Ευθύνες στην Νέα Δημοκρατία και τα στελέχη της για την αρνητική κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει οι αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης επέρριψε ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης, κατά την ομιλία του στην συνεδρίαση της Ολομέλειας της βουλής, επί του κατατεθέντος με τη μορφή του κατεπείγοντος νομοσχεδίου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών «Νέο ρυθμιστικό πλαίσιο για τις αστικές συγκοινωνίες στην Περιφερειακή Ενότητα της Θεσσαλονίκης και άλλες διατάξεις».
Υπενθυμίζεται ότι οι εργασίες επί του θέματος ξεκίνησαν το απόγευμα της Δευτέρας, 17 Ιουλίου, ενώ το νομοσχέδιο πέρασε χθες, Τρίτη, το απόγευμα από την Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου. Η συζήτηση αναμένεται να ολοκληρωθεί σήμερα, Τετάρτη με ψήφιση επί της αρχής, των άρθρων και του συνόλου του σχεδίου νόμου.
Κατά την ομιλία του ο κ.Σπίρτζης προχώρησε σε εκτενή του αναφορά στην ιστορική διαδρομή του ΟΑΣΘ, ενώ για το νομοσχέδιο, όπως είπε, θα αναφερθεί στη δευτερολογία του. Ο ο κ. Σπίρτζης έκανε λόγο για παρακομματισμό, τον οποίο συντήρησαν συγκεκριμένα στελέχη του πολιτικού συστήματος ενώ κατηγόρησε μέλη της ΝΔ ότι τα προηγούμενα χρόνια «συνέχιζαν παράνομα την πλουσιοπάροχη επιδότηση του Οργανισμού», με την ανανέωση για αόριστο χρονικό διάστημα της σύμβασης, ένα χρόνο μετά την έκδοση κανονισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που την απαγόρευε. Και εν συνεχεία, όπως είπε, η ΝΔ δεν έστειλε τη σύμβαση στο Ελεγκτικό Συνέδριο, αφού γνώριζε ότι δεν θα εγκριθεί.
«Συντηρούσατε αυτό το σκάνδαλο για να στηρίζονται πολιτικοί και φορείς της Θεσσαλονίκης», είπε ο υπουργός και κατόπιν αναφέρθηκε συγκριτικά στις επιχορηγήσεις του ΟΑΣΑ και του ΟΑΣΘ τα τελευταία χρόνια, δείχνοντας πως ο ΟΑΣΘ λάμβανε μεγαλύτερο ποσό. Ένας ιδιωτικός Οργανισμός με τέτοιες επιχορηγήσεις, θα έπρεπε να πληρώνει τις υποχρεώσεις του, είπε κατόπιν ο υπουργός, αναφερόμενος στα χρέη του ΟΑΣΘ τα οποία, όπως τόνισε, στις 19 Απριλίου 2017 ανέρχονταν σε 119 εκατομμύρια ευρώ. «Οι επισχέσεις εργασίας δεν είχαν να κάνουν με την αντισταθμιστική καταβολή του υπουργείου γιατί αυτή καταβάλλονταν», είπε ο υπουργός προσθέτοντας ότι ο ΟΑΣΘ έδινε τα χρήματα για την αποπληρωμή των χρεών και όχι για την καταβολή των δεδουλευμένων.
Ύστερα, ο υπουργός ανέφερε πως στο χρονικό διάστημα 2010 – 2015 υπέστησαν μισθολογική μείωση οι οδηγοί κίνησης, ενώ έλαβαν αύξηση οι διοικητικοί υπάλληλοι, γεγονός το οποίο χαρακτήρισε ως πρωτότυπη μισθολογική πολιτική.
Ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών εξαπέλυσε επίσης πυρά κατά του προκατόχου του Κωστή Χατζηδάκη, παραθέτοντας δηλώσεις του από τη Θεσσαλονίκη το 2008, κατά τα εγκαίνια του συστήματος τηλεματικής, όπου ο κ. Χατζηδάκης μιλούσε για προσπάθεια αναβάθμισης των αστικών συγκοινωνιών της πόλης.
Κλείνοντας, ο υπουργός έκανε λόγο για «αποιδιωτικοποίηση», η οποία θα οδηγήσει στην «απαλλαγή από τους κρατικοδίαιτους ιδιώτες που σας αναπαράγουν πολιτικά» και η οποία θα υλοποιηθεί μέσω του κατατεθέντος νομοσχεδίου.
Δένδιας: Εξαγορά έναντι αγνώστου τιμήματος-Νέο ποινικό δίκαιο ΣΥΡΙΖΑ
«Αφήστε το παρελθόν. Μπορούμε να καταλήξουμε σε κάτι σοβαρό για το μέλλον. Αυτό το νομοσχέδιο δεν είναι σοβαρό για τη δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Ελλάδας», απάντησε στον υπουργό Μεταφορών ο βουλευτής της ΝΔ Νίκος Δένδιας. Ο κ.Δένδιας τόνισε ότι το Δημόσιο αγοράζει τον ΟΑΣΘ έναντι αγνώστου τιμήματος καθώς, όπως σημείωσε, στο νομοσχέδιο «υπάρχει μόνο μία ομιχλώδης αναφορά στο τίμημα με τη λογική ότι θα τα μαγειρέψω και δεν θα πληρώσω τίποτα». Έκανε λόγο, δε, για νέο ποινικό δίκαιο ΣΥΡΙΖΑ αναφερόμενος στο άρθρο 28 του νόμου για τις ποινικές διατάξεις και δη στο άρθρο 2α, που μεταξύ άλλων προβλέπει φυλάκιση τριών ετών και στέρηση πολιτικών δικαιωμάτων για όποιον αποκρύπτει, αρνείται να παραδώσει ή παρακωλύει με οποιονδήποτε τρόπο αποσβεσθέντα ή μη αναπόσβεστα κινητά και ακίνητα πράγματα του ΟΑΣΘ. «Ποιος σκέφτηκε τη στέρηση των πολιτικών δικαιωμάτων για πλημμέλημα; Ενδεχομένως κάποιον θέλετε να εμποδίσετε να είναι υποψήφιος στις δημοτικές εκλογές», υπογράμμισε ο κ.Δένδιας.
Διαβάστε τη συνέχεια στη voria.gr