Ο Christos Orphanides μίλησε στο SKG247.gr για το digital marketing, τον τρόπο που δουλεύει και φυσικά για τους στόχους του!
Πως ένα εστιατόριο μπορεί να χρησιμοποιήσει το Facebook και το Messenger πρακτικά για να αυξήσει τα έσοδα του?
Η αύξηση εσόδων οποιασδήποτε επιχείρησης μπορεί να επέλθει με 2 τρόπους:
- Αύξηση πελατολογίου.
- Αύξηση επαναληψιμότητας επισκέψεων και αγορών του υπάρχοντος πελατολογίου.
Το Facebook και το Messenger είναι απλά τα εργαλεία που χρησιμοποιούμε για να επιτύχουμε τα πιο πάνω.
Η στρατηγική που ακολουθούμε για να το πετύχουμε είναι η ακόλουθη:
- Δημιουργούμε περιεχόμενο για το εστιατόριο, φωτογραφίες και videos τα οποία αναδεικνύουν τα προϊόντα, το χώρο και τις υπηρεσίες του.
- Παίρνουμε αυτό το περιεχόμενο και το προβάλουμε σε χιλιάδες άτομα που μένουν κοντά στο εστιατόριο μέσω διαφημίσεων στο Facebook.
- Σε όσους είδαν αυτές τις διαφημίσεις και εκδήλωσαν ενδιαφέρον προσφέρουμε ένα δώρο, το οποίο ενδυναμώνει ακόμη περισσότερο την επιθυμία τους να επισκεφθούν το εστιατόριο. Το δώρο μπορεί να είναι οτιδήποτε, όπως ένα μπουκάλι κρασί ή κάποιο πιάτο από το μενού κοκ.
- Για να λάβουν αυτό το δώρο πρέπει να μας δώσουν ένα στοιχείο επικοινωνίας και να συμφωνήσουν να λαμβάνουν κι άλλα δώρα στην πορεία από το εστιατόριο. Το στοιχείο επικοινωνίας που μας δίνουν είναι συνήθως το messenger, κάποιες φορές και το e-mail ή τον αριθμό του κινητού τους.
- Αφού έχουν δει το περιεχόμενο μας, έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για το εστιατόριο μας, έχουν ένα κίνητρο να το επισκεφθούν και το επισκέπτονται. Έτσι αυξάνουμε το πελατολόγιο του εστιατορίου.
- Εφόσον έχουμε πλέον τα στοιχεία επικοινωνίας όλων αυτών των ανθρώπων, τους εγγράφουμε σε πρόγραμμα επιβράβευσης και τους μετατρέπουμε σε πιστούς επαναλαμβανόμενους πελάτες.
Με αυτή την στρατηγική, προβάλουμε ένα εστιατόριο σε χιλιάδες ανθρώπους τους οποίους από άγνωστους μετατρέπουμε σε πελάτες και κατόπιν σε πιστούς επαναλαμβανόμενους πελάτες ενώ ταυτόχρονα χτίζουμε ένα περιουσιακό στοιχείο marketing, τη λίστα δηλαδή με τα στοιχεία επικοινωνίας όλων αυτών των ανθρώπων.
Ποιο θεωρείς ότι είναι το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του Messenger Marketing, έναντι των άλλων Social Media;
Το Messenger Marketing είναι ένα «περιουσιακό στοιχείο – περιουσιακό μάρκετινγκ», για την επιχείρηση το οποίο μπορεί ανά πάσα στιγμή να χρησιμοποιηθεί και να φέρει μαζικά πελάτες. Με το Messenger Marketing ένας εστιάτορας μπορεί να επικοινωνήσει αυτό που θέλει με το πάτημα ενός κουμπιού σε χιλιάδες ανθρώπους οι οποίοι μένουν σε ακτίνα 10 χιλιομέτρων περιμετρικά από το εστιατόριο. Σκεφτείτε πόσο σημαντικό είναι ένα τέτοιο περιουσιακό στοιχείο, και πόσο μεγάλη αξία έχει αφού μπορεί να φέρει μαζικά πελάτες στο εστιατόριο ανά πάσα στιγμή και να δώσει ώθηση στις πωλήσεις του. Το ισχυρό όμως πλεονέκτημα του πιο πάνω τρόπου διαφήμισης είναι ότι ανά πάσα στιγμή το αποτέλεσμα είναι μετρήσιμο, αφού ο εστιάτορας μπορεί να γνωρίζει ακριβώς πόσοι πελάτες ενημερώθηκαν, πόσοι από αυτούς επισκέφθηκαν το εστιατόριο του και πόσες εισπράξεις είχε από την πράξη αυτή.
Το Messenger Marketing είναι κάτι πολύ καινούργιο, όχι μόνο για την Ελλάδα αλλά και για το εξωτερικό. Είναι ένας καινοτόμος και πρωτοποριακός τρόπος διαφήμισης που μπορεί να επιφέρει εξαιρετικά αποτελέσματα εάν κάποιος έχει την τεχνογνωσία να το χρησιμοποιήσει σωστά. Οι επιχειρήσεις στην Ελλάδα που θα αντιληφθούν αυτό το γεγονός, πιο νωρίς από τις άλλες θα έχουν τεράστιο κέρδος, καθώς όπως έχω προαναφέρει το Messenger Marketing, είναι κάτι καινούργιο όχι μόνο για τα δεδομένα της Ελλάδας αλλά και του εξωτερικού
Πώς αποφάσισες να ασχοληθείς με το digital marketing?
Το ψηφιακό marketing σου επιτρέπει να εφαρμόσεις γρήγορα τις ιδέες σου και να έχεις άμεσα και μετρήσιμα αποτελέσματα, με λιγότερο κόστος από τα παραδοσιακά μέσα προώθησης. Όλοι πλέον χρησιμοποιούμε πλατφόρμες όπως το Facebοok, το Instagram, το Google, ως μέσα επικοινωνίας με το περιβάλλον μας, οικογενειακό και φιλικό, αλλά και ως μέσα ενημέρωσης και επιμόρφωσης, γεγονός που το καθιστά εξαιρετικό εργαλείο με το οποίο μία επιχείρηση μπορεί να προβληθεί και να επικοινωνήσει με τους καταναλωτές.
Γιατί επέλεξες να εξειδικευτείς στο τομέα της εστίασης?
Ο τομέας της εστίασης στην Ελλάδα θεωρείται ένας μεγάλος κλάδος, με πάρα πολλές προοπτικές. Η συνάντηση φίλων και οικογένειας σε ένα εστιατόριο είναι ένας εποικοδομητικός τρόπος ψυχαγωγίας. Σε διάφορες επισκέψεις μου σε εστιατόρια παρατήρησα πως υπάρχει ένα μεγάλο πρόβλημα στην αγορά. Συγκεκριμένα, παρόλο που πολλά εστιατόρια διαθέτουν ένα εξαιρετικό περιβάλλον και προσφέρουν ποιοτικό φαγητό, δεν επιτυγχάνουν το μεγαλύτερο δυνατό αποτέλεσμα από άποψης πελατολογίου. Είναι πολύ σημαντικό εάν έχεις κάτι καλό να προσφέρεις, να γνωρίζεις και πως να το διαφημίσεις σωστά.
Τη δυνατότητα αυτή σου την προσφέρει το ψηφιακό μάρκετινγκ. Αυτός ήταν και ο λόγος που αποφάσισα να ασχοληθώ με το συγκεκριμένο είδος διαφήμισης. Θεωρώ ότι υπάρχουν μεγάλες προοπτικές να βοηθηθούν επιχειρηματίες στον τομέα της εστίασης και να δουν άμεσα, δυναμικά και μετρήσιμα αποτελέσματα.
Ποια είναι η κινητήρια δύναμη που σε ώθησε να ασχοληθείς, με τον τομέα αυτό στην Ελλάδα και δεν διάλεξες το εξωτερικό όπου τα Social Media Marketing είναι πιο διαδεδομένα;
Ζω στην Ελλάδα και θεωρώ ότι σε αυτό τον τομέα η Ελλάδα υστερεί. Το ότι το Social Media Marketing δεν είναι διαδεδομένο στην Ελλάδα και το ότι οι επιχειρήσεις δεν το χρησιμοποιούν στο μέγιστο των δυνατοτήτων που τους προσφέρει για να αναπτυχθούν, είναι κάτι το οποίο είδαμε σαν ευκαιρία για να βοηθήσουμε και να προσφέρουμε λύσεις.
Θέλαμε να είμαστε πρωτοπόροι στην εφαρμογή των πιο σύγχρονων εξειδικευμένων μεθόδων ψηφιακού μάρκετινγκ, όσον αφορά τον κλάδο της εστίασης. Θεωρούμε πως βαδίζουμε θετικά προς αυτή την κατεύθυνση καθώς έχουμε επιφέρει σημαντική ανάπτυξη με μετρήσιμα αποτελέσματα σε όσους μας εμπιστεύτηκαν μέχρι τώρα. Στην παρούσα φάση, στόχος μας είναι να βοηθήσουμε την ελληνική αγορά στο χώρο της εστίασης, χωρίς να αποκλείουμε το ενδεχόμενο και για συνεργασίες στο εξωτερικό. Υπάρχουν ήδη κάποιες προτάσεις οι οποίες και μελετούνται.
Πώς προέκυψε η “Momentum Media”
Η Momentum Media δημιουργήθηκε εδώ και 3 χρόνια. Μελετώντας το αντικείμενο του ψηφιακού μάρκετινγκ διέκρινα την έλλειψη που υπάρχει στην αγορά στον τομέα της εστίασης και αποφάσισα να ξεκινήσω τη δραστηριότητα της εν λόγω εταιρείας, έχοντας ως στόχο να βοηθήσω με την τεχνογνωσία μου εστιατόρια για αύξηση του πελατολογίου τους.
Ποια στοιχεία της προσωπικότητας σου πιστεύεις πώς μπορούν να σε βοηθήσουν να καταξιωθείς;
Το σημαντικότερο από όλα είναι η προσπάθεια αυτοβελτίωσης και συνακόλουθα προσφοράς προς τους πελάτες και συνεργάτες μου. Ο άνθρωπος δεν πρέπει ποτέ να εφησυχάζεται. Η συνεχής μάθηση σε συνδυασμό με επιμονή και υπομονή είναι στοιχεία που μπορούν να με βοηθήσουν στην ανέλιξη μου ως επαγγελματία αλλά και στην εξέλιξη μου γενικότερα ως ανθρώπου.
Ποια είναι η φράση που σε χαρακτηρίζει ως άνθρωπο και ως επαγγελματία;
Πάρα πολλές. Όμως ξεχωρίζω μια. Αυτή που είπε ο Μέγας Αλέξανδρος. Στους γονείς οφείλουμε «το ζην», στους δε διδασκάλους το «ευ ζην». Αυτό δείχνει πόσο ευγνώμων είμαι σίγουρα προς την οικογένεια μου, αλλά και στους ανθρώπους που βρέθηκαν στο δρόμο μου και με βοήθησαν να δω τι πραγματικά με ενδιαφέρει, να μάθω από αυτούς και να εξελίσσομαι καθημερινά σαν επαγγελματίας και σαν άνθρωπος. Είναι σημαντικό να βρεις ανθρώπους που να πιστεύουν σε σένα και να σε καθοδηγούν βοηθώντας σε να γίνεσαι κάθε μέρα και καλύτερος.
Ποια είναι τα μελλοντικά σου σχέδια;
Τα μελλοντικά μου σχέδια είναι η ανάπτυξη στο μέγιστο δυνατό βαθμό της «Μomentum Μedia» της διαφημιστικής εταιρείας που δημιούργησα με πολλή αγάπη, έτσι ώστε μέσα από την τεχνογνωσία και τη συνεχή μάθηση, να μπορούμε να προσφέρουμε τις καλύτερες υπηρεσίες στον κάθε επιχειρηματία για τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα. Γιατί η επιτυχία και η ικανοποίηση του κάθε πελάτη μας, είναι συνάμα και δική μας.
Contact Christos Orphanides
📱 6945694100