Connect with us

NEWS

Θεσσαλονίκη Fly – Over: Τα 2 εντυπωσιακά βίντεο από το νέο Περιφερειακό

Published

on

Το σχέδιο για τη νέα Ανατολική Περιφερειακή Οδό της Θεσσαλονίκης, ή αλλιώς το Flyover, που περιλαμβάνει τη δημιουργία ενός εντελώς νέου, εναέριου αυτοκινητοδρόμου, ο οποίος θα «πετάει» πάνω από τον ανατολικό περιφερειακό, παρουσίασε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, μαζί με τον Γενικό Γραμματέα Υποδομών, κ. Γιώργο Καραγιάννη.

Πρόκειται δηλαδή για ένα «δρόμο πάνω από το δρόμο», τη μεγαλύτερη εναέρια οδό στην Ελλάδα, που θα ξεκινήσει άμεσα και θα ανακουφίσει την Ανατολική Περιφερειακή Οδό με τρεις τρόπους: Θα αυξήσει την κυκλοφοριακή ικανότητα. Θα βελτιώσει θεαματικά την οδική ασφάλεια. Και δεν θα επιβαρύνει το περιβάλλον.

Το Flyover θα εξυπηρετεί 10.000 οχήματα την ώρα ανά κατεύθυνση και θα σώσει ζωές, καθώς σήμερα ο δείκτης θνησιμότητας στην Ανατολική Περιφερειακή Οδό Θεσσαλονίκης είναι 12 φορές μεγαλύτερος σε σχέση με την Αττική Οδό στην Αθήνα.

Ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι επί τρεις δεκαετίες ως λύση, στην όλο και πιο επιτακτική ανάγκη να αναβαθμιστεί η Ανατολική Περιφερειακή Οδός, παρουσιαζόταν η Εξωτερική Περιφερειακή. Ένα έργο πανάκριβο, που δεν θα έπαιρνε περιβαλλοντική αδειοδότηση.

«Θέλαμε να βρούμε μια λύση ρεαλιστική, και άμεσα εφαρμόσιμη. Μια λύση που να αντιμετωπίζει ουσιαστικά και το πρόβλημα. Κι αυτό ακριβώς είναι το Flyover», τόνισε.

Το πρωτοποριακό έργο, μοναδικό του είδους στην Ελλάδα, αφορά 13 χιλιόμετρα, με 9 ανισόπεδους κόμβους, 4 χιλιόμετρα συνεχόμενης γέφυρας Flyover, 8 νέες γέφυρες και 3 νέες σήραγγες. Ο προϋπολογισμός είναι 370 εκ ευρώ και θα χρηματοδοτηθεί με ΣΔΙΤ. Στην κατασκευή του θα απασχοληθούν περισσότεροι από 1.000 εργαζόμενοι.

Η εκτίμηση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι ότι στο τέλος του 2021 ή στις αρχές του 2022 θα έχουμε οριστικό ανάδοχο για το έργο, ενώ η φάση κατασκευής θα διαρκέσει 3 – 4 χρόνια. Και μάλιστα, όπως ανέφερε ο κ. Καραμανλής, εξετάζεται σοβαρά το ενδεχόμενο ο χρόνος κατασκευής και παράδοσης να αποτελεί σοβαρό κριτήριο για την ανάθεση του έργου.

Το Flyover, αυτός ο αυτοκινητόδρομος – στολίδι, που όμοιος του δεν θα υπάρχει πουθενά αλλού στην Ελλάδα, αποτελεί δε, μαζί με το Μετρό Θεσσαλονίκης και την αντιμετώπιση του προβλήματος του ΟΑΣΘ, έναν από τους τρεις άξονες του σχεδίου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για τη συμπρωτεύουσα.

Δείτε τα δύο εντυπωσιακά βίντεο με το πως θα είναι το Θεσσαλονίκη Fly – Over. 

 

 

Το Flyover θα εξυπηρετεί 10.000 οχήματα την ώρα ανά κατεύθυνση

Πρώτον, όσον αφορά στον κυκλοφοριακό φόρτο, ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε ότι το 2010, ο σημερινός δρόμος είχε ήδη εξαντλήσει ουσιαστικά τα όριά του, αφού καθημερινά κατέγραφε 150.000 οχήματα και στις δύο κατευθύνσεις. Τα επόμενα χρόνια, η τάση αντεστράφη και ο αριθμός μειώθηκε, πρώτα λόγω της οικονομικής κρίσης και τώρα τελευταία λόγω του COVID – 19.

«Όμως, η εκτίμηση των ειδικών είναι ότι το νούμερο αυτό τα επόμενα χρόνια αναμένεται να αυξηθεί εντυπωσιακά και το 2030 να έχει ξεπεράσει κατά πολύ τα μεγέθη ακόμα και του 2010 και να έχει φτάσει στα 220.000 οχήματα την ημέρα», πρόσθεσε και εξήγησε ότι: «Ενώ ο δρόμος είναι σχεδιασμένος για να εξυπηρετεί γύρω στα 5.000 αυτοκίνητα την ώρα ανά κατεύθυνση, το 2030 μπορεί και να φτάσουμε στα 7.500 αυτοκίνητα την ώρα ανά κατεύθυνση. 50% παραπάνω. Δηλαδή το απόλυτο κυκλοφοριακό χάος».

Ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι προκειμένου να αντιμετωπιστεί αυτό το πρόβλημα και να προλάβουμε αυτή την κατάσταση, ο νέος δρόμος θα μπορεί να εξυπηρετεί ικανοποιητικά, όχι 5.000 που είναι η σημερινή δυνατότητα, ούτε 7.500 που είναι η εκτίμηση για το 2030, αλλά 10.000 οχήματα την ώρα ανά κατεύθυνση.

«Αυτός ο δρόμος θα είναι το Flyover», δήλωσε κάνοντας λόγο για μια μόνιμη και οριστική λύση στο πρόβλημα της πόλης, για πολλές δεκαετίες.

Ο νέος αυτοκινητόδρομος θα σώσει ζωές- Σήμερα 12 φορές μεγαλύτερος ο δείκτης θνησιμότητας σε σχέση με την Αθήνα

Δεύτερον, όσον αφορά στο θέμα της ασφάλειας, ο κ. Καραμανλής ανέφερε ότι συνολικά, και σε σχέση με την Αττική Οδό, ο δείκτης θνησιμότητας είναι πάνω από 12 φορές μεγαλύτερος και ο δείκτης τραυματισμών σχεδόν 14 φορές μεγαλύτερος, επισήμανε και πρόσθεσε: «Γι΄ αυτό και σας λέω ότι ο νέος αυτοκινητόδρομος δεν θα βελτιώσει απλώς την καθημερινή ζωή στη Θεσσαλονίκη, αλλά και θα σώσει ζωές».

Ολόκληρος νέος δρόμος με ελάχιστο περιβαλλοντικό κόστος

Τρίτον, όσον αφορά στο θέμα της προστασίας του περιβάλλοντος, ο κ. Καραμανλής εξήγησε ότι αντί για διαπλάτυνση ή νέα πρόσθετη χάραξη, που θα καταβρόχθιζε εκατοντάδες στρέμματα γης και δάσους, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών επέλεξε να περάσει το νέο αυτοκινητόδρομο κυριολεκτικά επάνω από την υπάρχουσα χάραξη.

«Δηλαδή φτιάχνουμε έναν ολόκληρο νέο δρόμο, με κυριολεκτικά ελάχιστο περιβαλλοντικό κόστος», υπογράμμισε.

Ένας δρόμος πάνω από το δρόμο – Τα τεχνικά στοιχεία

Ο κ. Καραμανλής ανέφερε ότι το συγκεκριμένο πρωτοποριακό έργο, μοναδικό στην Ελλάδα, διακρίνεται σε δύο μέρη:

·Το ένα είναι η αναβάθμιση και ο εκσυγχρονισμός του υφιστάμενου αυτοκινητοδρόμου, στο σύνολό του.

·Και το άλλο, το ακόμα πιο εντυπωσιακό, είναι η δημιουργία ενός εντελώς νέου, εναέριου αυτοκινητοδρόμου, που εντός εισαγωγικών θα «πετάει» πάνω από τον ανατολικό περιφερειακό.

«Φτιάχνουμε έναν δρόμο πάνω από τον δρόμο. Τη μεγαλύτερη εναέρια οδό στην Ελλάδα» τόνισε και ανακοίνωσε ότι πρόκειται για 13 χιλιόμετρα έργου, με 9 ανισόπεδους κόμβους, 4 χιλιόμετρα συνεχόμενης γέφυρας Flyover, 8 νέες γέφυρες και 3 νέες σήραγγες.

Χαρακτήρισε δε το Flyover ζωντανό παράδειγμα τού πώς η προνοητικότητα, η σωστή μελέτη και η αξιοποίηση της τεχνολογίας μπορούν να κάνουν τη ζωή όλων καλύτερη, χωρίς να προσβάλλουν τη φύση. Και έκανε λόγο για ένα καινοτόμο έργο που με τις γέφυρες, τα τούνελ και τις πεζογέφυρες, θα είναι τεχνολογικό αξιοθέατο.

Πρόσθετες λωρίδες κυκλοφορίας και παρεμβάσεις στους κόμβους

Ο κ. Καραμανλής εξήγησε ότι ο νέος αυτοκινητόδρομος θα αυξήσει εντυπωσιακά την ασφαλή ταχύτητα της μετακίνησης, με τις πρόσθετες λωρίδες κυκλοφορίας που θα δημιουργηθούν στα υπερυψωμένα και «εναέρια» τμήματα, αλλά και με καλά μελετημένες παρεμβάσεις στους κόμβους που οδηγούν και συνδέουν όλες τις περιοχές, με τις οποίες θα μειωθούν όλες οι χιλιομετρικές αποστάσεις.

Οι παρεμβάσεις θα είναι τεσσάρων ειδών:

·Πρώτον, στοχευμένες απλές επεμβάσεις, σε κόμβους όπως η σύνδεση με ΤΙΤΑΝ, η σύνδεση Λ. Κατσιμίδου, Τούμπας, η σύνδεση Κωνσταντινοπολίτικων.

·Δεύτερον, μείζονες επεμβάσεις, στους κόμβους στο Επταπύργιο, την Πυλαία, και το Πανόραμα.

·Τρίτον, πλήρης ανασχεδιασμός των κόμβων Πεύκων – Νεάπολης και Αγ. Παύλου.

·Και τέταρτον, κατασκευή νέου κόμβου σύνδεσης με Θέρμη – Πανόραμα – Νέα Ραιδεστό, και Γαλάτιστα, Πολύγυρο, Σιθωνία.

«Είναι ένα έργο που πραγματικά μπορεί να αλλάξει την καθημερινότητα σε αυτήν την πόλη», δήλωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, καθώς όπως εξήγησε θα εκτραπεί το 25%- 35% της κυκλοφορίας στο υπερυψωμένο – εναέριο επίπεδο, με αποτέλεσμα πιο γρήγορες μετακινήσεις, πολύ λιγότερη ρύπανση, ασφάλεια, πιο σταθερούς χρόνους μετακίνησης, οικονομία για τους οδηγούς, πολύ πιο εύκολη πρόσβαση από τη μία άκρη της πόλης στην άλλη, από την Ευκαρπία στην Καλαμαριά, γρήγορη και ασφαλής πρόσβαση από και προς ΠΑΘΕ, Εγνατία Οδό, Αεροδρόμιο «Μακεδονία» και Χαλκιδική, αλλά και τις γειτονικές πόλεις.

«Στη Θεσσαλονίκη χρωστάμε. Όλες οι κυβερνήσεις»

Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 370 εκ ευρώ και θα πραγματοποιηθεί με ΣΔΙΤ, ενώ θα έχει και ένα ακόμα άμεσο όφελος για την πόλη, αφού καθ’ όλη τη διάρκεια της κατασκευής του θα απασχολήσει περισσότερους από 1.000 εργαζόμενους.

Ο κ. Καραμανλής τόνισε εξάλλου ότι κεντρικό ρόλο στον κυβερνητικό σχεδιασμό έχουν τα έργα υποδομών και πως είναι ήδη έτοιμο ένα ολοκληρωμένο σχέδιο έργων, συνολικού ύψους άνω των 13 δισ. ευρώ.

Σημείωσε μάλιστα ότι: «Δεν είναι τυχαίο ότι την πρώτη μεγάλη δημόσια εμφάνισή μας ως Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών μετά την περίοδο της καραντίνας, την πραγματοποιούμε στη Θεσσαλονίκη. Μια πόλη που αγαπώ» και πρόσθεσε: «Στη Θεσσαλονίκη χρωστάμε. Όλες οι κυβερνήσεις».

typosthes.gr

NEWS

Αρχίζουν την Τρίτη (14/7) οι εργασίες για τον ποδηλατόδρομο στη Λεωφόρο Νίκης

Published

on

Πιάνουν δουλειά από αύριο το πρωί, Τρίτη, τα συνεργεία του δήμου Θεσσαλονίκης προκειμένου να μεταφέρουν τον ποδηλατόδρομο από το πλακόστρωτο της Παλιάς Παραλίας στη δεξιά πλευρά του οδοστρώματος της παραλιακής Λεωφόρου Νίκης, στο πλαίσιο των μέτρων που έχουν προβλεφθεί για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορονοϊού και την απόδοση μέρους του δημόσιου χώρου στους πολίτες.

Οι εργασίες αναμένεται να διαρκέσουν δύο μέρες και θα εκτελεστούν από το ύψος του Ερυθρού Σταυρού έως τη Δημητρίου Γούναρη, με τον ποδηλατόδρομο να είναι διπλής κατεύθυνσης. Με την ολοκλήρωση των έργων στη Λ.Νίκης, σειρά θα πάρει η Λεωφόρος Κ.Καραμανλή, όπου και εκεί θα δημιουργηθεί ποδηλατόδρομος μήκους 3 χιλιομέτρων στη δεξιά λωρίδα και στις δύο κατευθύνσεις του δρόμου.

«Και στη Λ.Νίκης και στην Κ.Καραμανλή και αργότερα στη Γιαννιτσών -την οποία μελετάμε- θα γίνει ανακατασκευή του οδοστρώματος. Θα ξυθεί ο δρόμος και ασφαλτοστρωθεί, ενώ ο ποδηλατόδρομος θα “απομονωθεί” από την κυκλοφορία με εύκαμπτα πασαλάκια», δήλωσε στο ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ – ΜΠΕ «Πρακτορείο 104,9Fm» ο συνεργάτης του δημάρχου Θεσσαλονίκης για θέματα Βιώσιμης Κινητικότητας, Δημήτρης Μήτρου.

Αναφορικά με τον δρόμο της παραλιακής, ο κ.Μήτρου εξήγησε πως η αριστερή λωρίδα θα αστυνομεύεται ώστε να μην καταλαμβάνεται από παράνομα σταθμευμένα αυτοκίνητα και να μην δημιουργούνται κυκλοφοριακά προβλήματα, ιδιαίτερα τις ώρες αιχμής. «Θα υπάρχει αυστηρή επιτήρηση από τη Δημοτική Αστυνομία και την Τροχαία», είπε χαρακτηριστικά, ενώ για την τροφοδοσία των καταστημάτων πρόσθεσε πως «εξυπηρετούνται σε συγκεκριμένες οι ώρες, υπάρχει πρόβλεψη και γι αυτό».

Όσο για την λεωφόρο Κ.Καραμανλή, οι εργασίες θα γίνουν από την Καυταντζόγλου έως και τη Βούλγαρη. «Προσπαθούμε να πάρουμε μέτρα για ένα κομμάτι του πληθυσμού που φοβάται να ανέβει στα αστικά λεωφορεία και δεν έχει αυτοκίνητο. Δίνεται η δυνατότητα σε αυτούς τους ανθρώπους να χρησιμοποιήσουν ένα φθηνό μέσο μεταφοράς για να κάνουν τη δουλειά τους σε αυτή την υγειονομική κρίση», συμπλήρωσε ο κ.Μήτρου.

Στην επέκταση του δικτύου ποδηλατοδρόμων του δήμου Θεσσαλονίκης αναφέρθηκε μέσω του «Πρακτορείου 104,9Fm» ο επικεφαλής της παράταξης «Θεσσαλονίκη Υπεύθυνα», Βασίλης Γάκης. Δήλωσε υπέρ των εναλλακτικών μέσων μετακίνησης των πολιτών, ωστόσο υποστήριξε πως υπάρχουν ελλείψεις στις μελέτες από την πλευρά της διοίκησης.

«Έχω μια μικρή επιφύλαξη εάν η Κ.Καραμανλή ενδείκνυται γι αυτού του είδους τη δράση. Είμαστε υπέρ των μέτρων αλλά με επιφυλάξεις. Κανένας δεν είναι αντίθετος να δημιουργηθούν εναλλακτικά μέσα μετακίνησης των πολιτών. Οι λεπτομέρειες είναι πολλές φορές που σκοτώνουν τη συναίνεση», είπε ο κ.Γάκης.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

NEWS

Κορωνοϊός: Απαγορεύονται τα πανηγύρια έως το τέλος Ιουλίου

Published

on

Νωρίτερα είχε γίνει σύσκεψη στο Μαξίμου υπό τον πρωθυπουργό κατά την οποία η κυβέρνηση είχε αποφασίσει να ζητήσει από τα μέλη της επιτροπής των ειδικών του υπουργείου Υγείας να εξετάσουν το ενδεχόμενο απαγόρευσης των πανηγυριών μέχρι τέλος Ιουλίου,πράγμα που είχε κάνει γνωστό ο κυβερνητικός εκπρόσωπος  ο Στέλιος Πέτσας.

Παράλληλα ο κυβερνητικός εκπρόσωπος ανακοίνωσε ότι εντείνονται οι έλεγχοι στα χερσαία σύνορα, και συγκεκριμένα στον Προμαχώνα και την Κακαβιά.

Συγκεκριμένα στη σύσκεψη αποφασίστηκε:

– να ενταθούν οι στοχευμένοι έλεγχοι με έμφαση στα σύνορα του Προμαχώνα. Όπως είπε ο κ. Πέτσας τα στοιχεία από τους ελέγχους δείχνουν ότι τα θετικά τεστ ήταν 4πλασια σε σχέση με το αεροδρόμιο «Ελεύθεριος Βενιζέλος».

– θα ελέγχονται εξονχυσιτκά τα έγγραφα όσων μπαίνουν από τον Προμαχώνα. Σε περίπτωση πλαστού εγγράφου θα επιβάλονται κυρώσεις

– να ενισχυθούν οι έλεγχοι στις πύλες εισόδου από την Αλβανία με τον κ. Πέτσα να σημειώνει ότι το Σαββατοκύριακο έγιναν 1011 έλεγχοι μόνο στην Κακαβιά.

– να ανοίξουν οι απευθείας πτήσεις από 15 Ιουλίου με τη Βρετανία και από τις 22 Ιουλίου με τη Σουηδία

– να ανοίξουν από το τέλος Ιουλίου πτήσεις και από άλλες χώρες που μέχρι σήμερα δεν είναι στην «λευκή λίστα», όπως π.χ. οι ΗΠΑ με την υποχρέωση επιδείξης αρνητικού ελέγχου που θα έχει γίνει έως 72 ώρες νωρίτερα.

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος υπενθύμισε, επίσης, ότι «όσοι εισέρχονται για μη ουσιώδεις λόγους, από τα μεσάνυχτα της Τρίτης προς Τετάρτη από το συνοριακό φυλάκιο του Προμαχώνα, υποχρεούνται να επιδεικνύουν αρνητικό αποτέλεσμα μοριακού ελέγχου (PCR) για τον κορωνοϊό, που να έχει διενεργηθεί μέχρι 72 ώρες πριν την είσοδό τους στην Ελλάδα.

Παράλληλα περιορίζεται για τους επισκέπτες της χώρας ο ελάχιστος χρόνος συμπλήρωσης του PLF, από 48 στις 24, ώρες πριν την άφιξή τους».

protothema.gr

Continue Reading

NEWS

ΑΠΘ: Φοιτήτρια ιατρικής διαγνώστηκε θετική στον κορωνοϊό

Published

on

Θετική στον κορωνοϊό διαγνώσθηκε μια φοιτήτρια της Ιατρικής του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.

Σύμφωνα με πληροφορίες, πρόκειται για φοιτήτρια του τρίτου έτους, η οποία έκανε την πρακτική της σε νοσοκομείο της Θεσσαλονίκης.

Η κοπέλα δεν έχει συμπτώματα και παραμένει στο σπίτι της. Αυτό είναι το πρώτο επιβεβαιωμένο κρούσμα στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.

Όπως εξήγησε ο πρόεδρος του τμήματος Ιατρικής Αστέριος Καραγιάννης, η φοιτήτρια έκανε την πρακτική της άσκηση και ενδεχομένως από εκεί να μολύνθηκε. Γίνεται έλεγχος και στις υπόλοιπες συμφοιτήτριές της, οι οποίες ήταν μαζί της στην πρακτική.

ΠΗΓΗ

Continue Reading

TRENDING

Copyright © 2020 SKG 24|7 Powered by Wordpress.