Η ομάδα του “The trajectory of an idea” αποκαλύπτεται στο skg247.gr

 

Συναντήσαμε δυο μέλη από την ομάδα του project The trajectory of an idea , τη Δροσιά Τριαντάκη , η οποία ασχολείται με τη χορογραφία και την ερμηνεία και τον Dani Joss, ο οποίος ασχολείται με τη μουσική επένδυση του χορού και μας μίλησαν για την πρωτότυπη αυτή ιδέα και για τα μελλοντικά τους σχέδια

 

Πως θα περιγράφατε με μια φράση το τι είναι το Trajectory of an Idea?

Είναι διαδραστική παράσταση σύγχρονου χορού που χρησιμοποιεί τεχνολογία για να συνδέσει κίνηση, ήχο, και βίντεο.

 

Ποια η σύνδεση χορού και τεχνολογίας;

Ο χορός είναι ένα καλλιτεχνικό μέσο, ένας αφαιρετικός επικοινωνιακός δίαυλος που χρησιμοποιεί την κίνηση του σώματος. Η τεχνολογία είναι εργαλείο: στην προκειμένη, τη χρησιμοποιούμε για να συνδέσουμε το χορό με άλλα μέσα. Η όλη ιδέα μας οδήγησε στο να πληροφορηθεί και το θέμα της παράστασης από αυτή την αισθητική, και έτσι, κατά κάποιον υποκειμενικό τρόπο, η απάντηση θα δοθεί στη σκηνή.

 

Τι είναι για εσάς ο χορός;

Είναι μέσο έκφρασης ιδεών, όπως και οι τέχνες γενικότερα. Μέσω της ιστορίας του, είναι ταυτόχρονα επίσης λεξιλόγιο και γραμματική της κίνησης.

 

Πως αποφασίσατε να ασχοληθείτε με αυτό το είδος χορού;

Δροσιά: Το χαρακτηριστικό ιδίωμα χοροθεάτρου από το οποίο ξεκινάμε τη χορογραφική διαδικασία αναπτύχθηκε τον 20ο αιώνα από την Pina Bausch, η οποία δίδασκε στο πανεπιστήμιο Folkwang στο Έσσεν της Γερμανίας, από όπου και αποφοίτησα, οπότε το ένα πράγμα έφερε το άλλο.

 

Ποιο είναι το μεγαλύτερο όνειρό σας;

Ίσως το να βρίσκουμε τρόπους και μέσα να υλοποιούμε σύνθετα projects όπως το Trajectory of an Idea, αλλά επίσης να δημιουργήσουμε τις συνθήκες ώστε τα κομμάτια μας να θέτουν νέα ερωτήματα και να εξερευνούν καινούριους δρόμους.

 

Αν κάνατε μια παράσταση σε ένα εξωτερικό χώρο της πόλης, ποιος θα ήταν αυτός;

 

Πολλές οι πιθανές απαντήσεις. Ίσως στον αρχαιολογικό χώρο κάτω από την 3ης Σεπτεμβρίου.

 

Τι είναι το cyberpunk και πως αυτό συνδέεται με τον χορό;

To Cyberpunk είναι αισθητική δανεισμένη από επιστημονική φαντασία, κυρίως από συγγραφείς όπως ο Philip K. Dick και ο Harlan Ellison, που εικονίζει ένα μέλλον δυστοπικού χαρακτήρα, με έντονο το χαρακτηριστικό της κοινωνικής αλλά και σωματικής αλλαγής που επιφέρει η υψηλή τεχνολογία. Οι επιρροές αυτές έχουν χρησιμοποιηθεί στα πλαίσια των παραστατικών τεχνών από καλλιτέχνες όπως ο Stelarc, αλλά στο χώρο του χορού και χοροθεάτρου δεν έχουν εμφανιστεί πολύ.

 

Ποια θεωρείτε ότι θα είναι η ανταπόκριση του κοινού;

Πιστεύουμε πως, με τον τρόπο που έχουμε δομήσει την παράσταση, έχουμε πετύχει πολύ καλή ισορροπία μεταξύ του κατανοητού και του πολυεπίπεδου. Από αυτούς που έχουν απλά την περιέργεια να δουν πώς χρησιμοποιούμε την τεχνολογία, ως αυτούς που θέλουν να δουν πώς μας βοηθά στο να εκφράσουμε νοήματα, η παράσταση ουσιαστικά απευθύνεται στο ευρύτερο κοινό, χωρίς να χάνει όμως την πειραματική διάθεση, την επαφή με τη σύγχρονη μουσική, και τα άλλα χαρακτηριστικά των έργων της ομάδας μας.

 

Αν η Θεσσαλονίκη ήταν ένα είδος χορού, ποιο θα ήταν και γιατί;

Αποκλείεται να ήταν μόνο ένα, έχει υπάρξει με τόσους διαφορετικούς τρόπους, έχουν συνυπάρξει παραδόσεις, γλώσσες, συνήθειες… Επομένως ή θα ήταν κάποιου είδους περίεργη μίξη, ή απλά ένας σκελετός που να υπογραμμίζει τους κοινούς άξονες, κοιτώντας πάντα μπροστά. Η δεύτερη περίπτωση ίσως είναι περισσότερο ελπίδα παρά εκτίμηση.

Στα ελληνικά η μετάφραση του τίτλου της παράστασης είναι “η πορεία μιας ιδέας”. Ποια είναι αυτή η πορεία;

Η πορεία, ή τροχιά, εκφράζεται μεταφορικά χρησιμοποιώντας το λεξιλόγιο μιας ανθρώπινης ζωής: μια ιδέα γεννιέται, μεγαλώνει, ωριμάζει. Κάθε στάδιο χρησιμοποιεί και άλλες, δευτερεύουσες μεταφορές. Χρησιμοποιούμε πολύ τη θεωρία του κλασικού βιβλίου “Ο Μεταφορικός Λόγος” των Lakoff και Johnson (στα Αγγλικά: “Metaphors We Live By”).

Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια;

Για το φθινόπωρο, ετοιμάζουμε ένα ακόμη project με τεχνολογία, το Stream: synergy meeting vol.2, σε συνεργασία με τη Γραμματεία Πολιτισμού της Ρηνανίας-Βεστφαλλίας (Γερμανία), όπου η τεχνολογία που αναπτύξαμε θα χρησιμοποιηθεί σε αυτοσχεδιαστικά πλαίσια, με καλεσμένους μουσικούς. Φυσικά δουλεύουμε για τις δυο διεθνείς διοργανώσεις μας, το διεθνές φεστιβάλ ταινιών χορού Thessaloniki Cinedance International, που θα γίνει για 2η χρονιά στις 28 και 29 Σεπτέμβρη, αλλά και το Unit Motives, το διεθνές φεστιβάλ σόλο χορογραφίας και σύγχρονης μουσικής, που θα γίνει για 4η φορά τον Μάρτιο του 2020. Δουλεύουμε την επόμενη χοροθεατρική παραγωγή μας στο επίπεδο του concept ακόμα, και φυσικά πάντα αναζητούμε ενδιαφέρουσες δράσεις σε χορό, performing arts, και μουσική, για να φιλοξενήσουμε στο Vitruvian Thing.

Leave A Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *