Ο Σαββίδης και η γαλλική CMA CGM μπαίνουν στην αρένα για το λιμάνι

Ένας γαλλικός κολοσσός, η CMA CGM S.A. που είναι η τρίτη μεγαλύτερη εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, μαζί με τον όμιλο Ιβάν Σαββίδη αλλά και τους Γερμανούς της Deutsche Invest Equity Partners (DIEP) μπαίνουν στην μάχη για την αγορά του ΟΛΘ.

Όπως αναφέρει η «Καθημερινή» «Η γαλλική εταιρεία CMA CGM S.A., συμφερόντων της οικογενείας Σαντέ διά της θυγατρικής της Terminal Link συμφώνησε να συμμετάσχει στον διαγωνισμό για την πώληση του 67% του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) σε κοινοπρακτικό σχήμα με την Deutsche Invest Equity Partners (DIEP). Η συμμετοχή της CMA CGM, διά της Terminal Link, στο σχήμα που θα υποβάλει δεσμευτική προσφορά θα είναι σύμφωνα με πηγές της «Κ» σημαντική και θα ανέρχεται κατ’ ελάχιστον σε καταστατική μειοψηφία (33%). Την πλειοψηφία θα διατηρήσει η DIEP, ενώ η συμμετοχή του ομίλου Ιβάν Σαββίδη αναμένεται να διαμορφωθεί κατά μέγιστο στο 15%.

Η απόφαση της γαλλικής ναυτιλιακής να συμμετάσχει στη διεκδίκηση του ΟΛΘ δίδει νέα δυναμική στον διαγωνισμό. Η καταληκτική ημερομηνία για την υποβολή δεσμευτικών προσφορών στη σχετική διαδικασία του ΤΑΙΠΕΔ έχει προσδιοριστεί έπειτα από αλλεπάλληλες αναβολές για τις 24 Μαρτίου. Ομως, ήδη άλλοι τρεις ενεργοί στη διαδικασία υποψήφιοι ζήτησαν επισήμως και νέα αναβολή για να προετοιμαστούν καλύτερα, οπότε πλέον αναμένονται οι σχετικές αποφάσεις της κυβέρνησης και του ΤΑΙΠΕΔ.

Πρέπει να σημειωθεί πως η CMA CGM, που έχει εξαγοράσει και την εκ Σιγκαπούρης, ναυτιλιακή NOL, συμμετέχει στη συμμαχία τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Ocean Alliance, στην οποία είναι και η China Cosco Shipping όπως και οι Orient Overseas Container Line και η Evergreen Line. Επιπλέον, η Terminal Link έχει μέτοχο μειοψηφίας (49%) την εδρεύουσα στο Χονγκ Κονγκ, China Merchants Holdings International.

Το γαλλογερμανικό σχήμα που συγκροτήθηκε θα αντιπαραταχθεί στην εκ των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων ορμώμενη Dubai Ports World (DP World) και στην ιαπωνική Mitsui & Co. Ltd αλλά και στην International Container Terminal Services από τις Φιλιππίνες. Οι τρεις τελευταίες αυτές εταιρείες φέρονται να είναι εκείνες που ζητούν τώρα νέα αναβολή για την υποβολή δεσμευτικών προσφορών. Πάντως, στον διαγωνισμό συμμετέχουν ακόμα η APM Terminals (θυγατρική της μεγαλύτερης εταιρείας μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, Maersk), η Duferco Participations Holding (ιταλικών συμφερόντων ελβετική εταιρεία με δραστηριότητα στα logistics και στον χάλυβα και μονάδα στα Σκόπια), οι ρωσικοί σιδηρόδρομοι Russian Railways JSC, η τουρκική Yilport Holding και η ΓΕΚ Τέρνα. Εξ αυτών, η ΓΕΚ Τέρνα συμμετέχει πλέον, κατόπιν σχετικού αιτήματός της, αυτόνομα και ανεξάρτητα από τη JSC με την οποία είχε αρχικά κατεβεί και φέρεται να μην έχει αποκλείσει το ενδεχόμενο υποβολής προσφοράς εφόσον διασφαλίσει εταίρους της επιλογής της.

Αξιόπιστες πηγές αναφέρουν στην «Κ» πως η APM Terminals δεν θα υποβάλει προσφορά, ενώ θεωρούν πως οι όμιλοι που θα διεκδικήσουν τον ΟΛΘ θα περιοριστούν σε δύο ή τρεις, προσδιορίζοντάς τους ως το γαλλογερμανικό σχήμα DIEP-CMA, την αραβική DP World και ενδεχομένως τη Mitsui.

Η διαδικασία, πάντως, βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο. Ηδη, από τις 20 Ιανουαρίου «κλείδωσαν» και αναρτήθηκαν στο Virtual Data Room το κείμενο της σύμβασης παραχώρησης, με την οποία ο επενδυτής θα λειτουργήσει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, αλλά και η σύμβαση μετόχων και η σύμβαση αγοραπωλησίας μετοχών.

Το ύψος των δεσμευτικών προσφορών που θα πρέπει να αναλάβει ο επενδυτής προσδιορίζεται στα 180 εκατ. ευρώ και ο χρονικός ορίζοντας ολοκλήρωσής τους ορίζεται στη σύμβαση παραχώρησης στην επταετία. Επίσης, τίθεται στόχος για αύξηση του όγκου διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στις 550.000 ΤΕU σε ορίζοντα 9 ετών. Ο ανάδοχος θα αναλάβει τη διαχείριση, ανάπτυξη και εκμετάλλευση της ΟΛΘ Α.Ε. για 40 χρόνια με βάση τη σύμβαση παραχώρησης μεταξύ Δημοσίου και εισηγμένης, η οποία σύμβαση πρέπει αφού υπογραφεί και εγκριθεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο να περάσει με νόμο και από τη Βουλή».

Πηγή:kathimerini.gr