Connect with us

NEWS

«Ο Μητσοτάκης πάει το Μετρό Θεσσαλονίκης τέσσερα χρόνια πίσω»

Published

on

Τα όσα ανέφερε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης για τις αρχαιότητες του Μετρό Θεσσαλονίκης σχολίασε ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων, σημειώνοντας ότι οι εξαγγελίες του πρωθυπουργού γυρίζουν τα έργα του Μετρό Θεσσαλονίκης τέσσερα χρόνια πίσω.

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

Χρειάστηκαν μόνο λίγες μέρες από την τελευταία ανακοίνωση του Συλλόγου Ελλήνων Αρχαιολόγων για να επιβεβαιωθεί το χειρότερο σενάριο για την τύχη των αρχαιοτήτων στο Μετρό της Θεσσαλονίκης. Ο πρωθυπουργός ανακοίνωσε στη ΔΕΘ ότι το μοναδικό μνημειακό σύνολο στη συμβολή των οδών Εγνατίας και Βενιζέλου θα αποσπαστεί από τη θέση του. Απόφαση που επαναφέρει μια κατασκευαστική πρόταση, η οποία στο παρελθόν είχε προκαλέσει πλήθος αντιδράσεων, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό και είχε τελικά απορριφθεί με την ομόφωνη γνωμοδότηση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου και τη συνακόλουθη έκδοση Υπουργικής Απόφασης (2017) ,με την οποία επισφραγίστηκε η εξεύρεση νέας τεχνικής λύσης για την λειτουργία του Μητροπολιτικού Σιδηροδρόμου Θεσσαλονίκης με την κατά χώρα διατήρηση των αρχαιοτήτων.

Από το 2013 ο ΣΕΑ έχει τεκμηριώσει με πλήθος επιχειρημάτων την αναγκαιότητα της κατά χώραν διατήρησης των αρχαιολογικών ευρημάτων για την ιστορία, τον πολιτισμό αλλά και την αναπτυξιακή πορεία της σύγχρονης πόλης. Συνέβαλε μάλιστα στην εξεύρεση της λύσης που εξασφαλίζει και την κατασκευή του Σταθμού και την ανάδειξη των μοναδικών, παγκόσμιας σημασίας μνημείων των πρώιμων βυζαντινών χρόνων, ως ανοιχτό μουσείο εντός του σταθμού.

Ο πρωθυπουργός ανακοίνωσε στη ΔΕΘ μια θεμελιώδη τεχνική αλλαγή σε ένα μείζονος σημασίας δημόσιο έργο της Θεσσαλονίκης, επαναφέροντας το ζήτημα της διαχείρισης των αρχαιοτήτων του σταθμού της οδού Βενιζέλου, που είχε αποτελέσει αντικείμενο εντονότατης δημόσιας αντιπαράθεσης στο παρελθόν,

-χωρίς καμία σύσκεψη και ανταλλαγή απόψεων με τους εμπλεκόμενους φορείς και χωρίς καμία δημόσια ενημέρωση για τους λόγους που την επιβάλλουν,

-κατά παρέκκλιση κάθε προβλεπόμενης διαδικασίας, χωρίς να έχει προηγηθεί κανένα σχετικό αίτημα, χωρίς να έχουν εισηγηθεί οι αρμόδιες Υπηρεσίες και χωρίς να έχει γνωμοδοτήσει το ΚΑΣ.

-παραπέμποντας στη λύση που είχε επιλεγεί με την Υπουργική Απόφαση του 2014, η οποία προφανώς δεν είναι σε ισχύ, καθώς έκτοτε έχει εξευρεθεί άλλη τεχνική λύση και ισχύει η Υπουργική Απόφαση του 2017.

Τα έργα του σταθμού Βενιζέλου έχουν ήδη προχωρήσει με βάση τον νέο σχεδιασμό. Οι αρχαιότητες έχουν επιχωματωθεί στο σύνολο της έκτασής τους με αδρανή υλικά και έχει ήδη κατασκευαστεί η μισή πλάκα οροφής του σταθμού. Αυτό που προτείνεται ουσιαστικά είναι είτε να αποξηλωθεί η πλάκα οροφής, που μόλις κατασκευάστηκε, είτε να απομακρυνθούν οι αρχαιότητες από το άνοιγμα που έχει απομείνει, γεγονός που όχι μόνο επιβαρύνει το κόστος του έργου, αλλά θέτει και σε κίνδυνο τις ίδιες τις αρχαιότητες.

Η εξαγγελία του πρωθυπουργού στη ΔΕΘ δεν λαμβάνει υπόψη τις πραγματικές ανάγκες ή την πρόοδο του τεχνικού έργου αλλά δείχνει να υπαγορεύεται από εμμονή συγκεκριμένων κύκλων για απόσπαση ή και «εξαφάνιση» των αρχαιοτήτων από το Μετρό της Θεσσαλονίκης, αντίληψη αναχρονιστική και εν τέλει παρωχημένη. Ο πλούσιος επιστημονικός διάλογος που αναπτύχθηκε όλα τα προηγούμενα χρόνια απέδειξε ότι η συνύπαρξη είναι όχι μόνο τεχνικά εφικτή αλλά και επιβεβλημένη εφόσον προβάλει ένα μοναδικό μνημειακό σύνολο που υπογραμμίζει το βυζαντινό παρελθόν της Θεσσαλονίκης και το οποίο αγκάλιασαν οι Θεσσαλονικείς, οι φορείς της πόλης και η διεθνής κοινότητα.

Δεδομένου ότι κατά κοινή ομολογία οι αρχαιότητες του σταθμού Βενιζέλου είναι σημαντικότατες για την ιστορία και την αρχαιολογία όχι μόνο της Θεσσαλονίκης αλλά και ολόκληρου του βυζαντινού κόσμου, είναι δυνατό να ανακοινώνεται η  ανατροπή αυτής της λύσης χωρίς να έχει παρουσιαστεί η παραμικρή εξήγηση για τους λόγους που οδήγησαν την κυβέρνηση σε μία τέτοια απόφαση;

Επιπλέον, πέραν της έλλειψης της παραμικρής αιτιολόγησης για αυτή τη σημαντική αλλαγή στάσης της κυβέρνησης, ανακύπτουν και μια σειρά από άλλα ερωτήματα:

-Ποιος εγγυάται ότι η Μέση Οδός τελικά θα επανατοποθετηθεί, με ποια μελέτη και με ποιο χρονοδιάγραμμα; Η περίπτωση του σταθμού Αγίας Σοφίας απέδειξε ότι η επανατοποθέτηση δεν μπορεί να γίνει στο σύνολό της, ενώ αποδεικνύεται τεχνικά δυσχερής.

-Ποια θα είναι τα ευρήματα από την ανασκαφή των υποκείμενων αρχαιότερων αρχαιολογικών οριζόντων, οι οποίοι δεν χρειάζεται να ανασκαφούν με τη λύση που σήμερα εφαρμόζεται; Πόσο μεγάλες καθυστερήσεις θα προκαλέσει η ανασκαφή τους; Ποια θα είναι η αντίδραση του επιστημονικού κόσμου και του ΚΑΣ μπροστά σε αναπάντεχα ευρήματα;

– Τι πραγματικά έχει μεσολαβήσει και προέκυψε ζήτημα ακύρωσης της εγκεκριμένης μελέτης;

-Πόσο θα στοιχίσει σε χρόνο και χρήματα η εκπόνηση νέων μελετών (απόσπασης, μετακίνησης, κατασκευής, επανατοποθέτησης) τη στιγμή που έχει εκπονηθεί η μελέτη για τον ανασχεδιασμό της κατασκευής του σταθμού από το 2016, ενώ ήδη εκπονούνται και οι μελέτες εφαρμογής της; Πόσο θα στοιχίσει σε χρόνο και χρήματα η αποξήλωση των ήδη υλοποιημένων εργασιών; Πόσο καθοριστικά ενισχύει μια τέτοια επιλογή το αίτημα του εργολάβου για άρση των ποινικών ρητρών και για αποζημίωση από το δημόσιο για την καθυστέρηση του έργου;

-Εν τέλει ποιος καθυστερεί την ολοκλήρωση του πολύπαθου έργου του Μετρό στη Θεσσαλονίκη;

Ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων δηλώνει ότι, όπως και στο παρελθόν, έτσι και τώρα θα καταβάλει κάθε προσπάθεια ώστε να μην επιτρέψει να αποσπαστεί και να καταστραφεί το μοναδικό μνημειακό σύνολο της βυζαντινής κοσμική Θεσσαλονίκης, το σταυροδρόμι του decumanus maximus και του cardo, μαζί με τα δημόσια Κτίρια που το περιβάλλουν.

Καλούμε όλους τους πολίτες και τους φορείς της πόλης καθώς και τους επιστημονικούς φορείς να ταχθούν στο πλευρό μας για να μην γυρίσει το έργο του Μετρό 4 χρόνια πίσω.

Πηγή

NEWS

Θεσσαλονίκη: Κάγκελα στη νέα παραλία για την απαγόρευση κυκλοφορίας

Published

on

Σε εξέλιξη είναι αυτήν την ώρα η τοποθέτηση των κιγκλιδωμάτων στη Νέα Παραλία Θεσσαλονίκης.

Μετά και την οριστική απόφαση να κλείσει η παραλία της πόλης εξαιτίας της πολυκοσμίας, κλιμάκιο του δήμου Θεσσαλονίκης ξεκίνησε να τοποθετεί τα κάγκελα, στο πλαίσιο των αυστηρών μέτρων πρόληψης κατά του κορωνοϊου.

Η παραλία θα κλείνει καθημερινά από τις 14:00 έως τις 08:00 το πρωί της επομένης, ενώ τα Σαββατοκύριακα θα περιμένει κλειστή καθ’όλη τη διάρκεια της ημέρας.

Την απόφαση έλαβε ο Υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας και Διαχείρισης Κρίσεων Νίκος Χαρδαλιάς μαζί με τον Γενικό Γραμματέα Πολιτικής Προστασίας Βασίλη Παπαγεωργίου, μετά από επικοινωνία με τον Δήμαρχο Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνο Ζέρβα και τον Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολο Τζιτζικώστα.

Εξετάζεται να μπει χρονόμετρο στις μετακινήσεις!

Η κυβέρνηση εξετάζει να επιβληθεί όριο στον χρόνο που θα μετακινούνται οι πολίτες, ενώ οι μικρές εξορμήσεις από την καραντίνα του κορωνοϊού θα γίνονται αποκλειστικά πλέον με την αποστολή sms στο 13033 για τις μεμονωμένες μετακινήσεις πολιτών ώστε να αποτραπούν οι άσκοπες μετακινήσεις ιδιαίτερα των ηλικιωμένων.

Αυτό σημαίνει ότι θα καταργηθεί η γραπτή βεβαίωση για έξοδο στο σπίτι, στην οποία δεν μπορεί να φαίνεται ο χρόνος που συντάχθηκε όπως το sms.

«Το έντυπο μετακίνησης δεν είναι για να το χρησιμοποιούμε έξι φορές την ημέρα», τόνισε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Στέλιος Πέτσας μιλώντας στον ΣΚΑΙ, επιβεβαιώνοντας εμμέσως πλην σαφώς τα σχέδια για εφαρμογή του μέτρου των μετακινήσεων με SMS.

ΠΗΓΗ

Continue Reading

NEWS

Κορωνοϊός: Ανεβαίνουν οι νεκροί στην Ελλάδα

Published

on

Ένας 51χρονος είναι ο τέταρτος άνθρωπος που χάνει την ζωή του από τον κορωνοϊό σε μια ημέρα στην Ελλάδα. Πλέον, οι νεκροί είναι 47.

Νωρίτερα, ένας άνδρας 78 ετών, ο οποίος νοσηλευόταν στο «Σωτηρία», μία 82χρονη γυναίκα στο νοσοκομείο «Ευαγγελισμός» κι ένας 79χρονος άνδρας που νοσηλευόταν στο Μποδοσάκειο Νοσοκομείο Πτολεμαΐδας είναι τα νέα θύματα του κορωνοϊού στην χώρα μας

Με τον θάνατο του 51χρονου από την Εορδαία ο νομός Κοζάνης  μετράει 7 νεκρούς. Οι τρεις νεκροί είναι από την Δαμασκηνιά και την Δραγασιά, οι άλλοι δυο από την Σιάτιστα και ο έκτος και ο έβδομος από την Εορδαία.

ΠΗΓΗ

Continue Reading

NEWS

Ζέρβας: «Ήταν οδυνηρή απόφαση το κλείσιμο της παραλίας»

Published

on

Για μια οδυνηρή απόφαση έκανε λόγο ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας με αφορμή το κλείσιμο της Νέας Παραλίας της πόλης, μετά τον συνωστισμό που παρατηρήθηκε χθες το απόγευμα με πολίτες να κάνουν βόλτες παρά τα απαγορευτικά μέτρα στο πλαίσιο του περιορισμού εξάπλωσης του κορωνοϊού.

«Πίστευα πως θα συνετιστούν κάποιοι από τους συμπολίτες μου, όμως υπάρχει μια μειοψηφία που δεν πειθαρχεί. Ήταν μία οδυνηρή απόφαση να κλείσει αυτό το όμορφο κομμάτι της πόλης μας, μέχρι να μπορέσουμε να νικήσουμε αυτό το κακό.

Η χώρα τα πάει καλά, ας μην επιτρέψουμε σε κάποιους που δεν το αντιλαμβάνονται να το χαλάσουν, σημείωσε ο κ. Ζέρβας, εξηγώντας πως όσοι βρέθηκαν χθες στη Νέα Παραλία μπορούσαν να ασκηθούν στις γειτονιές τους και να περιοριστούν, όπως κάνουν πολλοί άλλοι Έλληνες, στις απαραίτητες μετακινήσεις.

ΠΗΓΗ

Continue Reading

TRENDING

Copyright © 2020 SKG 24|7 Powered by Wordpress.