«Αΐντα», το “τρελό εγχείρημα” του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης

Τον χαρακτηρισμό αυτό έδωσε, σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε στο φουαγιέ του Μεγάρου, το σύνολο σχεδόν των συντελεστών της διάσημης όπερας του Τζουζέπε Βέρντι, στην οποία συμπράττουν περισσότεροι από 200 συντελεστές: μουσικοί, σολίστες, μαέστροι, χορωδοί, χορευτές, ηθοποιοί. Μιας όπερας-ορόσημο στην ιστορία της ιταλικής μουσικής, ενταγμένης στην κατηγορία της «μεγαλοπρεπούς όπερας».

«Πρόκειται για ένα τεράστιο εγχείρημα», σημείωσε ο Γιώργος-Εμμανουήλ Λαζαρίδης, καλλιτεχνικός διευθυντής του Μεγάρου, το οποίο αναδεικνύει την αξιοποίηση των δυνάμεων της πόλης. Το «τρελό», όπως το χαρακτήρισε σε άλλη αποστροφή του λόγου του, αυτό εγχείρημα δεν είναι απλώς ένα καλλιτεχνικό δρώμενο, είναι «μια παραγωγή βγαλμένη από τα σπλάχνα της πόλης», σημείωσε.

Τον λόγο πήρε η αντιδήμαρχος Πολιτισμού, Παιδείας και Αθλητισμού Έλλη Χρυσίδου, η οποία ανέφερε ότι η «Αΐντα» αποτελεί μία παραδειγματική σχέση συνεργασίας του δήμου της Θεσσαλονίκης με το Μέγαρο Μουσικής της πόλης. «Είναι ένα στοίχημα που πρέπει να το κερδίσουμε. Μόνο οι άνθρωποι της πόλης μπορούν να αναδείξουν την πόλη”, επεσήμανε, υπογραμμίζοντας ότι αυτό που απαιτείται να αναδείξει η δημιουργική δύναμη της Θεσσαλονίκης είναι η ανάληψη δράσεων από την πόλη για την ίδια την πόλη».

paskeri-554x450

Μετά από μια σύντομη αναφορά από τον Χάρη Ηλιάδη (Μουσική Διεύθυνση), ο οποίος χαρακτήρισε το ανέβασμα της όπερας «μεγάλο, τεράστιο και δύσκολο εγχείρημα», σειρά είχε η σκηνοθέτρια Ζαμίρα Πασκέρι. «Στη δύσκολη, οικονομικά και κοινωνικά, συγκυρία που διανύουμε η ‘Αΐντα’ αποδεικνύει ότι μπορούμε να ξεπεράσουμε τις δυσκολίες και να κάνουμε ό,τι καλύτερο μπορούμε», ανέφερε. Η όπερα ψαύει τις επιθυμίες μας –τη θυσία στον συνάνθρωπό μας, τις αξίες της ελευθερίας, τα όνειρα κάθε ανθρώπου–, σημείωσε, δηλώνοντας ότι «αυτές ακριβώς οι αξίες αναδεικνύονται». Εξάλλου, όπως χαρακτηριστικά ανέφερε, η όπερα θίγει και το μεγάλο θέμα του θανάτου, μόνο που στην περίπτωση της «Αΐντα» δεν πρόκειται για τον θάνατο αλλά για μια «αναγέννηση του ανθρώπου».

kolalas-300x211

«‘Είστε τρελοί’, έτσι αντέδρασα όταν πληροφορήθηκα ότι το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης προτίθεται να ανεβάσει τη διάσημη όπερα», δήλωσε ο Αθανάσιος Κολαλάς (Σκηνικά – Κοστούμια), και συνέχισε: «Διαπλοκή, παιχνίδια κάτω από το τραπέζι, παγίδες, δυνάμεις εξουσίας που η μια μπαίνει στα πόδια της άλλης: Στην ουσία, πρόκειται για δύο κοινωνίες που έρχονται σε σύγκρουση. Αυτά, μεταξύ άλλων, πραγματεύεται η όπερα, η οποία στο τέλος αναδεικνύει έναν κόσμο ονειρικό, έναν κόσμο ελπίδας». Όσο για το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, σημείωσε: «Το Μέγαρο δεν είναι απλώς ένας τόπος ανεβάσματος της όπερας. Το Μέγαρο είναι ένας πυρήνας, ένα καζάνι που δημιουργεί νέους καλλιτέχνες σε όλα τα επίπεδα της όπερας. Αυτό πετυχαίνει: το high standard επίπεδο. Είναι ένα θέατρο που έχει ενηλικιωθεί».

«Δεν υπάρχουν διαθέσιμες λέξεις για να ευχαριστήσω αυτούς που βρίσκονται πίσω από την παραγωγή», ανέφερε, τέλος, ο διευθυντής ορχήστρας Ντάριουζ Μικούλσκι: «Η ‘Αΐντα’ δεν είναι απλώς μια όπερα, είναι η κορυφαία όπερα του 19ου αιώνα. Είναι μια πρόκληση, μια εμπειρία ζωής για κάθε καλλιτέχνη. Θερμές ευχαριστίες, όχι μόνο στους πρωταγωνιστές, αλλά και σε όλους όσοι βρίσκονται πίσω από αυτό που θα δούμε», κατέληξε.

geniki_2-659x450

Η «Αΐντα», η νέα, αυθεντική παραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης, θα παρουσιαστεί σε τρεις παραστάσεις (15, 17 και 19 Οκτωβρίου, 20.00, Αίθουσα Φίλων Μουσικής). Θα έχει ελληνικούς υπέρτιτλους και παρουσιάζεται σε συμπαραγωγή με το 51ο Φεστιβάλ Δημητρίων και σε συνεργασία με την καλλιτεχνική ομάδα Skull of Yorick Productions, με έδρα τη Θεσσαλονίκη. Οι τιμές των εισιτηρίων αρχίζουν από 10 ευρώ (μαθητές, φοιτητές, άνεργοι) και φτάνουν έως τα 35 ευρώ.

Πηγή :www.dailythess.gr