Connect with us

NEWS

Θεσσαλονίκη: Πολεοδομική οργάνωση έξι περιοχών – Τι αλλάζει

Published

on

Δημιουργούνται προϋποθέσεις για καλύτερες πόλεις και για τη βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης και του βιοτικού επιπέδου των πολιτών

Την πολεοδομική οργάνωση έξι περιοχών σε τέσσερις Δήμους του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης ενέκρινε η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, με την υπογραφή της χρηματοδότησης γενικών, ειδικών και τοπικών χωρικών σχεδίων από τον Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολο Τζιτζικώστα.

Ο Δήμος Αμπελοκήπων – Μενεμένης θα εκπονήσει μελέτες τοπικού χωρικού σχεδίου για τρεις περιοχές, τους Αμπελόκηπους, τη Μενεμένη και το πρώην στρατόπεδο Μεγάλου Αλεξάνδρου.

Ο Δήμος Παύλου Μελά θα συντάξει τοπικό χωρικό σχέδιο για την περιοχή της Σταυρούπολης.

Ο Δήμος Καλαμαριάς θα εκπονήσει γενικό χωρικό σχέδιο, που αφορά σε ζωτικού ενδιαφέροντος περιοχές, όπως η παράκτια ζώνη του και το πρώην στρατόπεδο Κόδρα.

Ο Δήμος Πυλαίας – Χορτιάτη θα συντάξει μελέτη πολεοδόμησης για το παραλιακό μέτωπο της Πυλαίας.

«Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας ενισχύει τους Δήμους ώστε να οργανώσουν πολεοδομικά σημαντικούς χώρους εντός του πολεοδομικού συγκροτήματος, με υπερτοπικό χαρακτήρα και να βελτιώσουν έτσι το αστικό περιβάλλον. Μέσα από τα χωρικά σχέδια δημιουργούνται οι προϋποθέσεις για καλύτερες πόλεις και για τη βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης και του βιοτικού επιπέδου των πολιτών. Δημιουργούμε μια πιο ανθρώπινη Θεσσαλονίκη, με περισσότερο πράσινο, με σεβασμό στο φυσικό περιβάλλον, με αναβάθμιση και αξιοποίηση των ελεύθερων χώρων, με λύσεις σε χρόνια προβλήματα και με στόχο τη βιώσιμη αστική ανάπτυξη», επισήμανε ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας.

Τα στοιχεία των μελετών για τις έξι περιοχές είναι τα εξής:

1. Αμπελόκηποι: Σύνταξη τοπικού χωρικού σχεδίου για έκταση 1.800 στρεμμάτων. Το γενικό πολεοδομικό σχέδιο των Αμπελοκήπων εκπονήθηκε το 1989 και η τελευταία τροποποίησή του έγινε το 2005. Πλέον κρίνεται ανεπίκαιρο και παρωχημένο ως πολεοδομικό εργαλείο, ενώ έχουν αλλάξει άρδην τα δεδομένα στην περιοχή, που είναι πυκνοδομημένη και εμφανίζει μεγάλη έλλειψη χώρων πρασίνου. Οι σχεδιασμοί για αναβάθμιση της περιοχής δεν είναι δυνατό να υλοποιηθούν χωρίς ένα νέο χωρικό σχέδιο.

2. Μενεμένη: Σύνταξη μελέτης ειδικού χωρικού σχεδίου στο παράκτιο μέτωπο. Η παράκτια ζώνη της Μενεμένης περιλαμβάνει την περιοχή δυτικά των εκβολών του Δενδροποτάμου, έως το όριο με το Δήμο Δέλτα και αποτελεί μέρος της ευρύτερης δυτικής παράκτιας ζώνης του Θερμαϊκού. Είναι μια προνομιούχα περιοχή με έντονα όμως στοιχεία υποβάθμισης, έντονη παρουσία παραγωγικών δραστηριοτήτων (βιοτεχνίες, μεταφορών, αποθήκευσης, αλλά και διαχείρισης – αποθήκευσης πετρελαιοειδών). Αυτό το γεγονός αποτρέπει επί σειρά ετών την ένταξη του παράκτιου τμήματος σε διαδικασίες περιβαλλοντικής εξυγίανσης, αναβάθμισης και εν τέλει απόδοσης της παραλίας στην τοπική κοινωνία, διατηρώντας ένα καθεστώς περιβαλλοντικής και αισθητικής απαξίωσης, όπου η πρόσβαση είναι ιδιαιτέρως δυσχερής, επισφαλής και πρακτικά ανέφικτη στον πολίτη. Η περιοχή έχει υποφέρει στο παρελθόν από ρύπανση, καθώς εκεί βρισκόταν ο ΧΑΔΑ της Θεσσαλονίκης και τα παλιά βυρσοδεψεία, ενώ η ρύπανση συνεχίζεται από παράνομες αποθέσεις και απορρίψεις υλικών. Στο γενικό πολεοδομικό σχέδιο της Μενεμένης η περιοχή χαρακτηρίζεται «ειδικής προστασίας». Στόχος της μελέτης είναι να αντιμετωπιστεί πλέον έτσι η περιοχή και να γίνει η περιβαλλοντική εξυγίανση και η αναβάθμισή της.

3. Πρώην στρατόπεδο Μεγάλου Αλεξάνδρου: Σύνταξη ειδικού χωρικού σχεδίου για την υποδοχή σχεδίων και έργων υπερτοπικής κλίμακας σε τμήμα του πρώην στρατοπέδου. Στόχος είναι να αντιμετωπιστεί ένα υπερτοπικό πρόβλημα, που αφορά στο έλλειμμα πρασίνου στην ευρύτερη περιοχή της δυτικής Θεσσαλονίκης, με σκοπό την περιβαλλοντική αναβάθμιση και τη διαμόρφωση υπερτοπικών χώρων πρασίνου.

4. Σταυρούπολη: Σύνταξη τοπικού χωρικού σχεδίου, προκειμένου να εναρμονιστεί η περιοχή με τα σημερινά δεδομένα, καθώς το γενικό πολεοδομικό σχέδιο της Σταυρούπολης εγκρίθηκε το 2002 και απαιτείται αναθεώρηση και επικαιροποίηση. Αντίστοιχη αναθεώρηση είναι σε εξέλιξη για τα πολεοδομικά σχέδια Πολίχνης και Ευκαρπίας.

5. Παραλιακή ζώνη Καλαμαριάς και πρώην στρατόπεδο Κόδρα: Η παραλιακή εκτός σχεδίου ζώνη της Καλαμαριάς εκτείνεται σε 325 στρέμματα, από το όριο με το Δήμο Θεσσαλονίκης (περιοχή οδού Σοφούλη) μέχρι το διοικητικό όριο με το Δήμο Πυλαίας – Χορτιάτη (εκβολή Περιφερειακής Τάφρου). Στην έκταση υπάρχουν κηρυγμένες δασικές εκτάσεις, αρχαιολογικοί χώροι, διατηρητέα κτίρια, στοιχεία που τονίζουν την ιδιαιτερότητα της παράκτιας ζώνης του Δήμου ως περιοχή προστασίας και διαφύλαξης. Επιπλέον υπάρχει η ιδιαιτερότητα της περιοχής της Ρέμβης, με την ακυρωμένη πολεοδόμηση. Η εκπόνηση Ειδικής Περιβαλλοντικής Μελέτης θα συμβάλει στην επίλυση των προβλημάτων και στην αναβάθμιση της περιοχής. Το Ειδικό Χωρικό Σχέδιο για το πρώην στρατόπεδο Κόδρα (300 στρ.) αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για την αξιοποίησή του ως υπερτοπικού πάρκου πρασίνου, αναψυχής, αθλητισμού και πολιτιστικών λειτουργιών.

 

Πηγή

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

NEWS

Θεσσαλονίκη: Πότε ανοίγει ξανά πύλες το «νέο» πάρκο Ξαρχάκου

Published

on

Σε περίπου ένα με ενάμιση μήνα αναμένεται να τελειώσουν τα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη τους τελευταίους μήνες στο πάρκο Ξαρχάκου στην πλευρά της Μ. Αλεξάνδρου και να αποδοθεί στους Θεσσαλονικείς. 

Οι εργασίες εντάσσονται στο συνολικό πρόγραμμα αναβάθμισης πεζοδρομίων και κοινόχρηστων χώρων κατά μήκος της Λεωφόρου Μεγάλου Αλεξάνδρου.

Όπως δήλωσε στο TyposThes ο αντιδήμαρχος Περιβάλλοντος, κ. Σωκράτης Δημητριάδης, η εργολαβία θα συνεχιστεί και στο υπόλοιπο κομμάτι από την Γ΄Σεπτεμβρίου και μετά, επί της Μεγάλου Αλεξάνδρου. Το έργο αφορά αντικατάσταση του πεζοδρομίου, προκειμένου να αποκατασταθούν προβλήματα και να υπάρξει αισθητική αναβάθμιση σε συνέχεια της ανάπλασης της νέας παραλίας.

Στο μεταξύ κατόπιν επικοινωνίας του δήμου Θεσσαλονίκης με τον εργολάβο έχει ανοίξει μια δίοδος κατεβαίνοντας από το πάρκο προς την παραλία δεξιά και θα ανοιχθεί και μία ακόμη αριστερά, προκειμένου να διευκολυνθεί η κίνηση των πολιτών, καθώς μέχρι τώρα το πάρκο ήταν αποκλεισμένο με αποτέλεσμα να χρειαζόταν να κάνει κανείς ολόκληρο τον κύκλο του τετραγώνου για να πάει από την μια πλευρά στην άλλη.

Το συνολικό έργο έχει ως στόχο τη λειτουργική και αισθητική αποκατάσταση της περιοχής, τη βελτίωση της προσβασιμότητας και της ασφαλούς κίνησης των πεζών, τη διευθέτηση της στάθμευσης των οχημάτων και την ανάπλαση των κοινόχρηστων χώρων πρασίνου.

ΠΗΓΗ

Continue Reading

NEWS

Θεσσαλονίκη: Νεκρός 40χρονος μοτοσικλετιστής σε τροχαίο στη Σίνδο

Published

on

Την τελευταία του πνοή στην άσφαλτο άφησε ένας 40χρονος άνδρας, μοτοσικλετιστής μετά από τροχαίο στην περιοχή της Σίνδου στη δυτική Θεσσαλονίκη.

Όλα συνέβησαν χθες το βράδυ περίπου στις 20.30 στη συμβολή των Παπάγου και Παύλου Μελά. Αυτοκίνητο που οδηγούσε 21χρονη Αλβανίδα, συγκρούστηκε με την μηχανή που οδηγούσε ο 40χρονος συμπατριώτης της.

Ο οδηγός της μηχανής τραυματίστηκε θανάσιμα από την σύγκρουση.

Η Τροχαία διεξάγει έρευνα για τα ακριβή αίτια του δυστυχήματος.

ΠΗΓΗ

Continue Reading

NEWS

«Ούτε 260 λεωφορεία του ΟΑΣΘ τις καθημερινές»

Published

on

Την ανάγκη να τεθεί σε ισχύ η διετής σύμβαση ανάθεσης, στα ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, 25 περιαστικών γραμμών του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών της πόλης (ΟΑΣΘ), υπογράμμισε ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου (ΟΣΕΘ), Γιάννης Τόσκας, επισημαίνοντας ότι παρά τις φιλότιμες προσπάθειες που καταβάλλονται, ο ΟΑΣΘ κυκλοφορεί καθημερινά λιγότερα από 260 λεωφορεία και παρουσιάζει πτώση 42% στο παρεχόμενο έργο του και μείωση 55% στην επιβατική κίνηση την περίοδο 2012-2019.

«Η κατάσταση στον ΟΑΣΘ είναι τραγική. Τρέχουμε όλοι μας για την όσο το δυνατόν καλύτερη εκτέλεση του συγκοινωνιακού έργου του ΟΑΣΘ, αλλά τα προβλήματα είναι πολλά, χρονίζοντα και δε δύνανται να αντιμετωπιστούν, με αποτέλεσμα να χάνει ο οργανισμός, αλλά κυρίως να ταλαιπωρείται το επιβατικό κοινό», επισήμανε ο κ. Τόσκας μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Στο πλαίσιο αυτό, ο ίδιος υπενθύμισε ότι στις 15/1 απεστάλη το τελικό σχέδιο σύμβασης για την ανάθεση στα ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης 25 περιαστικών γραμμών του ΟΑΣΘ και επανέλαβε ότι «η υπογραφή της σύμβασης που προτείνεται από τα συμβαλλόμενα μέρη είναι επιβεβλημένη, λόγω επικείμενου κινδύνου κατάρρευσης της εκτέλεσης του συγκοινωνιακού έργου από τον ΟΑΣΘ».

Εκτίμησε ότι εντός των επόμενων δύο εβδομάδων το Ελεγκτικό Συνέδριο θα «ανάψει το πράσινο φως στη σύμβαση που προτείνεται από τα συμβαλλόμενα μέρη, στη συνέχεια θα υπογραφεί άμεσα και θα ξεκινήσει η υλοποίησή της”. Διατύπωσε δε την εκτίμηση ότι “μετά τις 15/2 θα ξεκινήσει σταδιακά η έναρξη εκτέλεσης δρομολογίων από τα ΚΤΕΛ».

Υπενθυμίζεται ότι τα ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης θα λαμβάνουν ετησίως έως 18 εκατ. ευρώ συν το ΦΠΑ για την εκτέλεση των δρομολογίων των 25 περιαστικών γραμμών του ΟΑΣΘ. Από τα 120 οχήματα που θα μπουν στη «μάχη εξυπηρέτησης των πολιτών», τα 75 είναι των ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης και τα υπόλοιπα των ΚΤΕΛ Χαλκιδικής, Σερρών και Κιλκίς, ενώ όπως διευκρίνισε ο κ. Τόσκας, τα 101 οχήματα θα βρίσκονται στους δρόμους καθημερινά και τα 19 θα είναι εφεδρικά.

Στο μεταξύ, όπως επισήμανε ο κ. Τόσκας, εντός των επόμενων ημερών αναμένεται να εκταμιευτεί το ποσό ύψους 23,32 εκατ. ευρώ, που μετά την πρόσφατη μέριμνα του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών εγγράφηκε στον τακτικό προϋπολογισμό, σε λογαριασμό του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών (2020), ως επιχορήγηση προς τον ΟΣΕΘ για την υλοποίηση της σύμβασης εκτέλεσης του υπόψη συγκοινωνιακού έργου από τα ΚΤΕΛ, με προβλέψεις για το 2021 και εντεύθεν.

ΠΗΓΗ

Continue Reading

TRENDING

Copyright © 2020 SKG 24|7 Powered by Wordpress.