Connect with us

ENTERTAINMENT

Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου 2019: Ο Carlos Celdrán γράφει το μήνυμα

Published

on

Άρθουρ Μίλλερ, Πήτερ Μπρουκ, Ιάκωβος Καμπανέλλης, Αριάν Μνουσκίν, Αουγκούστο Μπόαλ, Ντάριο Φο, Ανατόλι Βασίλιεφ, μερικοί μόνο από τους συγγραφείς των μηνυμάτων της Παγκόσμιας Ημέρας Θέατρου από το 1962. Το Εκτελεστικό Συμβούλιο του Διεθνούς Ινστιτούτου Θεάτρου (ΔΙΘ), επέλεξε φέτος για τη συγγραφή του Μηνύματος της Παγκόσμιας Ημέρας Θεάτρου 2019 τον διακεκριμένο Κουβανό σκηνοθέτη, θεατρικό συγγραφέα, θεατροπαιδαγωγό και καθηγητή, Carlos Celdrán.
Ο εορτασμός της Παγκόσμιας Ημέρας Θεάτρου καθιερώθηκε το 1962 από το Διεθνές Ινστιτούτο Θεάτρου, με την έναρξη της σεζόν του «Θεάτρου των Εθνών» στο Παρίσι και με το πρώτο μήνυμα να γράφεται από τον Ζαν Κοκτώ. Έκτοτε, η Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου εορτάζεται στις 27 Μαρτίου από την παγκόσμια θεατρική κοινότητα, εκπροσωπώντας μια ευκαιρία υπενθύμισης της ετερότητας αυτής της καλλιτεχνικής έκφρασης και προώθησης του αντίκτυπου που έχει στις σύγχρονες κοινωνίες.
Το ΔΙΘ τιμά κάθε χρόνο αυτή την παγκόσμια γιορτή, καλώντας μια διεθνώς αναγνωρισμένη προσωπικότητα του θεάτρου για να γράψει το μήνυμα. Το μήνυμα μεταφράζεται σε περισσότερες από 20 γλώσσες, δημοσιοποιείται μέσα από το δίκτυο του Διεθνούς Ινστιτούτου Θεάτρου και τα Εθνικά του Κέντρα (περισσότερα από 90 Εθνικά Κέντρα και πολλά Συνεργαζόμενα Μέλη) αλλά και θεατρικούς οργανισμούς σε όλο τον κόσμο, διαβάζεται σε όλα τα θέατρα και μεταδίδεται από τα Μ.Μ.Ε σε όλο τον κόσμο. Το ΔΙΘ έχει ως στόχο να προωθεί τις εθνικές και διεθνείς δραστηριότητες που διοργανώνονται στο πλαίσιο των εορτασμών για την Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου.
Ως είθισται το μήνυμα της Παγκόσμιας Ημέρας Θεάτρου διαβάζεται στις 27 Μαρτίου, Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου, πριν από την έναρξη των παραστάσεων στα θέατρα ή/και πριν από την έναρξη άλλων εκδηλώσεων, οι οποίες εντάσσονται στο πλαίσιο των εορτασμών για την Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου και πραγματοποιούνται σε οποιαδήποτε άλλη ημέρα.

Μήνυμα για την Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου 2019
Carlos Celdrán, Κούβα
Σκηνοθέτης, θεατρικός συγγραφέας, θεατροπαιδαγωγός, καθηγητής

Πριν την αφύπνισή μου στο θέατρο, οι δάσκαλοί μου ήταν ήδη εκεί. Είχαν κτίσει τα σπίτια τους και την ποιητική προσέγγισή τους πάνω στα ερείπια της δικής τους ζωής. Πολλοί από αυτούς είναι άγνωστοι ή ελάχιστα τους θυμόμαστε: εργάζονταν σιωπηρά, στην ταπεινότητα των δωματίων πρόβας τους και στις γεμάτες από θεατές θεατρικές αίθουσες τους και σιγά-σιγά, μετά από χρόνια δουλειάς και εξαιρετικών επιτευγμάτων, αποσύρθηκαν σταδιακά από αυτά τα μέρη και εξαφανίστηκαν. Όταν κατάλαβα ότι το προσωπικό μου πεπρωμένο ήταν να ακολουθήσω τα βήματά τους, κατάλαβα επίσης ότι είχα κληρονομήσει αυτή την καθηλωτική, μοναδική παράδοση που ζούσε στο παρόν χωρίς καμία προσδοκία, πέρα από την επίτευξη της διαφάνειας μιας μη επαναλαμβανόμενης στιγμής μιας στιγμής συνάντησης με κάποιον άλλο στο σκοτάδι ενός θεάτρου, χωρίς καμία άλλη προστασία πέρα από την αλήθεια μιας χειρονομίας, μιας αποκαλυπτικής λέξης.

Η θεατρική μου πατρίδα βρίσκεται σε εκείνες τις στιγμές της συνάντησης με τους θεατές που έρχονται κάθε βράδυ στο θέατρό μας, από τις πιο διαφορετικές γωνιές της πόλης μου, για να ενωθούν μαζί μας και να μοιραστούμε μερικές ώρες, μερικά λεπτά. Η ζωή μου είναι φτιαγμένη από αυτές τις μοναδικές στιγμές όταν παύω να είμαι ο εαυτός μου, όταν παύω να υποφέρω για τον εαυτό μου και ξαναγεννιέμαι και κατανοώ το νόημα του θεατρικού επαγγέλματος: το να ζούμε στιγμές αγνής εφήμερης αλήθειας, όπου γνωρίζουμε ότι αυτό που λέμε και κάνουμε, εκεί κάτω από τα φώτα σκηνής, είναι αλήθεια και αντανακλά το πιο βαθύ, το πιο προσωπικό, μέρος των εαυτών μας. Η θεατρική μου χώρα, η δική μου και αυτή των ηθοποιών μου, είναι μια χώρα που υφαίνεται από τέτοιες στιγμές, όπου αφήνουμε πίσω μας τις μάσκες, τη ρητορική, το φόβο του να είμαστε αυτοί που είμαστε και ενώνουμε τα χέρια στο σκοτάδι.

Η θεατρική παράδοση είναι οριζόντια. Δεν υπάρχει κανείς που να μπορεί να επιβεβαιώσει ότι το θέατρο βρίσκεται σε οποιοδήποτε κέντρο του κόσμου, σε οποιαδήποτε πόλη ή προνομιούχο κτίριο. Το θέατρο, όπως το έχω λάβει, εξαπλώνεται μέσα από μια αόρατη γεωγραφία που συνδυάζει τις ζωές εκείνων που το υπηρετούν με την ίδια τη θεατρική τέχνη σε μια χειρονομία ενοποίησης. Όλοι οι μεγάλοι δάσκαλοι του θεάτρου πεθαίνουν μαζί με τις στιγμές τους, στιγμές ανεπανάληπτης διαύγειας και ομορφιάς, όλοι ξεθωριάζουν με τον ίδιο τρόπο, χωρίς καμία άλλη υπεροχή για να τους προστατεύσει και να τους καταστήσει ενδόξους. Οι θεατρικοί δάσκαλοι το γνωρίζουν, καμία αναγνώριση δεν είναι έγκυρη όταν αντιμετωπίζεται με αυτή τη σιγουριά, η οποία είναι η ρίζα του έργου μας: η δημιουργία στιγμών αλήθειας, ασάφειας, δύναμης, ελευθερίας εν μέσω μεγάλης αβεβαιότητας. Τίποτα από αυτά δεν επιβιώνει, εκτός από τα δεδομένα ή τα αρχεία της δουλειάς τους σε βίντεο και φωτογραφίες που θα αποτυπώσουν μόνο μια ωχρή ιδέα για το τι έπραξαν. Ωστόσο, αυτό που θα λείπει πάντα από αυτά τα αρχεία είναι η σιωπηλή ανταπόκριση από το κοινό που καταλαβαίνει σε μια στιγμή ότι αυτό που συμβαίνει δεν μπορεί να μεταφραστεί ή να βρεθεί έξω, ότι στην αλήθεια που μοιράζεται εκεί υπάρχει μια εμπειρία ζωής, για λίγα δευτερόλεπτα, πιο διάφανη ακόμη και από την ίδια τη ζωή.

Όταν συνειδητοποίησα ότι το θέατρο ήταν μια χώρα από μόνο του, μια μεγάλη επικράτεια που καλύπτει ολόκληρο τον κόσμο, ένας προσδιορισμός γεννήθηκε μέσα μου, ο οποίος ήταν και η συνειδητοποίηση μιας ελευθερίας: δεν χρειάζεται να πάτε μακριά ή να φύγετε από όπου και αν βρίσκεστε, δεν χρειάζεται να τρέξετε ή να μετακινηθείτε. Το κοινό είναι οπουδήποτε υπάρχετε. Έχετε τους συναδέλφους που χρειάζεστε στο πλευρό σας. Εκεί, έξω από το σπίτι σας, έχετε όλη την αδιαφανή, αδιαπέραστη καθημερινή πραγματικότητα. Έπειτα, δουλεύετε από αυτή τη φαινομενική ακινησία για να σχεδιάσετε το μεγαλύτερο ταξίδι απ? όλα, να επαναλάβετε την Οδύσσεια, το ταξίδι των Αργοναυτών: είστε ένας ακίνητος ταξιδιώτης που δεν παύει να επιταχύνει την πυκνότητα και την ακαμψία του πραγματικού του κόσμου. Το ταξίδι σας είναι προς το στιγμιαίο, προς το παρόν, προς την άνευ προηγουμένου συνάντηση ενώπιον των συνανθρώπων σας. Το ταξίδι σας είναι προς αυτούς, προς την καρδιά τους, προς την υποκειμενικότητά τους. Ταξιδεύετε μέσα τους, στα συναισθήματά τους, στις αναμνήσεις τους που εσείς ξυπνάτε και κινητοποιείτε. Το ταξίδι σας είναι ιλιγγιώδες, και κανείς δεν μπορεί να το μετρήσει ή να το αποσιωπήσει. Ούτε κανείς μπορεί να το αναγνωρίσει στο σωστό βαθμό, είναι ένα ταξίδι μέσα από τη φαντασία του λαού σας, ένας σπόρος που σπέρνεται στα πιο απομακρυσμένα εδάφη: την πολιτική, ηθική και ανθρώπινη συνείδηση των θεατών σας. Επομένως, δεν κινούμαι, θα παραμείνω στο σπίτι, ανάμεσα στους πιο κοντινούς μου ανθρώπους, σε φαινομενική ακινησία, μέρα και νύχτα να εργάζομαι, επειδή κατέχω το μυστικό της ταχύτητας.

Μετάφραση από την αγγλική: Δώρα Νικολάου
Κυπριακό Κέντρο του Διεθνούς Ινστιτούτου Θεάτρου (ΚΚΔΙΘ)

Πηγή

ENTERTAINMENT

STREAM: synergy meeting vol.2

Published

on

Η Die Wolke art group, χτίζοντας πάνω στην εμπειρία που αποκτήθηκε από την πρώτη εκδήλωση Stream το 2016, αλλά και τη διαδραστική παράσταση Trajectory of an Idea, παρουσιάζει τη 2η συνάντηση αυτοσχεδιασμού σύγχρονου χορού, ζωντανής μουσικής, και διαδραστικής τεχνολογίας!

Τρία σύντομα κομμάτια δομημένου αυτοσχεδιασμού θα εξερευνήσουν τις διαδραστικές δυνατότητες που προκύπτουν από τη χρήση αδρανειακών και μηχανικών αισθητήρων στα χέρια των performers και την εφαρμογή τους σε μουσικές και ηχητικές παραμέτρους. Κάθε συνθέτης και ερμηνευτής θα εξερευνήσει μια μοναδική προσέγγιση.

Υποστηριζόμενο από το πρόγραμμα Transfer International της Γραμματείας Πολιτισμού της Ρηνανίας-Βεστφαλλίας, Ντύσσελντορφ, το Stream σκοπεύει στο να φέρει μαζί εμπροσθοδρομικούς καλλιτέχνες από τους χώρους του σύγχρονου χορού, της μουσικής, και των παραστατικών τεχνών γενικότερα. Ενθαρρύνει τη συνεργασία και τον πειραματισμό, χρησιμοποιώντας και επαναστοχεύοντας την τεχνολογία, λειτουργικά και αισθητικά.

Παράλληλα, θα πραγματοποιηθεί εργαστήριο μουσικού προγραμματισμού με τίτλο “Live Coding με το Sonic Pι”. Το εργαστήριο, στις 24 Νοεμβρίου, αποτελεί εισαγωγή στο περιβάλλον μουσικού προγραμματισμού Sonic Pi, ιδανικό για αρχαρίους, ενώ παράλληλα θα παρουσιάσει αρχές και μοτίβα “ζωντανού” προγραμματισμού για χρήση σε performances. Πληροφορίες και εγγραφές: die-wolke.org/livecoding-workshop.

Έτσι στις 23 και 24 Νοεμβρίου, στο Vitruvian Thingτο σπίτι του ανήσυχου μυαλού και του ψυχισμού των πειραματικών τάσεων, ένα χώρο παραστατικών τεχνών, σύγχρονης μουσικής, και διαμεσικής εξερεύνησης, στη στοά της Πτολεμαίων 29Α, στον 4ο όροφο, θα πραγματοποιηθεί μια συνάντηση σύγχρονου χορού, μουσικής και τεχνολογίας.

 

Συμμετέχουν:

Δροσιά Τριαντάκη (gr): χορός

Enora Gemin (fr/de): χορός

Δημήτρης Δαλέζης (gr): τρομπέτα, ηλεκτρονικά

Tim Abramczik (de): αναλογικά modular synthesisers

Νίκος Τσαβδάρογλου (gr)Κοντραμπάσο, ηλεκτρονικά

+++

Ιωάννης Περισοράτης: ηλεκτρονικά

Ιωάννα Συμεωνίδου: 3D print design

Dani Joss: διαδραστικός προγραμματισμός

 

Εισιτήρια:

https://www.viva.gr/tickets/dance/vitruvian-thing/stream-synergy-meeting-vol-2/

Προπώληση: €10 | Φοιτητικό/ανέργων: €8 | Στην πόρτα: €12

Πληροφορίες:

vitruvianthing.com/stream2 

 

Facebook event: 

www.facebook.com/events/750656262074996/

 

 

 

 

Continue Reading

ENTERTAINMENT

“Ο κόσμος μέσα από τα μάτια των παιδιών” το Σάββατο στον Λευκό Πύργο

Published

on

Το Σάββατο 25/5/2019 και ώρα 11.00π.μ.- 15.00μ.μ.στην Πλατεία Λευκού Πύργου θα πραγματοποιηθεί η δράση με τίτλο “Ο κόσμος μέσα από τα μάτια των παιδιών”.
Σε έναν κόσμο που υπερισχύει το ”εγώ” και η ατομικότητα και όχι το ”εμείς” και η ομαδικότητα, η ΑΡΩΓΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ στο πλαίσιο της δράσης αυτής έχει ως στόχο να εκμαιεύσει μέσα από τον ψυχισμό των παιδιών την αλληλεγγύη και την προσφορά.

Στην δράση αυτή τα παιδιά ζωγραφίζουν, για την οικογένεια, την αγάπη, την φιλία, με σκοπό να ξεδιπλώσουν τα ταλέντα τους, μέσα από την ψυχαγωγία και την συνεργασία με την επίβλεψη του έμπειρου ζωγράφου Μιχάλη Χατζάρα.

Παράλληλα εκεί θα είναι και τα “Πολύχρωμα Πινέλα” με face painting. Σε κάθε παιδί θα δοθεί έπαινος συμμετοχής. Σκοπός της εκδήλωσης είναι η συλλογή τροφίμων για τις άπορες οικογένειες που στηρίζει η ΑΡΩΓΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ και πραγματοποιείται στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων της ομάδας, με στόχο τόσο την ευαισθητοποίηση του κοινού όσο και την έμπρακτη συμμετοχή του σε θέματα εθελοντισμού και αλληλεγγύης.

Στόχος της εκδήλωσης αυτής είναι η συγκέντρωση τροφίμων μακράς διαρκείας χαρτικών απορρυπαντικών και λοιπών ειδών για τις οικογένειες που στηρίζει η ΑΡΩΓΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ.

Η Αρωγή Θεσσαλονίκης είναι μια ομάδα εθελοντών πολιτών, οι οποίοι δε δέχονται χρήματα ούτε φάρμακα, αλλά συγκεντρώνουν καθημερινά τρόφιμα μακράς διαρκείας και είδη πρώτης ανάγκης, τα οποία προσφέρονται σε οικογένειες μονογονεϊκές, σε οικογένειες που και οι δυο γονείς είναι άνεργοι και γενικώς σε άτομα που η κρίση τα έφερε σε στάδιο οριακής επιβίωσης ακόμα και εξαθλίωσης.

Εκεί θα είναι η ΠΡΟ.Τ.Ε.Κ.Τ.Α. Παύλου Μελά Σταυρούπολης & Κορδελιού- Ευόσμου. Την εκδήλωση υποστηρίζει με εθελοντές της ο μη κερδοσκοπικός οργανισμός ethelon, που δημιουργήθηκε με σκοπό την ανάδειξη και την προώθηση της έννοιας του εθελοντισμού στην ελληνική κοινωνία. Επιμέλεια αφίσας: Christi Petaloti Η εκδήλωση πραγματοποιείται σε συνδιοργάνωση και υπό την αιγίδα της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και του Κέντρου Πολιτισμού Π.Κ.Μ.

Άμεσες ανάγκες σε τρόφιμα και λοιπά είδη: Mέλια, πραλίνες, μαρμελάδες Πρωινά (γάλατα μακράς διάρκειας, κακάο, δημητριακά, φρυγανιές, κομπόστες, καφέδες, κέικ κλπ) Ζαχαρώδη (μπισκότα, κράκερς, μπάρες δημητριακών, κρουασάν κλπ) Κονσέρβες διάφορες, Πουρέ πατάτας ,είδη προσωπικής υγιεινής για παιδιά (σαμπουάν, αφρόλουτρα, σαπούνια, οδοντόκρεμες), παιδικές πάνες νο 4, 5 και 6, μωρομάντηλα, χαρτομάντηλα κλπ.

ΠΗΓΗ

Continue Reading

ENTERTAINMENT

Διάλεξη για τον ζωγράφο Σπύρο Παπαλουκά

Published

on

Στη σειρά των τακτικών εκδηλώσεων που διοργανώνει η «Τέχνη» Μακεδονική Καλλιτεχνική Εταιρεία, την Τρίτη 14 Μαΐου 2019 και ώρα 19:00 στο Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης (αίθουσα Μανόλης Ανδρόνικος), η Ευθυμία Γεωργιάδου-Κούντουρα θα μιλήσει με θέμα «Αποτυπώσεις της φύσης και της τέχνης του Άθω στο έργο του Σπύρου Παπαλουκά». Η Ευθυμία Γεωργιάδου-Κούντουρα είναι Ιστορικός της Τέχνης, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια στο
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και Αντιπρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της «Τέχνης».

Είσοδος ελεύθερη.

Πληροφορίες εκδήλωσης
Πότε: Τρίτη 14 Μαΐου 2019, στις 19:00
Που: Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης (αίθουσα Μανόλης Ανδρόνικος), Μανόλη
Ανδρόνικου 6, 540 13, Θεσσαλονίκη

 

Continue Reading

TRENDING

Copyright © 2020 SKG 24|7 Powered by Wordpress.