Connect with us

NEWS

Πληρωμή με κάρτα: Τι αλλάζει από σήμερα

Published

on

Σημαντικές αλλαγές φέρνει από σήμερα ο νέος κανονισμός της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ο οποίος εξειδικεύει συγκεκριμένες διατάξεις της κοινοτικής οδηγίας «για τις υπηρεσίες πληρωμών» (PSD 2), αλλάζοντας κάποια πράγματα στις πληρωμές με κάρτες. Σύμφωνα με ανακοίνωση της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών, θα εφαρμόζονται και στην Ελλάδα, όπως και πανευρωπαϊκά, νέες απαιτήσεις ασφαλείας στις συναλλαγές που διενεργούνται με τη χρήση καρτών πληρωμών (χρεωστικών, πιστωτικών και προπληρωμένων).

Οι νέες αυτές απαιτήσεις ασφαλείας, σύμφωνα με την σχετική ανακοίνωση, θα αφορούν τις ακόλουθες περιπτώσεις συναλλαγών:

Ανέπαφες πληρωμές με κάρτα σε POS. Θα απαιτείται από τον κάτοχο της κάρτας η χρήση του κωδικού (ΡΙΝ) για την ολοκλήρωση ανέπαφων συναλλαγών του, όταν αυτές υπερβαίνουν ένα συγκεκριμένο ποσό ή αριθμό. Σε κάθε περίπτωση ακολουθήστε απλά τις οδηγίες που θα δείτε στην οθόνη του τερματικού (POS).

Μεμονωμένες πληρωμές σε περιβάλλον «ηλεκτρονικού εμπορίου» (e-commerce). Θα απαιτείται από τον εκδότη της κάρτας (π.χ. τράπεζα, ίδρυμα ηλεκτρονικού χρήματος, κ.λπ), η ισχυρή ταυτοποίηση του κατόχου της και της συναλλαγής του.

Για να επιτευχθεί η ισχυρή ταυτοποίηση θα πρέπει να χρησιμοποιηθούν συνδυαστικά παράγοντες ασφαλείας όπως ενδεικτικά δακτυλικό αποτύπωμα, κωδικοί e-banking, PIN κάρτας, Password, μοναδικός κωδικός μιας χρήσης με μήνυμα SMS (SMS OTP), push notification στο κινητό τηλέφωνο, κ.λπ.

Οι τράπεζες-μέλη της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών έχουν ήδη προβεί στις αναγκαίες ενέργειες για να ανταποκριθούν έγκαιρα στις παραπάνω νέες υποχρεωτικές ρυθμίσεις.

Οι πελάτες-καταναλωτές των τραπεζών έχουν λάβει ή θα λάβουν το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα λεπτομερή ενημέρωση και περαιτέρω πληροφορίες από τις τράπεζες με τις οποίες συνεργάζονται.

Ειδικότερα:

Με τη νέα Ευρωπαϊκή Οδηγία για τις Υπηρεσίες Πληρωμών (PSD2, οδηγία 2015/2366/EΕ), υιοθετούνται πανευρωπαϊκά – και επομένως και στην Ελλάδα – νέες απαιτήσεις ασφαλείας για τις συναλλαγές που διενεργούνται με τη χρήση καρτών πληρωμών (χρεωστικών, πιστωτικών και προπληρωμένων).

Η Οδηγία ενσωματώθηκε στο Ελληνικό Δίκαιο με τον Νόμο 4537/2018 και έχει σκοπό, μεταξύ άλλων, να καταστήσει πιο ασφαλείς και εύκολες τις πληρωμές.

Η ισχυρή ταυτοποίηση πελατών έγκειται στον ισχυρό έλεγχο της ταυτότητας των πελατών. Είναι μία διαδικασία ελέγχου που πιστοποιεί τον κάτοχο της κάρτας. Πλέον, για τις αγορές μέσω Ίντερνετ, δεν θα αρκεί μόνο η εισαγωγή των στοιχείων της κάρτας (αριθμός κάρτας, ημερομηνία λήξης, τριψήφιος κωδικός ασφαλείας), αλλά ο χρήστης θα πρέπει να πιστοποιεί την ταυτότητά του, με κάποιους από τους παραπάνω τρόπους. Σύμφωνα με το ενημερωτικό υλικό που έχει δημοσιεύσει το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά (ΕΒΕΠ), για τις αγορές σε ηλεκτρονικά καταστήματα, εντός της Ευρώπης, με τραπεζικές κάρτες (χρεωστικές, πιστωτικές, προπληρωμένες) ο κάτοχος θα πρέπει να διαθέτει κωδικούς web banking και να έχει δηλωμένο στην τράπεζα κινητό τηλέφωνο για τη λήψη extraPIN.

Σημειώνεται ότι η διαδικασία ισχυρής ταυτοποίησης ισχύει για όλες τις πιστωτικές, χρεωστικές, επαναφορτιζόμενες προπληρωμένες κάρτες και αφορά σε συναλλαγές με κάρτα σε ηλεκτρονικά καταστήματα εγκατεστημένα σε χώρες εντός του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου (ΕΟΧ).

Οι αλλαγές στις ηλεκτρονικές αγορές: Τι κωδικοί θα ζητούνται και για τι ποσά αγορών

Με τις αλλαγές αυτές, για την αγορά σε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα με χρήση κάρτας, την ώρα της πληρωμής, θα ζητείται η ταυτοποίηση του χρήστη με τους εξής τρόπους: Τους κωδικούς χρήστη που χρησιμοποιούνται για την εισαγωγή στην ηλεκτρονική τραπεζική της Τράπεζας (web / mobile). Έναν μοναδικό κωδικό που θα αποστέλλεται με sms extraPIN ή push notification στο κινητό τηλέφωνο που έχει δηλωθεί στην τράπεζα.

Οι αλλαγές αυτές αφορούν σε συγκεκριμένο ποσό αγορών, καθώς για συναλλαγές αξίας έως 30 ευρώ που πραγματοποιούνται στο διαδίκτυο δεν θα απαιτείται ισχυρή ταυτοποίηση μέχρι το ποσό των 100 ευρώ, σωρευτικά. Πέραν αυτού, θα πρέπει, υποχρεωτικά, να πραγματοποιείται συναλλαγή με ισχυρή ταυτοποίηση.

Δηλαδή, η ισχυρή ταυτοποίηση θα απαιτείται όταν:

Κάποια συναλλαγή υπερβαίνει τα 30 ευρώ. Συναλλαγές αξίας έως 30 ευρώ σωρευτικά ξεπερνούν το ποσό των 100 ευρώ. Δηλαδή, όταν οι συναλλαγές (κάτω των 30 ευρώ) υπερβούν τα 100 ευρώ, θα απαιτείται ισχυρή ταυτοποίηση. Κάθε φορά που πραγματοποιείται συναλλαγή με ισχυρή ταυτοποίηση, μηδενίζεται το όριο των 100 ευρώ. Δεν υπάρχει περιορισμός στο πλήθος των συναλλαγών, παρά μόνο μέχρι το ποσό των 100 ευρώ σωρευτικά. Αυτό δεν ισχύει για συναλλαγές σε φυσικό κατάστημα, παρά μόνο για τις αγορές σε ηλεκτρονικό κατάστημα.

Οι αλλαγές στις ανέπαφες συναλλαγές: Πότε θα ζητείται PIN

Αλλαγές θα υπάρξουν και στις ανέπαφες συναλλαγές (δηλαδή εκείνες που γίνονται με τη χρήση POS και όταν ο πελάτης κάνει αγορές, πλησιάζοντας την κάρτα του στο κατάλληλο μηχάνημα πληρωμών). Σήμερα όταν το ποσό κάποιος αγοράς είναι άνω των 25 ευρώ, ζητείται η εισαγωγή του PIN της κάρτας, ενώ για τις αγορές κάτω των 25 ευρώ, δεν ζητείται το PIN.

Από εδώ και στο εξής, θα ισχύει όριο στις ανέπαφες συναλλαγές χωρίς τη χρήση ΡΙΝ, σωρευτικά έως το ποσό των 150 ευρώ. Δηλαδή όταν εξαντληθεί το συγκεκριμένο όριο, θα ζητείται η καταχώρηση του ΡΙΝ στο POS, ακόμη και αν πρόκειται για συναλλαγή κάτω των 25 ευρώ. Κάθε φορά που θα πραγματοποιείτε οποιουδήποτε είδους συναλλαγή με χρήση PIN, το όριο των 150 ευρώ θα μηδενίζεται.

Έτσι, η εισαγωγή PIN θα ζητείται:

Για κάποια αγορά άνω των 25 ευρώ. Όταν αγορές έως και 25 ευρώ σωρευτικά υπερβούν τα 150 ευρώ. Για κάθε αγορά έως και 25 ευρώ, δεν θα χρειάζεται ΡΙΝ. Θα ζητηθεί μόλις το συνολικό ποσό των ανέπαφων συναλλαγών χωρίς PIN (δηλαδή έως και 25 ευρώ) ξεπεράσει τα 150 ευρώ σωρευτικά. Το όριο αφορά στις διαδοχικές ανέπαφες συναλλαγές με κάρτα μόνο σε χώρες εντός Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου που είναι τα κράτη – μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η Νορβηγία, το Λιχτενστάιν και η Ισλανδία. Οποιαδήποτε συναλλαγή με χρήση ΡΙΝ σε χώρες εντός του ΕΟΧ, σε έμπορο ή ΑΤΜ, «μηδενίζει» το όριο.

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

NEWS

Αντιδράσεις από τα Σκόπια για το «Macedonia the GReat»

Published

on

Η ανάπτυξη και η προώθηση του moto «Macedonia the GReat» που εγκαινιάζει η Ελλάδα στο πλαίσιο προώθησης των εμπορικών προϊόντων από την Μακεδονία, φαίνεται πως ενοχλεί τα Σκόπια.

Δημοσιεύματα στη γειτονική χώρα, αναφέρουν πως το Υπουργείο Εξωτερικών είναι ιδιαίτερα ενοχλημένο που δεν ενημερώθηκε για την πρόθεση της Ελλάδας, ν’ αναπτύξει και να προωθήσει το συγκεκριμένο εμπορικό σλόγκαν, επισημαίνοντας πως “η πράξη υπονομεύει την αμοιβαία εμπιστοσύνη”.

Το ΥΠΕΞ της Βόρειας Μακεδονίας, ζητάει από την Αθήνα να μη λειτουργεί μονομερώς ώστε να μην υπονομεύεται το πνεύμα συνεργασίας μεταξύ των δύο χωρών, σύμφωνα με όσα ορίζει η Συμφωνία των Πρεσπών.

«Εκτιμούμε ότι τα ζητήματα αυτά πρέπει να προσεγγίζονται μέσω του διαλόγου και με συμβουλευτική και εξειδικευμένη βοήθεια διεθνούς ομάδας εμπειρογνωμόνων για εμπορικές ονομασίες, εμπορικά σήματα και προστασίας σημάτων. Η μονομερής προσέγγιση θα μπορούσε να υπονομεύσει την αμοιβαία εμπιστοσύνη και να έχει αρνητικό αντίκτυπο στις προσπάθειες και τα αποτελέσματα που έχουν επιτευχθεί μέχρι στιγμής μεταξύ των δύο χωρών», αναφέρει το ΥΠΕΞ των Σκοπίων.

Τα δημοσιεύματα αναφέρουν πως το «Macedonia the GReat» παρουσιάστηκε προσωπικά από τον Έλληνα πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη λίγο πριν τη συνάντηση του με τον Σκοπιανό ομόλογό του Ζόραν Ζάεφ στη Θεσσαλονίκη.

ΠΗΓΗ

Continue Reading

NEWS

Black Friday: Τι πρέπει να προσέξετε

Published

on

Την ερχόμενη Παρασκευή (29/9) έρχεται η Black Friday, η μέρα των μεγάλων εκπτώσεων.

Οι επιχειρήσεις στη χώρα μας όπως και στον υπόλοιπο κόσμο, ετοιμάζονται πυρετωδώς και υπόσχονται γενναίες εκπτώσεις, οι οποίες μάλιστα σε κάποιες περιπτώσεις αναμένεται να διαρκέσουν περισσότερες μέρες.

Από την πλευρά τους, οι καταναλωτές φαίνεται ότι περιμένουν τη Black Friday για να ψωνίσουν σε καλύτερες τιμές. Άλλωστε σύμφωνα με έρευνα της picodi, οι Έλληνες δηλώνουν έτοιμοι να ξοδέψουν κατά μέσο όρο 242 ευρώ σε διαδικτυακά και φυσικά καταστήματα. 

Οι μεγάλες αλυσίδες πάντως ήδη προετοιμάζουν από νωρίς τους καταναλωτές για τη συγκεκριμένη ημέρα. Πολλές από αυτές έχουν εδώ και αρκετές μέρες ειδικά banner στα online καταστήματά τους, ώστε οι καταναλωτές να συμπληρώσουν τα στοιχεία τους, να επιλέξουν τις κατηγορίες προϊόντων που τους ενδιαφέρουν και να ενημερωθούν με newsletter λίγες ημέρες πριν για τις σχετικές προσφορές.

Με αυτό τον τρόπο κάθε εταιρεία προσπαθεί να κερδίσει προβάδισμα έναντι των ανταγωνιστών της, φροντίζοντας να ενημερώσει τους πελάτες της για τα προϊόντα που οι ίδιοι έχουν επιλέξει ότι τους ενδιαφέρουν ώστε εκείνη τη ημέρα να γνωρίζουν τι θα ψωνίσουν και σε ποια τιμή.

Κάποιες προσφορές  που θα ισχύσουν τις μέρες πριν και μετά τη Black Friday έχουν μάλιστα ήδη αρχίσει να αποστέλλονται στους καταναλωτές που έχουν δηλώσει ότι ενδιαφέρονται να ψωνίσουν κάποιο προϊόν. Σύμφωνα με την έρευνα, οι Έλληνες δηλώνουν πάντως ότι θα ψωνίσουν κατά μέσο όρο σχεδόν 4 προϊόντα κατά τη διάρκεια της Black Friday.

Πολλές επιχειρήσεις μέσα από τη διαδικτυακές τους σελίδες δίνουν παράλληλα χρήσιμες συμβουλές στους καταναλωτές για τα ψώνια τους κατά τη διάρκεια της Black Friday, όπως:

  • Nα κάνουν έρευνα αγοράς

Η έρευνα αγοράς μάλιστα πρέπει να ξεκινήσει αρκετές μέρες πριν ώστε οι καταναλωτές να γνωρίζουν τις αρχικές τιμές των προϊόντων που τους ενδιαφέρουν καθώς και τη διακύμανση τους μέχρι την ημέρα των μεγάλων εκπτώσεων.

  • Να καθορίσουν το μπάτζετ 

Οι μεγάλες προσφορές της συγκεκριμένης μέρας μπορεί να αποπροσανατολίσουν τους καταναλωτές από τις πραγματικές τους ανάγκες, όποτε καλό είναι έχουν προκαθορισμένο στο μυαλό τους το ποσό που είναι διατεθειμένοι να ξοδέψουν.

  • Να φτιάξουν λίστα

Η λίστα θα τους βοηθήσει  ώστε να μην «ξεφύγουν» από τις πραγματικές τους ανάγκες, να μην παρασυρθούν από τις προσφορές αγοράζοντας κάτι που δεν έχουν ανάγκη και να «ξεχάσουν» κάτι που χρειάζονται.

Σημειώνεται τέλος, ότι στη χώρα μας  η πιο δημοφιλής ώρα για αγορές είναι τα μεσάνυχτα (για τις διαδικτυακές αγορές), και το μεσημέρι μεταξύ 2 – 3 μ.μ. σύμφωνα με το Black-Friday.Global για το 2018. Αυτό σημαίνει ότι οι καταναλωτές που θα προτιμήσουν τα φυσικά καταστήματα  θα πρέπει να είναι προετοιμασμένοι για τις ουρές κατά τις ώρες αιχμής.

ΠΗΓΗ

Continue Reading

NEWS

Νεκρές η μητέρα και η 17χρονη που είχαν εξαφανιστεί

Published

on

Τραγική ήταν η κατάληξη της επιχείρησης εντοπισμού της 17χρονης Μαρίας Ιωάννας Δεληγιάννη, από την Κατερίνη που αγνοείτο μαζί με τη μητέρα της τα τελευταία 24ωρα.

Το όχημα με το οποίο είχαν φύγει κατέπεσε σε χαράδρα στη θέση Καρακόλι του Αγίου Δημητρίου Πιερίας, στο 27ο χλμ της παλιάς εθνικής οδού Κατερίνης-Ελασσόνας.

Οι δύο γυναίκες βρέθηκαν εντός και εκτός του οχήματος χωρίς τις αισθήσεις τους σε μια επιχείρηση που βρίσκεται σε εξέλιξη από το πρωί.

Το όχημα έπεσε σε χαράδρα βάθους περίπου 120 μέτρων, στη θέση Καρακόλι και αυτή τη στιγμή είναι σε εξέλιξη η διαδικασία ανάσυρσης. Το αυτοκίνητο εντοπίστηκε από drone που πέταξε πάνω από την ευρύτερη περιοχή του Αγίου Δημητρίου.

Οι έρευνες είχαν επικεντρωθεί στη συγκεκριμένη περιοχή, όταν κάτοικος εντόπισε τον προφυλακτήρα του αυτοκινήτου.

Πηγή

Continue Reading

Η ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ SKG247.gr ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ

Instagram #skg

TRENDING

Copyright © 2019 SKG 24|7 Powered by Wordpress.