Παρατηρήσεις επί του νομοσχεδίου Σπίρτζη από τους εργαζομένους του ΟΑΣΘ

Σχόλια και εξειδικευμένες παρατηρήσεις επί του νομοσχεδίου Σπίρτζη για τις αστικές συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης, εξέδωσαν οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ.

Οι εργαζόμενοι κατακρίνουν τις θέσεις του υπουργού και καλούν τους συναρμόδιους υπουργούς να μην προχωρήσουν στην υπογραφή του «απαράδεκτου και αντισυνταγματικού σε πλήθος διατάξεων νομοσχεδίου», το οποίο, όπως υποστηρίζουν, θα επιφέρει σημαντικό οικονομικό κόστος στο Δημόσιο, αλλά και θα πλήξει ποικιλλοτρόπως την πόλη της Θεσσαλονίκης.

Ακόμη, ζητούν να πραγματοποιηθεί άμεσα τετραμερή σύσκεψη στο υπουργείο Υποδομών, με τη συμμετοχή εκπροσώπων του υπουργείου Οικονομικών, ΟΑΣΘ και εργαζομένων, προκειμένου να γίνει ουσιαστική διαβούλευση εξεύρεσης λύσης στα αδιέξοδα.

Αναλυτικά η ανακοίνωση του Συνδικάτου:

«Σχόλια επί του σχεδίου νόμου Σπίρτζη για επιβατικές μεταφορές στην Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης και προτάσεις εργαζομένων για επίλυση του προβλήματος.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α : Σύσταση και λειτουργία της εταιρείας «Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (Ο.Σ.Ε.Θ.)»

1. Σήμερα στη Θεσσαλονίκη λειτουργεί μια «Δημόσια Αρχή» το Συμβούλιο Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης» (Σ.Α.Σ.Θ.), ως Φορέας σχεδιασμού, προγραμματισμού, εποπτείας και Ελέγχου, με ετήσιο κόστος λειτουργίας 353.000,00€ περίπου και αντικαθίσταται με ΔΕΚΟ, με μοναδικό μέτοχο το Ελληνικό Δημόσιο, με ετήσιο κόστος λειτουργίας που θα υπερβαίνει τα 2.000.000,00€, αν και ουσιαστικά έχει τις ίδιες περίπου αρμοδιότητες με το ΣΑΣΘ.

2. Αν και στον σημερινό Φορέα σχεδιασμού, προγραμματισμού, εποπτείας και ελέγχου (ΣΑΣΘ) είναι ουσιαστική και σημαντική η συμμετοχή των Φορέων της Θεσσαλονίκης, αν και κατά τον «ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ» οι αρμοδιότητες αυτές άπτονται των αρμοδιοτήτων της τοπικής αυτοδιοίκησης Α΄και Β βαθμού, εν τούτοις στο σχέδιο νόμου, περιορίζεται ακόμη και η ουσιαστική συμμετοχή της τοπικής αυτοδιοίκησης και απουσιάζει παντελώς η συμμετοχή των λοιπών κοινωνικών φορέων όπως του Εργατικού Κέντρου Θεσσαλονίκης που εκπροσωπεί τους Εργαζόμενους – Καταναλωτές.

3. Αφού η Πολιτεία έχει θεσμοθετήσει, δια του ν. 4199/2013, Ανεξάρτητη Αρχή, τη «Ρυθμιστική Αρχή Επιβατικών Μεταφορών» (Ρ.Α.Ε.Μ.) για τις οδικές υπεραστικές επιβατικές μεταφορές της Χώρας, θα μπορούσε να προχωρήσει στην ενδεδειγμένη προσαρμογή του ν. 4199/2013 που διέπει τη λειτουργία της Ρ.Α.Ε.Μ. και να επεκτείνει τους σκοπούς της και στις αστικές οδικές επιβατικές μεταφορές στο σύνολο της χώρας και παντού οι αναθέσεις να γίνονται μετά από «δίκαιη διαγωνιστική διαδικασία» κατ’ εφαρμογή του Κανονισμού 1370/2007 του Ε.Κ.. Αντί για αυτή τη θεσμική παρέμβαση, στην Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης θεσμοθετεί μια ΔΕΚΟ, που προφανώς οι σκοποί και οι αρμοδιότητες του ενός Φορέα (Ο.Σ.Ε.Θ.) θα εμπλέκονται με τις αρμοδιότητες του άλλου Φορέα (Ρ.Α.Ε.Μ.), δεδομένου ότι οι αρμοδιότητες της Ρ.Α.Ε.Μ. δεν καταργούνται (και δεν δύνανται να καταργηθούν) για την Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης και για καμιά άλλη Περιφερειακή Ενότητα της Χώρας.

4. Αξιοσημείωτη είναι επίσης και η εκτεταμένη ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Ο.Σ.Ε.Θ., που με την ισχύουσα νομοθεσία, που δεν καταργείται, έχουν ανατεθεί και ορίζεται να ασκούνται και από άλλους Φορείς, κυρίως φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης. Μεταξύ των άλλων (επισημαίνεται ως δείγμα προχειρότητας και σύνταξης του νομοσχεδίου ερήμην της Υπηρεσίας), στα άρθρα 2 και 3 του νομοσχεδίου, η ανώνυμη εταιρεία «Υπεραστικό ΚΤΕΛ Ν. Θεσσαλονίκης Α.Ε.», αναφέρεται όχι με την επωνυμία που έχει σήμερα, αλλά με την επωνυμία που είχε πριν την εφαρμογή του ν. 2963/2001 και την μετατροπή της σε Α.Ε..
5. Ιδιαίτερο προβληματισμό και ενδεχόμενες αντιδράσεις απ’ τα σωματεία των Ε.Δ.Χ. προκαλεί και η ρύθμιση του άρθρου 4, σε συνδυασμό με τις διατάξεις της παρ. 3 του άρθρου 2, δια των οποίων ανατίθεται στον ΟΣΕΘ (αρμοδιότητα του Δημοσίου και κατά νόμο της Διεύθυνσης Επιβατικών Μεταφορών του Υπουργείου) η ευθύνη εισήγησης τροποποίησης του Κανονισμού Λειτουργίας των Ε.Δ.Χ. όλης της χώρας, εκτός της περιοχής Αθηνών – Πειραιώς – Περιχώρων, που προφανώς θα προκαλέσει και σε αυτό το τομέα εμπλοκή λόγω συναρμοδιότητας πολλών υπηρεσιών.

6. Για τις περιοχές όλης της χώρας (Περιφερειακές Ενότητες – πρώην νομοί) που η εξυπηρέτηση γίνεται απ’ τις εταιρείες «Υπεραστικά ΚΤΕΛ Α.Ε.» (άρα και για την εκτός της αστικής περιοχής της Π.Ε. Θεσσαλονίκης), η ευθύνη σχεδιασμού και προγραμματισμού των υπεραστικών περιοχών και διενέργειας του διαγωνισμού ανάθεσης ανήκει στη ΡΑΕΜ και η εποπτεία στην οικεία Περιφέρεια. Επειδή δεν καταργούνται οι σχετικές διατάξεις του ν. 4199/2013 θα υπάρχει αποφασιστική αρμοδιότητα δυο – τριών Φορέων για την υπεραστική περιοχή της Π.Ε. Θεσσαλονίκης!

7. Η εκτενής συναρμοδιότητα μεγάλου αριθμού και σημασίας αρμοδιοτήτων του Ο.Σ.Ε.Θ., με άλλες υπηρεσίες Υπουργείων, Περιφέρειας και Δήμων, χωρίς κατάργηση των αντίστοιχων διατάξεων, ως προκύπτουν απ’ το άρθρο 3 του σχεδίου νόμου, θα προκαλέσει πρόσθετα προβλήματα συναρμοδιότητας και ανευθυνότητας άσκησης των σχετικών αρμοδιοτήτων από όλους αυτούς τους Φορείς και τον Ο.Σ.Ε.Θ.

8. Ιδιαίτερη εντύπωση προκαλεί και ο μακροπρόθεσμος σχεδιασμός του άρθρων 6 και 17 με τα 90 (!!!) έτη διάρκειας των νεοϊδρυόμενων εταιρειών.

9. Το μετοχικό κεφάλαιο του άρθρου 8 των 600.000,00€, εκ των οποίων οι 300.000,00€ θα διατεθούν για την ίδρυση της θυγατρικής Α.ΣΥ.Θ. Α.Ε., αποτελούν απλά συμβολικό μετοχικό κεφάλαιο ανωνύμων εταιρειών, με ετήσιο προϋπολογισμό που στη πρώτη ΔΕΚΟ θα υπερβαίνει τα 2.000.000,00€ και στην δεύτερη (θυγατρική) τα 200.000000,00€ (λειτουργία ΜΕΤΡΟ και λεωφορείων, κλπ).

10. Ως προς τους εσωτερικούς κανονισμούς λειτουργίας (άρθρο 10 για τη πρώτη και άρθρο 21 για τη δεύτερη ΔΕΚΟ) ενώ κατά τις ισχύουσες διατάξεις του άρθρου 4 του ν. 3429/2005 ορίζεται να καταρτίζονται, να δημοσιεύονται και να ισχύουν με απόφαση του Δ.Σ., στο σχέδιο νόμου προστίθεται (για ανεξήγητο λόγο όταν αυτό ισχύει σε όλες τις ΔΕΚΟ) και η εγκριτική απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών.

11. Όσον αφορά τα καταστατικά των ανωνύμων εταιρειών, αυτά εγκρίνονται απ’ την Γενική Συνέλευση των Μετόχων της εταιρείας και δεν εγκρίνονται με κοινές υπουργικές αποφάσεις, ως ορίζεται στο ΚΕΦ. Γ και για τις δυο ΔΕΚΟ. Κατά συνέπεια για μεν την πρώτη ΔΕΚΟ το καταστατικό θα έπρεπε να εγκριθεί απ’ τη Γ.Σ. των Μετόχων αυτής που είναι μόνο ο Υπουργός Οικονομικών και για τη δεύτερη ΔΕΚΟ απ’ τη Γ.Σ. των μετόχων αυτής που είναι ο Ο.Σ.Ε.Θ., σύμφωνα με τις διατάξεις του κ.ν. 2120/20 όπως ισχύει (αφού ιδρύονται ως ανώνυμες εταιρείες) και του ν. 3429/2005 περί ΔΕΚΟ.

12. Σε υπερβολικό ύψος θεσμοθετούνται με το άρθρο 11 τα έσοδα του Ο.Σ.Ε.Θ., απ’ τα οποία προκύπτει ότι τα ετήσια έσοδα (άρα και οι αναμενόμενες δαπάνες του θα υπερβαίνουν τα 3.000.000,00€ (από 353.982,30€ που είναι τα έσοδα του λειτουργούντος Σ.Α.Σ.Θ. που θα αντικατασταθεί με την προς ίδρυση ΔΕΚΟ), ενώ επιπλέον προβλέπεται στην παρ. 1 του άρθρου 13 και κάλυψη ελλείμματός του με επιδότηση απ’ το Κρατικό Προϋπολογισμό.

13.Τέλος και όσον αφορά την κατάργηση του Σ.Α.Σ.Θ. και μεταφορά του προσωπικού που απασχολείται στο ΣΑΣΘ, είναι διάταξη άνευ ουσίας, αφού όλοι οι απασχολούμενοι στο ΣΑΣΘ είναι με σύμβαση παροχής υπηρεσιών και άρα όλων των εμπείρων και εξειδικευμένων συνεργατών του ΣΑΣΘ η σύμβαση έργου (ή υπηρεσιών) θα λήξει στο χρόνο που προβλέπεται δια της υπογεγραμμένης συμβάσεως. Αν στόχος ήταν η μεταφορά στον Ο.Σ.Ε.Θ. του εξαιρετικού και εξειδικευμένου κυρίως επιστημονικού προσωπικού, η διάταξη θα έπρεπε να προβλέπει την μεταφορά ανεξάρτητα της σχέσης απασχόλησης που έχουν με το ΣΑΣΘ, με ίσως ένα ελάχιστο χρόνο απασχόλησης της τάξης (π.χ.) του ενός έτους.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ Σύσταση της εταιρείας «Αστικές Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης Ανώνυμη Εταιρεία»

1. Δια του δεύτερου κεφαλαίου, συστήνεται άμεσα η «Α.ΣΥ.Θ. Α.Ε.» ως θυγατρική εταιρεία του Ο.Σ.Ε.Θ. Α.Ε., η οποία δεν θα έχει κανένα αντικείμενο ίσως και έως 3.12.2019, αφού έως τότε προβλέπεται να ολοκληρωθεί η εκκαθάριση του ΟΑΣΘ (κεφ. Δ΄), ενώ και η έναρξη λειτουργίας του ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης προβλέπεται να γίνει μετά την 1.1.2020. Άρα προς τι αυτή η επίσπευση ίδρυσής της και με έντονης μορφής νομικά προβλήματα ή κόστη ή και άλλα προβλήματα που απ’ την ίδρυσή της θα προκληθούν;

2. Δια του άρθρου 19 το μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας ορίζεται στο ποσό μόλις των 300.000,00€, όταν ο ετήσιος προϋπολογισμός θα υπερβαίνει τα 200.000.000,00€ (λειτουργία ΜΕΤΡΟ, έργο ΟΑΣΘ, ΤΡΑΜ).

3. Δια της παρ. 2 του άρθρου 20, ορίζεται ότι η εκλογή του Διοικητικού Συμβουλίου αυτής δεν θα γίνεται απ’ τη Γενική Συνέλευση των Μετόχων (που είναι ο ΟΣΕΘ Α.Ε.), αλλά θα διορίζονται απ’ τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών! Αλλά και σε κανένα σημείο του άρθρου 20 δεν γίνεται καν μνεία για εφαρμογή της παρ. 9 του άρθρου 3 του ν. 3429/2005 (δημόσια προκήρυξη της θέσης επιλογής του Διευθύνοντος Συμβούλου). Στο ίδιο άρθρο 20, ορίζεται και ένας ιδιαίτερα περιορισμένος αριθμός μελών του Δ.Σ. έως 2 απ’ τα 8 (αφού 1 μέλος ορίζεται να εκλέγεται απ’ τους Εργαζόμενους της ΔΕΚΟ), ακόμη και αν οι Φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης αποκτήσουν το 49% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας, ενώ στην προγενέστερη περίοδο (προ της μεταβίβασης μετοχών) δεν μετέχει ούτε ένα μέλος ως εκπρόσωπος της τοπικής αυτοδιοίκησης (σήμερα στον ΟΑΣΘ, αν και ιδιωτικός φορέας, συμμετέχουν 2 εκπρόσωποι της Τοπικής Αυτοδιοίκησης).

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ: Κύρωση καταστατικών

Επ’ αυτών έγιναν οι επισημάνσεις στην παρ. 11 του ΚΕΦ. Α΄ του παρόντος υπομνήματος.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ: Ειδική εκκαθάριση εν λειτουργία της εταιρείας ειδικού σκοπού «Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης» (ΟΑΣΘ)

Επικαλούμενοι κατεπείγον και επιτακτικό δημόσιο συμφέρον για την απρόσκοπτη λειτουργία και παροχή των αστικών συγκοινωνιών, που δια της από 30.4.2001 ισχύουσας οικονομικής συμφωνίας (άρθρο 8 του ν. 2898/2001) όπως τροποποιήθηκε και συμπληρώθηκε με το άρθρο πρώτο της από 11.1.2008 σύμβασης περί τροποποίησης και συμπλήρωσης της από 30.4.2001 οικονομικής συμφωνίας που κυρώθηκε με το ν. 3652/2008, έχει ανατεθεί στον ΟΑΣΘ έως και 2 χρόνια απ’ την ολοκλήρωση των έργων του ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης, ο ΟΑΣΘ τίθεται σε άμεση ειδική εκκαθάριση, με ρυθμίσεις που ενδεχομένως να αντίκεινται στο σύνταγμα και τους νόμους της χώρας, ορίζοντας ότι οι διοριζόμενοι απ’ τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Εκκαθαριστές, θα αποτελούν και το Διοικητικό Συμβούλιο λειτουργίας του ΟΑΣΘ, έως της περαίωσης της εκκαθάρισης, με καταληκτική ημερομηνία περαίωσης την 3.12.2019. Ειδικότερα επισημαίνονται τα εξής:
1. Επικαλείται στην παρ. 1 του άρθρου 24 εναρμόνιση του εθνικού δικαίου με το Κανονισμό 1370/2007, πλην όμως αγνοεί τις διατάξεις του Κανονισμού 1370/2007 του Ε.Κ., που ρητώς ορίζει τα εξης:

Ως κανόνα ανάθεσης την «δίκαιη διαδικασία διαγωνισμού»

Όσες συμβάσεις παροχής δημόσιας υπηρεσίας επιβατικών μεταφορών έχουν ανατεθεί μετά τις 26.7.2000 και πριν τις 3.12.2009 (που ισχύουν ως προς την ανάθεση στον ΟΑΣΘ) μπορούν να εξακολουθούν να ισχύουν έως τη λήξη τους, υπό τον όρο της περιορισμένης διάρκειας της σύμβασης συγκρίσιμης με τις διάρκειες του άρθρου 4 του Κανονισμού (10 έτη πλέον 50%), που ισχύουν και με τη σύμβαση ανάθεσης στον ΟΑΣΘ. Επομένως είναι εύλογο να διεκδικηθεί απ’ τον ΟΑΣΘ η ακύρωση των αναγκαστικών ρυθμίσεων ως προς τη λήξη της σύμβασης του ΟΑΣΘ πριν την 3.12.2019, με το αιτιολογικό ότι αντίκειται στις δεσμευτικές για τη χώρα μας διατάξεις του Κανονισμού 1370/2007 του Ε.Κ. και του Συμβουλίου της 23ης Οκτωβρίου 2007 και να απαιτηθούν σημαντικές αποζημιώσεις από τα εθνικά και ευρωπαϊκά δικαστήρια.

2. Ενώ δια της παρ. 2 του άρθρου 25 ορίζεται ο ΟΑΣΘ να συνεχίζει να εκτελεί το μεταφορικό έργο, που δια της ισχύουσας οικονομικής συμφωνίας του έχει ανατεθεί, με τα ακολουθούντα άρθρα προχωρά στην κατάργηση του νομίμως εκλεγμένου απ’ τη Γενική Συνέλευση των Μετόχων του Οργανισμού Δ.Σ.!!!

3. Αν και στο άρθρο 26 ορίζει ως καταληκτική ημερομηνία εκκαθάρισης την 3.12.2019, στα επόμενα άρθρα προβλέπεται ότι αν η εκκαθάριση δεν ολοκληρωθεί στην ως άνω προθεσμία, η εκκαθάριση συνεχίζεται απ’ την ΔΕΚΟ (Α.ΣΥ.Θ. Α.Ε.)!!!

4. Δια του άρθρου 27, ορίζεται το Συμβούλιο Εκκαθαριστών ως το Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΑΣΘ, το οποίο (Δ.Σ. ΤΟΥ ΟΑΣΘ) καταργείται αυτοδίκαια απ’ την ημερομηνία συγκρότησης του Συμβουλίου Εκκαθαριστών. Το δε Συμβούλιο Εκκαθαριστών (και Διοικητικό Συμβούλιο του υπό ειδική εκκαθάριση και λειτουργούντος ΟΑΣΘ) θα είναι 7μελές, εκ των οποίων τα 6 μέλη θα διορίζονται με μόνη απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών και το 1 μέλος θα εκλεγεί απ’ τη Γενική Συνέλευση των Μετόχων του ΟΑΣΘ !!! Δια της παρ. 6 του άρθρου 27, συγκαλεί τη Γ.Σ. των Μετόχων του ΟΑΣΘ, σε αόριστη ημερομηνία (μετά από 30 ημέρες από την επομένη ημέρα της δημοσίευσης του νόμου) αλλά ακριβή ώρα (10.00) και σε χώρο που δεν υπάρχει για την συγκέντρωση των 1900 μικρομετόχων του Οργανισμού (φαίνεται ο συντάκτης του σχεδίου νόμου θα είχε υπόψη του τη Γ.Σ. του ενός προσώπου των ΔΕΚΟ !!!), χωρίς πρόσκληση, χωρίς τις διαπιστώσεις νομιμότητας, αλλά με την διάταξη ότι ακόμα και αν δεν συνεδριάσει η Γ.Σ. των Μετόχων ή δεν αποφασίσει τον ορισμό του ενός εκκαθαριστεί, το Συμβούλιο των Εκκαθαριστών θα είναι σε νόμιμη λειτουργία και με τα 6 μέλη που θα διορίσει ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών!!!

5. Δια του άρθρου 29, ορίζεται (άλλη μια καινοτομία στο εθνικό δίκαιο) ως ανώτερο όργανο του ΟΑΣΘ, το διορισμένο Συμβούλιο Εκκαθαριστών, ακόμη και της Γενικής Συνέλευσης των Μετόχων!!! Δια του άρθρου αυτού (παρ. 1) ορίζεται ότι το Συμβούλιο Εκκαθαριστών θα αποφασίζει για όλα τα θέματα λειτουργίας και διαχείρισης του ΟΑΣΘ, εκτός εκείνων που κατά νόμο ανήκουν στην αποκλειστική αρμοδιότητα της Γενικής Συνέλευσης των Μετόχων, που δια του επόμενου άρθρου 30 τα περιορίζει στην έγκριση του Ισολογισμού και των Οικονομικών καταστάσεων και στην έγκριση του προϋπολογισμού, που και αυτές τις αρμοδιότητες αν δεν τις ασκήσει η Γ.Σ. των Μετόχων του υπό εκκαθάριση ΟΑΣΘ ή αν δεν τις εγκρίνει, θα εγκριθούν με υπουργική απόφαση!!!
Δια του εδ. β της παρ. 2, μειώνονται κατά 20% όλες οι μισθώσεις που έχει συνάψει ο ΟΑΣΘ με τρίτα νομικά ή φυσικά πρόσωπα. Αν οι εκμισθωτές αρνηθούν (μίσθωση χώρων αμαξοστασίων, χώρων δήμων για αφετηρίες ή σταθμούς μετεπιβίβασης, κλπ) τι θα ακολουθήσει;

Όμως με ρητό τρόπο έρχεται η διάταξη της παρ. 4 του άρθρου 29, να δεσμεύσει τον ΟΑΣΘ απέναντι σε τρίτους από τις πράξεις των Εκκαθαριστών ακόμα και αν είναι εκτός σκοπού!!!

Δια της παρ. 5 του άρθρου 29 προβλέπεται οι συνεδριάσεις του Συμβουλίου Εκκαθαριστών να γίνονται και στην Αθήνα!!!!!!! Όμως για να εξασφαλίζει επάρκεια αμοιβών και αποζημιώσεων μετακίνησης, διαμονής και «τροφείων» στους διοριζόμενους Εκκαθαριστές, δια της παρ. 7 του άρθρου 29, παρέχεται ειδική προς τούτο εξουσιοδότηση στον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών (απόντος του Υπουργού Οικονομικών, όπως εν γένει και στο σύνολο των διατάξεων του νομοσχεδίου) καθορισμού αυτών, αλλά θεσπίζεται το κόστος θα βαρύνει τον υπό εκκαθάριση ΟΑΣΘ!!!

Δια της παρ. 6 του άρθρου 29, καταργείται η θέση του Γενικού Διευθυντή του ΟΑΣΘ και στον Διευθύνοντα Εκκαθαριστή ανατίθενται τα καθήκοντα του διοικητικού και πειθαρχικού Προϊσταμένου όλων των οργανικών μονάδων και προϊσταμένων του ΟΑΣΘ, όταν δια του άρθρου 33 διατηρούνται σε ισχύ οι ισχύοντες Κανονισμοί, που ορίζουν τα όργανα άσκησης των καθηκόντων του διοικητικού και πειθαρχικού υπευθύνου των οργανικών μονάδων και του προσωπικού του ΟΑΣΘ!!! Άντε να κατανοήσει κάποιος και να εφαρμόσει τις διατάξεις του νομοσχεδίου!!!

Προκειμένου να δοθεί η δυνατότητα και το δικαίωμα στους διοριζόμενους Εκκαθαριστές και το Συμβούλιο Εκκαθαριστών, να ασκήσουν απρόσκοπτα το έργο τους, δια της παρ. 5 του άρθρου 29 από της συγκροτήσεως του Συμβουλίου Εκκαθαριστών καταργείται το Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΑΣΘ, ενώ περιγράφονται και οι αστικές και ποινικές ευθύνες των μελών του Δ.Σ. ή και των Εργαζόμενων ακόμα και αν από της συγκροτήσεως έως της γνωστοποιήσεως της συγκροτήσεως ληφθούν και εκτελεστούν αποφάσεις απ’ το νόμιμα εκλεγμένο και καταργούμενο Δ.Σ. του ΟΑΣΘ και τους Εργαζόμενους!!!

6. Δια των άρθρων 30 και 31 καθορίζονται οι περιορισμένες (πιθανότατα κατά παράβαση του συντάγματος και των νόμων) αρμοδιότητες της Γενικής Συνέλευσης των Μετόχων του ΟΑΣΘ (μόνο για την έγκριση του προϋπολογισμού, του ισολογισμού και των οικονομικών καταστάσεων), ως και η διαδικασία και οι προϋποθέσεις σύγκλησης, απαρτίας και λήψης αποφάσεων αποκλειστικά και μόνο ως προς τις προαναφερθείσες αρμοδιότητες. Προκειμένου να αποκλειστεί η περίπτωση της μη ύπαρξης απαρτίας ή (απίστευτο και όμως νομοθετείται) της καταψήφισης απ’ τη Γ.Σ. των Μετόχων του ΟΑΣΘ, του προϋπολογισμού ή του ισολογισμού ή των οικονομικών καταστάσεων, ορίζεται ότι το Συμβούλιο Εκκαθαριστών τα διαβιβάζει στους Υπουργούς Οικονομικών και Υποδομών και Μεταφορών, οι οποίοι μπορούν να τα εγκρίνουν με απόφασή τους!!! (παρ. 11 άρθρου 31)

7. Με το προτεινόμενο νομοσχέδιο, αδιαφορώντας για το κόστος και αναγνωρίζοντας εμμέσως πλην σαφώς την αδυναμία των διοριζόμενων Εκκαθαριστών να πραγματοποιήσουν την εκκαθάριση, προβλέπουν την πρόσληψη, χωρίς καμιά διαγωνιστική ή άλλη διαδικασία, αλλά μόνο με απόφαση του Συμβουλίου Εκκαθαριστών, Διεθνή ή Ημεδαπή Ελεγκτική Εταιρεία, για να ασκήσουν το έργο που στην παρ. 2 περιγράφεται. Όμως δια της παρ. 3 του άρθρου 32, επιτρέπεται (προφανώς εμπαίζοντας τους 1900 μικρομετόχους του ΟΑΣΘ) να εκλέξουν έναν Ορκωτό Ελεγκτή, για να παρακολουθεί, να ελέγχει και να συνεργάζεται με τους ως άνω Επίκουρους Εκκαθαριστές !!!

8. Δια των ρυθμίσεων του άρθρου 33, διατηρούνται σε τυπική ισχύ οι ισχύοντες Κανονισμοί του ΟΑΣΘ, που εγκρίθηκαν και τέθηκαν σε ισχύ με υπουργικές αποφάσεις και έχουν ισχύ νόμου αφού δεν καταργούνται, που όμως με τις διατάξεις του νομοσχεδίου ουσιαστικά είναι καταργημένοι, αφού όλες οι αρμοδιότητες και οι ευθύνες διοικητικής και πειθαρχικής λειτουργίας των υπηρεσιών και των εργαζομένων, ανατίθενται στο Συμβούλιο Εκκαθαριστών και στον Διευθύνοντα Εκκαθαριστή.

Τα προβλεπόμενα δια της παρ. 3 ως προς τις προμήθειες υλικών, υπηρεσιών και έργων, θα οδηγήσουν τον Οργανισμό σε ακινητοποίηση άνω του 50% των λεωφορείων του, που θα έχει τραγικές επιπτώσεις στην εξυπηρέτηση και την καθημερινότητα των πολιτών, ως και στην λειτουργία και επιβίωση των επιχειρήσεων (όπως ακριβώς συμβαίνει και με τα θερμικά και ηλεκτροκίνητα λεωφορεία της Αθήνας, που πάνω απ’ το 50% των λεωφορείων είναι ακινητοποιημένα), ιδιαίτερα σημαντικό πολιτικό κόστος!!!

9. Δια του άρθρου 34 περιγράφεται η διαδικασία και το χρονοδιάγραμμα εκκαθάρισης του ΟΑΣΘ, που θα πρέπει να ολοκληρωθεί το αργότερο έως 3.12.2019 (παρ. 3). Με την ολοκλήρωση και περαίωση της εκκαθάρισης, η ιδρυόμενη ΔΕΚΟ (Α.ΣΥ,Θ. Α.Ε.), καθίσταται καθολική διάδοχος του υπό εκκαθάριση ΟΑΣΘ. Στους δε μετόχους του ΟΑΣΘ, θα διανεμηθεί ότι απομείνει ως καθαρή αξία!!!! Πρόκειται για καταφανή δήμευση περιουσίας των πολιτών και κλοπής!!!

10. Προκειμένου να βρεθούν εκκαθαριστές να κάνουν το έργο της εκκαθάρισης του ΟΑΣΘ, προτείνονται δια του άρθρου 35 οι απαλλακτικές ρυθμίσεις του Συμβουλίου Εκκαθαριστών και των Εκκαθαριστών, οι οποίοι δεν θα διώκονται και δεν θα ενάγονται για ενέργειες ή παραλείψεις τους!!!

11. Το νομοσχέδιο, με τις άκρως εκφοβιστικές και απροκάλυπτα παράλογες ποινικές και διοικητικές κυρώσεις του άρθρου 36 με τίτλο «διατάξεις για τη διαφύλαξη του δημόσιου συμφέροντος και την απρόσκοπτη λειτουργία της εκκαθάρισης», προσβάλλει κατάφωρα συνταγματικές διατάξεις και την ανθρώπινη αξιοπρέπεια. Φυλάκιση τουλάχιστον 3 ετών ή κάθειρξη έως 10 ετών και χρηματικές ποινές τουλάχιστον 50.000,00€ αλλά και άνω των 10.000,00€, αν και όταν οι Εκκαθαριστές κρίνουν ότι κάποιος εμποδίζει το έργο της εκκαθάρισης, κλπ, θεσμοθετούμενα και ως αδικήματα αυτόφωρα!!!

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε΄: Μεταβατικές και καταργούμενες διατάξεις

1. Δια του άρθρου 40, προχωρά σε ρύθμιση περί συνέχισης εφαρμογής (που δεν ισχύει) στον ΟΑΣΘ των διατάξεων του ν.4354/2015 περί ενιαίου μισθολογίου, που θα μπορούσε να εφαρμοστεί μετά την ολοκλήρωση της εκκαθάρισης και την μεταφορά του προσωπικού στην Α.ΣΥ.Θ. Α.Ε. (ΔΕΚΟ), όπως ρητώς ορίζεται και στο ακολουθούν άρθρο 41.

2. Νομοτεχνικά το δεύτερο εδάφιο του άρθρου 42 θα έπρεπε να είναι στο τέλος του άρθρου 3, αφού αναφέρεται σε εξουσιοδότηση σχετικά με τις αρμοδιότητες της Ο.Σ.Ε.Θ. Α.Ε. του άρθρου 3.

Η συγκεντρωτική νοοτροπία του νομοσχεδίου (όλα στον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών), προκύπτει και απ’ τη διάταξη του εδαφίου β του άρθρου 42, που προβλέπει να καθορίζονται με αποφάσεις του Υπουργού ακόμη και οι προδιαγραφές εγκατάστασης στάσεων, σταθμαρχείων ή άλλων εγκαταστάσεων εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού στην Π.Ε. Θεσσαλονίκης!!!

ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ΄: Τελικές διατάξεις

Τέλος δια των διατάξεων του άρθρου 44, παρ. 1, 2 και 4, θεσμοθετούνται εξαιρετικές διατάξεις καθ’ υπέρβαση ακόμη και του ισχύοντος γενικότερου θεσμικού πλαισίου για το Δημόσιο και τις ΔΕΚΟ, δια των οποίων κατ’ εξαίρεση και χωρίς να απαιτείται η έγκριση ούτε της ΠΥΣ 33/2006 της παρ. 1 του άρθρου 68 του ν. 4002/2011, προβλέπεται η μετάταξη/μεταφορά προσωπικού του Δημόσιου τομέα στις ΔΕΚΟ που συστήνονται, αλλά και η απόσπαση, χωρίς καν να απαιτείται γνώμη των φορέων ή εταιρειών απ’ τις οποίες εργάζονται.

Αλλά ακόμη πιο ανεξήγητη είναι και η ρύθμιση της παρ. 3 του άρθρου 44, δια της οποίας κατά παρέκκλιση κάθε γενικής ή ειδικής διάταξης, προβλέπεται η απόσπαση ή και η μετάταξη προσωπικού μεταξύ των δυο ΔΕΚΟ που συστήνονται, μόνο με απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, χωρίς βέβαια να ερωτηθούν οι Εργαζόμενοι ή να εκδηλώσουν εγγράφως το ενδιαφέρον τους και μάλιστα χωρίς να εκφέρουν καν γνώμη τα αρμόδια όργανα των ως άνω δυο ΔΕΚΟ!!!

Αναμένουμε

Απ’ τους Υπουργούς Οικονομίας, Οικονομικών, Δικαιοσύνης και Εσωτερικών, να μην προχωρήσουν στην συνυπογραφή του απαράδεκτου και αντισυνταγματικού σε πλήθος διατάξεων νομοσχεδίου, που και υπερβολικό κόστος θα προκαλέσει στο Ελληνικό Δημόσιο και αρνητικές επιπτώσεις στην εξυπηρέτηση των πολιτών, στις επιχειρήσεις, στην οικονομική, κοινωνική, πολιτιστική και τουριστική ζωή της πόλης.

Καλούμε και προσκαλούμε

Τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, να συγκαλέσει αύριο στο Υπουργείο τετραμερή σύσκεψη (Υπουργείου Υποδομών, Υπουργείου Οικονομικών, ΟΑΣΘ και Εργαζομένων), προκειμένου να γίνει ουσιαστική διαβούλευση εξεύρεσης λύσης στα αδιέξοδα που έχουν προκληθεί με ευθύνη του Υπουργείου και του ΟΑΣΘ. Οι Εργαζόμενοι απ’ τις 3.5.2017 του υπέβαλαν συγκεκριμένη και άμεσα υλοποιήσιμη πρόταση, που και την απρόσκοπτη συνέχιση των υπηρεσιών προς τους πολίτες διασφαλίζουν σε βάθος χρόνου και έως της ανάδειξης νέου Αναδόχου μετά από διαγωνιστική διαδικασία κατ’ εφαρμογή του Κανονισμού 1370/2007 του Ε.Κ. και ασύγκριτα μειωμένο κόστος για το Ελληνικό Δημόσιο προκαλείται έναντι του κόστους του νομοσχεδίου που προωθεί και αξιόπιστες και ποιοτικές υπηρεσίες για τους πολίτες εξασφαλίζονται.

Για το Συνδικάτο

Ο πρόεδρος Τσερμενίδης Δ.

Ο Γ. Γραμματέας Αγγελούδης Κ.»

Πηγή:voria.gr