Connect with us

NEWS

Θεσσαλονίκη: Δύο εταιρείες για 270 μεταχειρισμένα λεωφορεία στον ΟΑΣΘ

Published

on

Δύο προσφορές κατατέθηκαν ηλεκτρονικά στο διαγωνισμό του ΟΑΣΘ για τη μίσθωση μεταχειρισμένων λεωφορείων. Την ικανοποίησή του, εξέφρασε μιλώντας στον Τύπο Θεσσαλονίκης ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του οργανισμό, Γιώργος Σκόδρας, σύμφωνα με τον οποίο τα λεωφορεία θα αρχίσουν να εντάσσονται σταδιακά στον υπάρχον στόλο περίπου στις αρχές Σεπτεμβρίου. Ο ίδιος εκτιμά ότι από τον Σεπτέμβριο θα φτάσουμε σταδιακά να κυκλοφορούν περισσότερα από 500 λεωφορεία στο πολεοδομικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης και στην περιαστική ζώνη. Θα επανέλθουμε δηλαδή σε αριθμούς λεωφορείων «αντίστοιχους αν όχι μεγαλύτερους» από αυτούς που ήταν το 2014.

Ειδικότερα σε ότι αφορά τον διαγωνισμό, σύμφωνα με πληροφορίες οι εταιρείες Papadakis Bros του Ομίλου Εταιρειών “Αφοι Παπαδάκη” και ο συνεταιρισμός «ΚΤΕΛ Μακεδονίας» είναι αυτές που κατέθεσαν προσφορές.

Οριστικά και ακριβή νούμερα σχετικά με τα λεωφορεία που προσφέρονται θα υπάρχουν στο τέλος της επόμενης εβδομάδας που θα γίνει η αποσφράγιση των φακέλων, ωστόσο οι δυο εταιρείες φέρονται να προσφέρουν συνολικά 270 μεταχειρισμένα λεωφορεία, εκ των οποίων τα 75 είναι αρθρωτά και τα υπόλοιπα απλά λεωφορεία.

«Είμαστε ικανοποιημένοι, υπερκαλύφθηκε η απαίτηση των 180 λεωφορείων που είχαμε θέσει για το 2020», τόνισε ο κ. Σκόδρας κάνοντας λόγο για ένα διαγωνισμό καθόλα επιτυχημένο παρά το γεγονός ότι τέτοιου είδους διαγωνισμός, που αφορά μίσθωση λεωφορείων από το δημόσιο δηλαδή, γίνεται για πρώτη φορά.

Από εδώ και πέρα θα ακολουθηθεί η διαδικασία που προβλέπει ο νόμος δηλαδή αποσφράγιση τεχνικών και δικαιολογητικών, έλεγχος των υποβληθέντων φακέλων σε ότι αφορά τα τεχνικά και αξιολόγηση και άνοιγμα στη συνέχεια οικονομικών προσφορών η οποία αναμένεται να τελειώσει μέχρι τα τέλη Ιουλίου.

Κατόπιν ο φάκελος του διαγωνισμού θα σταλεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο για προσυμβατικό έλεγχο. «Αισιοδοξούμε ότι μέσα στον Αύγουστο θα ολοκληρωθεί με επιτυχία ο έλεγχος του ελεγκτικού συνεδρίου, οπότε τέλος Αυγούστου, αρχές Σεπτεμβρίου θα αρχίσει η παραλαβή των λεωφορείων που θα μισθωθούν και θα ξεκινήσει η σταδιακή ένταξή τους στον στόλο», αναφέρει ο κ. Σκόδρας.

Παρότι σε όλες τις γραμμές υπάρχει ανάγκη για περισσότερα λεωφορεία, θα δοθεί προτεραιότητα στις γραμμές της δυτικής Θεσσαλονίκης καθώς είναι πιο επιβαρυμένες, όπως και σε γραμμές που εξυπηρετούν εγκαταστάσεις όπως το Διεθνές Πανεπιστήμιο στη Σίνδο. Το ίδιο διάστημα αναμένεται να ενταχθούν στο στόλο και τα λεωφορεία που θα προμηθευτεί ο δήμος Θεσσαλονίκης γεγονός που δημιουργεί αισιοδοξία για «ανάσα» στις αστικές συγκοινωνίες.

«Ελπίζουμε ότι από τον Σεπτέμβριο θα φτάσουμε σταδιακά να κυκλοφορούν περισσότερα από 500 λεωφορεία στο πολεοδομικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης και στην περιαστική ζώνη. Θα επανέλθουμε δηλαδή σε αριθμούς λεωφορείων αντίστοιχους αν όχι μεγαλύτερους από αυτούς που ήταν το 2014, όταν η συγκοινωνία της Θεσσαλονίκης λειτουργούσε ομαλά», λέει χαρακτηριστικά ο κ. Σκόδρας.

Υπενθυμίζεται ότι ο διαγωνισμός είναι προϋπολογισμού 16,2 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) και έχει ως αντικείμενο τη μίσθωση 180 μεταχειρισμένων ντιζελοκίνητων αρθρωτών (με ρυμουλκό) 18 μέτρων και κανονικών (διαξονικών) 12 μέτρων, αστικών λεωφορείων.

Σημειώνεται ότι στη διακήρυξη προβλέπονται τρεις περιπτώσεις προαίρεσης, που μπορούν να ενεργοποιηθούν είτε ξεχωριστά η κάθε μία, είτε ανά ζεύγη, είτε και οι τρεις συγχρόνως. Συγκεκριμένα: (1) Αύξηση του αριθμού των μισθωμένων λεωφορείων έως και δύο κόμμα πέντε (2,5) φορές του ελάχιστου αριθμού (δηλαδή μέχρι 450 λεωφορεία),

(2) Χρονική επέκταση της σύμβασης για δεκαπέντε (15) επιπλέον μήνες και (3) Αύξηση του οικονομικού αντικειμένου της σύμβασης μέχρι το 50%, για την κάλυψη μη προβλεπόμενων συναφών υπηρεσιών (πχ. πρόσθετες εργασίες ή/και υπηρεσίες κ.λπ.). Όλες οι περιπτώσεις προαίρεσης συνοδεύονται από αναλογική αύξηση του προϋπολογισμού.

Σχετικά με την πρώτη περίπτωση, ο ΟΑΣΘ αναμένεται να ενεργοποιήσει άμεσα τη σχετική δυνατότητα προκειμένου να πάρει το σύνολο των λεωφορείων που προσφέρονται.

Καραμανλής: Σχέδιο σε 3 άξονες για τη Θεσσαλονίκη – Τι είπε για ΟΑΣΘ

Στο ζήτημα του ΟΑΣΘ αλλά και του Μετρό αναφέρθηκε την Παρασκευή ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής στο πλαίσιο παρουσίασης της νέας ανατολικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης.

Ειδικότερα είπε ότι το Thessaloniki Flyover δεν είναι αποσπασματικό αλλά μέρος ενός ευρύτερου σχεδίου για την πόλη το οποίο περιλαμβάνει ακόμη το θέμα του μετρό και του ΟΑΣΘ. Ειδικότερα:

Μετρό Θεσσαλονίκης:

Σχετικά ο υπουργός είπε «δώσαμε λύση για το σταθμό Βενιζέλου που εξασφαλίζει και μετρό και αρχαία και αφήνουμε τη διαμάχη του παρελθόντος πίσω μας». Επανέλαβε ότι το μετρό θα δοθεί στην κυκλοφορία μέχρι τον Απρίλιο του 2023.

Για τον ΟΑΣΘ:

Ο υπουργός υπενθύμισε ότι πριν ένα χρόνο η Θεσσαλονίκη κόντεψε να μείνει χωρίς λεωφορεία. «Κρατήσαμε τον ΟΑΣΘ στη ζωή βγάλαμε περισσότερα οχήματα στους δρόμους και συνδυάσαμε λύσεις, με τη συμφωνία που κάναμε με τα ΚΤΕΛ, με τα λεωφορεία που φέρνει ο δήμο Θεσσαλονίκης –μια πρωτοβουλία που γίνεται πρώτη φορά στην Ελλάδα και ευχαριστούμε το δήμαρχο γι αυτό- και με τα νέα λεωφορεία που θα πάρουμε με leasing και με την οριστική λύση που θα δώσει ο μεγάλος διαγωνισμός για τα νέα λεωφορεία, πολλά από τα οποία θα είναι ηλεκτρικά», είπε. Σε άλλο σημείο της τοποθέτησής του τόνισε ότι «παραλάβαμε μια Θεσσαλονίκη παρατημένη από την προηγούμενη κυβέρνηση με σοβαρά προβλήματα στις μετακινήσεις, πολλά αδιέξοδα στο μετρό».

Ερωτηθείς σχετικά, ο υπουργός τόνισε ότι όταν αναλάβαμε το υπουργείο Μεταφορών βρήκαμε να κυκλοφορούν 212 λεωφορεία στην πόλη. «Προσπαθήσαμε να βγάλουμε όσο το δυνατόν περισσότερα στους δρόμους. Ο διαγωνισμός που είχε εκπονήσει η προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου, δεν τελεσφόρησε δυστυχώς, όχι επειδή ακυρώθηκε από την κυβέρνηση αλλά κατέπεσε στην αρχή προδικαστικών προσφυγών», όπως ξεκαθάρισε. Είπε ότι μαγικές λύσεις δεν υπάρχουν, επομένως η κυβέρνηση κινείται σε τρεις κατευθύνσεις για να αντιμετωπίσει το πρόβλημα του ΟΑΣΘ: Χρησιμοποιήσαμε τροπολογία που είχε καταθέσει η προηγούμενη κυβέρνηση που έδινε συγκοινωνιακό έργο στα ΚΤΕΛ. Επίσης χρησιμοποιούμε ένα πρωτοποριακό εργαλείο που λέγεται Leasing. Με κόστος πολύ χαμηλότερο από αυτό που προσφέρει σήμερα ο ΟΑΣΘ, όπως είπε. Μίλησε ακόμη για λεωφορεία που θα είναι 10ετίας.

Σημείωσε ότι γνωρίζει την ταλαιπωρία που έχει υποστεί ο κόσμος από τις αστικές συγκοινωνίες και διαβεβαίωσε ότι έχει ξεκινήσει η αναδιάρθρωση όλου του οργανισμού. «Μέσα σε ένα χρόνο έχουμε ήδη 350 λεωφορεία. Μέχρι το Σεπτέμβριο θα έρθουν και τα λεωφορεία του δήμου και θα έχουμε τουλάχιστον άλλα 180 λεωφορεία από το leasing. Οπότε θα φτάσουμε κοντά στα 500 λεωφορεία, όσα ήταν το 2014. «Όταν κάποιος διαλύει έναν οργανισμό μέσα σε 4 χρόνια δεν υπάρχουν μαγικές λύσεις», είπε ακόμη διαβεβαιώνοντας ότι μέσα σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα η εικόνα θα είναι πολύ διαφορετική.

Σημείωσε ακόμη ότι όταν τελειώσει η εκκαθάριση του ΟΑΣΘ όταν θα τελειώσουν όλες οι δικαστικές διαμάχες, τότε “θα εξετάσουμε σοβαρά πιο είναι το πλαίσιο. “Στο τέλος του 2022 μαζί με τον ΟΣΕΘ, το δήμο, θα κάνουμε μια διαβούλευση και θα δούμε αν τελικά η υπηρεσία που προσφέρουμε στον πολίτη ως δημόσιο είναι καλύτερη από ότι ως ιδιώτη και εκεί θα παρθεί μια απόφαση, αφού βγουν όλα τα στοιχεία στο τραπέζι. Νομίζω ότι είναι σαφές που κλίνει η δική μας παράταξη, αλλά είμαστε διατεθειμένοι να κάνουμε ένα σοβαρό διάλογο”, τόνισε.

«Σκεφτείτε πόσο διαφορετική πόλη θα έχουμε σε λίγα χρόνια, με το μετρό σε λειτουργία, με πολύ περισσότερα, πιο σύγχρονα και πιο φιλικά προς το περιβάλλον λεωφορεία και με μια εντελώς ανατολική περιφερειακή οδό, με έναν αυτοκινητρόδρομο –στολίδι όπως θα είναι το Thessaloniki Flyover που όμοιός του δεν θα υπάρχει πουθενά στην Ελλάδα. Αυτό είναι το σχέδιό μας για τη Θεσσαλονίκη», τόνισε χαρακτηριστικά ο υπουργός.

ΠΗΓΗ

NEWS

Κορωνοϊός: Στο τραπέζι επαναφορά των sms στο 13033 και τοπικά lockdown

Published

on

Άκρως ανησυχητικός ο απολογισμός της τελευταίας μέρας με 78 κρούσματα και 3 θανάτους, με την κυβέρνηση να παραμένει σε επιφυλακή και εγρήγορση για τη λήψη και επιπλέον μέτρων για να φρενάρει την εκτόξευση κρουσμάτων κορωνοϊού.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Σπύρου Μουρελάτου για το Οpen, να προλάβει τα χειρότερα τρέχει η κυβέρνηση, με δύο ορόσημα πολύ σημαντικά, τον Δεκαπενταύγουστο το πρώτο και το δεύτερο η επανέναρξη των σχολείων αρχές Σεπτεμβρίου.

Είναι σαφές πως ο Κυριάκος Μητσοτάκης έχει θέσει σε ύψιστη επιφυλακή την κυβέρνηση, τα συναρμόδια υπουργεία και τον κρατικό μηχανισμό. Αρχής γενομένης από την προσεχή Δευτέρα 3 Αυγούστου θα πραγματοποιείται τρεις φορές τηλεδιάσκεψη υπό τον ίδιο με τη συμμετοχή των Βασίλη Κικίλια, Σωτήρη Τσιόδρα και Νίκου Χαρδαλιά.

Οι τηλεδιασκέψεις θα πραγματοποιούνται και εντός του Αυγούστου. Μια φορά την εβδομάδα και εάν χρειαστεί και περισσότερο θα συνεδριάζει η Επιτροπή Λοιμωξιολόγων, για να επαναξιολογείται συνεχώς η κατάσταση, ενώ τα αποτελέσματα θα αξιολογηθούν λίγες ημέρες μετά τον Δεκαπεντάυγουστο.

Σε κάθε περίπτωση η κυβέρνηση φαίνεται αποφασισμένη να λάβει οποιοδήποτε πρόσθετο περιοριστικό μέτρο χρειαστεί, προκειμένου να ανακοπεί η εξάπλωση του κορωνοϊού στην κοινότητα. Σε πρώτο πλάνο είναι οι ευπαθείς ομάδες, και εδώ εφόσον ισχύσει το άσχημο σενάριο αύξησης κρουσμάτων εξετάζεται, σύμφωνα με πληροφορίες, η επαναφορά των SMS στο 13033, δηλαδή περιορισμός στην κυκλοφορία, ενώ σε δεύτερο χρόνο εξετάζονται και τοπικού χαρακτήρα lockdown στο μοντέλο του Εχίνου στην Ξάνθη.

Ethnos.gr

Continue Reading

NEWS

Κορωνοϊός: «Έκρηξη» κρουσμάτων – 110 το τελευταίο 24ωρο στην Ελλάδα

Published

on

Συνολικά 110 νέα κρούσματα κορωνοϊού ανακοίνωσε σήμερα (1/8) ο Εθνικός Οργανισμός Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ) εκ των οποίων τα 9 εντοπίστηκαν κατόπιν ελέγχων στις πύλες εισόδου της χώρας.

Ο συνολικός αριθμός των κρουσμάτων είναι 4587, εκ των οποίων το 54.8% αφορά άνδρες.

1280 (27.9%) θεωρούνται σχετιζόμενα με ταξίδι από το εξωτερικό και 2252 (49.1%) είναι σχετιζόμενα με ήδη γνωστό κρούσμα.

10 συμπολίτες μας νοσηλεύονται διασωληνωμένοι. Η διάμεση ηλικία τους είναι 58 ετών. 2 (20.0%) είναι γυναίκες και οι υπόλοιποι άνδρες. To 60.0% έχει υποκείμενο νόσημα ή είναι ηλικιωμένοι 70 ετών και άνω.

128 ασθενείς έχουν εξέλθει από τις ΜΕΘ.

Τέλος, δεν έχει καταγραφεί κανένας νέος θάνατος ενώ έχουμε 206 θανάτους συνολικά στη χώρα. 66 (32.0%) γυναίκες και οι υπόλοιποι άνδρες. Η διάμεση ηλικία των θανόντων συμπολιτών μας ήταν τα 76 έτη και το 96.1% είχε κάποιο υποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω.

protothema.gr

Continue Reading

NEWS

Κορωνοϊός: Αυξάνονται τα κρούσματα από τον γάμο στη Θεσσαλονίκη

Published

on

Σε υγειονομική βόμβα εξελίχθηκε ο γάμος στους Αμπελόκηπους στη Θεσσαλονίκη.

Μέχρι στιγμής υπάρχουν 12 καταγεγραμμένα κρούσματα κορωνοιού από τους ασθενείς που εξετάστηκαν στο Νοσοκομείο Παπαγεωργίου.

Υπάρχουν όμως και άτομα που εμφάνισαν συμπτώματα και πήγαν σε ιδιωτικές κλινικές για να κάνουν τα τεστ. Κατά συνέπεια, ο αριθμός των κρουσμάτων αναμένεται να αυξηθεί.

Τρία κρούσματα εντοπίστηκαν και σε γλέντι γάμου που έγινε σε χωριό των Σερρών.

ΠΗΓΗ

Continue Reading

TRENDING

Copyright © 2020 SKG 24|7 Powered by Wordpress.