Άλλαξε την εικόνα σου, απογείωσε τον ψυχισμό σου!

Συνέντευξη με τον personal trainer Ιωάννη Παρασίδη, απόφοιτο της North Academy of Fitness

Συνήθως μετά από ένα βαρύ και μονότονο χειμώνα, η άνοιξη είναι η ιδανική εποχή όχι μόνο για το ξύπνημα της φύσης, αλλά και της συνείδησης του καθενός μας. Είναι η ώρα των αποφάσεων για να βγούμε από το τέλμα και τη ρουτίνα της καθημερινότητας που μας έχει «ρίξει» τη ψυχολογία.

Η πιο σίγουρη συνταγή με τα πιο επιτυχή αποτελέσματα είναι η μεταμόρφωση του σώματός μας που έχει πολλαπλά θετικά οφέλη για τον ψυχισμό μας, την αυτοπεποίθηση και σίγουρα τον ερωτισμό μας. Κάθε βήμα που κάνουμε προς αυτήν την κατεύθυνση μας δίνει θετική ενίσχυση ώστε να αγαπήσουμε την εικόνα μας και κατ’ επέκταση τον εαυτό μας, πράγμα που το μεταδίδουμε και στους άλλους.

Σ’ αυτό το κομβικό χρονικό σημείο αυτών των αποφάσεων σίγουρα είναι πολύ σημαντικές οι συμβουλές του αθλητή και personal trainer Ιωάννη Παρασίδη που έχει μετουσιώσει το γνωστό ρητό «Νους υγιής εν σώματι υγιή» σε τρόπο ζωής και σκέψης.

 

image-0-01
Φωτογράφιση: Σοφία Καμπλιόνη

Πώς μπορούμε να χτίσουμε την εικόνα του καλογυμνασμένου σώματος για τον εαυτό μας;

«Για να δημιουργήσουμε μια εικόνα για το πώς πιστεύουμε ότι θα ήταν το ιδανικό καλογυμνασμένο σώμα για εμάς θα χρειαστεί να ψάξουμε βαθιά στην ψυχή μας και να αναρωτηθούμε “Τι είμαι διατεθειμένος να κάνω;” διότι δεν θα υπάρξει αλλαγή με το να πηγαίνουμε 1-2 ώρες γυμναστήριο την εβδομάδα. Το νόημα είναι να αλλάξουμε την καθημερινότητά μας, τον τρόπο σκέψης μας και τις διατροφικές μας συνήθειες που μας καθυστερούν στο να δούμε το επιθυμητό αποτέλεσμα. Το γυμνασμένο σώμα χρειάζεται να το οραματιστούμε, να δούμε διάφορες εικόνες από άλλα σώματα, να δούμε σε τι επίπεδο θέλουμε να φτάσουμε, διότι ένα σώμα έχει και τις ανάγκες του όσον αφορά την συντήρηση και δυστυχώς ή ευτυχώς το να φτάσουμε στο στόχο μας θα έρθει κάποια στιγμή, αν το θέλουμε πραγματικά, αλλά θέλουμε να έχει και συνέχεια;»

 

Η συστηματική εκγύμναση του σώματός μας και η προσεγμένη διατροφή τι συνέπειες έχουν στον ψυχισμό μας;

«Η συστηματική εκγύμναση προσφέρει αύξηση της σεροτονίνης και της ντοπαμίνης. Αυτές οι δύο ορμόνες είναι υπεύθυνες για το αν θα είμαστε χαρούμενοι ή όχι. Όσο εξασκούμαστε καθημερινά, τόσο τα επίπεδα τους παραμένουν υψηλά και εμείς γινόμαστε πιο ευδιάθετοι και έτοιμοι να ανταπεξέλθουμε στην καθημερινότητα μας πιο αποδοτικά. Όσο αναφορά το διατροφικό κομμάτι η σωστή διατροφή είναι ένας κλάδος από μόνος του με τεράστια ποικιλία και προσαρμογές. Ανάλογα με το στόχο του κάθε ανθρώπου, επιτυγχάνουμε μέσω των τροφών που επιλέγουμε και την ποιότητα τους να έχουμε και την ανάλογη ψυχολογία. Για παράδειγμα η σοκολάτα είναι τόσο λαχταριστή και γλυκιά, αλλά ανεβάζει απότομα την γλυκόζη στο αίμα και μετά από λίγη ώρα νιώθουμε χάλια. Αυτό το φαινόμενο που μετά θέλουμε να φάμε ξανά σοκολάτα λέγεται “sugar crush”. Προσπαθούμε όσο το δυνατόν γίνεται να αποφεύγουμε προϊόντα σε υψηλή περιεκτικότητα ζάχαρης και επεξεργασίας γενικότερα».

 

Ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος για να ξεκινήσει κάποιος δυναμικά τη μέρα του, ώστε να της δώσει μια αισιόδοξη προοπτική όσο δύσκολη κι αν είναι αυτή;

 «Για να ξεκινήσει κάποιος μια αισιόδοξη μέρα όσο δύσκολη κι αν φαίνεται θα προτείνω τον διαλογισμό, δηλαδή την εσωτερική διαλεύκανση του κάθε προβλήματος και της κάθε αρνητικής σκέψης έτσι ώστε να δημιουργήσει θετικά μοτίβα σκέψεων που θα τον βοηθήσουν να ανταποκρίνεται σε οποιαδήποτε δυσκολία».

 

Πόσο συχνά πρέπει να γυμναζόμαστε;

«Το πόσο συχνά πρέπει να γυμναζόμαστε εξαρτάται κυρίως από το στόχο που έχουμε, την ένταση που θα βάζουμε στην κάθε προπόνηση και στον όγκο προπόνησης που σημαίνει πόσες ασκήσεις θα περιλαμβάνει το πρόγραμμα γυμναστικής μας».

 

Τι είναι καλύτερο να προτιμούμε να τρώμε πριν και μετά την προπόνηση;

«Πριν την προπόνηση και μετά την προπόνηση το τι χρειάζεται να τρώει ο κάθε άνθρωπος ξεχωριστά εξαρτάται από την διαδικασία που θα μεταβεί. Δηλαδή άλλες ανάγκες έχει ένας μαραθωνοδρόμος πριν και μετά τον αγώνα και άλλες ανάγκες έχει ο σπρίντερ των 400μέτρων. Πάντως ένα καλός συνδυασμός πρωτεΐνης, για να μην καταβάλλεται το σώμα μας από την άσκηση που θα ακολουθήσει, και υδατανθράκων, έτσι ώστε να έχουμε την απαραίτητη ενέργεια, είναι ο ιδανικός. Το ίδιο και μετά την προπόνηση έτσι ώστε να αναπληρώσουμε αλλά και να συνθέσουμε ή να συντηρήσουμε τον μυϊκό ιστό μας. Αλλά όπως προείπα η ποσότητα που θα καταναλώσουμε εξαρτάται από το τι θα κάνουμε ως άσκηση, πόση ένταση θα βάλουμε και πόσο περίπλοκη θα είναι η άσκηση που επιλέγουμε».

 

Ο Ιπποκράτης έλεγε ότι μπορούμε να θεραπεύσουμε ασθένειες διορθώνοντας τη διατροφή μας. Πώς μπορεί να γίνει αυτό πράξη στην καθημερινότητά μας;

«Πολύ σωστά τα λόγια του Ιπποκράτη καθώς με τη διατροφή μας λαμβάνουμε τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται ο οργανισμός μας. Με την βοήθεια των θρεπτικών συστατικών δημιουργούνται και τα αντισώματα που έχει ανάγκη ο οργανισμός στην καταπολέμηση των ασθενειών. Για παράδειγμα συνήθως όταν αρρωσταίνουμε ξεκινάμε και τρώμε ή στίβουμε πορτοκάλια. Το θέμα όμως είναι ότι τα πορτοκάλια δεν έχουν επαρκή βιταμίνη C σε σύγκριση με το μπρόκολο που ανά 100γραμμάρια έχει 90mg βιταμίνης C και παράλληλα μας παρέχει μαγνήσιο, ασβέστιο, βιταμίνη Α, βιταμίνη B6 και σίδηρο. Ουσιαστικά το μπρόκολο είναι σαν μια πολυβιταμίνη κατά των ασθενειών. Οπότε ως συμπέρασμα μπορούμε να διαπιστώσουμε πως ανάλογα την διατροφή μας και το πόσο ενημερωμένοι είμαστε, τόσο καλύτερα μπορούμε μέσω των γνώσεών μας να θεραπευόμαστε πιο γρήγορα».

 

Ποια είναι τα πιο συνηθισμένα λάθη που κάνουμε στη γυμναστική και τι θα πρέπει να προσέχουμε;

«Τα πιο συνηθισμένα λάθη που κάνουν οι περισσότεροι αθλούμενοι είναι ότι δεν ρωτάνε πως να κάνουν μια άσκηση είτε επειδή ντρέπονται είτε επειδή πιστεύουν πως “ξέρουν” τη σωστή τεχνική επειδή την είδαν στο διαδίκτυο. Χωρίς την μεθοδική καθοδήγηση για την σωστή εκμάθηση της τεχνικής δημιουργούνται προβλήματα στις αρθρώσεις, τους τένοντες και τους μυς. Για να αποφεύγουμε τραυματισμούς που θα μπορούσαν κυριολεκτικά να μας καθηλώσουν σε αναπηρικό καροτσάκι ανεξαρτήτως ηλικίας χρειάζεται να ρωτάμε, να ακούμε και να εξελισσόμαστε με την πάροδο του χρόνου. Όπως λέει μια γαλλική παροιμία “Η Ρώμη δε χτίστηκε σε μια μέρα”».

 

Ένα άτομο που έχει ως στόχο την ενδυνάμωση-σύσφιξη του σώματος και το να χάσει κιλά τι επιλογές έχει προκειμένου να τον πετύχει;

«Για να πετύχει κάποιος τον στόχο του καταρχάς χρειάζεται θέληση και να γνωρίζει πώς θα το καταφέρει. Αρχικά χρειαζόμαστε ένα διατροφικό πλάνο για απώλεια κιλών και έπειτα ένα πρόγραμμα γυμναστικής που θα μας βοηθήσει να κάνουμε ενδυνάμωση στο σώμα μας. Έπειτα ένας αρχάριος θα διαπιστώσει πως από τον πρώτο μήνα κιόλας θα δει εντυπωσιακή διαφορά. Αυτό συμβαίνει επειδή το ανθρώπινο σώμα προσπαθεί συνέχεια να προσαρμόζεται στις συνθήκες που το υποβάλλουμε και κατ’ αυτόν τον τρόπο βλέπουμε εμείς το αποτέλεσμα της αύξησης της δύναμης, της αντοχής, της ευλυγισίας και παρατηρούμε ότι μερικές φορές τα κιλά παραμένουν ίδια αλλά οπτικά είμαστε πιο αδύνατοι. Αυτό συμβαίνει επειδή αλλάξαμε τη σωματοδομή μας χωρίς να κατεβάσουμε κιλά, αντίθετα αυξήσαμε τη μυϊκή μάζα και κατεβάσαμε το ποσοστό λίπους μας. Επίσης οι αναλογίες των νερών στο σώμα μας παίζουν ρόλο στο πόσο γραμμωμένοι θα φαινόμαστε ή όχι».

 

Κι αν κάποιος δεν μπορεί να ακολουθήσει τις ώρες του γυμναστηρίου, τι άλλες επιλογές έχει;

«Οι επιλογές πάλι είναι πολλές αρκεί να θέλει κάποιος να τις δει. Μπορεί να πηγαίνει με τα πόδια στη δουλειά, να χρησιμοποιεί μόνο σκάλες και όχι ανελκυστήρες. Να προσέχει την διατροφή του ή έστω να έχει υγιεινές συνήθειες, να κάνει αρκετές διατάσεις και  να ασκεί κινητικότητα στις αρθρώσεις αν κάνει καθιστική δουλειά, πχ. σε γραφείο. Επίσης να προσπαθεί να πίνει αρκετά λίτρα νερό την ημέρα, να βλέπει μπροστά του τις ευκαιρίες σε κενά για γυμναστική, να αξιοποιεί τα κενά ανάμεσα σε δουλειά και ξεκούραση έτσι ώστε να γυμνάζεται με κυκλικές προπονήσεις για όλες τις μυϊκές ομάδες στο σπίτι για να συντηρείται και έπειτα να ξεκουράζεται. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα με τον καιρό να μην κουράζεται εύκολα λόγω του ότι θα αυξηθεί η αντοχή του και η κίνηση της καθημερινότητας έτσι ώστε να έχει σταθερά τα επίπεδα ενέργειας καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας».

 

Από τι ηλικία ξεκίνησες να γυμνάζεσαι και με τι αθλήματα ασχολήθηκες;

«Ξεκίνησα στα πέντε μου να παίζω ποδόσφαιρο σε μια τοπική ποδοσφαιρική ομάδα. Από τότε μέχρι σήμερα δεν έχω σταματήσει ούτε μια χρονιά να κάνω κάποιο άθλημα. Πήγαινα κολυμβητήριο όταν ήμουν στο δημοτικό για τέσσερα χρόνια όπου έχω και εννιά μετάλλια. Με τη θάλασσα είχα ένα κόλλημα και γενικά με το νερό μιας και ο τόπος που μεγάλωνα ήταν παραθαλάσσιος. Παράλληλα όταν πήγαινα κολυμβητήριο, πριν την κολύμβηση έκανα μία ώρα τένις. Γενικά υπήρχαν και άλλες χρονιές που έκανα δύο αθλήματα σε μια χρονιά. Όταν έφτασα στην έκτη δημοτικού ήθελα να δοκιμάσω κάτι διαφορετικό, κάτι πιο πρωτόγνωρο. Έτσι δοκίμασα το Wing Chun Kung Fu όπου εκεί έμαθα για τον εσωτερικό διαλογισμό, τη γαλήνευση της ψυχής μέσω της άσκησης και την αυτοσυγκράτηση και αυτοκυριαρχία των συναισθημάτων μου ανεξαρτήτως των περιστάσεων. Έπειτα λόγω του ότι άλλαξα τόπο κατοικίας δεν μπορούσα να συνεχίσω πλέον, γι’ αυτό ξεκίνησα την καλαθοσφαίριση για έξι μήνες, ενώ παράλληλα πήγαινα σε μια σχολή Karate. Έπειτα στην ίδια σχολή συνέχισα σε όλο το γυμνάσιο να μαθαίνω Kick boxing, Box, καθώς και αυτοάμυνα. Όταν έφτασα στην τρίτη γυμνασίου ήθελα να χτίσω ένα σώμα σαν αυτά που έβλεπα στις σχολές που πήγαινα και να μάθω να ανταπεξέρχομαι πιο εύκολα στις δυνατότητες των προπονήσεων μου. Αυτό ήταν το έναυσμα να ασχοληθώ με πάθος με τη “Σωματοδόμηση” ή ως γνωστόν “Bodybuilding”. Ήθελα να δω διαφορά και να πετύχω τον στόχο μου έτσι ώστε μέχρι σήμερα να συνεχίζω να μαθαίνω καθημερινά, να προπονούμαι, να εξασκούμαι σε νέες τεχνικές προπόνησης και παράλληλα να εργάζομαι και σε γυμναστήριο. Διαμορφώνω το διατροφικό μου πλάνο ανάλογα με τις ανάγκες μου, καθώς στο γυμναστήριο που δουλεύω έχω αναλάβει πολλά τμήματα σε αίθουσες και επομένως έχω πολλές καύσεις θερμίδων καθημερινά. Προσπαθώ να ζω τη ζωή μου στο μέγιστο και να απολαμβάνω την κάθε στιγμή, καθώς δεν υπάρχει χρόνος ούτε για δικαιολογίες, ούτε για κατάλληλες στιγμές».

 

Το να ασχοληθείς με τη γυμναστική ήταν το όνειρό σου ή κάτι που προέκυψε στην πορεία;

«Το να ασχοληθώ με την γυμναστική δεν ήταν το όνειρο μου, διαμορφώθηκε και έγινε το όνειρο μου στην πορεία καθώς μεγάλωνα και όλο και πιο πολύ μάθαινα αθλήματα, έμπαινα στο σκεπτικό του κάθε αθλήματος, ζούσα πολλές εμπειρίες με συναθλητές όπως προετοιμασίες για αγώνες στην κολύμβηση, στο ποδόσφαιρο και στο bodybuilding, όπου ο πρώτος αγώνας που συμμετείχα ήταν τον Ιούνιο του 2016 που βγήκα μέσ’ τη δεκάδα στην Ελλάδα από τους δεκαέξι συμμετέχοντες. Το να ζήσω το όνειρο μου είναι το σημαντικότερο για εμένα καθώς δεν υπάρχει μεγαλύτερη ευχαρίστηση από το να κάνεις δουλειά αυτό που μαθαίνεις, αγαπάς και που αυτό διαμορφώνει τον χαρακτήρα σου από τις τόσες χιλιάδες ώρες προπόνησης. Το να δουλεύω σε γυμναστήριο και να βοηθάω άλλους ανθρώπους να αποκτήσουν το σώμα που θέλουν για εμένα είναι κάτι ιερό. Πιστεύω πως το να θέλεις να αλλάξεις το σώμα σου είναι σαν μια απόφαση ζωής όπως το να αλλάξει κάποιος χώρα για δουλειά ή να αλλάξει  σπίτι. Έτσι το σώμα μας είναι το σπίτι μας που αν θέλουμε να το έχουμε καθαρό, συμμαζεμένο και ποιοτικό χρειάζεται να προπονούμαστε συστηματικά και να φροντίζουμε τις διατροφικές μας συνήθειες. Κλείνοντας θα ήθελα να πω μια φράση: “Αν το μυαλό μπορεί να το πιστέψει, τότε το σώμα μπορεί να το κατακτήσει”».

 

Σ΄ευχαριστώ πολύ για την όμορφη συζήτηση και τις χρήσιμες συμβουλές.

«Εγώ ευχαριστώ που μου δώσατε την ευκαιρία να μοιραστώ κάποια πράγματα με τον κόσμο».

Φωτογραφία εξωφύλλου: Μανόλης Αγιαννίτης

 

Διαβάστε προηγούμενα άρθρα:

Η θεωρία του 69: You get, what you give

Κανείς Δε λέει Σ’ αγαπώ

Πώς σου δείχνει ένας άντρας ότι σε θέλει;

Τα 10 θανάσιμα αμαρτήματα των ανδρών που ξενερώνουν τις γυναίκες

Υπάρχει ο «τέλειος» άνδρας;

«Φοβάμαι να μείνω μόνος…»

Κάποιος σου μιλάει, ΑΚΟΥΣ;

Δίλημμα: Επανασύνδεση μετά τον χωρισμό;

Από φίλοι εραστές: Αξίζει να ρισκάρετε τη φιλία σας για τον έρωτα;