Connect with us

NEWS

ΑΠΘ: Εφαρμογή της μεθοδολογίας design thinking για πρώτη φορά στην Ελλάδα

Published

on

Η ανεύρεση καινοτόμων λύσεων σε πραγματικές προκλήσεις στο ευρύτερο πεδίο της ενέργειας αποτελεί τον στόχο του συμμετοχικού Εργαστηρίου Μεταφοράς Τεχνολογίας Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ)-Protergia, που παρουσιάστηκε σήμερα, αποτελώντας το ίδιο καινοτομία, καθώς, όπως επισήμανε ο επικεφαλής Εφαρμοσμένης Έρευνας, Ανάπτυξης και Καινοτομίας της Protergia – MYTILINEOS SA., Δρ. Βασίλης Νικολόπουλος, είναι βασισμένο στη μεθοδολογία του design thinking.

«Αυτή τη στιγμή γίνεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα αυτή η μεθοδολογία που ονομάζεται design thinking» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Νικολόπουλος, σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, συμπληρώνοντας πως «ουσιαστικά, πάμε στους ερευνητές, πάμε σε ερευνητικές δημοσιεύσεις, πάμε στα αποτελέσματα της έρευνας που υπάρχουν μέσα στα εργαστήρια και προσπαθούμε να τα συνδέσουμε με πραγματικά προβλήματα της ενεργειακής αγοράς ούτως ώστε να δώσουμε λύση και να μετεξελιχθούν σε προϊόντα ή σε υπηρεσίες καινοτομίας».

Ο κ. Νικολόπουλος, υπογράμμισε, ότι «στα ελληνικά πανεπιστήμια υπάρχει απίστευτη έρευνα, υπάρχουν ερευνητικά αποτελέσματα τα οποία είναι κλεισμένα σε συρτάρια, ή τα οποία δεν τα έχουν ακόμα εκμεταλλευτεί εταιρείες της αγοράς και η ίδια η αγορά» και επισήμανε ότι, «θα πρέπει όλες οι μεγάλες εταιρείες, οι επιχειρήσεις να πάνε και να μπουν στα πανεπιστήμια, να πάνε και να δουν από κοντά καθηγητές, φοιτητές, ερευνητές, πρέπει να τους φέρουν κοντά στην αγορά, πρέπει να τους φέρουν κοντά με τα προβλήματα της αγοράς, ούτως ώστε να γίνει αυτή η σύνδεση, αυτό που λέμε μεταφορά τεχνογνωσίας».

Στη διάρκεια του σημερινού workshop – συνέχισε ο κ. Νικολόπουλος- «θα φέρουμε μια μεγάλη πρόκληση της ελληνικής αγοράς που είναι η ηλεκτροκίνηση. Οι ερευνητές οι οποίοι είναι από διαφορετικά επιστημονικά πεδία- αυτό είναι μια άλλη σημαντική καινοτομία- οι επιστήμονες με διαφορετικό υπόβαθρο σκέφτονται και προσεγγίζουν το πρόβλημα διαφορετικά, στόχος είναι να τους φέρουμε μαζί σε ένα τραπέζι και μαζί να δώσουν λύσεις και νέες ιδέες σε προβλήματα της αγοράς».

«Σήμερα θα μιλήσουμε για την αγορά της ενέργειας, θα μιλήσουμε για κάποιες ιδέες στον τομέα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και της ηλεκτροκίνησης που είναι κάτι το οποίο έρχεται με γοργούς ρυθμούς» σημείωσε ο κ. Νικολόπουλος, προσθέτοντας ότι ο τομέας της ηλεκτροκίνησης προσφέρει «πρόσφορο έδαφος για πάρα πολλές καινοτομίες».

Ουσιαστικά σήμερα, «θα γίνει μια εισαγωγή στον κόσμο της διαχείρισης τη καινοτομίας, το πώς πρέπει να και πώς ουσιαστικά πρέπει οι ερευνητές να προσεγγίσουν τα προβλήματα της αγοράς και μετά οι ίδιοι θα δώσουν λύσεις και προτάσεις και πάνω σ’ αυτές να δομηθούν καινοτομίες, νέες υπηρεσίες», πρόσθεσε ο κ. Νικολόπουλος και συμπλήρωσε ότι, ένας άλλος στόχος είναι να βγουν βιομηχανικά μεταδιδακτορικά. Όπως είπε, «μπορεί μια ιδέα που θα βγει εδώ πέρα να είναι ουσιαστικά η είσοδος ενός μεταδιδακτορικού, να είναι ουσιαστικά μια πολύ ωραία εφαρμοσμένη διπλωματική εργασία την οποία ο φοιτητής μπορεί να εκπονήσει σε συνεργασία με την εταιρεία μας και σε συνεργασία με τον καθηγητή του».

Σύμφωνα με τον κ. Νικολόπουλο, η ηλεκτροκίνηση αποτελεί ένα πολύ μεγάλο κεφάλαιο. «Πάνω στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, φανταστείτε ότι είναι μια κινούμενη μπαταρία σε μία πόλη, άρα ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο έχει τη δυνατότητα να πάει να φορτίσει, ή να εκφορτίσει οπουδήποτε παρκάρει. Αυτό εισάγει νέες καινοτομίες στο όλο το ηλεκτρικό σύστημα, πώς μπορούμε να ανταλλάξουμε δηλαδή ηλεκτρική ενέργεια μεταξύ κάποιων καταναλωτών, να ανταλλάξουμε ηλεκτρική ενέργεια μεταξύ κάποιων κτηρίων εκμεταλλευόμενοι μια κινούμενη μπαταρία ενέργειας που είναι ουσιαστικά ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Αυτό μόνο του εισάγει πάρα πολλές καινοτομίες στο χώρο της ενέργειας, τις οποίες και εμείς σαν εταιρεία, οφείλουμε και θα αγκαλιάσουμε».

Δράση που δείχνει την εξωστρέφεια του ΑΠΘ

Σε  «ιδιαίτερα σημαντική ημέρα» η οποία «πραγματικά δείχνει την εξωστρέφεια του πανεπιστημίου» αναφέρθηκε ο Πρύτανης του ΑΠΘ, Καθηγητής Νικόλαος Γ. Παπαϊωάννου. «Μέσω αυτών των δράσεων δείχνουμε το πόσο σημαντική είναι η σύνδεση του πανεπιστημίου με την αγορά εργασίας αλλά το κυριότερο δεν είναι μόνο το να δείξουμε το πόσο καλοί επιστήμονες είμαστε, αλλά κυρίως μέσα από τις δράσεις αυτές να δημιουργηθούν οι γέφυρες εκείνες (…) έτσι ώστε οι απόφοιτοί μας – να μείνουν στη χώρα μας».

Ο Αντιπρύτανης Έρευνας και Διά Βίου Εκπαίδευσης του ΑΠΘ, αναπληρωτής καθηγητής Ευστράτιος Στυλιανίδης, επισήμανε, ότι «προσπαθούμε να δούμε από κοινού ζητήματα που αφορούν τη βιομηχανία αλλά και τον ερευνητικό χώρο και αυτός είναι ο μεγάλος στόχος, πώς μπορεί η βιομηχανία να έρθει πιο κοντά στο πανεπιστήμιο και πώς το πανεπιστήμιο μπορεί να πάει πιο κοντά στη βιομηχανία».

Το Εργαστήριο

Το συμμετοχικό Εργαστήριο Μεταφοράς Τεχνολογίας (Technology Transfer Workshop), αποτελεί κοινή πρωτοβουλία της Αντιπρυτανείας Έρευνας και Δια Βίου Εκπαίδευσης ΑΠΘ με την Protergia (Τομέας Ηλεκτρικής Ενέργειας της MYTILINEOS). Είναι βασισμένο στη μεθοδολογία του design thinking, με στόχο την κινητοποίηση των ερευνητών του ΑΠΘ για την ανεύρεση καινοτόμων λύσεων σε πραγματικές προκλήσεις στο ευρύτερο πεδίο της ενέργειας.

Στο Εργαστήριο Μεταφοράς Τεχνολογίας μπορούν να συμμετέχουν ερευνητές ή/και ερευνητικές ομάδες (μέλη ΔΕΠ, Μεταδιδακτορικοί Ερευνητές, Υποψήφιοι Διδάκτορες όλων των Τμημάτων του ΑΠΘ, δεδομένου ότι οι επιστημονικές περιοχές που εμπλέκονται (έμμεσα ή άμεσα) αφορούν, ενδεικτικά: Αλγόριθμους και Πολυπλοκότητα,  ΑΙ και Προβλεπτικά μοντέλα, ICT και Ψηφιακές υπηρεσίες (mobile apps, platforms), UX & UI, κοινωνικές επιστήμες και κοινωνικές νόρμες, ενεργειακά μοντέλα (ειδικά για το V2G και αποθήκευση), Logistics, κτίρια με αποθήκευση ενέργειας και ενσωματωμένα συστήματα αποθήκευσης (storage capacitor buildings).

Η δράση πραγματοποιείται με την υποστήριξη του ΕΛΚΕ ΑΠΘ και του Γραφείου Μεταφοράς Τεχνολογίας και έχει στόχο την μετατροπή ερευνητικών αποτελεσμάτων του ΑΠΘ σε καινοτόμες υπηρεσίες και προϊόντα για την Protergia, τη δημιουργία ευκαιριών για την ανάπτυξη εφαρμοσμένης έρευνας (Industrial PhDs, Πρακτική άσκηση, κοινές Διπλωματικές Εργασίες) για επίλυση σύνθετων προβλημάτων της ενεργειακής αγοράς, βάσει της Στρατηγικής Καινοτομίας της Protergia, την ενημέρωση και εκπαίδευση των νέων ερευνητών για θέματα ανοικτής καινοτομίας, ψηφιακών υπηρεσιών, επιχειρηματικότητας και των διαδικασιών εταιρικής καινοτομίας της Protergia.

Επίσης, η δράση στοχεύει στη δημιουργία και αναγνώριση νέων ευκαιριών και κάθετων ερευνητικών πεδίων, σε εφαρμοσμένη έρευνα, στο χώρο της Ενέργειας. Εισηγητής και συντονιστής του Technology Transfer Workshop, ο Δρ. Βασίλης Νικολόπουλος, Επικεφαλής Εφαρμοσμένης Έρευνας, Ανάπτυξης και Καινοτομίας της Protergia – MYTILINEOS SA.

ΠΗΓΗ

NEWS

Γερμανός στην Τούμπα για το ΠΑΟΚ-Ολυμπιακός, αυτός σφυρίζει το Λαμία-Άρης

Published

on

Το μεγάλο ντέρμπι μεταξύ του ΠΑΟΚ και του Ολυμπιακού ξεχωρίζει από το πρόγραμμα της 25ης αγωνιστικής της Super League 1 και πριν από λίγο ανακοινώθηκαν οι ορισμοί των διαιτητών για την αγωνιστική.

Άρχοντας του αγώνα στην Τούμπα θα είναι ο Γερμανός Τομπίας Στίλερ, με τους Γιόλεμπεκ και Γκίτελμαν βοηθούς του και τον Στορκς 4ο.

Στο VAR θα είναι το Τομπίας Βελτζ, ενώ βοηθός VAR θα είναι ο Ράφαελ Φολτίν. Παρατηρητής της αναμέτρησης θα είναι ο Κωνσταντίνος Ζαννετίδης.

Ο Γερμανός έχει σφυρίξει την περσινή χρονιά ξανά παιχνίδι στην Ελλάδα, μεταξύ του Ολυμπιακού και της ΑΕΚ, με τους «ερυθρόλευκους» να κερδίζουν με 4-1.

Στη Λαμία για το παιχνίδι της τοπικής ομάδας με τον Αρη, διαιτητής του αγώνα θα είναι ο Φωτιάς (Πέλλας), με τους Τζιώτζιο (Θράκης) και Κόλλια (Ηπείρου) βοηθούς του. Τέταρτος διαιτητής θα είναι ο Μαλούτας (Ημαθίας). Διαιτητής VAR θα είναι ο Παπαπέτρου (Αθηνών) και βοηθός VAR ο Σαμοΐλης (Αθηνών).

ΠΗΓΗ

Continue Reading

NEWS

Διεθνής διάκριση για τη Μακεδονική Κουζίνα

Published

on

Το χάλκινο μετάλλιο στους Διεθνείς Ολυμπιακούς Αγώνες Μαγειρικής στη Στουτγκάρδη κατέκτησε η επίλεκτη ομάδα της Λέσχης Αρχιμαγείρων – Ζαχαροπλαστών Βορείου Ελλάδος «ΟΛΥΜΠΙΟΣ ΖΕΥΣ», που συμμετείχε στη διοργάνωση με συνταγές από τη Μακεδονική Κουζίνα, με την υποστήριξη της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και του Περιφερειακού Ταμείου Ανάπτυξης Κεντρικής Μακεδονίας.

Οι Ολυμπιακοί Αγώνες Μαγειρικής IKA/CULINARY OLYMPICS 2020 διοργανώνονται κάθε τέσσερα χρόνια και αποτελούν έναν από τους μεγαλύτερους διαγωνισμούς μαγειρικής παγκοσμίως.

Η επίλεκτη ομάδα της Λέσχης Αρχιμαγείρων-Ζαχαροπλαστών Βορείου Ελλάδος «ΟΛΥΜΠΙΟΣ ΖΕΥΣ», με σεβασμό στην παράδοση και στην πολιτιστική μας κληρονομιά, μαγείρεψε πιάτα από τη Μακεδονική Κουζίνα, σε μια προσπάθεια προώθησης του προγράμματος προβολής αγροδιατροφικών προϊόντων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και του προγράμματος τουριστικής προβολής. Στόχος ήταν η ανάδειξη του γαστρονομικού τουρισμού, η διαρκής και βέλτιστη προβολή του τουριστικού προϊόντος της Κεντρικής Μακεδονίας και η προώθηση των εξαιρετικής ποιότητας προϊόντων της μακεδονικής γης, καθώς και η προβολή και προώθηση της ξεχωριστής Μακεδονικής Κουζίνας, που την καθιστά έναν από τους ελληνικούς πυλώνες της μεσογειακής διατροφής με δυνατότητα απήχησης σε παγκόσμιο επίπεδο.

Η επίλεκτη ομάδα της Λέσχης Αρχιμαγείρων – Ζαχαροπλαστών Βορείου Ελλάδος «ΟΛΥΜΠΙΟΣ ΖΕΥΣ» αποτελείται από τους σεφ Κώστα Γεωργαντζά (αρχηγό), Ηλία Ζευκιλή, Θανάση Μπακάλη, Μανώλη Στράτο και τον ζαχαροπλάστη Δημήτρη Χατζημελετίου, με την υποστήριξη του προέδρου της Λέσχης Αρχιμαγείρων Βορείου Ελλάδος Γιώργου Μαστροδημήτρη, του operation manager Δημήτρη Κυριακόπουλου και των σεφ Πατέρα Επιφάνιου, Δημήτρη Τσανανά και Νανά Καμπούρα, του διατροφολόγου Βασίλη Τσιρώνη και του team manager της νικηφόρας ομάδας Χρήστου Γκότση, αντιπρόεδρο Α’ της Λέσχης Αρχιμαγείρων Βορείου Ελλάδος.

ΠΗΓΗ

Continue Reading

NEWS

Τράπεζα Πειραιώς: «Ρίχνει» 4,9 εκατ. ευρώ για λεωφορεία στη Θεσσαλονίκη

Published

on

Με ποσό ύψους 4,9 εκατ. ευρώ χρηματοδοτεί ο Όμιλος της Τράπεζας Πειραιώς την “ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης Α.Ε.” (πέραν της ίδιας συμμετοχής της εταιρείας), για την προμήθεια μεταχειρισμένων αστικών λεωφορείων. Από αυτά, περίπου 3,9 εκατ. ευρώ αφορούν σύμβαση χρηματοδοτικής μίσθωσης μέσω της Πειραιώς Leasing. Τα συγκεκριμένα λεωφορεία θα χρησιμοποιηθούν για την εκτέλεση συγκοινωνιακού έργου στην Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης (νομός Θεσσαλονίκης).

Πρόκειται για δρομολόγια που σήμερα εκτελεί ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ), ο οποίος με αυτό το τρόπο θα «εξοικονομήσει» δικά του λεωφορεία για να πυκνώσει τα δρομολόγια εντός της μητροπολιτικής Θεσσαλονίκης, δηλαδή εντός του πολεοδομικού ιστού, βελτιώνοντας τις συνθήκες μετακίνησης μέσα στην πόλη.

Σύμφωνα με το σχεδιασμό του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ) και του ΟΑΣΘ με την παραλαβή των λεωφορείων το ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης θα αναλάβει την εκτέλεση 10 γραμμών, οι οποίες βρίσκονται στο βορειοδυτικό τμήμα του Νομού. Για τον υπόλοιπο νομό το ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης θα υπεκμισθώσει επιπλέον 15 γραμμές στα γειτονικά ΚΤΕΛ Σερρών, Κιλκίς και Χαλκιδικής. 

Η σύμβαση χρηματοδοτικής μίσθωσης ανάμεσα στην Πειραιώς Leasing και το ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, αλλά και η συνολική χρηματοδότηση του ομίλου Πειραιώς, εξυπηρετεί σκοπούς επιτακτικού γενικότερου δημοσίου συμφέροντος. Στόχος είναι να συνεχιστεί απρόσκοπτα και να αναβαθμιστεί ποιοτικά η παροχή του συγκοινωνιακού έργου προς το επιβατικό κοινό τόσο της πόλης, όσο και της υπαίθρου του νομού Θεσσαλονίκης.

ΠΗΓΗ

Continue Reading

TRENDING

Copyright © 2020 SKG 24|7 Powered by Wordpress.