Επικίνδυνες δίαιτες

Όλοι μας έχουμε πει τουλάχιστον μία φορά στη ζωή τη φράση: θα κάνω δίαιτα, έχω πάρει κιλά!

Όλοι έχουμε ψάξει-ακούσει για τις περίφημες δίαιτες που ακολουθούν οι διάσημοι και έχουν τέτοια αψεγάδιαστα κορμιά, άλυπα ,”φέτες”, ονειρικά. Το ιδανικό βάρος και το αρμονικό σώμα αποτελούσαν ανέκαθεν σημείο αναφοράς της ομορφιάς και της φροντίδας, το ερώτημα όμως είναι πως κατακτάται ένα τέτοιο σώμα.

Σίγουρα η κάθε δίαιτα έχει τα μυστικά της και φυσικά όλα τα σώματα και οι οργανισμοί δεν είναι για όλες τις δίαιτες.

Ας πάρουμε λοιπόν ορισμένες διάσημες δίαιτες που είναι τελικά μάλλον κακό μας κάνουν παρά καλό σύμφωνα με τη Βρετανική Ένωση Διαιτολογίας:

  1. Breatharian Diet (ή αλλιώς η «δίαιτα της αναπνοής)Σύμφωνα με τις «αρχές» αυτής της δίαιτας, οι ενδιαφερόμενοι προσπαθούν να πείσουν τον εαυτό τους ότι δε χρειάζονται φαγητό ή νερό και μπορούν να επιβιώσουν μόνο με αέρα (κοπανιστό;) και ηλιακό φως! 

    Η συγκεκριμένη δίαιτα, στοχεύει σε συγκεκριμένα μέρη του σώματος και οι ενδιαφερόμενοι, τρώνε τρόφιμα με βάση συγκεκριμένο τύπο ορμονών. Μπορεί να ακούγεται ιδανική, όμως είναι ένα ψέμα. Είναι αδύνατον να στοχεύσει κανείς σε συγκεκριμένο σημείο του σώματος και να χάσει λίπος μόνο από αυτό με τη διατροφή.

  2. Gluten-Free Diet (δίαιτα χωρίς γλουτένη)

    Αν είστε αλλεργικοί στη γλουτένη, τότε τα τρόφιμα που δεν περιέχουν τη συγκεκριμένη πρωτεΐνη είναι ιδανικά για εσάς. Όμως πολλές φορές περιέχουν τις ίδιες θερμίδες όσο τα «με γλουτένη» αντίστοιχα τρόφιμα. Επιλέγοντας απλά τρόφιμα χωρίς γλουτένη, δε σημαίνει ότι θα αδυνατίσετε.
  3. DrunkorexiaΜερικές φορές οι «drunkorexics» τρώνε πολύ λίγο κατά τη διάρκεια της ημέρας, έτσι ώστε να μπορούν να «χρησιμοποιήσουν» τη μεγαλύτερη ποσότητα θερμίδων που καταναλώνουν καθημερινά στο αλκοόλ.

    Στην πραγματικότητα όμως, ο οργανισμός τους όχι μόνο δεν παίρνει τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται, αλλά η μεγάλη κατανάλωση αλκοόλ αυξάνει το αίσθημα πείνας, και κατά συνέπεια τις πιθανότητες να το ρίξει κανείς σε μεταμεσονύχτια σνακ και βαριά πρωινά την επόμενη ημέρα.

  4. Dukan Diet

    Είναι ένα πολύ πλούσιο σε πρωτεΐνες και καθόλου υδατάνθρακες, περίπλοκο διατροφικό πρόγραμμα, που βοηθά στην απώλεια λίπους σε σύντομο χρονικό διάστημα. Η δίαιτα Dukan πρόκειται για μια κατά βάση πρωτεϊνική δίαιτα που δεν περιορίζει τις ποσότητες. Αν και σε αρκετά σημεία μοιάζει με την δίαιτα Atkins θεωρείται περισσότερο υγιεινή. Παρότι τη τελευταία δεκαετία είχε μεγάλη απήχηση στο Δυτικό Κόσμο και απέκτησε πάρα πολλούς “θαυμαστές” που την ακολουθούσαν, η συγκεκριμένη δίαιτα θεωρείται υπεύθυνη για το θάνατο πολλών ανθρώπων χωρίς όμως να έχει αποδεχθεί επίσημα.

    Οι διαιτολόγοι είναι στην πλειοψηφία τους υπέρ του ισορροπημένου διαιτολογίου, ώστε να μην απειλείται η υγεία κανενός, γι αυτό το λόγο δεν πρέπει ποτέ να αφήσουμε τον εαυτό να επηρεαστεί από τις συνήθειες που έχει ένας διάσημος γιατί στην τελική αυτός/η έχει ολόκληρη ομάδα από ειδικούς που τους επισκέπτεται καθημερινά για να αποκτήσει το αποτέλεσμα που ζηλεύουμε!