Είναι 8 το πρωί πρόκειται για μια ακόμη κρύα ημέρα και πηγαίνετε στο αυτοκίνητο σας για να βάλετε μπροστά ενώ προσπαθήσατε δύο φορές η ένδειξη της μπαταρίας ανάβει στο καντραν σας. Αυτό είναι το πιο συνηθισμένο πρόβλημα που μπορεί να παρουσιάσει ένα αυτοκίνητο κατά τη διάρκεια των χειμερινών μηνών.
Τι πρέπει να κάνετε για να αποφύγετε το δυσάρεστο αυτό γεγονός;
- Ελέγξτε το κύκλωμα
Με τη βοήθεια ενός βολτομέτρου μετρήστε την τάση στους πόλους της μπαταρίας. Κάτω από τα 12,7V η μπαταρία χρειάζεται φόρτιση. Με τον κινητήρα στο ρελαντί η ένδειξη θα πρέπει να είναι περίπου 13,5V. Κάτω από την τιμή αυτή, ο εναλλάκτης είναι κουρασμένος. Με το ανέβασμα των στροφών, η ένδειξη δεν πρέπει να υπερβεί τα 14,7V. Αλλιώς υπάρχει υπέρταση (χρειάζεται άμεσα αλλαγή ο ρυθμιστής) και η μπαταρία μπορεί να βράσει και να προξενήσει βλάβη σε ηλεκτρονικά του αυτοκινήτου. - Φροντίστε τη συντήρηση
Ανοίξτε το καπάκι ή ξεβιδώστε τα πώματα. Ο ηλεκτρολύτης χρειάζεται να καλύπτει τις πλάκες των στοιχείων. Αν η στάθμη είναι χαμηλή προσθέστε μόνο αποσταγμένο νερό. Βεβαιωθείτε ότι οι πόλοι είναι καθαροί, με τη σωστή λίπανση, τα καλώδια σωστά σφιγμένα και το σώμα της μπαταρίας καλά στερεωμένο στη βάση του. Εάν οι πόλοι είναι στεγνοί, ψεκάστε με ειδικό σπρέι ή αλείψτε τους με λίγο λευκό γράσο ή στην ανάγκη με βαζελίνη.Εάν σκοπεύετε τις προσεχείς 10-15 ημέρες να μην κουνήσετε το αυτοκίνητό σας, δώστε στη μπαταρία μια αντίστοιχης διάρκειας φόρτιση.
Παραταύτα εάν τίποτε από τα παραπάνω δεν βοηθήσει τότε:
Έχει έρθει η στιγμή της αντικατάστασης εφόσον η μπαταρία δεν παίρνει φόρτιση. Μετρήστε τη βάση που την υποδέχεται, το διαθέσιμο ύψος και τη θέση των πόλων, ώστε να βρείτε στην αγορά μία που να πληρεί επακριβώς τις προδιαγραφές του αυτοκινήτου σας.