Τουλάχιστον 10 εκατ. ευρώ θα απαιτηθούν για την αποκατάσταση του διατηρητέου. Τι προβλέπει η σύμβαση, τι λένε οι έμποροι και ξενοδόχοι της πόλης.
Ένα σημαντικό περιουσιακό στοιχείο αλλά και δύσκολα αξιοποιήσιμο, θα περάσει από το ελληνικό δημόσιο σε ιδιώτη, με την πώληση του 67% της ΟΛΘ Α.Ε.
Πρόκειται για το εμβληματικό διατηρητέο κτήριο του Παλιού Τελωνείου, σε ένα μέρος του ισογείου του οποίου βρίσκεται ο επιβατικός σταθμός του λιμανιού, ενώ το υπόλοιπο είναι εγκαταλελειμμένο για τουλάχιστον 15 χρόνια, αφημένο στις φθορές του χρόνου που προστίθενται στις ζημίες που είχε υποστεί από τον μεγάλο σεισμό του 1978.
Με τον διαγωνισμό της πώλησης να πλησιάζει στην ολοκλήρωση του τελευταίου σταδίου – καταληκτική ημερομηνία για την κατάθεση δεσμευτικών προσφορών στις 24 Μαρτίου- έχουν αρχίσει να ακούγονται εκ νέου τα παλαιά σενάρια για την δημιουργία ξενοδοχείου πολυτελείας στο διατηρητέο ή ακόμη και εμπορικού κέντρου, σε αυτό το μεγάλο κτήριο που καλύπτει πάνω από 12 χιλ. τετραγωνικά μέτρα.
Μάλιστα, τονίζεται ότι τέτοια σχέδια δεν σκοντάφτουν στους περιορισμούς που επιβάλλονται από τους κανονισμούς ασφαλείας του ISPS, λόγω ύπαρξης και λειτουργίας στο κτήριο του επιβατικού σταθμού. Ο σταθμός, υποστηρίζεται, μπορεί να μεταφερθεί σε άλλο σημείο μέχρι και τον 2ο προβλήτα, αφού η χρήση που θα σχετίζεται με την κρουαζιέρα, σχετίζεται και με τις δραστηριότητες του λιμένα.
Σε τέτοιες επιλογές αξιοποίησης του κτηρίου αντιδρούν έμποροι και ξενοδόχοι, υπογραμμίζοντας ότι αφενός είναι σε βάρος των εμπορικών επιχειρήσεων του κέντρου και της πόλης συνολικότερα, αλλά και των ξενοδοχειακών μονάδων που είναι σε λειτουργία.
Διαβάστε περισσότερα στη voria.gr