Connect with us

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Εργαζόμενοι μετρό Θεσσαλονίκης: «Δεν υπάρχουν περιθώρια καθυστερήσεων»

Published

on

Την έντονη ανησυχία τους σχετικά με την πορεία του εργοταξίου του μετρό Θεσσαλονίκης, μετά και το θέμα που έχει προκύψει με την απόσπαση ή μη των αρχαιοτήτων από τον σταθμό Βενιζέλου, εκφράζουν οι εργαζόμενοι στο έργο.

Σε ανακοίνωση που εξέδωσε το Σωματείο Εργαζομένων στον Κατασκευαστικό Τομέα του μετρό Θεσσαλονίκης, κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου σχετικά με το πότε θα ολοκληρωθεί το έργο, τονίζοντας πως πρέπει να ληφθούν άμεσα αποφάσεις.

Η ανακοίνωση του Σωματείου Εργαζομένων στον Κατασκευαστικό Τομέα του μετρό Θεσσαλονίκης

“Όταν μαλώνουν τα βουβάλια την πληρώνουν τα βατράχια

Έτσι λέει μια παλιά παροιμία και σε περίοδο μιας οποιαδήποτε κρίσης την πληρώνουν πάντα όσοι έχουν το λιγότερο άδικο και ευθύνη… οι κάτοικοι της Θεσσαλονίκης και οι εργαζόμενοι στο έργο.

Οι εργαζόμενοι στην κατασκευή του έργου ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ για ακόμα μια φορά γινόμαστε θύματα των αποφάσεων που παίρνουν ή που ΔΕΝ παίρνουν οι αρμόδιοι για αυτό το έργο. Φτάσαμε στα τέλη του 2019 για να μιλάμε για νέα χρονοδιαγράμματα που κάθε ημερομηνία ανατρέπεται από άλλη νέα ημερομηνία (έπρεπε το 2019 να μιλάμε και να κατασκευάζουμε τις επεκτάσεις Δυτικά και προς Αεροδρόμιο).

Η προηγούμενη Κυβέρνηση είχε ορίζοντα ολοκλήρωσης του έργου στα τέλη του 2020 χωρίς το σταθμό Βενιζέλου. Η νέα Κυβέρνηση με ανακοίνωση του πρωθυπουργού από το βήμα της ΔΕΘ ορίζει νέα ημερομηνία ολοκλήρωσης όλου του έργου τον Απρίλιο του 2023 με το σταθμό Βενιζέλου.

Η Κοινοπραξία που κατασκευάζει το έργο εκφράζει τις ανησυχίες της για τις καθυστερήσεις στην έγκριση των μελετών για τους σταθμούς, τις υπόγειες σήραγγες και πρωτίστως για τα αρχαία στο σταθμό Βενιζέλου (χρονοδιάγραμμα;).

Οι καθυστερήσεις που υπάρχουν μέχρι στιγμής και οι ρυθμοί που έχουν πέσει από την άνοιξη του 2019 μέχρι και σήμερα, έχουν ως αποτέλεσμα τους τελευταίους μήνες να υπάρχουν πολλές απολύσεις εργαζομένων, με την αιτιολογία πως δεν εκτελούνται εργασίες λόγω μη έγκρισης μελετών.

Πολύ φοβόμαστε, πως αν δεν παρθούν αποφάσεις ΑΜΕΣΑ εντός του μήνα, ίσως προχωρήσουν κοινοπραξία και εργολάβος σε παύση εργασιών για κάποιο διάστημα, με αποτέλεσμα νέες απολύσεις πολλών εργαζομένων, την αλλαγή χρονοδιαγράμματος ολοκλήρωσης του έργου, πολύ μετά τον Απρίλιο του 2023 και τον κίνδυνο μη ολοκλήρωσης του έργου, εντός τελικής ημερομηνίας που έχει θέσει η ευρωπαϊκή ένωση.

Πλέον δεν υπάρχουν άλλα περιθώρια καθυστερήσεων.

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, με σοβαρότητα και υπευθυνότητα, να επιλύσουν όποιο πρόβλημα έχει προκύψει, ώστε να επαναλειτουργήσουν όλα τα εργοτάξια σε αυξημένους ρυθμούς εργασιών, με στόχο την ταχύτερη ολοκλήρωση του έργου”.

ΠΗΓΗ

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Θεσσαλονίκη: 19 φορείς της Β. Ελλάδας υπέρ του σχεδίου ανάπλασης της ΔΕΘ

Published

on

Το Οικονομικό Επιμελητήριο (Περιφερειακό Τμήμα Κεντρικής Μακεδονίας) προστίθεται στους φορείς που υπογράφουν κοινή δήλωση για το σχέδιο ανάπλασης της ΔΕΘ.

Έτσι πλέον στους 19 ανήλθαν οι αυτοδιοικητικοί και επιχειρηματικοί φορείς της Βόρειας Ελλάδας, οι οποίοι εκδήλωσαν την συμπαράσταση τους στην πρωτοβουλία υποστήριξης του Σχεδίου Ανάπλασης της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης.

Την πρωτοβουλία ανέλαβε το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης.

H κοινή δήλωση των φορέων έχει ως εξής:

“Η Θεσσαλονίκη έχει κάθε δικαίωμα να οραματίζεται έναν πρωταγωνιστικό ρόλο στις οικονομικές εξελίξεις στην ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.

Όμως, για την προώθηση και υλοποίηση του οράματος απαιτούνται πράξεις, δημόσιες και ιδιωτικές επενδύσεις με μακρόπνοο χαρακτήρα, αλλά και ταυτόχρονα θεμελιωμένες σε πραγματικά δεδομένα και με την αίσθηση του εφικτού.

Η ανάπλαση του εκθεσιακού χώρου της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης συνιστά ένα κρίσιμο για την πορεία της πόλης εγχείρημα, που έχει μελετηθεί εξαντλητικά και συστηματικά, σύμφωνα με όλους τους αποδεκτούς κανόνες που διέπουν τις οικονομικές μελέτες. Κατά την σύνταξη του σχεδίου, έχουν ληφθεί υπόψη επαρκώς και άλλες σημαντικές για την ποιότητα ζωής των κατοίκων της πόλης παράμετροι, ώστε να διασφαλίζεται η βιωσιμότητα και η αειφορία. Για το λόγο αυτό προβλέπεται η ανάπτυξη ενός Μητροπολιτικού Πάρκου σε μία έκταση που καταλαμβάνει το 50% περίπου του σημερινού οικοπέδου της ΔΕΘ. Επίσης, θα κατασκευαστούν υπόγειοι χώροι στάθμευσης για 2.000 και πλέον αυτοκίνητα, συμβάλλοντας στην αντιμετώπιση του οξύτατου κυκλοφοριακού προβλήματος της πόλης μας. Επιπλέον, επιδιώκεται τα κτίρια που θα ανεγερθούν, για την κάλυψη των εκθεσιακών αναγκών, να ικανοποιούν σύγχρονα πρότυπα βιοκλιματικών κατασκευών έτσι ώστε να ελαχιστοποιείται το οικολογικό αποτύπωμα.

Το έργο μελετάται  σε όλα τα απαραίτητα στάδια του, ήδη από το 2012 και αποτυπώνεται στο απαραίτητο Ειδικό Χωρικό Σχέδιο που θα λάβει τη μορφή Προεδρικού Διατάγματος. Για την σύνταξη του έχουν εργαστεί ομάδες ειδικών επιστημόνων που διαθέτουν την κατάλληλη τεχνογνωσία. Το Σχέδιο τέθηκε, σύμφωνα με την κείμενη Νομοθεσία, σε διαβούλευση κατά το χρονικό διάστημα από τον Μάρτιο ως τον Μάιο του 2019 και έχει ενσωματώσει, στην τελική του μορφή, σημαντικές παρατηρήσεις που υποβλήθηκαν κατά την διάρκεια αυτής. Τυγχάνει, επίσης, της ολόθερμης υποστήριξης τόσο της προηγούμενης όσο και της σημερινής Κυβέρνησης, αναδεικνύοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο τις αρετές της τεκμηρίωσης και της ευρύτερης συναίνεσης.

Ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη Διεθνής Αρχιτεκτονικός Διαγωνισμός που διεξάγεται από Διεθνή Επιτροπή αποτελούμενη από καταξιωμένους αρχιτέκτονες και ειδικούς επιστήμονες, υπό την αδιάβλητη επίβλεψη της Διεθνούς Ένωσης Αρχιτεκτόνων. Ο διαγωνισμός αυτός προσέλκυσε το ενδιαφέρον ενός εντυπωσιακά μεγάλου αριθμού αρχιτεκτονικών γραφείων και προχωρά σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα.

Η υλοποίηση του σχεδιασμού για την ανάπλαση της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης βρίσκεται σε καλό δρόμο. Οι κάτωθι φορείς παρακολουθούν με έντονο και αμείωτο ενδιαφέρον την πορεία του και δηλώνουν κατηγορηματικά την ακλόνητη υποστήριξή τους στο Σχέδιο Ανάπλασης, με τη μορφή που αυτό έχει λάβει με την εξαντλητική και συστηματική μελέτη του.

Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας

Δήμος Θεσσαλονίκης

Δήμος Πυλαίας – Χορτιάτη

Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων Ελλάδος

Εμπορικό & Βιομηχανικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης

Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης

Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης

Τεχνικό Επιμελητήριο Τμήμα Κεντρικής Μακεδονίας

Επιμελητήριο Ημαθίας

Επιμελητήριο Κιλκίς

Επιμελητήριο Πέλλας

Επιμελητήριο Πιερίας

Επιμελητήριο Χαλκιδικής

Σύνδεσμος Βιομηχανιών Ελλάδος

ΣΕΒΕ – Σύνδεσμος Εξαγωγέων

Εμπορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης

Σύνδεσμος Εμπορικών Αντιπροσώπων Βορείου Ελλάδος

Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης ΑΕ

Οικονομικό Επιμελητήριο (Περιφερειακό Τμήμα Κεντρικής Μακεδονίας)».

Πηγή

Continue Reading

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Λέανδρος: Παγετός μέχρι -14 βαθμούς – Στα λευκά περιοχές της Θεσσαλονίκης

Published

on

Χιόνια, τσουχτερό κρύο και παγετός συνθέτουν το σκηνικό σε πολλές περιοχές της βόρειας Ελλάδος, όπου το τελευταίο 24ωρο έκανε την εμφάνισή της η κακοκαιρία «Λέανδρος». Στα «λευκά» ντύθηκε η δυτική Μακεδονία, ενώ χιονοπτώσεις σημειώθηκαν σε περιοχές της κεντρικής Μακεδονίας. Χωρίς προβλήματα διεξάγεται η κυκλοφορία στους μεγάλους οδικούς άξονες της βόρειας Ελλάδος.

Ο «Λέανδρος» έφερε τα πρώτα χιόνια σε περιοχές στη Θεσσαλονίκη. Από το βράδυ της Πέμπτης έπεσαν νιφάδες χιονιού στο Πανόραμα, τον Χορτιάτη, το Φίλυρο, στο Ωραιόκαστρο και στα ορεινά του δήμου Λαγκαδά, χωρίς να προκληθούν όμως προβλήματα. Κλειστοί είναι λόγω παγετού οι δρόμοι Αγ. Βασιλείου – Χορτιάτη και Μελισσοχωρίου – Ωραιοκάστρου. Ο υδράργυρος «έδειξε» το πρωί 2 βαθμούς Κελσίου στο κέντρο της Θεσσαλονίκης.

Σε λευκό κλοιό οι ορεινοί οικισμοί του δήμου Θέρμης

Στα «λευκά» ντύθηκαν χθες το βράδυ οι οικισμοί Λιβάδι, Περιστερά, Μονοπήγαδο και Άγιος Αντώνιος του δήμου Θέρμης, με τη χιονόπτωση να εκδηλώνεται αρχικά στο Λιβάδι, στις 10 το βράδυ και σταδιακά και στις υπόλοιπες ορεινές Κοινότητες. Τα εκχιονιστικά μηχανήματα του δήμου βρίσκονταν από νωρίς το απόγευμα στο ορεινό δίκτυο Λιβαδίου και Αγίου Αντωνίου και υπό τον συντονισμό των αρμοδίων αντιδημάρχων Πολιτικής Προστασίας Κωνσταντίνου Κουγιουμτζίδη και Συντήρησης και Αυτεπιστασίας Βασίλη Μουστάκα κράτησαν ανοιχτό το οδικό δίκτυο. Έτσι, καθ’ όλη τη διάρκεια της νύχτας κι ενώ διαρκούσε η χιονόπτωση, η κυκλοφορία των οχημάτων διεξαγόταν κανονικά, χωρίς προβλήματα.

Σύμφωνα με τις προβλέψεις της Εθνικής Μετεωρολογικής Υπηρεσίας η κακοκαιρία που πλήττει αρκετές περιοχές της χώρας από χθες Πέμπτη 14 Ιανουαρίου θα συνεχιστεί και τα επόμενα 24ωρα.

Συγκεκριμένα, μέχρι και την Τρίτη – Τετάρτη διαδοχικά συστήματα θα επηρεάζουν τη χώρα, με κυρίαρχο στοιχείο τις εξαιρετικά χαμηλές θερμοκρασίες που ήδη έχουν γίνει αισθητές από χθες βράδυ. Ιδιαίτερη προσοχή απαιτείται στο ορεινό οδικό δίκτυο του δήμου Θέρμης όπου σημειώνεται παγετός κατά τις πρωινές και βραδινές ώρες. Εξάλλου, από αύριο Σάββατο έρχεται ένα νέο σύστημα από τα δυτικά που θα δώσει νέες πυκνές χιονοπτώσεις. Το κρύο θα συνεχιστεί μέχρι και τηνερχόμενη Τετάρτη.

Με απόφαση του δημάρχου Θέρμης Θόδωρου Παπαδόπουλου παραμένουν σε πλήρη ετοιμότητα και επιφυλακή η Πολιτική Προστασία του δήμου και οι υπάλληλοι όλων των εμπλεκόμενων υπηρεσιών και για όσο διαρκέσουν τα καιρικά φαινόμενα. Επίσης το Επιχειρησιακό Κέντρο για κάθε έκτακτη ανάγκη παραμένει στη διάθεση των πολιτών με την τηλεφωνική γραμμή 2310467110, ενώ οι πολίτες από σήμερα Παρασκευή 15, αλλά και αύριο Σάββατο 16 Ιανουαρίου 2021 έχουν στη διάθεσή τους, δύο επιπλέον τηλεφωνικές γραμμές, το 2310466339 και το πενταψήφιο νούμερο 15114 όπου θα μπορούν να επικοινωνούν από τις 8 το πρωί έως τις 9 το βράδυ. Για όσο διάστημα διαρκέσουν τα έντονα καιρικά φαινόμενα θα μπορούν να απευθύνονται και στις κατά τόπους Κοινότητες και τα τηλέφωνα που θα βρίσκονται αναρτημένα στην είσοδό τους.

Για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων από την κακοκαιρία ο δήμος Θέρμης έχει στη διάθεσή του συνολικά επτά μηχανήματα (4 JCB, 2 εκχιονιστικά, 2 τροχήλατες αλατιέρες και ένα τρακτέρ), καθώς και 300 τόνους απόθεμα αλατιού. Χύμα αλάτι θα μπορούν να προμηθεύονται οι πολίτες, εφόσον υπάρχει ανάγκη, από τον Τρίλοφο, μπροστά από το κτίριο της Κοινότητας, από το εργοτάξιο Θέρμης και το εργοτάξιο των Βασιλικών. Παράλληλα υπάρχει συσκευασμένο αλάτι σε όλες τις Κοινότητες από όπου μπορούν να το προμηθεύονται οι πολίτες κατόπιν συνεννόησης με τους προέδρους των Κοινοτήτων.

kairik_10.jpg
kairik_6.jpg
kairiko_plateia_livadioy.jpg
kairiko_livadi_2.jpg

Ορεινή Χαλκιδική

Χιονόπτωση σημειώθηκε, εξάλλου, στα ορεινά της Χαλκιδικής και ειδικότερα σε Πολύγυρο, Αρναία, Ταξιάρχη κ.ά. Οι οδηγοί που κινούνται προς την ορεινή Χαλκιδική πρέπει να είναι εφοδιασμένοι με αντιολισθητικές αλυσίδες ή χιονολάστιχα. Το χιόνι έφτασε στο Κιλκίς και τη Βέροια, αλλά και στα ορεινά του νομού Πέλλας (όπου σε κάποια σημεία οι οδηγοί χρειάζονται αλυσίδες), ενώ ασθενής χιονόπτωση σημειώθηκε στους νομούς των Σερρών και της Καβάλας. Οι θερμοκρασίες κινούνται οριακά πάνω από το μηδέν στα μεγάλα αστικά κέντρα της Κεντρικής Μακεδονίας.

Αντίθετα, αρνητικές τιμές και συνθήκες παγετού καταγράφονται στη δυτική Μακεδονία, όπου χιόνισε σε Φλώρινα, Κοζάνη, Καστοριά και στα ορεινά των Γρεβενών. Στη Φλώρινα, ο υδράργυρος τις πρώτες πρωινές ώρες έπεσε στους -9 βαθμούς Κελσίου και στην Πτολεμαΐδα στους -7, ενώ η χαμηλότερη τιμή καταγράφηκαν στο Νέο Καύκασο Φλώρινας με -14 βαθμούς Κελσίου και στη Βλάστη του νομού Κοζάνης (-11). Με αλυσίδες ή χιονολάστιχα διεξάγεται η κίνηση των οχημάτων στο εθνικό και επαρχιακό οδικό δίκτυο της Φλώρινας και σε ορισμένα σημεία της Καστοριάς.

thermokrasia.jpg

Λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών αποφασίστηκε να μείνουν κλειστά σήμερα τα σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στους δήμους Κοζάνης, Εορδαίας, Φλώρινας και Άργους Ορεστικού.

typosthes.gr

Continue Reading

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ