορίες, πρόκειται για φοιτήτρια του τρίτου έτους, η οποία έκανε την πρακτική της σε νοσοκομείο της Θεσσαλονίκης.

Η κοπέλα δεν έχει συμπτώματα και παραμένει στο σπίτι της. Αυτό είναι το πρώτο επιβεβαιωμένο κρούσμα στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.

Όπως εξήγησε ο πρόεδρος του τμήματος Ιατρικής Αστέριος Καραγιάννης, η φοιτήτρια έκανε την πρακτική της άσκηση και ενδεχομένως από εκεί να μολύνθηκε. Γίνεται έλεγχος και στις υπόλοιπες συμφοιτήτριές της, οι οποίες ήταν μαζί της στην πρακτική.

ΠΗΓΗ

Continue Reading

TRENDING

Copyright © 2020 SKG 24|7 Powered by Wordpress.