Connect with us

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Θεσσαλονίκη: Ο πιο κρίσιμος μήνας για τον ΟΑΣΘ

Published

on

«Τρέχουν» σε πολλά επίπεδα στον ΟΑΣΘ για να ανανεωθεί ο στόλος αλλά και να καλυφθεί η… χασούρα των εσόδων από την καραντίνα, με τους ανθρώπους του οργανισμού να βλέπουν μια νέα εποχή να ξημερώνει τον Σεπτέμβριο.  Προς το παρόν, περίπου 320 με 350 λεωφορεία κυκλοφορούν στους δρόμους της Θεσσαλονίκης, ενώ η κίνηση των επιβατών κυμαίνεται περίπου στο 30-35% σε σύγκριση με τον περασμένο Ιούνιο.

Στόχος του ΟΑΣΘ, όπως εξηγεί στον «Τύπο Θεσσαλονίκης» ο πρόεδρος του οργανισμού Γιώργος Σκόδρας είναι τον Σεπτέμβριο να κυκλοφορούν 500 λεωφορεία στην πόλη, εξασφαλίζοντας μια εύρυθμη λειτουργία για όλους τους πολίτες.

Το καλοκαίρι που διανύουμε είναι πολύ κρίσιμο για την ανανέωση του ΟΑΣΘ, καθώς η περίοδος που προηγήθηκε ήταν ουσιαστικά μια… καταστροφή για τα ταμεία του οργανισμού. Ο κ. Σκόδρας δήλωσε στον «Τ.Θ.» ότι η τρύπα στα οικονομικά του ΟΑΣΘ ανέρχεται στα 8.000.000- 10.000.000 εκατομμύρια ευρώ εξαιτίας του lockdown και της πανδημίας του κορονοϊού.

Μάλιστα, όπως σημείωσε ο πρόεδρος, αυτή η χασούρα ήρθε στους παραδοσιακά πολύ καλούς μήνες για τον ΟΑΣΘ, την Άνοιξη δηλαδή που παραδοσιακά κατέγραφε πολύ υψηλά έσοδα, περίπου 200.000 ευρώ. Φέτος, τα έσοδα σχεδόν μηδενίστηκαν.

Όμως, ακόμη και σήμερα η κίνηση των επιβατών στα λεωφορεία δεν έχει επανέλθει πλήρως και κυμαίνεται σε πολύ χαμηλά επίπεδα. «Ο κόσμος ακόμη φοβάται και η κίνηση είναι περίπου στο 30-35% σε σχέση με την κίνηση που είχαμε καταγράψει πέρσι», λέει ο κ. Σκόδρας.

Το πιο σημαντικό βέβαια, όπως τόνισε ο κ. Σκόδρας είναι οι επιβάτες να φορούν τις μάσκες τους και να επιδεικνύουν την κοινωνική υπευθυνότητα που επιβάλλεται στην εποχή της πανδημίας για τη δική τους ασφάλεια, αλλά και των συνεπιβατών τους.

Εν αναμονή της ενίσχυσης του στόλου

Με το που μπήκε ο νέος μήνας, η ενίσχυση του στόλου μπήκε δυναμικά στο κάδρο του ΟΑΣΘ. Οι προσφορές που ήρθαν στον ΟΑΣΘ για τη μίσθωση μεταχειρισμένων λεωφορείων έφεραν ικανοποίηση στον οργανισμό και αναμένεται μέχρι το τέλος του Ιουλίου να έχει έρθει η έγκριση από το ελεγκτικό συνέδριο. «Τον Σεπτέμβριο θέλουμε να έχει κλείσει το θέμα με το διαγωνισμό και να έχουν έρθει τα λεωφορεία», εξηγεί ο πρόεδρος.

Όπως είχε ενημερώσει ο «Τ.Θ.» δύο προσφορές κατατέθηκαν ηλεκτρονικά στο διαγωνισμό του ΟΑΣΘ για τη μίσθωση μεταχειρισμένων λεωφορείων. Οι εταιρείες Papadakis Bros του Ομίλου Εταιρειών “Αφοι Παπαδάκη” και ο συνεταιρισμός «ΚΤΕΛ Μακεδονίας» είναι αυτές που κατέθεσαν προσφορές.

Οριστικά και ακριβή νούμερα σχετικά με τα λεωφορεία που προσφέρονται θα υπάρχουν στο τέλος της εβδομάδας που θα γίνει η αποσφράγιση των φακέλων, ωστόσο οι δυο εταιρείες φέρονται να προσφέρουν συνολικά 270 μεταχειρισμένα λεωφορεία, εκ των οποίων τα 75 είναι αρθρωτά και τα υπόλοιπα απλά λεωφορεία.

Από εδώ και πέρα θα ακολουθηθεί η διαδικασία που προβλέπει ο νόμος δηλαδή αποσφράγιση τεχνικών και δικαιολογητικών, έλεγχος των υποβληθέντων φακέλων σε ότι αφορά τα τεχνικά και αξιολόγηση και άνοιγμα στη συνέχεια οικονομικών προσφορών η οποία αναμένεται να τελειώσει μέχρι τα τέλη Ιουλίου.

Κατόπιν ο φάκελος του διαγωνισμού θα σταλεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο για προσυμβατικό έλεγχο. «Αισιοδοξούμε ότι μέσα στον Αύγουστο θα ολοκληρωθεί με επιτυχία ο έλεγχος του ελεγκτικού συνεδρίου, οπότε τέλος Αυγούστου, αρχές Σεπτεμβρίου θα αρχίσει η παραλαβή των λεωφορείων που θα μισθωθούν και θα ξεκινήσει η σταδιακή ένταξή τους στον στόλο», αναφέρει ο κ. Σκόδρας.

Όμως και το θέμα με τα 50 λεωφορεία του δήμου προχωράει, καθώς τώρα που άνοιξαν τα σύνορα, άνθρωποι του Δήμου και του ΟΑΣΘ θα μεταβούν στη Λειψία όπου και συζητηθούν οι τελευταίες λεπτομέρειες για την παραχώρηση των 50 λεωφορείων, επίσης το Σεπτέμβριο.

Ξεκίνησαν από χθες τα θερινά δρομολόγια

Από χθες, Τετάρτη 1η Ιουλίου, ξεκίνησαν τα θερινά δρομολόγια του ΟΑΣΘ, τα οποία και θα ισχύσουν μέχρι και Δευτέρα 31Αυγούστου.

Όπως αναφέρει ο ΟΑΣΘ, θα λειτουργήσουν σε καθημερινή βάση, οι ειδικές γραμμές, Νο 70 «Ν.Σ. Σταθμός – Επανομή» και Νο 71 «Ν.Σ. Σταθμός – N. Μηχανιώνα», για τη μετακίνηση των επιβατών στις παραλίες της Επανομής και της N. Μηχανιώνας.

Επίσης, λόγω της αυξημένης επιβατικής κίνησης από και προς το Αεροδρόμιο τη θερινή περίοδο, θα ενισχυθεί η καθημερινή συχνότητα των δρομολόγιων, περίπου ανά 20 λεπτά, των γραμμών Χ1 «ΚΤΕΛ – ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ», και της απευθείας σύνδεσης των ΚΤΕΛ Μακεδονίας και Χαλκιδικής, της γραμμής Νο 45 «ΚΤΕΛ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ – ΚΤΕΛ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ – COSMOS».

Για πληροφορίες σχετικά με τα ωράρια, τις διαδρομές και τις στάσεις των γραμμών, οι επιβάτες μπορούν να ενημερώνονται:

Από το Πληροφοριακό Κέντρο του Ο.Α.Σ.Θ. 11085 όλες τις ημέρες της εβδομάδας από τις 07:00 έως και τις 22:00.

Από την ιστοσελίδα του Ο.Α.Σ.Θ. στη διεύθυνση www.oasth.gr, από σήμερα, Τετάρτη 1-7-2020, επιλέγοντας από το σχετικό πεδίο τη γραμμή ενδιαφέροντος.

ΠΗΓΗ

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Θεσσαλονίκη: 19 φορείς της Β. Ελλάδας υπέρ του σχεδίου ανάπλασης της ΔΕΘ

Published

on

Το Οικονομικό Επιμελητήριο (Περιφερειακό Τμήμα Κεντρικής Μακεδονίας) προστίθεται στους φορείς που υπογράφουν κοινή δήλωση για το σχέδιο ανάπλασης της ΔΕΘ.

Έτσι πλέον στους 19 ανήλθαν οι αυτοδιοικητικοί και επιχειρηματικοί φορείς της Βόρειας Ελλάδας, οι οποίοι εκδήλωσαν την συμπαράσταση τους στην πρωτοβουλία υποστήριξης του Σχεδίου Ανάπλασης της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης.

Την πρωτοβουλία ανέλαβε το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης.

H κοινή δήλωση των φορέων έχει ως εξής:

“Η Θεσσαλονίκη έχει κάθε δικαίωμα να οραματίζεται έναν πρωταγωνιστικό ρόλο στις οικονομικές εξελίξεις στην ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.

Όμως, για την προώθηση και υλοποίηση του οράματος απαιτούνται πράξεις, δημόσιες και ιδιωτικές επενδύσεις με μακρόπνοο χαρακτήρα, αλλά και ταυτόχρονα θεμελιωμένες σε πραγματικά δεδομένα και με την αίσθηση του εφικτού.

Η ανάπλαση του εκθεσιακού χώρου της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης συνιστά ένα κρίσιμο για την πορεία της πόλης εγχείρημα, που έχει μελετηθεί εξαντλητικά και συστηματικά, σύμφωνα με όλους τους αποδεκτούς κανόνες που διέπουν τις οικονομικές μελέτες. Κατά την σύνταξη του σχεδίου, έχουν ληφθεί υπόψη επαρκώς και άλλες σημαντικές για την ποιότητα ζωής των κατοίκων της πόλης παράμετροι, ώστε να διασφαλίζεται η βιωσιμότητα και η αειφορία. Για το λόγο αυτό προβλέπεται η ανάπτυξη ενός Μητροπολιτικού Πάρκου σε μία έκταση που καταλαμβάνει το 50% περίπου του σημερινού οικοπέδου της ΔΕΘ. Επίσης, θα κατασκευαστούν υπόγειοι χώροι στάθμευσης για 2.000 και πλέον αυτοκίνητα, συμβάλλοντας στην αντιμετώπιση του οξύτατου κυκλοφοριακού προβλήματος της πόλης μας. Επιπλέον, επιδιώκεται τα κτίρια που θα ανεγερθούν, για την κάλυψη των εκθεσιακών αναγκών, να ικανοποιούν σύγχρονα πρότυπα βιοκλιματικών κατασκευών έτσι ώστε να ελαχιστοποιείται το οικολογικό αποτύπωμα.

Το έργο μελετάται  σε όλα τα απαραίτητα στάδια του, ήδη από το 2012 και αποτυπώνεται στο απαραίτητο Ειδικό Χωρικό Σχέδιο που θα λάβει τη μορφή Προεδρικού Διατάγματος. Για την σύνταξη του έχουν εργαστεί ομάδες ειδικών επιστημόνων που διαθέτουν την κατάλληλη τεχνογνωσία. Το Σχέδιο τέθηκε, σύμφωνα με την κείμενη Νομοθεσία, σε διαβούλευση κατά το χρονικό διάστημα από τον Μάρτιο ως τον Μάιο του 2019 και έχει ενσωματώσει, στην τελική του μορφή, σημαντικές παρατηρήσεις που υποβλήθηκαν κατά την διάρκεια αυτής. Τυγχάνει, επίσης, της ολόθερμης υποστήριξης τόσο της προηγούμενης όσο και της σημερινής Κυβέρνησης, αναδεικνύοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο τις αρετές της τεκμηρίωσης και της ευρύτερης συναίνεσης.

Ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη Διεθνής Αρχιτεκτονικός Διαγωνισμός που διεξάγεται από Διεθνή Επιτροπή αποτελούμενη από καταξιωμένους αρχιτέκτονες και ειδικούς επιστήμονες, υπό την αδιάβλητη επίβλεψη της Διεθνούς Ένωσης Αρχιτεκτόνων. Ο διαγωνισμός αυτός προσέλκυσε το ενδιαφέρον ενός εντυπωσιακά μεγάλου αριθμού αρχιτεκτονικών γραφείων και προχωρά σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα.

Η υλοποίηση του σχεδιασμού για την ανάπλαση της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης βρίσκεται σε καλό δρόμο. Οι κάτωθι φορείς παρακολουθούν με έντονο και αμείωτο ενδιαφέρον την πορεία του και δηλώνουν κατηγορηματικά την ακλόνητη υποστήριξή τους στο Σχέδιο Ανάπλασης, με τη μορφή που αυτό έχει λάβει με την εξαντλητική και συστηματική μελέτη του.

Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας

Δήμος Θεσσαλονίκης

Δήμος Πυλαίας – Χορτιάτη

Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων Ελλάδος

Εμπορικό & Βιομηχανικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης

Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης

Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης

Τεχνικό Επιμελητήριο Τμήμα Κεντρικής Μακεδονίας

Επιμελητήριο Ημαθίας

Επιμελητήριο Κιλκίς

Επιμελητήριο Πέλλας

Επιμελητήριο Πιερίας

Επιμελητήριο Χαλκιδικής

Σύνδεσμος Βιομηχανιών Ελλάδος

ΣΕΒΕ – Σύνδεσμος Εξαγωγέων

Εμπορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης

Σύνδεσμος Εμπορικών Αντιπροσώπων Βορείου Ελλάδος

Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης ΑΕ

Οικονομικό Επιμελητήριο (Περιφερειακό Τμήμα Κεντρικής Μακεδονίας)».

Πηγή

Continue Reading

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Λέανδρος: Παγετός μέχρι -14 βαθμούς – Στα λευκά περιοχές της Θεσσαλονίκης

Published

on

Χιόνια, τσουχτερό κρύο και παγετός συνθέτουν το σκηνικό σε πολλές περιοχές της βόρειας Ελλάδος, όπου το τελευταίο 24ωρο έκανε την εμφάνισή της η κακοκαιρία «Λέανδρος». Στα «λευκά» ντύθηκε η δυτική Μακεδονία, ενώ χιονοπτώσεις σημειώθηκαν σε περιοχές της κεντρικής Μακεδονίας. Χωρίς προβλήματα διεξάγεται η κυκλοφορία στους μεγάλους οδικούς άξονες της βόρειας Ελλάδος.

Ο «Λέανδρος» έφερε τα πρώτα χιόνια σε περιοχές στη Θεσσαλονίκη. Από το βράδυ της Πέμπτης έπεσαν νιφάδες χιονιού στο Πανόραμα, τον Χορτιάτη, το Φίλυρο, στο Ωραιόκαστρο και στα ορεινά του δήμου Λαγκαδά, χωρίς να προκληθούν όμως προβλήματα. Κλειστοί είναι λόγω παγετού οι δρόμοι Αγ. Βασιλείου – Χορτιάτη και Μελισσοχωρίου – Ωραιοκάστρου. Ο υδράργυρος «έδειξε» το πρωί 2 βαθμούς Κελσίου στο κέντρο της Θεσσαλονίκης.

Σε λευκό κλοιό οι ορεινοί οικισμοί του δήμου Θέρμης

Στα «λευκά» ντύθηκαν χθες το βράδυ οι οικισμοί Λιβάδι, Περιστερά, Μονοπήγαδο και Άγιος Αντώνιος του δήμου Θέρμης, με τη χιονόπτωση να εκδηλώνεται αρχικά στο Λιβάδι, στις 10 το βράδυ και σταδιακά και στις υπόλοιπες ορεινές Κοινότητες. Τα εκχιονιστικά μηχανήματα του δήμου βρίσκονταν από νωρίς το απόγευμα στο ορεινό δίκτυο Λιβαδίου και Αγίου Αντωνίου και υπό τον συντονισμό των αρμοδίων αντιδημάρχων Πολιτικής Προστασίας Κωνσταντίνου Κουγιουμτζίδη και Συντήρησης και Αυτεπιστασίας Βασίλη Μουστάκα κράτησαν ανοιχτό το οδικό δίκτυο. Έτσι, καθ’ όλη τη διάρκεια της νύχτας κι ενώ διαρκούσε η χιονόπτωση, η κυκλοφορία των οχημάτων διεξαγόταν κανονικά, χωρίς προβλήματα.

Σύμφωνα με τις προβλέψεις της Εθνικής Μετεωρολογικής Υπηρεσίας η κακοκαιρία που πλήττει αρκετές περιοχές της χώρας από χθες Πέμπτη 14 Ιανουαρίου θα συνεχιστεί και τα επόμενα 24ωρα.

Συγκεκριμένα, μέχρι και την Τρίτη – Τετάρτη διαδοχικά συστήματα θα επηρεάζουν τη χώρα, με κυρίαρχο στοιχείο τις εξαιρετικά χαμηλές θερμοκρασίες που ήδη έχουν γίνει αισθητές από χθες βράδυ. Ιδιαίτερη προσοχή απαιτείται στο ορεινό οδικό δίκτυο του δήμου Θέρμης όπου σημειώνεται παγετός κατά τις πρωινές και βραδινές ώρες. Εξάλλου, από αύριο Σάββατο έρχεται ένα νέο σύστημα από τα δυτικά που θα δώσει νέες πυκνές χιονοπτώσεις. Το κρύο θα συνεχιστεί μέχρι και τηνερχόμενη Τετάρτη.

Με απόφαση του δημάρχου Θέρμης Θόδωρου Παπαδόπουλου παραμένουν σε πλήρη ετοιμότητα και επιφυλακή η Πολιτική Προστασία του δήμου και οι υπάλληλοι όλων των εμπλεκόμενων υπηρεσιών και για όσο διαρκέσουν τα καιρικά φαινόμενα. Επίσης το Επιχειρησιακό Κέντρο για κάθε έκτακτη ανάγκη παραμένει στη διάθεση των πολιτών με την τηλεφωνική γραμμή 2310467110, ενώ οι πολίτες από σήμερα Παρασκευή 15, αλλά και αύριο Σάββατο 16 Ιανουαρίου 2021 έχουν στη διάθεσή τους, δύο επιπλέον τηλεφωνικές γραμμές, το 2310466339 και το πενταψήφιο νούμερο 15114 όπου θα μπορούν να επικοινωνούν από τις 8 το πρωί έως τις 9 το βράδυ. Για όσο διάστημα διαρκέσουν τα έντονα καιρικά φαινόμενα θα μπορούν να απευθύνονται και στις κατά τόπους Κοινότητες και τα τηλέφωνα που θα βρίσκονται αναρτημένα στην είσοδό τους.

Για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων από την κακοκαιρία ο δήμος Θέρμης έχει στη διάθεσή του συνολικά επτά μηχανήματα (4 JCB, 2 εκχιονιστικά, 2 τροχήλατες αλατιέρες και ένα τρακτέρ), καθώς και 300 τόνους απόθεμα αλατιού. Χύμα αλάτι θα μπορούν να προμηθεύονται οι πολίτες, εφόσον υπάρχει ανάγκη, από τον Τρίλοφο, μπροστά από το κτίριο της Κοινότητας, από το εργοτάξιο Θέρμης και το εργοτάξιο των Βασιλικών. Παράλληλα υπάρχει συσκευασμένο αλάτι σε όλες τις Κοινότητες από όπου μπορούν να το προμηθεύονται οι πολίτες κατόπιν συνεννόησης με τους προέδρους των Κοινοτήτων.

kairik_10.jpg
kairik_6.jpg
kairiko_plateia_livadioy.jpg
kairiko_livadi_2.jpg

Ορεινή Χαλκιδική

Χιονόπτωση σημειώθηκε, εξάλλου, στα ορεινά της Χαλκιδικής και ειδικότερα σε Πολύγυρο, Αρναία, Ταξιάρχη κ.ά. Οι οδηγοί που κινούνται προς την ορεινή Χαλκιδική πρέπει να είναι εφοδιασμένοι με αντιολισθητικές αλυσίδες ή χιονολάστιχα. Το χιόνι έφτασε στο Κιλκίς και τη Βέροια, αλλά και στα ορεινά του νομού Πέλλας (όπου σε κάποια σημεία οι οδηγοί χρειάζονται αλυσίδες), ενώ ασθενής χιονόπτωση σημειώθηκε στους νομούς των Σερρών και της Καβάλας. Οι θερμοκρασίες κινούνται οριακά πάνω από το μηδέν στα μεγάλα αστικά κέντρα της Κεντρικής Μακεδονίας.

Αντίθετα, αρνητικές τιμές και συνθήκες παγετού καταγράφονται στη δυτική Μακεδονία, όπου χιόνισε σε Φλώρινα, Κοζάνη, Καστοριά και στα ορεινά των Γρεβενών. Στη Φλώρινα, ο υδράργυρος τις πρώτες πρωινές ώρες έπεσε στους -9 βαθμούς Κελσίου και στην Πτολεμαΐδα στους -7, ενώ η χαμηλότερη τιμή καταγράφηκαν στο Νέο Καύκασο Φλώρινας με -14 βαθμούς Κελσίου και στη Βλάστη του νομού Κοζάνης (-11). Με αλυσίδες ή χιονολάστιχα διεξάγεται η κίνηση των οχημάτων στο εθνικό και επαρχιακό οδικό δίκτυο της Φλώρινας και σε ορισμένα σημεία της Καστοριάς.

thermokrasia.jpg

Λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών αποφασίστηκε να μείνουν κλειστά σήμερα τα σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στους δήμους Κοζάνης, Εορδαίας, Φλώρινας και Άργους Ορεστικού.

typosthes.gr

Continue Reading

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ